Jump to content

Aux-heating / heater element Z35


drilling engineer
 Share

Postare recomandată

Am mai progresat putin azi. Am inlaturat pertele median cu freza, intrucat am avut loc sa intervin prin gaura caloriferului. Multumesc Cristi pentru pont!

Iata si niste poze cu:

- cum arata pe o masina cu carcasa AC produsa de Valeo, cu rezistenta demontata;

- cum arata pe o masina ca a mea, cu motor pe benzina si carcasa AC facuta de Denso (a se observa peretele median;

- cum arata carcasa Denso cu peretele median decupat;

- cum ii sade golfului meu cu PeTeCeu. Inca nu am tras firele de alimentare de la motor. Voi pastra aceasta placere pentru alta zi.

IMG_20171102_160002.thumb.jpg.6263d774046dac79b60f35b35ca42aff.jpgIMG_20171101_124342.thumb.jpg.9c63e1d46696ebd6fcd9f5a382fdc4ca.jpg

IMG_20171102_163942.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pana la urma ai reusit. Felicitari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, deci fara demontare calorifer cam greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am finalizat. Am si vesti bune si rele. Cea buna ar fi ca rezistenta merge bine. A fost un mare chin sa rutez corect firele de alimentare ale rezistentei. E deosebit de greu sa urci firele prin partea stanga-sus a centralei electrice si sa le conduci spre dreapta pe langa manunchiul ala gros de fire care trece pe deasupra coloanei de directie.

1) Partea proasta e ca m-am pricopsit cu niste erori de comunicatie pe modulul de clima si pe cel de convenience. Erorile nu dispar daca deconectez complet PTC-ul, deci nu cred ca e de acolo.

Eroarea de pe Auto HVAC ar fi: 

00457 - Control Module for Network (J519)
    013 - Check DTC memory
    
Cea de pe Convenience este identica, doar ca are freeze frame cu ora la care am terminat instalarea si am probat pentru prima data rezistenta.

De asemenea imi deschide mai greu controllerul de Convenience (~ 5 secunde in loc de 2-3 inainte).

Oare am deranjat vreun fir de LIN cand am rutat firele de alimentare ale rezistentei?... Am fost nevoit sa mut de pe pozitie caseta cu sigurante din habitaclu, impreuna cu releele si centrala electrica, ca sa am loc sa trag firele groase pentru PTC.

O sa mai verific mansonul de fire care intra in habitaclu pe langa pedala de ambreiaj. Am auzit ca acolo e o zona sensibila...

Daca aveti vreo idee sa imi livrati, va multumesc de pe acum.

 

2) Si mai am o nedumerire: cand merge rezistenta pe la ~750 W cu motorul la ralanti pe la 50-60 de grade, am incarcarea pe alternator 100%, iar tensiunea de incarcare este pe la 12,8 - 13,2 V. Asta e dovada unui alternator defect cumva?

Tips & tricks:

Pe displayul de clima poate fi urmarita rezistenta pe canalul 20. Subcanalele 0 si 1 parca sunt "request" si "actual status", iar subcanalul 3 indica curentul absorbit de PTC in amperi. 

Observatie: 

3) Rezistenta porneste daca dai temperatura pe "Hi" si se opreste de abia cand motorul ajunge pe la 75 de grade. Ca sa o opresc "fortat" a trebuit sa dau temperatura pe "Lo" sau sa opresc clima. Este normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa apesi econ, din cate stiu. Si ar trebui sa o inchida.

Dar PTC porneste doar cu clima pe high ? Daca o tin pe 22.5 ca de obicei nu imi va merge PTC ? (Momentan e defect)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea de pe Auto HVAC ar fi: 

00457 - Control Module for Network (J519)
    013 - Check DTC memory

 

 

si care este eroarea de pe centrala electrica ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus mai jos toate erorile prezente si persistente. Au mai fost si altele (uzuale, nimic deosebit) cauzate de scoaterea bornei bateriei pe care le-am sters fara probleme.

Erorile de senzor de radiatie solara sunt consecinta a faptului ca mi-am pus de vreo doua saptamani tavita de pe Climatic in locul grilei de la Climatronic, pentru a castiga un spatiu de depozitare. Nu mi-a cauzat nici o problema, zic eu...

Erorile de pe centrala electrica reflecta faptul ca nu am conectat inca la loc comutatorul de lumini si dimmer-ul pentru intensitatea luminii clusterului. Le-am lasat acasa impreuna cu plasticaraiele, sa nu le mai duc grija pana termin cu PTC-ul. Maine remontez tot ce se poate pe plan electric si vedem ce mai zice.

Comanda PTC-ului se infige in backbone-ul de CAN de la panoul de Climatronic, dar e ultima, dupa RCN210, care e primul/cel mai aproape legat de panoul de climatronic. Nu mi-a dat nici o eroare cand am facut proba rezistentei in exteriorul masinii cu fire prelungite, deci nu cred ca e sursa comportamentului anormal din prezent. In plus, eroarea 00457 persista chiar si atunci cand deconectez complet PTC-ul.

Pe Convenience aveam adesea eroare sporadica de signal implausible de la senzorul de inclinatie, pe care nu o mai vad acum... Acela e tot pe LIN cumva? Sa imi fi murit senzorul?

