Jump to content

Invartit cheie in contact si nimic - electromotor mort?


Mihai
 Share

Postare recomandată

Buna, am si eu nevoie de un sfat sau o recomandare pentru urmatoarea situatie:

Am o Octavia 1 1.9 TDI din 2001 cu 120,000 Km iar astazi mi s-a intamplat urmatorul fenomen: dimineata a pornit fara probleme (-5 grade C) la prima cheie, am ajuns fara probleme la servici, fara nici un fenomen paranormal. Pe la ora 10:00 un coleg ma roaga sa mut putin masina pentru a-i face loc si PROBLEMA: motorul nu porneste. Mai precis: se aprind toti martorii luminosi de pe bord, se stinge foarte repede cel de incalzire a bujiei de pornire (motorul nu s-a racit prea mult iar acum sunt cam 0 grade Celsius) dar cand dau contact la cheie NU SE AUDE NIMIC. Nici un bendix, nici un sunet cat de cat apropiat de ideea de miscare a vreunei piese, nimic.

Ce am facut pana acum:

- am verificat bateria - pare in regula, faza mare bate bine, am pornit si climatronicul, nici o lumina nu este slabita deloc

- m-am gandit si la alarma, am un Ungo: am armat si dez-armat masina de cateva ori, nu ma ajuta. E adevarat ca ieri am scapat cheile pe jos, inclusiv comanda de la alarma, insa dimineata a pornit fara probleme.

- am schimbat si bateria din cheia masinii, care era moarta de fapt de vreo 5 ani. Poate sa fie ceva in legatura cu cip-ul din cheia masinii? Acum nu am cheia de rezerva sa verific.

- am deconectat bateria pentru vreo 3 minute, poate se reseteaza ceva (nu stiu daca alarma are blocare la pornirea motorului). S-a resetat ceasul si restul indicatoarelor temporare, dar masina tot nu porneste.

Aveti vreo idee ce ar putea fi, catre ce sa ma indrept? Nu stiu cum pot verifica circuitul de curent catre electromotor.

Multumesc pentru orice idee.

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-as sugera sa te duci la un service care se ocupa cu montare de alarme. Este foarte posibil sa o fi luat alarma razna si sa fi ramas activata blocarea de pornire a motorului (daca are asa ceva). Am avut si eu o alarma care avea aceasta functie acu' vreo 7 ani pe o Nova si se comporta exact cum zici tu, se aprindea in bord totul dar cand invarteai cheia nu facea absolut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Leaga o lampa de control intre firul care ajunge la electromotor, pe cel subtire, nu cel gros ca pe deget si masa si vezi daca atunci cand dai la automat se aprinde lampa. DAca se aprinde circuitul e bun si atunci electromotorul e dus, carbunii din el. In acest caz bate usor cu un ciocan in el si dupa aia da la automat.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune contactu cu ea scoasa din viteza si da + pe firu de comanda de pe demaror

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Dupa 3 dimineti in care a tot pornit greu, adica avea o secunda de pauza inainte, astazi a facut tzac si nu a mai pornit deloc. Am incercat cu o alta baterie, am incercat impinsa si nu a vrut deloc.

Din ce am citit este electromotorul, bucse si perii care trebuie inlocuite. Problema este ca masina n-o pot deplasa. Merita sa merg la un service anume sau sa aleg varianta usoara, este un mic garaj chiar langa mine? Este o operatiune complicata care necesita persoane foarte specializate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e complicata, daca ai un electrician bun pe langa tine, te poate rezolva.

 

cablurile erau bune ? masina care ti-a dat curent, era pornita/un pic turata eventual, sau oprita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat ca farurile mergeau, la fel si claxonul.

Nu am avut masina la care sa cuplez cablurile de alimentare ci direct o alta baterie in paralel cu a mea.

In toate cazurile cand am dat la cheie s-a auzit tzacanitul, tentativa de a invarti si apoi nimic. Tentativa de a invarti s-a manifestat doar primele dati, apoi direct liniste.

