Jump to content

DSG (Dublu Ambreiaj) vs. 4 Motion w/ Cutie Manuala


likudio
 Share

Postare recomandată

Stiu ca s-a mai discutat topicul DSG vs. Manuala, dar nu cazul particular pe care vreau sa-l dezbat.

In cazul de fata, am studiat Configurator-ul unui VW Golf VI, si am constatat ca pentru echipare 4 Motion (Tractiune Integrala) nu exista posibilitatea unei transmisii automate, iar combustibilul nu poate fi decat Diesel.

Deci, data fiind o situatie generala (si nu particularitati), fara a se pune problema banilor, ce ati alege, un TSI/TDI cu Tractiune Fata si Cutie Automata DSG cu dublu ambreiaj, sau tractiune integrala si cutie manuala? Motivati alegerea, avantaje, dezavantaje. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • likudio

    13

  • vali_devill

    8

  • Michael

    7

  • tudorvw

    4

Aceeasi dilema am avut-o si eu. Am luat DSG si nu regret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca nu se pune problema banilor,ai R20.integrala,benzina dsg.insa daca nu se poate si totusi vrei un benzinar cu integrala,o alegere buna e A3 2.0 TSI quattro.oricum si un diesel cu manuala si 4motion este un lucru tare funny.acum depinde de gustul tau,caci tu vei da banii si vei merge cu ea,de banii de care dispui si de ce vei vrea sa faci cu masina.stiu o groaza de "baeti"care si-au luat 4motion ca dadea bine la auz in fata fraierilor,si dupa aia ca vezi domne nu e buna ca consuma 1 litru in plus...so,cantareste bine.in ideea ca nu am fost pe langa subiect,brgds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista A3 TFSI cu quattro si DSG. De asemenea, tot A3 TDI 170CP cu quattro si DSG (momentan numai in varianta cu 3 usi).

Daca astea doua nu intra in calcul, trebuie sa te gandesti tu bine cam cum vei merge cu masina. In principiu, la mers preponderent in oras, mai ales in Bucuresti unde mai mult stai, DSG este foarte buna si nu ai nevoie de 4x4. La fel, la mers in vacanta, este arhi suficient. Singurul moment in care ai simti nevoia de 4x4 ar fi in nameti (cum e acum in Bucuresti) insa daca sunt prea mari, poti sa ai pe mama lu 4x4 ca tot nu faci nimic.

Daca esti genul care merge tare, se da cu viteza pe serpentine, maresti puterea motorului etc. 4x4 ar fi de ajutor sa pui puterea pe asfalt mai bine. Din punctul meu de vedere asta ar fi singurul motiv pentru care as merge pe 4x4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subiectul discutiei il face exclusiv VW Golf VI, el e target-ul.

Drumuri... o sa fie masina de oras 5 zile pe saptamana, si 2 din ele, drumuri gen Valea Prahovei, Cheia, and stuff... unde iarna, e cam nasol, iar la noi cum 6 luni din an e iarna la propriu - de aici venea dilema mea. Am ramas foarte dezamagit ca pentru tractiune integrala nu au DSG, pentru ca am ramas fascinat ultima oara cand am mers cu o masina cu DSG de modul cum schimba, dar m-am si uitat "lung" in alte dati cum urcau altii pante/serpentine prin Predeal (avand 4x4) si eu nu puteam decat sa-mi rod unghiile ca nici caucicurile de iarna nu-mi fac fata... Anyway, Grea decizie. :icon_thumright:

Modificat de likudio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma repet cu siguranta,dar ceea ce iti doresti tu are numai R20.asta daca nu este prea...scump.daca zici ca nu sunt o problema banii.atunci ai de ales dintr-un singur concurent.brgds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit pe alt forum ca anul viitor Skoda Octavia 2.0 TDI CR 140 CP 4x4 va putea fi combinata si cu DSG. Eu cred, deci, ca e posibil ca anul viitor sa vedem 4Motion in combinatie cu DSG si pe Golf. Deocamdata combinatia 4Motion-DSG pe diesel la VW e posibila doar la Passat, in varianta de motorizare 2.0 TDI CR 170 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca el isi doreste o benzinara...altfel lua diesel/4m sau dsg.brgds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Golf am tractiune fata si DSG. Iarna asta am pus cauciucuri Dunlop Wintersport 3D si impresia mea dupa primele zapezi este ca masina este foarte controlabila, tractiunea este excelenta pe zapada/gheata. Cutia face frana de motor fara nici o problema, chiar si in D

Daca vrei sa urci muntii poate intr-adevar ai nevoi de 4 x 4 sau 2 x 4, cauciucuri de iarna si lanturi. Altfel, poti opta linistit pentru 2 x 4 daca inclini catre DSG.

