Jump to content

Golf VI GTI vs Audi A3 SB 2.0 Tfsi ( vs Golf R)


paul_e88
 Share

Postare recomandată

Sper ca nu mai este vreun thread de genul asta, din cate am vazut, nu mi-a sarit nimic in ochi.

Problema se pune asa, sa zicem un buget de maxim 30.000 de euro, in care se incadreaza GTI-ul cu dotarile de bun simt care le voi enumera, A3-ul 2.0T cu cateva dotari, dar eventual intra si Golf R, insa nu sunt sigur daca se impaca bine cu drumurile de la noi, sau daca merita avand in vedere ca nu prea ai unde sa mergi(alergi) pe la noi..

Ideea in general ar fi totusi un compromis intre o masina aproape de zi cu zi, si o masina cat de cat sport. Din motivul asta , sunt tentat sa scot R-ul din calcul. GTI-ul ar avea DSGul inclus in banii astia, A3-ul si R-ul manual.

Deja detin un A3, m-am plimbat cu Golf VI GTI, si impresiile au fost destul de bune, Golful VI se apropie foarte mult de Audi la calitatea cabinei, dar si dpdv al rafinamentului, este foarte bine antifonat si nici nu se simte viteza, aproape ca te impinge sa mergi din ce in ce mai tare, iar sunetul motorului e minunat :Driver:

Pe A3 as merge datorita faptului ca e Audi, si calitativ, este putin peste, insa nu are caracteristicile sport ale unui GTI.

Insa as dori sa stiu si parerile voastre, ce ati alege, si daca cineva detine vreunul din modelele enumerate, sau a mers cu ele.

Deci, oferta oficiala ar suna asa, dpdv al optionalelor (ce vine standard nu mai pun, probabil se stie):

Golf GTI VI 2.0 TSI 210 CP DSG 6, 5 usi:

- Climatronic

- Cotiera fata

- Lampi spate LED

- Lumini si vizibilitate II-lumini de drum permanente,functie Coming Home-Leaving Home,senzor de ploaie,oglinda retrovizoare interioara cu sistem automat antiorbire,doua lumini fata in dreptul picioarelor,oglinzi exterioare rabatabile electric

- Privacy-glass-65% absorbtie a luminii pentru geamurile laterale spate si luneta

- Radio RCD 510 cu functie MP3,Cd-changer pentru 6 CD-uri

- Faruri bi-xenon adaptive

- Suspensie cu reglare adaptiva

Pret total: ~31000 ( xenonul mi se pare o necesitate, si d-asta am depasit putin)

Audi A3 Sportback 2.0 TFSI Ambition 200CP M6, 5 usi

- Cotiera fata

- Faruri cu Xenon Plus

- Oglinda interioara cu efect automat antiorbire, cu senzor de lumina si ploaie

- Oglinzi exterioare actionate electric, rabatabile si incalzite

- Volan sport multifunctional, imbracat in piele, design 3 spite

Pret total: ~30000 (din standard vine cu suspensie sport, jante 17, scaune sport, volan piele)

Golf R20 Edit.2.0 TSI/270 CP 4M M6, 270 CP 5 usi:

- Climatronic

R-ul recupereaza prin dotari standard foarte foarte multe, inclusiv xenon si restul.(din pacate si jante pe 18")

Pret total: ~31000

Astept pareri..

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • paul_e88

    14

  • Bogdan_wrc

    10

  • Ice_2k

    8

  • dan i

    6

Desi pentru drumurile noastre, mai ales in Ploietsi, jantele cat mai mici sunt indicate, pt a avea balonul mare, eu recomand 18" la masini sport. ofera alta tinuta, alta plecare, alta sportivitate. stiu ca iau din confort, dar mai ales la FWD si peste 200 de cai conteaza.

eu, personal, as alege Rul. pt 4x4, pt ca e "varful", si poate as mai strange putin sfoara catre alte optinale. gen DSG (mai ales daca am in plan sa schimb softul la cutie..), si altele care mie personal mi se par "un must" la asa masina.. gen scaune scoica.

la GTI as lua neaparat diferentialul ala activ, gen LSD.

daca vrei o masina care sa nu atraga atentia prin sportivitatea afisata, prin look cat mai decent ia A3ul. daca vrei ceva sport, si care sa arate a sport, ia Rul sau GTIul. si daca vei vrea sa conduci asa incat sa simti diferenta, ia 4x4.

