Jump to content

Canistra carbon activ


Tracto
 Share

Postare recomandată

Va salut dragi colegi.

Am avut ocazia sa aud un golf 3 1.4 motor identic cu al meu cu o mica problema. Uneori se aude o bataie din zona motorului. Dupa niste analize mai atente am observat ca aceasta bataie porneste la un anumit interval de timp si tine tot un anumit interval de timp. Bataia persista si la accelerare (ea se aude cel mai bine la relanti) si nu isi modifica frecventa bataii odata cu cresterea turatiei. Dupa o cercetare scurta am aflat zona. Vine de sub carcasa filtrului de aer, mai exact de la canistra cu carbon activ. Cand mufa de la valva electromagnetica a canistrei este scoasa nu mai apare aceasta bataie.

Rolul functionarii nu trebuie mentionat . Ideea e ca atunci cand mufa de la valva este scoasa trece aer permanent prin aceeea canistra. (si atunci nu mai bate). Ecu controleaza aceea valva sa elibereze vaporii de benzina prin amestecarea lor cu aer, doar atunci cand trebuie (nu non stop cum face cu mufa scoasa)

Aveti vreo idee de rezolvare ? Ce anume bate in aceea canistra ca nu cred sa aiba ceva parti mobile prin ea ?

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miroase in jur a vapori de benzina? La mine cand o pornesc si o opresc miroase de la acea canistra. Ma gandesc sa schimb valva sau canistra cu totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu miroase deloc. ma gandesc sa facem schimb de valva sa vedem daca mai face la fel. sa i-o pun pe a mea . cred ca asa o sa facem. poate descoperim ca vine de la valva toata treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum descrii acea bataie ? mie imi "falfaie" ceva in zona aia cand masina n-a fost pornita de >24h si e rece.... suna ca si cum si cum o paleta ar lovi o frunza, regulat....E un sunet ciudat, abia perceptibil..... Se aude la relanti dar si in mers. Daca trag frana de mana si incerc sa plec de pe loc, falfaie mai intens. Chiar daca turez motorul mai tare, frecventa acelui sunet nu creste decat foarte putin, abia sesizabil....Am ridicat capota si am incercat sa ascult, dar nu-mi dau seama de unde vine sunetul ala....poate am si eu aceeasi problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e o bataie destul de tare ca si intensitatea sunetului . nu pare sa fie acelasi lucru cu ce ai descris tu. oricum o sa postez un filmulet cu aceasta bataie cand mai am ocazia sa aud masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori electrovalva ori clapeta de la dispozitivul de directionare a aerului aflat in filtrul de aer. Acolo e o clapeta care comuta functie de temp. exterioara pe aerul de afara sau pe aerul incalzit de evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
Va salut dragi colegi.

Am avut ocazia sa aud un golf 3 1.4 motor identic cu al meu cu o mica problema. Uneori se aude o bataie din zona motorului. Dupa niste analize mai atente am observat ca aceasta bataie porneste la un anumit interval de timp si tine tot un anumit interval de timp. Bataia persista si la accelerare (ea se aude cel mai bine la relanti) si nu isi modifica frecventa bataii odata cu cresterea turatiei. Dupa o cercetare scurta am aflat zona. Vine de sub carcasa filtrului de aer, mai exact de la canistra cu carbon activ. Cand mufa de la valva electromagnetica a canistrei este scoasa nu mai apare aceasta bataie.

Rolul functionarii nu trebuie mentionat . Ideea e ca atunci cand mufa de la valva este scoasa trece aer permanent prin aceeea canistra. (si atunci nu mai bate). Ecu controleaza aceea valva sa elibereze vaporii de benzina prin amestecarea lor cu aer, doar atunci cand trebuie (nu non stop cum face cu mufa scoasa)

Aveti vreo idee de rezolvare ? Ce anume bate in aceea canistra ca nu cred sa aiba ceva parti mobile prin ea ?

Multumesc !

Pana la urma am constatat ca prietenul meu nu are canistra cu carbon activ. Mai mult ca sigur asta cauza si acele sunete ciudate. Revin cu informatii dupa ce gasim si montam una.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te asteptam

Imi poate spune si mie cineva rolul acelei canistre?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are rolul de a retine vaporii de benzina proveniti din rezervor, care ulterior sunt absorbiti de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, multumesc foarte mult

Si mai am o intrebare, este posibil ca din cauza defectiunii supapei respectivei canistre, sa influenteze relantiul?

