Jump to content

Octavii


emircea

Postare recomandată

Bine v-am gasit!

Desi de ceva vreme am de a face cu 'fiicele' grupului VAG, nu de mult m-am hotarat sa ma inscriu pe forum. Dupa multe lecturi, am preferat sa vin aici, partea tehnica fiind mai bogata decat la forumurile mono-marca.

Pana la foto & stuff, sa povestesc, pe scurt, 'first encounter'.

La un moment dat (2004), firma la care lucrez si-a extis parcul auto cu niste octavii tour, 1,9 tdi. Inca de la inceput s-au dovedit masini fiabile si care 'tin la tavaleala'.

La inceputul lui 2006, viitoarea soacra s-a hotarat ca-i trebuie masina noua. Dupa multe vizite la diversi dealeri, cu oferte care mai de care mai tentante (Peugeotul cu 207sw chiar parea sa-i fi intrat la suflet), am luat-o impreuna cu viitoarea mea doamna si-am intrat in showroom-ul Skoda. In timp ce unul dintre baieti ii prezenta oferta, 'noi, juniorii' ne-am tot invartit printre modelele expuse si am pus ochii pe o Octavia 2 combi, gri-petrol, 1.9 TDI PD. N-a avut scapare si a fost prima de genul asta din familie. Inca de la inceput intrat in patrimoniul sotiei, eu bucurandu-ma sa mesteresc la o Dacie 1300/81 si un Opel Manta/1977. Soacra-mea s-a oferit ulterior sa-mi sponsorizeze un Citroen C5 negru, dar l-am refuzat, chiar daca la drive-test mi-a parut interesant.

Desi imi dadeam tot interesul si incercam sa rezolv eu majoritatea lucrarilor, n-am reusit sa tin pasul, financiar, cu cele 2, desi le-am adus la o stare mai mult decat decenta, ambele cu caroseria si motoarele refacute la un standard destul de ridicat. La toate astea se adauga tocatul zilnic la cap de la soacra+nevasta. Intr-un momen de 'ratacire', in mai anul acesta, analizandu-mi resursele financiare, ma decid (puternic influentat de gura sotiei) ca-mi trebuie masina noua.

Tot salivam la 'mici avioane' gen Skoda RS, Opel GT, Opel Corsa OPC, Mini, restul fiind ori neinteresante pentru mine, ori prea mult pentru posibilitatile mele. Re-verificand ofertele diversilor dealeri si dupa o puternica contrazicere cu sotia, care tinea neaparat sa ne orientam spre o Fabia de 1,4, ca aduce asa, mai pe departe, a Mini, am 'descoperit' oferta de la Octavia Tour Sport. Luat nevasta, luat soacra (care a vrut neaparat sa discute cu dealerul, mai tarziu am aflat de ce) si hai pe capul celor de la Skoda.

Concluzia la toata povestea: subsemnatul - posesor de Octavia Tour Sport, 1.8T AUM, rosie, iar soacra: Octavia Tour 1.9 TDI, gri-crem. Voi scrie despre toate 3 mai departe, dar voi insista pe cea rosie, de care ma doare mai tare.

Asadar prezentarea:

Octavia Tour sport, rosie ('culoare de curve', dupa cum spun prietenii)

Motorizare: 1.8T, 20V, AUM

Dotari extra fata de standard: ESP, pachet drumuri grele, telecomanda

Km actuali: 6.700

De cand mi-a sosit, n-am mai pus decat ocazional mana pe Dacie si Opel, cat sa nu stea foarte mult nemiscate.

Sotia abia asteapta sa se distreze de cate ori se urca la volan. Inca o considera o bestie si-i e frica sa-si depaseasca limitele, sa n-o scape de sub control.

Chestii care nu-mi plac:

- raspunde cu intarziere la acceleratie sub 2000 rpm si consumul instantaneu este exagerat de mare pana la turatia respectiva, parca n-ar avea raport volumetric 9.5:1;

- stergatoarele 'din fabrica' sunt de toata jena si lasa dungi pe parbriz, deja le-am schimbat cu 'aero twin';

- schimbatorul e un pic greoi si imprecis; se imbunatatesc lucrurile daca ung periodic nuca si mecanismele cu ulei siliconic;

- face mutre la calitatea benzinei, singura cu care se misca mai decent si are un raspuns liniar la accelerare este Rompetrol 101. Se spune ca asta n-ar trebui sa se simta la motoarele turbo.

Apropos de combustibil, cu benzina ordinara, 95 fara plumb, din Serbia si Muntenegru face cel putin 100 km mai mult decat cu oice benzina fara plumb romaneasca. Acelasi lucru l-am observat si la surata diesel.

Am avut si mici probleme de la bun inceput. M-am vazut cu un amic, Jeff, care mi-a tras o scanare cu VCDS si a gasit urmatoarele:

Thursday,25,June,2009,18:15:44:26365

VCDS Version: Release 805.0

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 06A 906 032 SG

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0010

Software Coding: 11500

Work Shop Code: WSC 73430

Additional Info: TMBDL41U2A8828779 SKZ7Z0I5390153

1 Fault Found:

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

P0011 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

Explan.:

16395/P0011/000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

Possible Symptoms

Power Loss

Possible Causes

Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) faulty

Fuel Pump Relay (J17) faulty

Possible Solutions

Check Camshaft Adjustment Valve 1 (N205)

Check Fuel Pump Relay (J17)

Special Notes

When found in Engine: 4.0l W8

Check TPL 2010059(RoW)

Check/Replace Oil Sieve in Timing Case (Camshaft Adjuster)

Dupa o verificare la reprezentanta (doar e in garantie) a erorii si componentelor implicate, stergere a erorii si monitorizare 2 saptamani, aceasta n-a mai aparut. Dar nu s-a imbunatatit cu nimic felul in care raspunde la accelerare pana-n 2000 RPM.

