Jump to content

DSG (Dublu Ambreiaj) vs. 4 Motion w/ Cutie Manuala


likudio
 Share

Postare recomandată

Un diferential autoblocant ar ajuta mai mult , pt ca de obicei cand patinezi ramai suspendat cu rotile pe diagonala si atunci chiar si 4x4 patineaza in zadar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • likudio

    13

  • vali_devill

    8

  • Michael

    7

  • tudorvw

    4

... pana acum nu m-am gandit ce fac iarna pe zapezi mari, dar cred ca se poate rezolva prin secventiala ..

Hehehe, nu mere ca la NFS. Degeaba o pui tu pe secventiala ca nu rezolvi asa. Pe secvential merge doar inainte. In R nu intra din clapete :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate gresesc, dar a compara o dsg cu un awd, nu are sens. Initial vroiam sa scriu n argumente pro si contra, dar am hotarat ca e suficient sa ma pronunt y-n. Astept raspunsuri si voi da reply unde este cazul. Make things better!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ca sa-ti usurezi singur decizia iti recomand cu tarie un drive test cu masinile din acest versus. Va conta 80% in luarea deciziei.

Daca te straduiesti le gasesti pe ambele la drive test.

2. Colegii care ti-au raspuns, au toti personalitati diferite, stiluri diferite de condus si cel mai important skill-uri diferite la condus :). Fiecare "vrem" ceva anume de la masina.

Trebuie sa te intrebi (daca nu stii deja :) ) ce anume vrei tu de la masina!

Ce te atrage cel mai mult?

Dupa ce faci drive test, pune-ti intrebarile de mai jos:

Vrei ca 5 zile pe saptamana sa "suferi" in trafic gandindu-te ce bine era cu DSG?

4 motion este atat de important pt tine incat sa "suferi" zilnic ca nu ti l-ai luat?

In cele 3 luni de iarna chiar o sa te duci in fiecare weekend in afara orasului?

Crezi ca 4 motion iti va aduce satisfactie/siguranta mai mare pentru ca esti un sofer care exploateaza masina la maxim si ii forteaza limitele?

Crezi ca te vei gasi in mod repetat in situatii limita in care 4 motion este absolut necesar?

Daca raspunsul la intrebarile de mai sus este NU stii ce sa alegi :scratch:

Daca tu crezi ca 4 motion iti va aduce un plus de siguranta: ai dreptate. Insa un si mai mare plus de siguranta o sa obtii daca iti cunosti masina si stii exact ce trebuie sa faci intr-o situatie limita.

Am vazut 4 motion rasturnat in situatii banale si la fel am vazut masini cu tractiune fata/spate care au iesit ok din situatii incredibile.

Iti pot scrie detaliat si f convigator cat de multumit sunt de DSG si sa ridic in slavi 4 motion-ul; pana la urma cel mai important este sa te duci sa vezi si sa simti pe pielea ta cum e cu amandoua.

Daca mai ai rabdare si strangi bani, le poti avea pe amanadoua la un loc.

Eu am avut rabdare aproape inca un an pentru ca am vrut Leon cu DSG. :wacko:

Te astept cu mare curiozitate sa impartasesti impresii de la drive test ;)

LE: Watch-out: DSG cu motor diesel in unele configuratii nu vine standard cu ESP.

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu DSG-ul fara ESP trebuie tinuta minte, desi in principiu vreau un benzinar 1.4MPI 122HP sau 160HP, inca "studiez" sa vad daca cei 160HP imi sunt absolut necesari. Nu am date exacte legate de consum, insa daca actualul motor care este un "hamster" imi ia 10-12% in oras, nu stiu de ce mi-as pune problema asta, plus ca, am invatat sa exploatez 74HP la maxim, deci 160HP ar fi un moft, dar ramane de vazut.

