Jump to content

Motive pornire grea/nepornire


zaytsuca
 Share

Postare recomandată

Salut!

Nuam gasit topic de genul asta asa ca am luat initiativa. Motivul este ca azi dimineaza batranica ma lasat balta si sunt curios de ce si daca mai sunt si altii care au ramas pietoni. Acum 2 ziile am schimbat releul de la bujii, deci nu cred ca aici este problema. Bateria e buna (cred) ca am tinut cam 20 secunde contactul pus si motorul a tot incercat sa porneasca. Dupa 3-4 incercari miroseam a foc facut cu motorina si am lasat-o moarta, am zis sa nu se inatample ceva.

- antigelul l-am schimbat in toamna, am pus 3 litri (exact cata apa a curs din motor);

- uleiul este castrol magnatech 10w40

Care ar fi motivele nepornirii?

Multumesc!

Modificat de zaytsuca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • zaytsuca

    32

  • bchendran

    15

  • cristianionut

    13

  • undertacher2001

    11

de cand a dat frigul toata lumea schimba bujii deci nu exclude varianta din start; scoate bujiile si verifica-le individual pe fiecare; daca e vreuna dusa schimba-le toate 4 cu ceva ca lumean daca vrei sa stii o treaba; le pui la loc si apoi tii iar contactul vreo 10 - 15 sec pe bujii inainte de a actiona demarorul si daca tot nu vrea pune bujiile pe direct si tine-le tot cam atat si vezi apoi daca porneshte; daca nici asha nu vrea trebuie cautat mai amanuntzit de ce nu porneshte; dar in general asta e principala cauza - se mai lovise cineva de asha ceva in alt topic si ishi facea ganduri negre de fisurat chiulasa si altele si de fapt era releul de bujii praf. releul tau de ce l-ai schimbat? si cu ce? ceva nou si bun sau ... ? spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Povestea e mai lunga, nu stiam nici daca am releu pt bujii...ca am caroserie de benzinar. SI cand la gasit ala de la service i-am zis sa il testeze, releul statea inchis (dadea tensiune la bujii) mai mult de 30-40 sec..nu stiu exact cat ca am zis sa nu ard bujiile. Si a fost schimbat cu unul nou dar nu original vw (350 lei). Tot pe aici pe forum a zis cineva ca sunt 2 feluri de bujii cu timp lung si scurt...dar eu nu am cum sa vad de care am. Releul e cel care da 15 sec tensiune. Tot mecanicul a zis ca is bune bujiile, faceau scanteie foarte mare si a zis ca nu are rost la se testez pe fiecare in parte...am sa pun pe direct azi sa vad daca pornesc.

Se poate sa fie vrun dop de gheata in motorina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoti complet brida de alimentare ce uneste toate bujiile.La baza surubulu care fixeaza brida la bujie se observa o saiba mica si groasa de aluminiu(alba) sau de bronz(galbena).Pentru cele cu aluminiu trebuie un releu care actioneaza ~60sec,adica cel care l-ai avut inainte.Noul releu cu siguranta alimenteaza bujiile 15sec.Timp insuficient pentru incalzirea celor cu saiba alba.

Deci ori montezi releul vechi la loc ori schimbi bujiile cu unele cu saiba de bronz care au nevoie doar de 15 sec pentru incalzire.ATENTIE toate trebuie sa aiba acelasi fel de saiba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar saiba aia se vede fara sa dau surubul jos? 2 din ele le-as putea da jos, dar 2 nu am cum...is in spatele la pompa de motorina (cred) si pe frigu asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu luni mi`am schimbat bujiile . aveam 2 bujii arse si imi pornea foarte greu . la a 6-7 cheie. schimbat bujii si porneste la prima cheie fara probleme . dupa cum spunea si miki_21 ar fi o idee sa verifici bujiile. succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar saiba aia se vede fara sa dau surubul jos? 2 din ele le-as putea da jos, dar 2 nu am cum...is in spatele la pompa de motorina (cred) si pe frigu asta...

Oricum trebuie desfacute piulitele si la acelea si scoasa brida de cupru,pantru a verifica pe fiecare INDIVIDUAL daca nu sunt intrerupte.Cu in fir conectat la borna + se atinge FIECARE surub al bujiilor.Prezenta unor scantei mici indica functionarea acestora.In orice caz daca ai dat un sac de bani pe releu schimba si bujiile cu unele cu saiba de bronz,care corespund acestuia.Provizoriu poti pune contactul de 3 ori asteptand de fiecare data sa se stinga becul de bujii,dupa care actionat electromotorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe releu am dat 70 lei, ca nu e original. Azi la amiaza am incercat asa cum ai zis tu, tinut contactul pus cate 15 sec de 3 ori si a4a oara dat la cheie. nimic...am sa verific bujiile, sa vad cm reusesc sa fac asta. Intai am sa schimb releul nou cu cel vechi si o sa las 1 minut..daca nu merge nici asa o sa schimb bujiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. bujiile de la cilindrul 3 si 4 le poti verifica fara probleme, daca dai pilitele si puntea de pe ele. Mai ramam cele de la 1 si 2, care le poti verifica alimentand puntea pentru cele 2 ramasa (1 si 2). Daca face scanteie, cel putin una din ele este buna, iar daca si celelalte de la 3 si 4 sunt OK, nu are cum sa nu porneasca cu 3 bujii bune.