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca iti faci un pic de loc, incearca sa bati in el cu ceva - coada de ciocan, etc... si vezi daca porneste - asta daca bateria este in mintile ei.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

In cazul tau pare a fi o problema de deces baterie. Faptul ca ai pus bateriile in paralel nu prea ajuta. Ar fi trebuit sa pui bateria cu totul. Faptul ca incearca sa invarta si apoi tacane, denota faptul ca nu ai tensiune suficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi bateria moarta nu ar trebui sa nu mai mearga nici claxonul sau farurile?

Unde este localizat electromotorul ca sa incerc "metoda ciocanului"? :)

Important este sa porneasca pt a merge cu ea fie la garantia bateriei fie pe Baicului la faimosul Nicu

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa fie moarta rau, sa nu iti mearga farurile, etc.

 

cu vcds-ul, nu ai erori pe majoritatea modulelor, de low voltage.

 

trebuie dat jos filtru de aer - cutia = ca sa ai acces mai usor la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ieri i-am facut o scanare si nu am vazut nimic. Incarcarea era chiar la 14.3 V.

Mai fac una acum. La ce sa ma uit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la asta.... voltajul care ti-l arata - dar verifica si cand ai masina oprita, inainte sa o pornesti. Trebuie sa ai peste 12v. Daca nu ai low voltage stocat pe module, atunci clar bateria e buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foloseste ciocanul si mai vezi dupa aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit ciocanul, curent de la alta masina si nimic. M-a tractat un prieten pana la Nicu din Baicului. Simeringul/rulmentul era blocat si se pare ca si periile fusesera afectate. Din spusele celor de acolo faptul ca am intarziat sa repar electromotorul putea sa duca la pagube mai mari.

Cost total 290 RON

 

Multumesc celor care m-au ajutat cu sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicu este expert in reparatii alternatoare si electromotoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum e posibil asa ceva la o masina relativ noua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 ani si 160k km nu prea mai intrunesc caracteristicile unei masini noi.

Oricum, am invatat ca daca nu mai porneste nu-i face bine masinii sa insisti. Eu nu stiam asta, dar de asemenea aveam banuiala ca ar fi de la baterie, care s-a dovedit fals. Inca putin si schimbam si bendixul (inca 100 lei)

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit ciocanul, curent de la alta masina si nimic. M-a tractat un prieten pana la Nicu din Baicului. Simeringul/rulmentul era blocat si se pare ca si periile fusesera afectate. Din spusele celor de acolo faptul ca am intarziat sa repar electromotorul putea sa duca la pagube mai mari.

Cost total 290 RON

 

Multumesc celor care m-au ajutat cu sfaturi

 

Din pacate, se pare ca a fost mai complicata problema..

 

Bine ca ai rezolvat-o.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum am avut pe mana 3 golfuri, 2 din 2000 si peste km tai si unul din 2002, la nici una nu am avut astfel de probleme(nici nu da semne) si nici aici pe topic nu prea am vazut sa fie, de aceea ma intreb cum s-a intamplat de a cedat prematur.

Recent am schimbat periile la diesel, dar nu pt ca ar fi fost musai rau de tot, ci pt ca pornea greu, problema stiuta la ALH, model mai vechi, si era nevoie de cateva rpm-uri mai multe la cald :). bucsele erau un stare buna.

Chiar am dezmembrat un golf 1.4 din 2000 care pot sa zic ca functional e in perfecta stare fara joc la bucsa din fata.

bine, as putea sa enumerez cativa useri cu masini cu 300mii care nu avut asemenea problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde si in ce regim de folosire s-au facut kilometrii aia. depinde si cine schimba filtrul de motorina si face amorsarea (fara sa dea la cheie ca disperatul 10 minute), etc

variabile sunt prea multe sa zici ca s-a dus prematur un electromotor.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut .o problema asemanatoare am si eu la un sharan din98 tdi..dimineata cand vreau sa pornesc masina da sa se invarta cureaua odata,dupa care numai vrea pornita decat impinsa.dupa 8ore state la munca din nou la fel impinsa...nu stiu ce poate avea .bateria este buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!