Si da, ai dreptate, raspunsul la acele intrebari nu este afirmativ, dar totusi o sa incerc sa gasesc un drive test cu ambele, insa, inainte de asta, incerc sa le gasesc motive pro si contra si uneia si alteia, ca sa nu ma duc la drive-test cu pareri gen 50% / 50%. Cineva zicea mai sus ca 4Motion-ul este cuplat automat, doar atunci cand este cazul? Nu pot fi selectate manual modurile de tractiune? Mi s-ar parea ilogic.

Modificat de likudio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) daca vrei sa vezi daca ai avea nevoie de 160 de caluti sau nu,putem sa ne intalnim...eu il am pe ala vechiu de 170.si poti face un drive test.dar sa se mai usuce un pic asfaltul,ca nu o sa intelegi nimic...in plus,nu te gandi ca sunt multi cai,o sa treaca iarna,va fii frumos afara si atunci sa vezi distractie.iar un lucru minunat este butonul W care doar modelul asta al meu stiu ca il are.sarbatori fericite.brgds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehehe, nu mere ca la NFS. Degeaba o pui tu pe secventiala ca nu rezolvi asa. Pe secvential merge doar inainte. In R nu intra din clapete :ceuameni:

Da, uitasem, daca nu am detinut o masina cu cutie automata, ce sa-i faci :)

Si ca sa raman ontopic, my two cents for the subject. Intre DSG si 4wd cu manuala eu as alege DSG pentru ca in drumurile pe care le facem (ori ca sunt in afara orasului, ori ca sunt de regula in oras - cu atat mai mult) un sofer se va bucura mai mult de beneficiile unei automate (cu atat mai mult DSG care la condus sportiv in afara orasului, cu kick-down-ul, cu S-ul si cu schimbarea incredibil de rapida - apropo, trebuie fiecare sa conducem un DSG si pe urma sa ne dam cu pararea - eu am condus un Audi TT / 2.0tfsi / 200bhp / DSG) decat de avantajele unui 4wd care se vad doar in situatii extreme. Plus ca la 4wd daca nu ma insel consumul este mai mare.

Concluzia mea: mergi pe DSG + pilot automat (tempomat) daca mergi mult pe afara pe autostrazi - ajuta sa nu-ti intepeneasca si piciorul drept - ca oricum stangul cu DSG nu va mai face nimic :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar un lucru minunat este butonul W care doar modelul asta al meu stiu ca il are.sarbatori fericite.brgds.

Multumesc pentru posibilitate, o sa tin cont de ea :) si am o curiozitate. ce face acest buton, "W" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Invit posesorii de DSG-uri cat si cei de 4 Motion, indiferent de MK, sa ne spuna cum s-au comportat masiniile lor pe traficul pe care l-am avut zilele astea in Bucuresti. Chiar as fi curios sa aud niste pareri.

Masina (Golf VI, 1.4 TSI, 160 CP, DSG) s-a comportat excelent. I-am pus anvelope de iarna (Continental TS 830) si nu am avut nici o problema cu nametii din zilele trecute. Asistentul la urcarea in rampa si-a dovedit utilitatea, cand, spre exemplu, multi dadeau inapoi neputinciosi la urcusul din dreptul Casei Poporului, in prima zi de ninsoare. E drept, esential, mi s-a parut comportamentul anvelopelor.

Personal consider ca pentru cele cateva zile cu zapada serioasa intr-un an, care se pot numara pe degetele de la maini, tractiunea integrala pe Golf nu-si are rostul. Mai ales ca garda destul de joasa a masinii impune oricum niste limite peste care nici tractiunea 4x4 nu poate trece. Daca te gandesti la drumuri greu accesibile sau off-road cu Golf-ul, nu este cazul. Si eu am avut dilema, tractiune integrala (o singura varianta de motorizare) sau DSG cuplat cu TSI. Am ales DSG-ul si nu regret de loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o cutie automata iesi f greu din nameti, am vazut A4 2TDi A8 care nu putea sa iasa din 10 cm de zapada (nu putea sa sa faca balans deloc!!). Cu auto romanesc in aceleasi conditii am controlat balansul din ambreiaj si am iesit imediat. Colegul cu A4 a dat din D in R in D in R de vreo 4 ori.