eu personal as alege R, GTI, A3..in ordinea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea:

Golf R pentru tractiune si motor

Gti pentru ca are o imagine sportiva mai buna decat A3

Ultimul e A3-ul pentru ca e o masina lansata cu mult timp in urma (chiar daca a suferit niste operatii estetice) si oricum ai avut A3 :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ma gandeam si eu in privinta A3 ului, dupa ce l-am bagat in discutie. E modelul mai vechi, cu cateva facelifturi, si din cate stiu sta sa apara cel nou cat de curand, deci nu stiu daca ar fi o "investitie" facuta cu cap.. :sbine:

Bogdan, din cate stiu, XDS, ca parca asa ii zic ei, ar fi din standard la GTI, si daca nu e , eu sigur nu l-am vazut printre optionalele configuratorului din Romania :) ..bine, configuratorul asta nu are nici bi-xenoanele, le-am adunat eu, aprox 1100 euro, dar e foarte ciudat configuratorul, cine stie ce-i mai lipseste.

Vad ca toti ati dat A3-ul ultimul , e clar un semn..deci probabil raman pe GTI sau R. GTI-ul mai dotat parea un compromis bun..plus ca m-au speriat cei de pe forum in legatura cu 4x4-ul, care daca il scapi, ai incurcat-o..si sa nu includ si eventualele probleme care le-ar putea implica un 4x4, mai multe lucruri care s-ar putea strica :santa:

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm...eu zic sa vb clar la dealer. dar la un dealer bun. nu toti...vanzatorii ...ca stiu multe masini comandate dupa ureche. sa-ti zica ce si cum e cu XDS ala.

A3 deja se apropie de final..in 2-3 ani. asa am auzit.

da, la 4x4 exista problema asta. daca il scapi de fund pe curbe ff greu il mai aduci inapoi. dar..pe de alta parte il scapi din traiectorie mai greu ca un FWD.

stiu ca XDS nu e differential mecanic, dar daca se comporta identic...hmm...o masina pe curbe cu diff mecanic..cand o roata da de o groapa atunci sigur va reactiona f urat. deci temeri exista la oricare.

dar chiar ai de gand sa mergi asa..la limita? la plecari, sau pe ud se va simti 4x4 muuuult mai bine.

la 4x4 mai pui si un consum mai mare, mai multi bani la revizii..si alte mici artificii.

daca faci multe plecari, atunci va pica ambreiajul de obicei...l 4x4.

de acord, decat un R slab accesorizat, mai bine un GTI cu mai multe optiuni.

nu vreau sa facem o polemica intre 4x4 si fwd...fiecare are + si -, dar eu nu as mai reveni la FWD.

daca as vrea A3 as mai sta ~1an..ca sigur apar oferte ff bune la final de stock..catre finalul vanzarilor.

(BTW: cred ca stiu masina ta..de prin oras, ca nu sunt multe culoarea asta..poate vii pe la "intalniri" si iti arat ce poate face un 4x4 pe zapada :) si-ti garantez ca nu mai vrei FWD)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerca configuratorul de pe site-ul PBN - www.pbn.ro - acolo poti face o configuratie mai aproape de adevar.

Probleme cu sistemul 4X4 nu ar avea de ce sa apara, masina mea are 45000 km, masina lui Bogdan WRC cred ca are mai multi km, Vlad MHL are S3 si multi alti prieteni de-ai mei au masini cu sistem haldex si nu stiu sa fi avut probleme.(asta in cazul in care iti dai seama ca iti cumperi o masina sportiva de strada nu o masina de competitie)

Cu scapatul 4X4-ului - daca te simti pilot si faci prostii normal ca o incurci dar asta e valabil in cazul oricarei masini fie cu tractiune fata, spate sau integrala.

Sincer daca nu as fi avut S3 si as fi vrut un hatchback sportiv 4X4 mi-as fi luat Golful R fara sa ma gandesc mai ales ca are un pret foarte bun.

XDS este standard pe DSG si optional pe cutia manuala.

Bref,

Cumpara masina care crezi ca ti se potriveste mai bine.

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf R din motivele enumerate mai sus.

