Jump to content

DSG (Dublu Ambreiaj) vs. 4 Motion w/ Cutie Manuala


likudio
 Share

Postare recomandată

likudio, parerile sunt extrem de subiective, cel mai bine e sa faci un test, asa cum ti-a sugerat si Teka, sa vezi ce-ti place tie mai mult, cum se comporta diesel-ul in combinatie cu tractiunea 4motion si DSG-ul in combinatie cu benzinarul de 160 CP. Aceste doua variante sunt si cam la acelasi pret.

Vorbind la modul general, ii dau dreptate lui SunriseAfterStorm. Pe un circuit tractiunea integrala isi va spune cuvantul, dar aici e vorba de un biet motor diesel de 140 CP, cu care nu cred ca ai putea avea pretentia sa participi la vreun raliu! Atat motorul pe benzina de 160 CP cat si cel diesel de 140 CP nu cred ca pot fi incadrate la motorizari sport in adevaratul inteles al cuvantului. O motorizare sport adevarata nu as concepe-o nici eu fara tractiune integrala.

Daca alegi 4Motion-ul pentru sportivitate, atunci motorul diesel de 140 CP nu va fi probabil cea mai nimerita solutie. Daca te gandesti la comfort si la oarece impresie de sportivitate in acelasi timp, atunci merita incercat si TSI-ul de 160 CP cuplat cu DSG. Numai tu poti alege, dar neaparat pe probate! Personal sunt foarte interesat de un test comparativ intre cele doua variante amintite, chiar as fi dispus sa vin cu masina la o astfel de mica testare. Nu stiu insa daca exista vreun detinator de Golf VI diesel 140 cp 4Motion.

4Motion nu are setari manuale ale modului de tractiune ca, spre exemplu, tractiunea integrala de la Nissan sau Suzuki.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • likudio

    13

  • vali_devill

    8

  • Michael

    7

  • tudorvw

    4

Nu am vrut sa "flamez" pe nimeni sa fie clara de la inceput.. este doar parerea mea personala. @ Dreadfull eu nu am afirmat ca DSG pierde la sportivitate am vrut sa spun ca se pierde feelingul. Sunt perfect de acord ca la performanta DSG este superioara, cel putin cand masina se afla in mainile unui sofer obisnuit, strict la partea cu schimbatul treptelor si mentinerea motorului la un cuplu optim. Daca pui problema unei comparatii directe intre doua masini identice ca putere, sa zicem 300 WHP, una cu DSG si una manuala cu 4Motion pe circuit sau rally.. atunci ma indoiesc ca DSG are vreo sansa. Pe de alta parte la un drag race lucrurile o sa fie tocmai invers.. 4Mo are greutate in plus si nu neglijabila iar DSG va schimba treptele perfect fata de manuala.

Sa fiu si putin on topic am sa spun cateva cuvinte despre cum functioneaza 4Motion. Precizez de la inceput ca nu exista un "reglaj" manual si ca sistemul este unul complet automat. In momentul in care ECU simte pierderea aderentei una sau pe ambele roti din fata ii transmite controlerului Haldex semnalul sa cupleze rotile spate. Sistemul AWD Haldex se bazeaza pe o serie de senzori pentru a putea distribui eficient cuplul astfel incat aderenta sa fie maxima, cel mai important dintre acesti senzori fiind senzorul de viteza al rotilor. Astfel prin intermediul acestui senzor Haldexul stie in permanenta pozitia fiecarei roti fata ce celelalte si automat momentul in care o roata incepe sa piarda aderenta. Cand acest lucru se intampla controlerul Haldex (Un fel de ECU) actioneaza printr-o pompa cuplarea ambreiajului situat pe puntea spate, un ambreiaj "umed" compus din 10 discuri, capabil sa distribuie individual pentru rotile din spate cuplul in functie de necesitate (cu totii stim ca pe viraje roata din interior are o cursa mai scurta iar cea de pe exterior una mai lunga). Cum spunea si Teka in regim de exploatare normal masina are un balans de 90 cu 10, cu posibilitatea de 50 cu 50 atunci cand este necesar. (Exista controllere de tuning care ofera posibilitatea unui 50/50 permanent si nu numai).