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Dunlop WinterSport M3 si ma declar foarte multumit. Martorul ESP se aprinde doar daca accelerez mai puternic. Iar daca ai nevoie de o frana de motor mai eficienta, treci in modul S. Cum in portbagaj am lanturi si lopata, nu imi fac prea mari probleme ca nu am tractiune integrala. Este evident ca o tractiune integrala te poate ajuta mai mult decat una fata dar, pe de alta parte, sistemul de tractiune integrala Haldex folosit de VW nu e printre cele mai eficiente in conditii de rulare dificila, comparativ cu alte marci (de ex. Nissan, Mitsubishi, Jeep, Land Rover).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma repet cu siguranta,dar ceea ce iti doresti tu are numai R20.asta daca nu este prea...scump.daca zici ca nu sunt o problema banii.atunci ai de ales dintr-un singur concurent.brgds.

R20 are versiune in 4 usi? Daca nu e decat in 2, ar fi un minus, plus ca garda la sol cred ca e mult mai joasa decat normalul, care, iar devine un minus. ( si totusi, nu am un pret informativ pentru el; cand m-am referit la diferente de bani, faceam raportul strict dintre cutie DSG sau 4x4).

Unde pot gasi un configurator, intrucat pe VW.ro nu am gasit nimic;

cred ca el isi doreste o benzinara...altfel lua diesel/4m sau dsg.brgds.

Da, nu chiar punct de "discard", dar mi-ar placea mult mai mult o benzinara decat un diesel. (si apropo de asta, cred ca R20 are un consum imens, right? :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o cutie automata iesi f greu din nameti, am vazut A4 2TDi A8 care nu putea sa iasa din 10 cm de zapada (nu putea sa sa faca balans deloc!!). Cu auto romanesc in aceleasi conditii am controlat balansul din ambreiaj si am iesit imediat. Colegul cu A4 a dat din D in R in D in R de vreo 4 ori.

Cine imi impartaseste parerea ca: cu ambreiaj si cutie manuala iesi mai usor din nameti sau noroaie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

R20 are versiune in 4 usi? Daca nu e decat in 2, ar fi un minus, plus ca garda la sol cred ca e mult mai joasa decat normalul, care, iar devine un minus. ( si totusi, nu am un pret informativ pentru el; cand m-am referit la diferente de bani, faceam raportul strict dintre cutie DSG sau 4x4).

Unde pot gasi un configurator, intrucat pe VW.ro nu am gasit nimic;

Da, nu chiar punct de "discard", dar mi-ar placea mult mai mult o benzinara decat un diesel. (si apropo de asta, cred ca R20 are un consum imens, right? :D ).

salut.nu stiu daca va avea si 4 usi,probabil ca nu.

garda la sol?mai bine zici sol la garda...e totusi o masina sport

pret?cred ca undeva la 33000 e.

la o astfel de masina la ce consum te astepti?pregateste-te de o medie de 12, in general.dar merita clar...parerea mea.adica merita in comparatie cu ce se mai gaseste acuma pe la dealeri...un s3 in haine de golf...eu oricum voi ramane un nostalgic al R32 V6 MK4,sau MK5.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Golful R va avea si 4 usi.

Un configurator mai bine pus la punct gasesti pe www.pbn.ro.

@Michael - deci sa intelegem ca pana la urma nu merita 4motion.

Personal as alege 4motion fara DSG dar asta e o parere pur personala.

(poate sunt un pic influentat de ceea ce e afara)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Invit posesorii de DSG-uri cat si cei de 4 Motion, indiferent de MK, sa ne spuna cum s-au comportat masiniile lor pe traficul pe care l-am avut zilele astea in Bucuresti. Chiar as fi curios sa aud niste pareri.

PS: intradevar te descurajeaza in momentul in care vezi prin ce mormane circuli si d-abia faci fata... ambreiajul meu, vai de el saracu' :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu existau "cetateni" care nu cred ca au nevoie de caucicuri de iarna, iarna, pentru mine ar fi fost excelent

Bref: plec primul de la semafor, cu distanta de franare trebuie avut grija (nokian-urile isi fac bine treaba)

si nu am probleme cu parcarea daca nu e zapada prea mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o cutie automata iesi f greu din nameti, am vazut A4 2TDi A8 care nu putea sa iasa din 10 cm de zapada (nu putea sa sa faca balans deloc!!).

Cine imi impartaseste parerea ca: cu ambreiaj si cutie manuala iesi mai usor din nameti sau noroaie?

Eu nu! Probabil ca omul respectiv nu avea roti de iarna. Poti manevra masina la fel si cu automata si cu manuala. Se poate face balans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, avand doar o opinie pro si una contra, nu se poate trage o concluzie inca. Acum ma intreb, daca cineva ar recunoaste ca nu e multumit de achizitie. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4Motion vs DSG

4Motion

Avantaje:

- te poate scoate din niste situatii mai dificile care, probabil, pot aparea in 2 zile din saptamana. Crezi ca vei avea nevoie de 4Motion si in celelalte 5 zile ( tu stii mai bine in ce conditii de trafic va fi folosita masina ) ?

