Jump to content

Calculator de bord


itintea
 Share

Postare recomandată

Am observat o chestie cam nashpa la calculatorul de bord. Dupa cum stitzi sunt 2 faze: 1 faza pentru care calculatorul se reseteaza cand scotzi cheia din contact si a II-a faza care se reseteaza doar cand vrei tu.

Problema este ca pentru cea de-a 2 faza nu resetasem de mult. Ultima oara cand m-am uitat erau 4 mii si ceva de Km. Zilele trecute ma uit pe consumul mediu pe aceasta faza si surpriza: 17,9. Am ramas mut, ca nu avea cum sa consume atat, dar cand m-am uitat mai atent se resetase numarul de km, in loc sa fi fost vreo 6 mii erau 5 sute si ceva. Stie cineva de ce ? Adica s-au resetat doar km nu si consumul mediu ? Cumva nu poate sa tzina mai mult de 5000 de km ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat o chestie cam nashpa la calculatorul de bord. Dupa cum stitzi sunt 2 faze: 1 faza pentru care calculatorul se reseteaza cand scotzi cheia din contact si a II-a faza care se reseteaza doar cand vrei tu.

Problema este ca pentru cea de-a 2 faza nu resetasem de mult. Ultima oara cand m-am uitat erau 4 mii si ceva de Km. Zilele trecute ma uit pe consumul mediu pe aceasta faza si surpriza: 17,9. Am ramas mut, ca nu avea cum sa consume atat, dar cand m-am uitat mai atent se resetase numarul de km, in loc sa fi fost vreo 6 mii erau 5 sute si ceva. Stie cineva de ce ? Adica s-au resetat doar km nu si consumul mediu ? Cumva nu poate sa tzina mai mult de 5000 de km ?

<{POST_SNAPBACK}>

Acuma incercam si noi sa dam cu presupusu, dar depinde foarte mult cat de des ai mers cu masina, cu motorul rece. Adica, mia mult ai circulat pe distante scurte, inainte de a te uita la el, si e normal atunci sa fie consum mediu marit.

Adica, motor rece, pleci, mergi 2 km, opresti. Dupa ce motorul s-a racit, pleci din nou si iara maxim 2km ... si tot asa. Dar totusi, sincer, nu prea cred ca ai mers asa ...

Am incercat doar sa prezint o varianta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai al doilea se reseteaza singur la un anumit numar de kilometri, sau un anumit numar de ore contorizate. Vezi ca scrie in carte.

Primul se reseteaza daca sta masina oprita mai mult de o ora (sau cand il resetezi tu), nu doar cand scoti cheia din contact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primul se reseteaza dupa 2 ore de cand e scoasa cheia din contact si 2 niciodata decat daca nu mai are bateria pe ea sau daca resetezi tu tii mai mult de 5 secunde resetul pe el si unu se mai reseteaza si cand dai km in 0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

La Fabia, 2 se reseteaza dupa un nr. de km, nu mai stiu exact cat. Cateva mii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Fabia, ca si la Polo, Bora, G4, si altele din clasa, se reseteaza cand: ai atins 9999 km sau 99:99 ore:minute. De obicei primul este cel cu orele, si pe la 2500 se cam reseteaza. daca circuli mult in afara, ajungi pe la 6-7.000 km, pana se reseteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, faza 1 intr-adevar se reseteaza dupa 2 ore, asa este. Dar problema mea este faza 2. Nu am resetat-o, fara baterie nu am ramas. Si faza cu consumul, arata corect, pentru ca in loc sa aiba 5000 de km avea 500 si ceva si a adaptat consumul. In schimb consumul real era de 8. Curios este ca daca s-a resetat faza 2 dupa un numar de km, atunci de ce s-a resetat doar la Km parcursi nu si la consumul mediu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, faza 1 intr-adevar se reseteaza dupa 2 ore, asa este. Dar problema mea este faza 2. Nu am resetat-o, fara baterie nu am ramas. Si faza cu consumul, arata corect, pentru ca in loc sa aiba 5000 de km avea 500 si ceva si a adaptat consumul. In schimb consumul real era de 8. Curios este ca daca s-a resetat faza 2 dupa un numar de km, atunci de ce s-a resetat doar la Km parcursi nu si la consumul mediu.