Cine imi impartaseste parerea ca: cu ambreiaj si cutie manuala iesi mai usor din nameti sau noroaie?

Poate era vreo blonda la volan :)

Eu cu DSG si cauciucuri de iarna am iesit bine mersi dintr-o situatie de patinare pe zapada inghetata. Am scos ESP, am dat putin in spate si gata.

Nu o sa iau cutie automata numai fiindca o sa trebuiasca sa fac balans vreodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

butonul W-winter program-taie din puterea masinii,tre sa apesi cu greutate pe pedala,pornesc rotile usor-usor fara patinare.eu il percep ca un invers al ABS-ului,dar la accelerare.exprimarea nasoala imi apartine,daca stie cineva mai exact si corect,sa ma ajute.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal consider ca pentru cele cateva zile cu zapada serioasa intr-un an, care se pot numara pe degetele de la maini, tractiunea integrala pe Golf nu-si are rostul. Mai ales ca garda destul de joasa a masinii impune oricum niste limite peste care nici tractiunea 4x4 nu poate trece. Daca te gandesti la drumuri greu accesibile sau off-road cu Golf-ul, nu este cazul.

Nu inteleg de ce toata lumea leaga tractiunea integrala strict de off-road. Pe vreme de iarna mai ales, este extrem de folositoare si pe asfalt. Trebuie sa te bagi pe o strada mai mare venind de pe o straduta. Cu FWD daca pe jos e alunecos, nu-ti permiti sa te bagi prea tare pentru ca nu poti pleca de pe loc destul de repede. La fel pentru schimbari bruste de directie, parcari in locuri cu zapada, urcat mici rampe, iesit din sleauri si exemplele pot continua. Singurul lucru cu care sunt de acord, este ca daca nu te pasioneaza mersul mai sportiv, pe timp de vara nu prea ai ce face cu 4wd.

Si eu am avut dilema, tractiune integrala (o singura varianta de motorizare) sau DSG cuplat cu TSI. Am ales DSG-ul si nu regret de loc.

Am vazut la mai multi concluzia asta :P Atata vreme cat n-ai mers o perioada cu DSG si o perioada cu 4motion, nu vad cum iti poti da cu parerea. Ai ales DSG. Neavand cu ce sa faci comparatie, de unde stii daca a fost decizia corecta sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice 2k, scuze daca te-am suparat, dar era, asa cum am spus, doar o parere personala. E interzis sa ne dam cu parerea? Nu am pretins ca este cea mai avizata parere, ci doar o parere a unui posesor de DSG, ceea ce s-a si invitat a se spune.

Aici se punea problema alegerii intre DSG si 4Motion in cazul Golf VI, caz in care nu poti opta pentru ambele. Tocmai din acest punct de vedere, am spus ca mi se pare mai utila alegerea DSG, in detrimentul tractiunii integrale, exceptand, fireste, cazul ideal in care le-ai putea avea pe ambele, dar indisponibil deocamdata la Golf VI.

Nu am negat nicicum superioritatea tractiunii, pe orice vreme, mai ales iarna, in cazul 4Motion. Dar in marea majoritate a timpului, tractiunea pe 2 roti este absolut suficienta, chiar si pentru un mers mai sportiv.

Desi nu imi fac o pasiune din mersul sportiv, acesta imi place. Performantele sportive ale motorizarii alese de mine sunt net superioare variantei 4Motion, prezenta doar cu motorizarea diesel de 140 CP, cel putin teoretic (un alt motiv pentru care am ales acest motor). Si, desi nu am avut ocazia sa testez diesel-ul cu tractiune 4Motion, cred ca varianta aleasa de mine se preteaza mult mai bine la un condus mai sportiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice 2k, scuze daca te-am suparat, dar era, asa cum am spus, doar o parere personala. E interzis sa ne dam cu parerea?