- de pe www.volkswagen.ro: "contribuie la creşterea rezervelor de tracţiune şi oferă sentimentul reconfortant de deplasare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut aceasta dilema cand am cumparat masina. Mi-as fi dorit situatia ideala in care sa am si 4Motion si DSG. Cum asa ceva nu era disponibil pentru segmentul ales de mine, am optat pentru DSG pentru ca il am la dispozitie tot timpul, pe cand 4Motion nu l-as fi utilizat la parametrii maximi decat in anumite imprejurari. Daca as mai alege la fel? Nu stiu. Cred ca de data asta mi-as dori o masina cat mai simpla constructiv, pentru ca riscul de a ceda vreo componenta sa fie cat mai mic. Cum spunea cineva mai sus, masina devine mai degraba un consumabil si nu cred ca vreau sa (mai) bag foarte multi bani in ea. Sunt foarte putini cei care isi fac o estimare a amortizarii cheltuielilor totale la o masina (atat din punctul de vedere al costurilor lunare/anuale cat si al celor pe km). Daca si-ar face, multi ar avea o surpriza neplacuta. Desigur, cei pentru care nu numai pretul de achizitie si costurile de intretinere, dar si eventualele reparatii (la cutia automata, sistem de tractiune etc.) ce ar putea intervini dupa iesirea masinii din garantie nu reprezinta un efort financiar substantial, nu isi vor pune o astfel de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauciucurile adecvate reprezinta raspunsul, nu cutia. zapada de zilele trecute a fost o problema din cauza lipsei de responsabilitate a celor ce nu si-au echipat masina cu roti adaptate sezonului. in concluzie, consider ca nu merita sa alegi 4motion in favoare dsg pentru ca:

- este o tractiune integrala doar entry level, cu limitari serioase

- golf 6 nu este o masina cu care sa te bagi pe drumuri ce necesita 4x4

- pentru 5 zile/saptamana in bucuresti dsg e ideala. pentru mie e super ok si afara (merg f des la bran, langa brasov)

- drumurile "valea prahovei si cheia" nu cer de loc 4x4, cel mult ultimele cateva sute de metri pana in curtea casei de we impun asa ceva. totusi, cate we/an ai cu adevarat nevoie?

- la 4x4 primesti bonus consum mai mare, pret mai mare la achizitie, greutate mai mare a masinii, portbagaj mic, intretinere mai scumpa, sursa suplimnetata de potentiale probleme

- pentru asfalt, 4x4 merita la masini cu sportivitate pronuntata, ceea ce nu e cazul aici

Nici dsg nu e perfectiunea, insa e o optiune foarte placuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la partea cu cauciucurile sunt perfect deacord, intrucat masina pe care o conduc in prezent este un VW Golf IV, echipat de iarna complet. I-am ajutat destul pe altii la impins masini pe stradute (ca acolo au fost marile probleme), locuri prin care eu am iesit fara probleme, fara nici macar sa ma chinui, avand doar cauciucuri de iarna, fara lanturi or something else. Una peste alta, cred ca raman la DSG. :D Multumesc tuturor celor carora au participat la topic. Topicul poate ramane in continuare deschis, pentru eventuale dezbateri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o cutie automata iesi f greu din nameti, am vazut A4 2TDi A8 care nu putea sa iasa din 10 cm de zapada (nu putea sa sa faca balans deloc!!). Cu auto romanesc in aceleasi conditii am controlat balansul din ambreiaj si am iesit imediat. Colegul cu A4 a dat din D in R in D in R de vreo 4 ori.

Cine imi impartaseste parerea ca: cu ambreiaj si cutie manuala iesi mai usor din nameti sau noroaie?

Subscriu, am ajutat o persoana sa iasa din zapada ieri, nu intelegeam de ce nu face balans, am urcat eu plin de zel si m-am pomenit cu o cutie automata :) asa ca am scos-o cu modul manual, cu 1, cu 2 si R, cum zicea si colegul, de vreo 4 ori pana a pornit inapoi .. cu cutia manuala este mai usor de iesit din zapada prin controlul ambreiajului, faci balans.

Eu sunt chitit pe DSG pe urmatoarea masina, pana acum nu m-am gandit ce fac iarna pe zapezi mari, dar cred ca se poate rezolva prin secventiala .. ramane insa faptul ca una manuala iesi mai usor (bineinteles scoti ASR, ESP ca sa ai control la roti mai bun)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mmm... desi trecem un pic pe offtopic, legat de ASR ESP, la masina mea nu le-am scos niciodata cand am incercat sa ies din zapada. Am vrut sa testez odata scotand ESP-ul, si efectiv patina in gol, si nu se intampla nimic. Aceleratia calcata constant, iar ASR/ESP-ul isi regleaza singur intensitatea accelerarii/controlul derapajului, si iese de fiecare data fara nicio problema. Nu vreau sa imi imaginez vreun moment fara ASR/ESP pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!