Jump to content

Verificare nivel incarcare baterie


B-52-JGP
 Share

Postare recomandată

Pentru ca multi dintre noi au avut sau au probleme cu incarcarea m am interesat si din experienta m am gandit sa postez cum se procedeaza la verificarea nivelului de incarcare al bateriei.

Scule necesare:

- cheie fixa, inelara sau tubulara de 10

- multimetru digital (voltmetru+ampermetru)

In primul rand trebuie verificat consumul din baterie in stand by: se decupleaza borna de minus "-" a bateriei se inseriaza ampermetrul intre borna bateriei si borna de minus a masinii, se incuie masina si se asteapta ca toate sistemele sa intre in stand by - maxim un minut (in acest timp curentul variaza destul de mult lucru care este normal) - dupa acest timp curentul maxim afisat de multimetru nu trebuie sa depaseasca 100mA (0,1A) aceasta valoare este valoarea maxima absoluta - daca aceasta valoare este depasita inseamna ca pe masina exista un consumator ascuns.

Daca conusum este ok se trece la pasul urmator: se monteaza borna ianpoi pe baterie si se porneste motorul, se monteaza multimetrul in paralel pe bornele bateriei, se porneste motorul si se aprinde faza scurta - tensiunea de la bornele bateriei nu trebuie sa scada sub 14V. Daca tensiunea din baterie scade sub 14V sau oscileaza cu + 1V trebuie verificat cu atentie circuitul de incarcare si/sau bateria.

Nota: aceste masuratori au fost facute pe o baterie de acumulatori de 80Ah la 800 rot/min, valoarea tensiunii de incarcare trebuie sa ramana intre limitele de 14,2V-14,4V fara cpnsumatori porniti (lumini, dezaburire, etc) pentru un ciclu de incarcare normal. Aceste valori nu trebuie sa se modifice sub nici o forma chiar daca bateria este de 72Ah sau de 90Ah.

ATENTIE: evitati pornirea masinii cu ampermetru inseriat cu bateria - firele sau chiar multimetrul se vor distruge si riscati producerea unui incendiu - la pornire electromotorul+circuitul de incalzire (bujii incanescente) consuma din acumulator in jur de 2,5 KW (208A).

Sper sa va fie de folos :icon_thumright:

Numai bine si multi kilometrii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curentul consumat nu trebuie sa depaseasca 40mA, 0,040A , doar la Logan am vazut 70mA. Si trebuie inchisa si capota, sau macar pacalita broasca ca e inchisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As mai completa cu:

Daca tot ridicati masca, verificati si:

- nivel acid in baterie (daca nu cumva este acumulator uscat):se scot dopurile iar nivelul trebuie sa fie cativa mm deasupra placilor. Dupa o vara lunga mai scade nivelul. Se va completata DOAR cu apa distilata sau cu acid gata format (se gaseste in statiile peco).

-starea bornelor: daca nu sunt curate se curata cu smirgel fin si se ung cu un pic de vaselina.

Legat de masuratorile propuse de colegii anteriori, este OK atata doar ca acestea nu se fac pe o baterie dupa ce a stat una-doua nopti in ger fara ca motorul sa nu fi functionat cateva minute in prealabil.

Cine are VAG-COM poate masura tensiunea de incarcare mai simplu, in tot felul de conditii.

O tensiune buna respectiv o tensiune buna de incarcare nu este echivalent cu o baterie buna. Meseriasii batrani spuneau ca "bateria nu tine curentul" si spuneau corect, caci se refereau la curentul (Ah amperi ora) pe care bateria il poate debita la pornire motor (atunci cand ne doare cel mai tare). Asta nu se verifica cu ampermetru sau volmetru ci cu un alt aparat (imi sta numele lui pe limba dar nu mai stiu cum se numeste). Un densimetru pentru acid este mult mai relevant (evident la cele cu acid lichd).

Legat de ordinea desfacerii bornelor unei baterii eu stiu ca prima se desface borna - (minus) iar la conectare ultima se conecteaza tot borna - (minus). Evident la o Dacia 1300 nu are importanta caci singura electronica este radio-casetofonul.

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curentul consumat nu trebuie sa depaseasca 40mA, 0,040A , doar la Logan am vazut 70mA. Si trebuie inchisa si capota, sau macar pacalita broasca ca e inchisa.

Consumul dat la catalog este de 70mA tocmai pentru ca ramane capota deschisa si instrument clusterul afiseaza acest lucru pe display - daca se doreste intradevar masurarea corecta a consumului trebuie intradevar "incuiata" manual capota sau se poate astepta pana display ul nu mai afiseaza nimic (se opreste dupa un timp) - consumul optim cu masina complet in stand by dat trebuie sa se incadreze intre 35mA si 50mA deci 40mA este un consum ideal.

Nivelul electrolitului din baterie se poate verifica doar la acumulatorii cu intretinere - eu stiu ca de cativa ani incoace 99,9% din baterii sunt capsulate si desi se pot desface capacele de pe gurile de umplere nu este recomandat acest lucru.

Cat despre ordinea de deconectare/conectare a bornelor sunt perfect de acord cu mslo, prima borna care se deconecteaza si ultima care se conecteaza este cea de minus "-".

Modificat de B-52-JGP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat topicul de informatii nefolositoare. Daca mai aveti de spus ceva strict la subiect, spuneti. Daca nu, abtineti-va.

Acest topic va servi mai degraba ca un DIY deci mentineti curatenia, va rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Se poate posta aici si o procedura de reincarcare a bateriei cu redresorul?

Cat timp dureaza, in ce conditii, pe masina sau in casa....

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria se incarca cu un curent egal cu Q/10, unde Q este capacitatea bateriei, timp de 10 ore. Se poate in casa sau pe amsina, dar in acest caz obligatoriu se scoate o borna a bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Cu masina pornita? E putin, trebuie cu 1V mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am modificat .

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici mos craciun nu crede ca pocnitorile alea de testere facute 99% din plastic cu 2 firicele pot sa consume de trei ori mai mult decat capacitatea nominala a bateriei timp de 15 secunde fara sa explodeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai simplu de verificat acumulator  in sarcina pe demaror  la pornire cu voltmetrul  cu toti consumatorii stinsi sa nu dea mai putin de 9.6V 

Si nivel incarcare alternator la ralanti cu toti consumatorii stinsi   14,2  +/-( 0,2v)

 

 

Pt sevice si pretentiosi...

 

Un tester mediu arata asa

 

http://www.bosch.co.za/content/language1/html/5016.htm

 

Unul profi  de la VARTA ara asa..

 

http://www.varta-automotive.ro/ro-ro/services/varta-start-stop-program-service-vssp-21/

 

Chinezarie YT 8311 pana in 150 ron YATO...

 

http://www.yato.pl/wp-content/uploads/2011/11/YT-8310_11_instr.pdf

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!