Jump to content

Motive pornire grea/nepornire


zaytsuca
 Share

Postare recomandată

eu as extinde regula asta in toate cazurile de pornire (si la rece si la cald)

prin decuplarea ambreiajului, vom elimina o sarcina in plus si anume angrenajele din cutia de viteze

avand in vedere ca uleiul din cutie are vascozitate mult mai mare decat cel din motor, contribuie si el la aceasta rezistenta

in felul asta micsoram stresul bateriei la pornire si practic prelungim viata ei

Exceptie: in cazurile in care sunt probleme la nivelul placa de presiune, rulment, disc de ambreiaj, cele de mai sus nu se aplica.

Cazurile sunt foarte rare, dar eu am observat acum 1 an (dupa 6 ani de utilizare) ca electromotorul invarte mai greu daca apas ambreiajul (problema confirmata apoi de mecanicul care mi-a desfacut cutia). Apasand abmreiajul, introducem o sarcina (frecare) mai mare decat introducea cutia in mod normal. In consecinta, ulterior, porneam tot timpul cu ambreiajul neapasat.

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • zaytsuca

    32

  • bchendran

    15

  • cristianionut

    13

  • undertacher2001

    11

@ SamuraiJerk "Exceptie: in cazurile in care sunt probleme la nivelul placa de presiune, rulment, disc de ambreiaj, cele de mai sus nu se aplica.

Cazurile sunt foarte rare, dar eu am observat acum 1 an (dupa 6 ani de utilizare) ca electromotorul invarte mai greu daca apas ambreiajul (problema confirmata apoi de mecanicul care mi-a desfacut cutia). Apasand abmreiajul, introducem o sarcina (frecare) mai mare decat introducea cutia in mod normal."

Sincer eu nu am auzit de asa ceva pana acum si nu are nici o logica. Partea care antreneaza motorul (volantul sau placa de presiune)de catre demaror este solidara cu arborele cotit. La apasarea ambreiajului intradevar se produce decuplarea motorului de cutie, fapt ce ajuta la o mai usoara ponire a motorului (mai ales la temperaturi scazute datorita), nemaiexistand frecarile din cutie si nici rezistenta uleiului care este cu mult mai gros fata de cel din motor. Singurul element care intra in angrenare la calcarea ambreiajului este rulmentul de presiune, care sincer, nu poate opune rezistenta mai mare decat angrenajele din cutie.

Asadar chestia ca daca nu calci ambreiajul nu apar solicitari suplimentare la pornire..... nu tine. Fapt demonstrat practic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

Si eu va dau drepate aici.Eu o pornesc fie cald fie rece cu ambreiajul apasat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cabluri, socuri si parasocuri....

Presupunand ca aveti ceva compresie, traseu aliemntare curat (rezervor, filtru), baterie buna, bujii bune si electrica in general sa nu fure curent.

A mea a pornit la -18C prima cheie (aproape la sfert) dupa ce statuse cateva zile nepornita la multe -XXC

Si nici macar habar nu am daca am ulei de iarna :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa va explic dilemele care le aveti in aceste 3 pagini ale topicului, pentru ca eu le-am trait pe toate:

-cabluri am cumparat si eu initial ca ale voastra pina am dat de greu, atunci am cumparat niste cabluri groase, dar atentie:trebuie sa fie groasa lita, cupru nu izolatia cablului.Chiar alaltaieri au fost folosite la pornirea golfului 4.

-filtrul cu supapa de retur are rolul de a face in timpul functionari motorului returul de motorina sa revina in filtru, deoarece este calda, comparativ cu motorina din rezervor.Numai la temperaturi de -5 grade supapa actioneaza si trece motorina in filtru.Aici sunt mici probleme de etansare, la introducerea supapei in filtru unde sunt niste oringuri de cauciuc care trebuie unse cu motorina sa alunece.

-motorina iarna sub -5 grade afara, se aditiveaza, indiferent de unde e cumparata.Nu ai aditiv pui, 15% in plus benzina si amesteci bine continutul (frana).

-demarolul e bine sa fie verificat la 2-4 ani.Reparatiile la el sunt ieftine, daca e verificat periodic <100lei.

-cablurile respectiv contactele de la capete,mai ales cel dela baterie la demarol e bine sa fie curatate.Ideal e sa ai scut de motor (metal) cum am eu si nu intra praf si noroi la motor.

-bateria trebuie intretinuta prin drumuri lungi pentru asigurarea unei incarcari.Nu uitati casetofonul pornit chiar daca ati scos fata detasabila.

-socul se trage inainte porniri motorului sise impinge inapoi dupa citeva minute de functionare.nu se accelereaza masina la pornire sau la oprire.

-uleiul iarna este 10w 40 semisintetic, iar in zona cu temperaturi scazute 10w 30.

-nu uitati sa purjati filtrul de motorina o data pe iarna sau inaintea sezonului rece. Evident filtrul se schimba la <30 000 de km.

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cabluri, socuri si parasocuri....

Presupunand ca aveti ceva compresie, traseu aliemntare curat (rezervor, filtru), baterie buna, bujii bune si electrica in general sa nu fure curent.

A mea a pornit la -18C prima cheie (aproape la sfert) dupa ce statuse cateva zile nepornita la multe -XXC

Si nici macar habar nu am daca am ulei de iarna :Driver:

si a mea porneste bine, poate nu la prima cheie dar la a doua porneste sigur, am bujiile bune, filtrul de motorina e nou si i-am pus si o supapa de sens dupa filtrul de motorina sa nu cumva sa o ia motorina inapoi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

supapa nu are rolul de a opri motorina inapoi pe retur.Ea face ca motorina calda de pe retur sa nu ajunga in rezervor ci sa se amestece cu cea din filtru pentru a schimba temperatura motorinei din filtru.La temperaturi pozitive se inchide si nu mai e functionala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-uleiul iarna este 10w 40 semisintetic, iar in zona cu temperaturi scazute 10w 30.

de ce nu 5W40 ? te intereseaza vascozitatea la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai spus despre ea,"batranica"...sa intelegem ca are si multi km.