Nu stiu de ce-ai avut impresia ca m-am suparat sau ca nu ne putem da cu parerea. Zic eu c-am postat cat de normal se putea :) Eu ma refeream la faptul ca daca tot ne dam fiecare cu parerea, sa ne dam in cunostinta de cauza. Ca daca cei cu DSG zic ca DSG e mult mai tare decat AWD fara sa fi condus vreodata un AWD iar cei cu AWD zic ca AWD e mult mai tare decat DSG fara sa fi condus vreodata un DSG... nu ajungem la niciun rezultat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

butonul W-winter program-taie din puterea masinii,tre sa apesi cu greutate pe pedala,pornesc rotile usor-usor fara patinare.eu il percep ca un invers al ABS-ului,dar la accelerare.exprimarea nasoala imi apartine,daca stie cineva mai exact si corect,sa ma ajute.brgds

Butonul W- winter program - mai exact atunci cand este activat cutia cupleaza treapta a 2a de viteza (in cazul cutiei de viteze automate) pentru a reduce cuplu de la roti, ceea ce duce la imbunatatirea conditiilor de plecare de pe o suprafata alunecoasa.

@Ice_2K: ai perfecta dreptate, tractiunea integrala nu este strict legata de off-road.

Modificat de Tavy81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca detinator de DSG si quattro spun o parere..Am mers iarna trecuta cu dsg ul fara prob..e la fel de simplu ca o cutie manuala..Iarana asta am mers cu quttro si chestia la quattro e ca e mai greu sa ramai inzabezit..In rest in mers masina e cam la fel cu una fwd..Intradevar aderanta si stabilitate mai buna la quattro dar daca te bazezi prea mult pe asta s-ar putea sa ajungi naspa..Nu stiu ce sa zic..Dsg e o minune VW si sincer dintre astea 2 as alege DSG :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca daca cei cu DSG zic ca DSG e mult mai tare decat AWD fara sa fi condus vreodata un AWD iar cei cu AWD zic ca AWD e mult mai tare decat DSG fara sa fi condus vreodata un DSG... nu ajungem la niciun rezultat :)

De asta sunt convins. Poate am fost inteles gresit, dar nu am sustinut si nu am incercat sa sustin ca DSG e mai tare decat AWD. Nici nu as sustine asa ceva, pentru ca nu s-ar ajunge la nici o concluzie. Chiar daca as fi condus si DSG si AWD. Sunt 2 chestiuni absolut diferite care nu are rost si sens a se compara.

Era pur si simplu vorba de o optiune intre 2 variante posibile in cazul Golf VI, care, din pacate se exclud una pe alta. Iar optiunea este pana la urma personala si subiectiva, ceea ce nu inseamna ca cineva detine adevarul absolut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On topic : R20 as alege eu :angry:

Off : Eu unul cred ca o masina de serie cu tractiune fata nu are legatura cu sportivitatea. Cutia DSG este mirifica la comfort, schimba instant treptele insa cand vine vorba de sportivitate eu cred ca se pierde acel "ceva" pe care o cutie manuala il ofera. Sa fiu si mai critic sau "dur" in exprimare mai consider si ca cine asociaza AWD cu doar terenul accidentat este un habarnist.

Este o decizie dificila si parerile noastre sunt sigur subiective deoarece aici e vorba si de stilul fiecaruia de condus si de gusturi si principii. Evident cei cu DSG inclina sa laude DSG iar cei cu 4Motion tractiunea integrala.

Eu unul am un stil de condus sportiv, am avut sansa sau nesansa sa cunosc limitele tractiunii fata la fosta masina, in conditii de umezeala si ceva nisip am reusit sa ma opresc intr-o bordura imensa cu baia de ulei sparta si bara si scutul franjuri si pot sa va spun ca masina cu tractiune fata nu o sa imi mai cumpar decat poate dupa ce implinesc o varsta si masina o sa reprezinte doar un mijloc de transport.