La mine din cand in cand oscileaza cu 100 rpm +sau - fata de 800 rpm, la cat am eu relantiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin probabil, evetual doar daca motorul este cald sau temperatura exterioara mare (apar vaporii de benzina care nu mai sunt retinuti in canistra cu carbune activ de supapa care trebuie sa-i elibereze doar la sarcini marite). Dupa manualele de reparatie o defectare a sitemului de ventilare cu carbune activ duce la ingreunarea pornirii motorului cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi face cand este in jurul temperaturii de 90 grade, dar numai la relanti, cum accelerez putin, chiar si 50 rpm, dispare, si asta a aparut vara. Astept sa vina iarna, sa vad daca mai face

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am observat in seara asta o tacaneala la motor, si tot ascultand am ajuns la electrovalva de la canistra de vapori benzina. Tacanitul seamana cu cel al tachetilor si punand mana pe electrovalva am observat ca acolo este zgomotul. Este normal sa tacane, aceasta supapa functioneaza tot timpul, care este principiul ei de functionare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dupa ce am sapat adanc iata si raspunsul :

Vaporii de combustibil care se formeaza in rezervorul

de combustibil sunt generati de variatiile de temperatura ~i

ajung in atmosfera prin sistemele conventionale de

ventilare a rezervorului. Pentru a evita emisia in atmosfera

a acestor va pori este montat un sistem de ventilare cu

carbune activo

Cu motorul oprit ~i pornit, ace~ti vapori de combustibil

generati prin ind:jlzirea benzinei ajung printr-un furtun in

canistra cu dirbune activ ~i sunt retinuti aici. Canistra cu

carbuneactiv se afla in aripa din dreapta, in pasajul rotii.

In timpul deplasarii, 0 parte din aerul Gural aspirat in

motor este condus in canistra cu carbune activoAerul

curat antreneaza particulele de combustibil captate de

carbunele activ ~i Ie conduce prin conducta de ventilare

in motor pentru ardere. Tnconducta de ventilare se afla 0

supapa electro-magnetica, care regleaza debitul de

ventilare. 3upapa este comandata de modulul de

comanda al echipamentului de injectie. Sectiunea

transversala de curgere este reglata de modulul de

comanda in functie de turatia motorului, sarcina ~i

semnalele sondei Lambda. La sarcina maxima supapa

este complet deschisa, cand se sarcina scade se inchide

complet. Daca circuitul de curent este intrerupt, atunci

supapa este deschisa in sensul sagetii.

Deci nu e normal sa tacane tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Va salut dragi colegi.

Am avut ocazia sa aud un golf 3 1.4 motor identic cu al meu cu o mica problema. Uneori se aude o bataie din zona motorului. Dupa niste analize mai atente am observat ca aceasta bataie porneste la un anumit interval de timp si tine tot un anumit interval de timp. Bataia persista si la accelerare (ea se aude cel mai bine la relanti) si nu isi modifica frecventa bataii odata cu cresterea turatiei. Dupa o cercetare scurta am aflat zona. Vine de sub carcasa filtrului de aer, mai exact de la canistra cu carbon activ. Cand mufa de la valva electromagnetica a canistrei este scoasa nu mai apare aceasta bataie.

Rolul functionarii nu trebuie mentionat . Ideea e ca atunci cand mufa de la valva este scoasa trece aer permanent prin aceeea canistra. (si atunci nu mai bate). Ecu controleaza aceea valva sa elibereze vaporii de benzina prin amestecarea lor cu aer, doar atunci cand trebuie (nu non stop cum face cu mufa scoasa)

Aveti vreo idee de rezolvare ? Ce anume bate in aceea canistra ca nu cred sa aiba ceva parti mobile prin ea ?

Multumesc !

Pana la urma am constatat ca prietenul meu nu are canistra cu carbon activ. Mai mult ca sigur asta cauza si acele sunete ciudate. Revin cu informatii dupa ce gasim si montam una.

Update.

Dupa montarea canistrei nu se mai aud acele batai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

la mn aceiasi problema dar mie cand accelerez da sa moara motorul e posibil sa fie din cauza acelei canistrei sau a electrovalvei

golf 3 1.6 multipunct cod aee

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Stiti cumva cum trebuie sa functioneze electrovalva de la canistra?Eu am masurat firul rosu de la mufa (+masa) si e 12V pe el,ceea ce e bine.Dar am dat electrovalva jos si am observat ca si conectata la mufa si neconectata, merge sa suflu dintr-o parte in alta (dinsprea canistra insprea admisie aer).Asta nu ar insemna ca e blocata pe deschis?

La mine nu scoate nici un zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE: Trebuia pus contactul ca sa se inchida,deci functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

nu vreau sa fiu off topic dar cine are nevoie de un asamblu canistra supapa+ furtune am eu una de vanzare , restul discutam pe privat nu vreau sa fiu in afara ariei topicului !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salut.am o problema cu relantiul si vreau sa elimin canistra din lista posibilelor suspecti ai defectiunii.cu motorul pornit daca obturez furtunul care duce in clapeta si iese din canistra isi revine relantiul,bine,nu obturat in totalitate...asta ar insemna ca de acolo poate fi problema.intrebarea mea este cum pot verifica deca electrovalva este ok sau canistra?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

La ce pret este o canistra cu supapa cu tot pentru golf 41,416v din 2000

Eu am dat canistra jos am scos supapa si am constata ca este arsa se vede ceva ca o bobina arsa in ea si msi poate sa ma ajute cineva sub canistra are o conducta care ese din ea inafara de cele 2 de deasupra unde duce acea conducta banuiesc ca acolo trebuia sa fie un furtun sau este aerisitorul canistrei mentionez ca am un golf 4 1,416v cod motor AHW ma poate ajuta va rog ca de 2 luni ma chinui sa aflu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca tot postezi in Aria Golf 3. Topicurile nu sunt generale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!