Comparatia dintre cele 2 "dotari" este greu de realizat la ce masina isi doreste initiatorul topicului, ideal ar fi amandoua insa raman la parerea ca trebuie sa conduci masini echipate cum ambele dotari si atunci vei sti ce iti doresti. Cutia DSG este deosebita si am ramas foarte impresionat insa pot sa spun acelasi lucru si despre 4Motion, ambele sunt dotari aparte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ ca discutia, pornita initial pe calapodul unui sofer normal, a alunecat usor catre accente de pilotare. 4Motion isi va face cu adevarat simtite calitatile pentru un condus sportiv pe motorizari peste 200 de cai. Pentru motorizari de pana la 140-160 de cai (cum sunt cele in discutie) nu il consider necesar pentru asa ceva. Mai mult, pe motorizari mai slabe (gen 105 cai ), tractiune integrala este chiar suparatoare, plecarea de pe loc fiind evident mai greoaie ca la o masina cu tractiune fata.

Plus ca, asa cum spuneam mai sus, Haldex-ul nu este cel mai performant sistem de tractiune integrala. Este mai degraba unul soft. Din acest punct de vedere, pana si Dacia Duster va avea un convertor mai performant pentru drumuri grele, de provenienta Nissan, care va permite trei moduri de lucru: auto (ca la Haldex), decuplare tractiune spate (pentru economie de combustibil) si repartizare 50%-50% a cuplului pe puntile fata si spate, pentru conditii grele (zapada, noroi etc.)

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg cum puteti compara o cutie de viteze cu o tractiune, ce treaba are una cu alta ?

in functie de ce faceti cu masina, de unde mergeti cu ea si ce vreti de la ea, puteti sa va hotarati singuri ce sa va luati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in functie de ce faceti cu masina, de unde mergeti cu ea si ce vreti de la ea, puteti sa va hotarati singuri ce sa va luati
Pai tocmai asta e scopul acestui topic :D Pentru ca uneori iti pui niste intrebari la care nu poti raspunde singur. Prin aceeasi dilema am trecut si eu. Stiu ca a mai existat un topic cu aceasta tema, dar eu nu l-am mai gasit. Iar la momentul achizitiei topicul respectiv m-a ajutat sa fac alegerea in cunostinta de cauza.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Poate o sa fiu injurat pentru ce voi afirma, poate ca nu :D insa cand vine vorba de integrale, nu ma gandesc la VW...

Sunt la a 3a masina din gama VAG, mai am inca 3 in familie in momentul asta dar la mine in cap ecuatia este simpla: doresc confort, exploatare usoara, traditie, obisnuinta (de ce nu?!) samd iau VW + DSG.... Vreau musai AWD dar sunt oarecum circumspect visavis de cutii, iau ceva cunoscut in domeniu la ora actuala

In primavara-vara lui 2010 imi voi schimba masina iar pentru mine la ora actuala ecuatia versus-ul este intre VW Passat CC (Skoda Superb) pentru DSG si Subaru Outback (chiar Forester desi e un pic alta mancare de peste) pentru AWD

Totul sta in placerea pe care o simti la volan combinata cu utilitatea masinii respective de zi cu zi...

PS: rog sa nu dezvoltam versusul meu in acest topic, topic dedicat altei discutii :P

LE: Retineti ca nu am discutat decat de VW... nu am luat in calcul Audi pentru ca sa dai 40k eur pe o masina din clasa ei (vorbesc de A4) fara niste dotari care sa te dea pe spate este cam mult imho

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru mine la ora actuala ecuatia versus-ul este intre VW Passat CC (Skoda Superb) pentru DSG si Subaru Outback (chiar Forester desi e un pic alta mancare de peste) pentru AWD
Volkswagen Passat CC 2.0 TDI CR 170 CP 4Motion DSG6 :icon_cheesygrin:

LE: Sau, asa cum se zvoneste prin targ, dar abia din noiembrie anul viitor, Skoda Octavia Scout (sau Octavia Combi ori Superb) 2.0 TDI CR 140 CP 4x4 DSG6.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in regim de exploatare normal masina are un balans de 90 cu 10, cu posibilitatea de 50 cu 50 atunci cand este necesar.