2. verifica daca bujiile sunt de timp scurt sau lung. Degeaba iti deculpeaza releul la 15 sec, daca ele nu ajung sa se inroseasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... mecanicul a zis ca is bune bujiile, faceau scanteie foarte mare si a zis ca nu are rost la se testez pe fiecare in parte...am sa pun pe direct azi sa vad daca pornesc....

Doar sa clarificam ceva, vorbim de motor diesel si bujii incandescente, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De diesel e vorba, se referea la scanteia ce o facea firul cu care atingea bujia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai mentionat ,,socu,, acela e tras cand o pornesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ati mai avut porniri grele ? eu nu am probleme ... momentan :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine porneste putin mai greu. Porneste la prima cheie, doar ca invarte motoru cam mult, dar daca pun pe bujii de 2 ori inainte sa pornesc, scade durata de pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca asa:

-tragi socul

-apesi ambreiajul

-pui contactul, lasi pana se stinge becul de la bujii.

-dupa ce se stinge becul mai astepti 10 secunde.

-dai cheie

A mea porneste fara gres asa. (bine, bateria si bujiile sunt bune)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce a spus bchendran mai sus + oprirea tuturor consumatorilor ( si la mine trepideaza cu tot cu socul tras, asa ca tin eu accelerat aproximativ 1 minut )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la plus 5 grade nu a mai vrut sa porneasca la prima cheie decat cu socul tras. Asa insa merge. EU nu tin socul decat vreo 5 secunde pana se stabilizeaza putin trepidarea motorului.

Vedem maine dimineata ca e frig rau pe aici. Dintr-o conjunctura am ramas in motor cu uleiul 15W40. Nici asta nu ajuta, mai ales dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci!

Caroseria e de benzinar deci nu am becul ala de la bujii. Ieri am reusit sa pornesc masina dupa 6-7 incercari, am luat curent la alta masina. Dupa ce am pornit-o am "zburat" si am luat alta betrie, 77A, cea veche era de 50A si era moarta(probabil eu i-am pus capatul). Azi dimineata la -12 grade afara am pornit-o din a2a incercare. Prima data am tinut contactul pus de 2 ori cate xx secunde si cand am dat la cheie nu a dat nicun semn ca vrea sa porneasca. Am zis ca poate nu vine curent la bujii si am pus o lampa de control (minus la baterie si + la capatul bujiei), tinut de 2 ori contactul pus si a3a oara a pornit dupa cam 5 secunde de tinut contactul.

Am sa pun un releu din ale mele si sa vad maine dimineata cum porneste, daca tot greu, o sa merg la testat bujiile.

Socul sta tras pana se stabilizeaza un pic motorul.

Modificat de zaytsuca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

Nu cred ca are nimic daca tii socul mai mult timp tras,practic arde mai multa motorina.Eu prefer sa-l tin tras 3-5 min decat sa-mi zangane toate in masina .Ce are uleiul 15w-40,iarna?De care ar trebui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sub -10 grade se recomanda 10w40

15w40 e prea vascos pentru temperaturi atat de joase

si eu tot 15w40 am, dar la mine la cluj minima iarna asta a fost de -5 grade...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la plus 5 grade nu a mai vrut sa porneasca la prima cheie decat cu socul tras. Asa insa merge. EU nu tin socul decat vreo 5 secunde pana se stabilizeaza putin trepidarea motorului.

Vedem maine dimineata ca e frig rau pe aici. Dintr-o conjunctura am ramas in motor cu uleiul 15W40. Nici asta nu ajuta, mai ales dimineata.

am sfeclit-o cu pornitul ... dimineata am observat ca mersese casetofonul toata noaptea. Deci pornit ioc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are nimic daca tii socul mai mult timp tras,practic arde mai multa motorina.Eu prefer sa-l tin tras 3-5 min decat sa-mi zangane toate in masina .Ce are uleiul 15w-40,iarna?De care ar trebui?

Socul la diesel NU este echivalentul celui de la benzinare care inchide clapeta de aer imbogatind amestecul la pornire pe perioada rece.La diesel acesta modifica AVANSUL la injectie consumul ramanad acelasi.Avans mare=mai multa motorina inaintea aprinderii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata!

de pe 18 decand am schimbat bateria nu am mai avut probleme, pornea din a2a a3a incercare dar pornea. Bujiile le-am verificat si sunt bune (cel putin 3). Azi dimineata insa nu a dat niciun semn ca ar vrea sa porneasca...tinut bujiile la incalzit cam de 3 ori apoi incercat sa pornesc, nimic. Socul e tras, rezervorul este 90% plin.

Se poate sa fi inghetat motorina? (azi dimineata erau -16(asa a zis colegu cu termometru in bord) grade, azi noapte poate a fost mai frig);

Modificat de zaytsuca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata la -18.5 grade n-a mai pornit a mea...Electromotorul invarte, dar nici vorba sa porneasca

Ieri am alimentat 15 l de motorina euro diesel 5 de la Petrom.

Concluzia: luati fratilor top nordic diesel sau orice alta motorina speciala de iarna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata la -18.5 grade n-a mai pornit a mea...Electromotorul invarte, dar nici vorba sa porneasca

Ieri am alimentat 15 l de motorina euro diesel 5 de la Petrom.

Concluzia: luati fratilor top nordic diesel sau orice alta motorina speciala de iarna

Eu nu am nici o motorina speciala de iarna, si mia pornit azi surprinzator de bine la prima cheie desi ma asteptam sa nu poata porni tinand cont ce temperaturi am avut azi noapte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!