Atasat e si un grafic de masuratori facut cu ocazia scan-ului:

post-59718-1260441231_thumb.jpg

Idei de imbunatatiri:

*) relativ in curand:

- schimbare becuri pozitii, semnalizari, stopuri, iluminare interior cu unele cu led, incluziv la masina sotiei (imi puteti recomanda un furnizor decent, cu calitate peste medie?)

**) cu bataie lunga (cand imi voi permite financiar):

- schimbare furtune admisie, Diverter Valve si N75 cu unele aftermarket, cand primul element de la traseu da semne de uzura;

- schimbare amortizoare cu unele reglabile pe duritate, cand cele actuale dau semne de oboseala;

- schimbare kit ambreiaj, cand pica cel actual, cu unul 'mai solid' corelat cu un eventual upgrade de soft;

- kit xenon faza scurta.

Modificat de emircea
Link către comentariu

Foarte frumoasa prezentarea, si bine ai venit pe forum! Masinute cred ca arata super cu kitul sport iar motorul este foarte misto. Sa o stapanesti sanatos, fara incidente si fara numar de km! Ca sfaturi de imbunatatire a aspectului, ti-as sugera: colantarea stalpiilor in negru si folie pe geamuri, asta imi vine in minte acum. Asteptam pozele, sa vedem si noi Skoditele, mai ales cele cu.. the red one. :)

Drive safe!

Modificat de micnea
Link către comentariu

Multumesc de primire.

Hai sa pun si niste foto... si cum doamnele au prioritate, incep cu masina sotiei. Cand 2 persoane merg la munte si locatia e accesibila, cu o saltea gonflabila se transforma intr-un cort de lux.

post-59718-1260558979_thumb.jpgpost-59718-1260558990_thumb.jpg

Desi nu e foarte economica, nici cea rosie n-a scapat de deplasari. Drumurile de munte, cu pante si multe curbe sunt o placere...

post-59718-1260559021_thumb.jpgpost-59718-1260559112_thumb.jpg

Ca participant la trafic, nu m-am simtit deloc confortabil cand cel din fata avea geamurile infoliate si-mi rapea privilegiul de a vedea 'prin el' ce e pe drum, in fata lui. Asa ca nici eu nu voi folosi.

Iar autocolante, daca nu gasesc ceva interesant, mai bine nu ma incurc. Dar multumesc de sugestii.

Cu raspunsul la pedala de acceleratie nu reusesc sa ma impac... oare asa fac toate AUM-urile standard?

Link către comentariu

Apropos, nu e nimeni de prin zona (Timisoara) posesor de VAG, ~1,2 tone, motor 1,8T drive by wire, nemodificat, sa compar daca tot la fel raspunde la accelerare? Multumesc anticipat!

Link către comentariu

Frumoasa colectie! Si sa-ti traiasca soacra :)

Iar legat de cum se comporta la sub 2000rpm... nu uita ca 1.8t-ul nu este 1.9 tdi. Este un motor care se simte cel mai bine la turatii mari.

Foloseste cu incredere treapta inferioara cand vrei sa accelerezi :blah:

ps: si de ce vrei sa compari cu ~1.2tone ? ca banuiesc ca e mai grea de atat octavia ?

Link către comentariu

Salut!Daca vrei sa iti pui folie si cei din spatele tau sa vada "prin" tine,recomand o folie cu transparenta de 40-50%.In felul asta vei avea niste geamuri fumurii,masina mai aratoasa,comfort+siguranta celor ce merg in spatele tau.Numai bine!

Link către comentariu
[...]ps: si de ce vrei sa compari cu ~1.2tone ? ca banuiesc ca e mai grea de atat octavia?[...]

Masa prorie din datele tehnice e 1260 kg, de aia am scris aprox. 1.2 tone. Comparatia nu si-ar avea rostul, sa zicem, cu un polo sau lupo pe care a fost cumva montat 1.8 T-ul.

Ca raspuns la accelerare nu cu 1.9 TDI-ul am facut comparatia, ci cu alte benzinare (non-VAG), e drept, aspirate, dar cu capacitate cilindrica apropiata si raport volumetric tot pe la 9.5:1. Are vreo protectie, ceva, sau care e explicatia?

Alte benzinare turbo, dar RC 7.5:1 (cel mult 8:1), au acea intarziere pana intra turbina, dar au si alta curba de cuplu.

Link către comentariu

Polo-ul meu are 1298kg in talon (si putin sub 1200 in datele tehnice din ce tin minte), si de asta m-a mirat valoarea de 1.2tone data de tine, ma asteptam sa fie ceva mai grea Octavia cu acelasi motor.

Si nu are nicio protectie motorul - ci asa se comporta 1.8t-ul - e destul de "lenes" in turatii mici pana incepe sa faca presiune turbina.

Modificat de RoSonic
Link către comentariu

Oare de ce aveam impresia ca Polo e mai 'slim'? My bad...

Aveam banuiala ca acceleratia, fiind 'drive by wire', raspunde cum e programata si ca se poate imbunatati; cei cu acceleratia pe cablu si tot cu 1.8T scriau ca raspunsul la pedala e prompt si cu reprize foarte bune...

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!