In mod normal nu este 90 cu 10, ci 97.5 cu 2.5. In rest, corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tavi81:ok,de acord cu explicatia ta,dar eu am cutie manuala.daca plec direct cu a doua si cu W apasat,e mai misto.am inteles,oarecum.ai cumva o definitie?cartea mea e in germana.brgds

In cazul cutiei manuale activarea butonului nu face decat sa iti reduca cuplul motorului tot pentru a imbunatati plecarea. Nu cred ca exista o definitie, ci mai mult o descriere a ceea ce face acest winter program.

PS: tu ai acest buton?

Scuze de off.

Revenind ontopic, aceasi parere o am si eu, trebuie sa conduci masini echipate cu ambele dotari si atunci vei sti ce iti doresti. Bafta!

Modificat de Tavy81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal nu este 90 cu 10, ci 97.5 cu 2.5. In rest, corect.

Daca ceea ce spune Ice_2k este adevarat (si nu contest), nu mai am de ce sa fac vreun test-drive. Poate este superficiala afirmatia, dar nu inteleg de ce ii mai zice 4Motion. Adica doar pentru situatiile acelea ultra-speciale in care computerul activeaza si rotile din spate (iar pe umed and stuff o sa le tina tot in acelasi procent), what's the use of it?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e ca in clipa in care senzorii detecteaza ca rotile fata au probleme in a pune aderenta jos, d-abia atunci se trimite putere si in spate. Daca mergi cu 80km/h constant, nu prea conteaza care sunt rotile care trag/imping masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tavi81:da,am butonul W la cutia manuala.standard si singular la gt tsi.brgds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4Motion isi va face cu adevarat simtite calitatile pentru un condus sportiv pe motorizari peste 200 de cai. Pentru motorizari de pana la 140-160 de cai (cum sunt cele in discutie) nu il consider necesar pentru asa ceva. Mai mult, pe motorizari mai slabe (gen 105 cai ), tractiune integrala este chiar suparatoare, plecarea de pe loc fiind evident mai greoaie ca la o masina cu tractiune fata.

Eu nu sunt de acord. Am pe skoda mea 4x4 haldex cu motor 1,9 TDI 105 cp manuala 6 viteze si nu este deloc lenesa. Si stiu ce spun . Vin de pe un vw passat 4motion 2.0 TDI 140 cp. Poate ca nu iti dai seama mereu ca ai o masina cu tractiune integrala, dar faptul ca nu am ramas deloc blocat in aceasta zapada m-a bucurat f. tare. Eu personal nu cred ca mi-as mai lua alta masina care sa nu aiba macar 4x4 haldex, ca sa nu spun ca as trece pe Torsen-ul de la audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus ca este lenesa. Ci ca plecarea la varianta 4x4 este mai greoaie. Poate este si din cauza etajarii cutiei de viteza, intrucat primele doua trepte mi s-au parut extrem de scurte. Am mers in drive test, in aceeasi zi, cu Octavia Combi 1.9 TDI 105 CP atat tractiune fata cat si tractiune integrala. Si asa am remarcat diferenta :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca i-am stricat topicul la baiat dar nu pot sa ma abtin :) .. integrala sare o masina in fata celei cu tractiune fata. Si aici vorbesc de 1.9TDI.. Asta daca vorbim de plecare in forta , daca vorbim la o simpla plecare de pe loc atunci cred ca e normal ca cea integrala sa plece putin mai greu datorita faptului ca masina este mai grea cu aproximativ 200 de Kg.. Insa mai iau in calcul ca acest lucru ar trebui sa se simta foarte putin pe o motorizare diesel. Cred ca ambele pleaca doar daca ridici piciorul usor de pe ambreiaj fara sa fie nevoie de strop de acceleratie ..

Poate gresesc orice corectare este ok si nu ma deranjeaza, dimpotriva.. omul cat traieste invata :D

Anyway DSG + cauciucuri de iarna = suficient pentru iarna in conditii normale de exploatare a masinii.

Modificat de SunriseAfterStorm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu poti sa le ai pe amandoua,si daca iti petreci majoritatea timpului de la volan in aglomeratia urbana,e clar ca e de ales DSG-ul ; iar cauciucurile de iarna (la care oricum trebuie sa apelezi si in cazul in care ai 4M),dublate de o minima prudenta,vor fi suficiente ca sa treci iernile cu bine. confortul zilnic dat de utilizarea unei transmisii automate nu poate fi contrabalansat de 2-3 iesiri mai grele din zapada pe sezon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!