Sa fie problema de la compresie...voi ce parere mai aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

supapa nu are rolul de a opri motorina inapoi pe retur.Ea face ca motorina calda de pe retur sa nu ajunga in rezervor ci sa se amestece cu cea din filtru pentru a schimba temperatura motorinei din filtru.La temperaturi pozitive se inchide si nu mai e functionala.

Pentru a nu se face confuzie,supapa de sens este o piesa care se monteaza suplimentar/optional pe tur pentru a preveni golirea acestuia asigurand astfel o pornire rapida.Supapa de pe filtrul de motorina este montata din fabrica pe anumite sisteme de alimentare si are rolul descris de tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu 5W40 ? te intereseaza vascozitatea la rece.

doar daca ai compresia buna un 5w 40 merge.eu am fost la limita pentru utilizarea lui, deoarece compresia era intre.Deci merg cu 10w 40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Sal, mie nu imi mai porneste deloc masina odata cu gerul asta.Am baterie buna,bujiile bune,releul bun

cand dau la automat electromotorul invarte dar nu am zvacul specific porniri,pot sa pun bujiile de 2,3,4

ori tot degeaba,am incercat si cu apa calda pe injectoare,injectie..nu mai am idei

Nu mi-a mai ramas decat sa astpet un pic de caldura. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata la -20 de grade...pauza.

Baterie buna, bujii bune, rezervorul plin cu OMV Alpin diesel care cica tine la -35 de grade.

Ce sa facem...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu; la -30 de grade am dat la cheie de m-am saturat, am dat si niste spritzuri dar nu multe sa nu se innece si nik .... dupa o experientza similara acum cateva zile improvizasem eu o bujie incandescenta in carcasa filtrului de aer si acum am incins-o si pe aia in draci si deabia asha cam din a 10 cheie a dat semne de porneala; problema e ca la temperaturi atat de joase combustibilul nu mai vaporizeaza si nu se mai amesteca cu aerul mai deloc; rezolvarea, la mine cel putin, este sa fac un sistem de incalzire pentru aerul din admisie si pentru carburant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri la -21 nici a mea nu a pornit..azi nici nu am mai incercat. AM dus bateria in casa si o las pana se mai incalzeste afara.In rezervor e motorina petrom sprint diesel pe jumate. Bujiile bune, baterie noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine are priza pe-aproape poate incerca cu resoul bagat sub baia de ulei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-au puteti incerca cu un spray de pornire, a mea la -25 grade cat erau ieri dim a luat-o la a 2 cheie,bine si motorul are 40.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun golful ala al tau... (daca e ala de la SV)!

Eu nu ma risc cu spray de pornire...nu stii ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata spre Duminica au fost -16 grade. Dimineata pe la ora 10 inca mai erau -16 grade si am zis sa pornesc si eu masina. Am tras socul, am pus cheia, asteptat sa se stinga bujiile, a invartit cam slab si apoi a murit bateria. Am luat curent de pe alta masina cu cabluri din comert (cica de 400A), dadea s-o ia dar tot a refuzat sa porneasca. Suspectez ca a inghetat motorina in filtru asa am lasat-o in pace in parcare.

La mine bateria e cam subdimensionata, de 55Ah, recent am remediat problema incarcarii, drumuri lungi n-am putut sa fac din cauza la conditiile foarte slabe de drum, ulei 10w40 relativ nou, filtrul de motorina e relativ nou, nici 5000km n-am facut cu el, bujiile n-au decat vreo 60000km max.

Ca veni discutia de cablurile facute, ultima oara cand am patit-o cu bateria, am luat curent de la cumnatul meu cu niste cabluri foarte groase facute de el. Masina a pornit la sfert, nu-mi venea sa cred cum a invartit electromotorul. Nu prea cred ca sunt prea bune cablurile care le am eu, chit ca scrie pe ele 400A.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa duca 400A trebuie sa fie groase ca degetul mare.

probabil 400A e curentul la care se vaporizeaza instant cablurile de comert :))

o sa ajungem sa facem foc sub masini.

Modificat de bchendran
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei bine nu sunt asa de groase, cele ale cumnatului aveau grosimea aia. Cred ca o sa fac o incercare iar cu cablurile de la el. Sper sa nu se ajunga la foc sub masini sau cu spray-uri. Daca vad ca nu porneste, o las in pace si plec pe jos sa iau autobuzul spre munca. Pentru cei care au distanta mai mare de parcurs, atunci intr-adevar e o problema lipsa masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cele mai proaste cabluri sunt alea care scriu pe ele Type-R si se gasesc mai in toate benzinariile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablurile alea nu-s sa pornesti pe ele, alea sunt daca ti-ai golit bateria sa ti-o incarci cateva minute de pe alternatorul alteia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Goanga mea a pornit azi la prima cheie. Au fost -19 grade azi noapte :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pornit`o duminica dimineata putin cam greu. a luat`o la prima cheie dar nu face fata doar cu jocul tras asa ca o tin eu din pedala accelerata putin, dupa 30 de secunde am considerat ca e destul si am lasat decat socul, dar surpriza, mi`a murit motoru, am mai facut aceasta operatiune inca odata acelasi rezultat, de 3 ori, a 4-a oara am tinut`o din pedala aproximativ 3-5 minute si dupa am plecat la drum. acum ma duc ca trebuie sa plec sa vad cum o sa porneasca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!