Address 08: Auto HVAC        Labels: 1K0-907-044.lbl
3 Faults Found:
00457 - Control Module for Network (J519) 
            013 - Check DTC Memory
00797 - Sunlight Photo Sensor (G107) 
            010 - Open or Short to Plus
00709 - Sunlight Photosensor 2 (G134) 
            010 - Open or Short to Plus
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels:. 3C0-937-049-30-H.lbl
   Subsystem 1 - Part No: 1K1 955 119 E  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 080308 021  0501  
   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AF  Labels: 1K0-955-559-AF.CLB
   Component: RLS     190308 046  0204  
2 Faults Found:
01800 - Light Switch (E1) 
            008 - Implausible Signal
02195 - Dimmer Switch Instrument Panel & Switch Lighting (E20) 
            009 - Open or Short to Ground
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels:. 1K0-959-433-MAX.clb
   Subsystem 1 - Part No: 1K0 951 605 C
   Component: LIN BACKUP HORN H03 1301
   Subsystem 2 - Part No: 1K0 951 178 A
   Component: Neigungssensor  003 0203
   Subsystem 3 - Part No: 1K0 951 178 A
   Component: Innenraumueberw.003 0203
1 Fault Found:
00457 - Control Module for Network (J519) 
            013 - Check DTC Memory
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi incepe cu concluzia.

Domnilor, va datorez scuze...

Acea eroare, intr-adevar e cauzata fix de lipsa dimmer-ului de intensitate a luminii in bord. Nu de comutatorul de lumini, nu de altceva. Chiar de dimmer.

Va multumesc mult de tot pentru ajutor!

Am vazut- o acum pentru prim data consumand 900+ W. A livrat aer fierbinte in 5 minute, motorul ajungand la doar 47 de grade.

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am refacut lipiturile insa tot am eroarea cu Defective. Apare la loc daca o sterg.

In ourput test urca la 650W si 50A dupa care scade pe la 400-500W si ramane acolo.

Functioneaza sau nu ? La ce valoare ar trebui sa ajunga in test ?

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca nu ai facut lipiturile cum trebuie si la ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cele 5 rezistente, eu am intrebat daca functioneaza sau nu, conform rezultatului output test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

REpet: nu ai refacut cum trebuie lipiturile, FAptul ca functioneaza la output test, asta demonstreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, daca tu esti sigur ca lipiturile sunt de vina, o sa le refac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am refacut lipiturile, eroarea nu a mai aparut, si rezistenta functioneaza. Se simte aer caldut la circa 2-3 minute de la pornire, si se vede si in meniul ascuns de la climatronic.

Aveti grija cine va reface lipiturile ca sa nu o demontati de  2 ori ca mine, conform spuselor electronistului, cel de dinainte nu parea sa fi umblat la cele 5 rezistente, desi eu i le-am indicat clar. Aparent trebuie niste lipituri mai "solide".

Multumesc colegilor de forum pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, au mai fost astfel de cazuri - asa cum am mai spus, daca nu a umblat altcineva in ele (sa provoace alte stricaciuni), nu am gasit rezistenta care sa nu se poata repara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

Este normal sa palpaie becurile (lumina interioara, faruri) atunci cand este pornita rezistenta? Voltajul de incarcare imi arata undeva pe la 13 V la relanti in cazul asta.

Cand temperatura motorului atinge 90 grade si se opreste, luminile se stabilizeaza voltajul urca la 14V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu palpaie.. Nu am verificat incarcarea, din ce am citit pe forum nu e chiar anormal palpaitul, rezistenta consuma f mult.

Eu daca stiu ca am drum de 1-2 km apas ECON ca sa nu mai porneasca rezistenta, mai protejez putin acumulatorul ..

 

Rezistenta se inchide inainte ca lichidul de racire sa ajunga la 90 de grade, cred ca pe la 60-70.

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Si la mine palpaie la fel pana cand se opreste rezistenta, adica atunci cand antigelul atinge 75 grade. La fel si la un prieten tot cu skoda octavia 2. Incarcarea la mine, cu rezistenta pornita si la relanti, este de 13.8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat atent azi dimineata, imi palpaie putin iluminarea rosie de pe maxidot in primele 2 minute, dar farurile si lumina interioara nu palpaie.

La voi ce consum afiseaza resitenta pe canalul de clima 20-2 ? Maximul, la pornire, ca dupaia scade. La mine undeva pe la 77-82 din ce imi amintesc, la voi cat este? Incarcarea pe ce canal de clima apare ?

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu imi palpaie nimic si consuma vreo 55 - 65 de amperi cand porneste la rece. Si culmea, bateria nu mai e la prima tinerete. Are 3 ani si ma astept sa o schimb in maxim un an. Foarte rar am vazut-o sa consume 950W (doar o data intr-un test de output). In general ii place sa consume vreo 700-750W, deci undeva pe la 55A. Poate e incarcarea prea mare pe alternator si de aceea nu o lasa sa consume mai mult.

Dar,.. niciodata nu mi-a palpait lumina in bord sau in interior. Aveti bine stranse bornele de curent mare ale rezistentei pe rezistenta si pe sasiu/bloc sigurante?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cand porneste consuma aprox. 1100w, apoi scade pana pe la 700-800. Daca dau ventilatorul pe o treapta mai mare, urca pe la 800-900w. Mie imi palpaie doar lumina de la radio si minidot. Cu restul de lumini nu am treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

vreau sa imi montez si eu sistemul :)

aveti idee daca conteaza de pe ce masina e, cu volan pe staga sau pe dreapta?

daca donatoarea e cu volan pe dreapta se poate motnta?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!