Tare curios as fi sa vad 1.4TSI 160HP vs 2.0TDI 4Mo 140HP pe un circuit, eventual cu ambele masini odata, asta daca tot se considera ca aceste motorizari au calitati sportive :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tavi81:ok,de acord cu explicatia ta,dar eu am cutie manuala.daca plec direct cu a doua si cu W apasat,e mai misto.am inteles,oarecum.ai cumva o definitie?cartea mea e in germana.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SunriseAfterStorm: Cum adica o masina cu tractiune fata nu are legatura cu sportivitatea ? tu te auzi ce spui ? Si ce pierde dsg-ul la "sportivitate" ? dsg-ul bate orice manuala, punct. E vorba DOAR si DOAR de feeling. Daca vorbim strict de performante, DSG-ul va fi mereu in fata.

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dreadfull - sunrise s-a referit strict la performante,orice masina AWD este net superioara oricarei masini FWD si cu ASTA punct :angry: Am avut FWD cu peste 250 de cai,cum ai si tu...si in trecut un golf 4 motion 1.9 165 de cai. Ma crezi daca iti spun ca ma simteam mult mai bine in golf? aveam toata puterea pe asfalt...exploatam fiecare calut la capacitatea lui maxima,etc.

As avea multe argumente sa-ti dau dar suntem deja offtopic si asta nu e bine.

Strict intre dsg si 4 motion: sustin ideea drive test si vei vedea ce ti se potriveste mai bine. Eu unul as alege 4 motion din motive obiective: stilul meu de mers,felul cum privesc o masina,etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ma uit ca am creat un adevarat "flame" pe aici si totusi ma bucur foarte mult ca am cu cine sa imi impartasesc opiniile. Pana acum am condus DSG ocazional, si mai mai ca as fi spus ca - gata, vreau DSG. Nu am avut ocazia sa merg cu AWD, decat cu masini de teren, deci nu ma afirm. Insa, in conditiile in care sunt deacord cu @SunriseAfterStorm ("Sa fiu si mai critic sau "dur" in exprimare mai consider si ca cine asociaza AWD cu doar terenul accidentat este un habarnist."), nu ma mai grabesc pana la un viitor test-drive, intrucat am auzit si eu chestia cu exploatarea "fiecarui calut" la AWD.

(Si da, imi place si confortul oferit de DSG, dar si satisfactia "calutilor in AWD" s-ar putea sa-mi placa).

Si totusi, nu mi-a raspuns nimeni pana acum la intrebarea pe care o repet:

Cineva zicea mai sus ca 4Motion-ul este cuplat automat, doar atunci cand este cazul? Nu pot fi selectate manual modurile de tractiune? Mi s-ar parea ilogic.

LE: @Dreadfull, cum sa fie DSG-ul intotdeauna ca performanta mai sus decat AWD? Adica, daca o luam "in teorie", cu 4 roti "invartite" vei fi mereu mai avantajat decat cu 2. (logic, nu?)

Modificat de likudio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@likudio 4motion-ul din cate stiu eu in mod normal distribuie puterea 90% fata si 10% spate,atunci cand mergi linistit.Este totul computerizat,raportul putand ajunge si aproape de 50-50 atunci cand este nevoie (pante abrupte,plecari violente,patinaj artistic :santa: ,etc) Este un sistem de tractiune permanent,deci nu-l poti decupla.Dar te asigur ca 1l in plus la consum nu il vei simti in conditiile in care masina iti va lasa de fiecare data un zambet larg pe fata atunci cand o vei conduce :Driver:

Si ca tot a venit vorba de consum,eu iti spun ca este relativa faza cu "1L in plus" Daca mergi normal,regulamentar sa zicem, sigur nu va ajunge pana la 1L, mai ales la diesel,unde eu nu am simtit acest litru in plus la un motor de 1,9 - 130 de cai la baza in conditii de mers usor sportiv. Consum mixt: 6.5%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TeKa, legat de consum, inca nu ma sperie nimic. Serios va zic ca am un hamster care mananca cat un adevarat armasar, desi nu e. :Driver:

E interesant modul de functionare/distribuire a puterii, dar totusi, insist, nu exista deloc "setari manuale" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!