<{POST_SNAPBACK}>

Cel mai simplu este sa resetezi ambele faze si sa urmaresti de acuma inainte ... ca sa fi sigur ... ce putem zice ... Oricum, daca faci un drum lung, daca ai pornit cu ambele resetate, trebuie sa ai aceleasi valori inainte de o stationare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

al 2-lea mi s-a resetat si mie singur. La un moment dat aveam 2400 km dupa care m-am uitat si era resetat fara sa umblu. Vroiam si eu sa vad cati km am facut in total dar tot la varianta clasica am ramas. Totusi nu-i asta o problema....Noi sa fim sanatosi si sa avem parte la masini numai de resetari de astea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

sall... am si io o problema am o skoda octavia 1.9 tdi 110cp din 2000 si de cam o saptamana nu imi mai indica khilometraj deloc sta la 0 prima data varia si nu trecea de 60km/h si nici motorina nu mi-o mai indica cum trebuie.... din aceeasi perioada variaza si acu de la indicatorul ce motorina... va rog sa ma ajutati si pe mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa ai un contact imperfect sau ceva mai grav la panoul de instrumente. :vaidecapulmeu:

Iti recomand sa-i faci o diagnoza ca sa afli mai multe. :blink:

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

sall...am si eu o problema sau mai exact am nevoie de niste informatii...am incercat sa schimb calculatoru masini... precizez ca a mea este din 2000 cu un calculator din 2001 si nu se potriveste la mufe mai precizez ca pe al meu nu pot instala alt softul...acum pe mine ma intereseaza daca pot schimba instalatia electrica cu tot cu calculator dar numai partea din fata pana in panou....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar, ca idee - nu iti e mai usor sa gasesti un ECU compatibil ? ca banuiesc ca de ECU vb... sau mergi cu el la altcineva, poate reuseste sa-l rescrie.

Cu ce ai reusit sa-l blochezi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

buna. sunt posesor de skoda octavia 1,9 TDI 110 CP tip motor ASV din anul 2000. cand verific, consumul la computerul de bord imi da niste valori anormale... adica la consum instant imi urca maxim pana la 4,8l \100  iar la consumul mediu pe ultima 100 de km  intre minim 2,9 si maxim 3,2l \100. desi consumul e mult mai mare. acum pe mine nu ma deranjeaza prea tare lucrul acesta sunt doar ingrijorat sa nu fie afectat ceva in functionarea masinii... am primit un sfat sa schimb senzorul ala verde de temperatura motor. l-am schimbt dar tot la fel face... am fost la tester si nu imi arata nici un fel de eroare... a mai intalnit cineva asa ceva? multumesc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat este cantitatea injectata pe rotatie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna. sunt posesor de skoda octavia 1,9 TDI 110 CP tip motor ASV din anul 2000. cand verific, consumul la computerul de bord imi da niste valori anormale... adica la consum instant imi urca maxim pana la 4,8l \100  iar la consumul mediu pe ultima 100 de km  intre minim 2,9 si maxim 3,2l \100. desi consumul e mult mai mare. acum pe mine nu ma deranjeaza prea tare lucrul acesta sunt doar ingrijorat sa nu fie afectat ceva in functionarea masinii... am primit un sfat sa schimb senzorul ala verde de temperatura motor. l-am schimbt dar tot la fel face... am fost la tester si nu imi arata nici un fel de eroare... a mai intalnit cineva asa ceva? multumesc....

 

paul, consumul facut la pompa, cat este ?

 

fa un calcul de la plin la plin, dupa care se face o recorelare a consumului pe care il afiseaza BC-ul.

 

Sigur ce afiseaza acum, nu este consumul real.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai consumul se prezinta cam in felul urmator....cand se aprinde becul la motorina,pun kilometrajul pe 0. apoi bag de 50 lei... asta inseamna aprox 8 litri. numai in oras fac undeva la 120-130km iar  numai in afara orasului deci extraurban de 8 litri fac undeva la 160-170 km asta cu clima pornita. deci media consumului undeva la 5 si ceva.... nu 2.9 sa max 3.2 cat imi aratata computerul de bord. iar la consum instant si daca urc o panta cu viteza a 3-a la peste 3000 de ture afisajul nu depasesete 4.8 litri\100 km. chestia asta am facut-o de mai multe ori... in comparatie am avut un audi A4 inainte, iar la urcatul pantei cu motorul turat peste 3000 de ture, consumul instant depasea 20 de litri\ 100 km. oare ar putea fi defect computerul de bord? asta nu m-ar deranja ca oricum nu ma orientez eu foarte mult dupa el...dar mi-e sa nu fie altceva afectat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este defect, doar ca indica eronat .... trebuie vazut de ce.... se mai pot face niste mici ajustari cu VCDS-ul, pe 17- instrumente, 10- Adaptari - daca ceasul suporta - in functie de versiune/model - altfel se citeste dump-ul eepromului, se verifica si modifica, in functie de cele constate de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ooo... deja ce imi spui tu e ceva cam fantastic... nu stiu cine ar putea face asa ceva prin zona mea.... oricum... daca e numai chestia asta nu ma deranjeaza prea tare... oricum.. multumesc pentru pareri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!