In fond iti iei un S3 la un pret mult mai bun.Si crede-ma ca haldexul isi face treaba foarte ok, mai ales la o masina cu peste 200 cai de care n-ai putea sa te bucuri deplin numai cu FWD.Inainte am avut un GTI si diferenta de tractiune cu 4x4 este imensa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de tractiune este imensa in ce sens? Nu o sa fac liniute cu ea sau sa merg atat de sportiv incat sa o fac sa fuga, dar ma deranjeaza faptul ca nu este comfortabila (roti pe 18"), iar 4x4-ul nu stiu cat de mult ajuta in traficul de zi cu zi, ca nu o sa fac cerculete pe zapada ( bogdan :) )..si la drum lung poate fi obositoare ma gandesc, unde mai adun si minim un litru la consum..

Chiar ma baga in ceata masinile astea doua, pt ca eu am pornit pe GTI, insa in mod neasteptat am vazut ca R-ul ajunge tot pe acolo cu aproape tot dotarile alea..in orice caz, scaune scoica sunt vreo 2400 de euro deci nu se pune problema, iar alte dotari nu prea am ce sa pun pe ea incat sa isi merite banii..eventual suspensia adaptiva. Ce mai trage in jos R-ul ar fi lipsa DSG-ului..

Credeti ca merita un 4x4, se simte diferenta la drum, in viraje, asa mult, incat sa si motiveze consumul si riscul unor eventuale probleme? pana acum vad ca toti sunteti pentru 4x4, toti ati trecut de la FWD la AWD, insa nu ati zis exact avantajele..

Nu vreau sa imi para rau dupa ce iau GTI-ul, in defavoarea R-ului..Stiu ca sunt foarte indecis, dar ce este in capul meu momentan nu va puteti inchipui.. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspund pe rand :

1.Sa luam un exemplu: e ud pe jos si te bagi de pe o straduta laterala ....moment in care vezi in oglinda unul venind tare inspre tine.Bagi piciorul in acceleratie pana la fund ca sa ii dai si sa nu-l incurci: La GTI cam 2 secunde stai pe loc pana prinde aderenta si reusesti sa te urnesti.La S3 (dau exemplul asta pentru ca la cele doua se referea experienta mea) ai impresia ca nu e ud pe jos si pleci ca din pusca.

Deci nu e vorba de liniute ci de siguranta pe care o ai in masina indiferent de conditiile meteo.

2.Intre 17' si 18' eu sincer nu simt o diferenta semnificativa la confort ci doar la stabilitate.In fond amandoua sunt masini cu suspensii rigide si unde nu confortul primeaza.

3.4x4 nu are cum sa fie mai obositor la drum lung fata de FWD.La drum intins am scos cu S3-ul mergand foarte foarte calm si consum mediu 8 l/100km

Gandeste-te ca eu am vandut Golful GTI dupa doi ani si am mai pus mai mult decat dublul sumei luate pe el ca sa iau S3-ul.Daca nici asta nu te convinge, atunci eu nu mai am argumente.

Modificat de DOOM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dintre variantele date de tine, si eu as merge pe Golf R, motivul principal fiind tot tractiunea (ai nimerit aici intre integralisti, nu stiu cum mai scapi :D). Adaug si eu la "impresia" generala si anume ca 100% nu ma voi mai intoarce vreodata la FWD.

P.S. Daca Golf-ul R este prea "hardcore" pentru tine, nu te tenteaza un A3 2.0T quattro?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tractiunea integrala merita din plin, avand in vedere starea drumurilor de la noi (zapada, praf, noroi, pietris)

Nu vad de ce ar fi obositoare o masina cu tractiune integrala la drum lung avand in vedere ca sta mai bine pe sosea.

Cu rotile pe 18 nu trebuie decat sa ai grja la borduri si gropi mai mari (am avut si eu ca si DOOM golf 5 gti si am avut roti de vara pe 19 - deci se poate fara prea multe probleme)

Exista Golf R cu DSG dar iese din buget nu?

Cred ca cel mi bine schimbi titlul in Golf R versus Golf GTI ;)

Modificat de dan i
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina lui Bogdan WRC cred ca are mai multi km, Vlad MHL are S3 si multi alti prieteni de-ai mei au masini cu sistem haldex si nu stiu sa fi avut probleme.

a mea tocmai a facut 170 000km, si eu tot am amanat sa-i schimb uleiul la diff. stiu ca nu e bine, dar nu e nicio panica intretinerea la haldex. un filtru si uleiul costa ~2-3 mil. iar manopera...vreo 80 ron la dealer. la 30 000km nu mi se pare asa mult.

si crede-ma ca daca ai grija de ea, nu vei avea probleme. stiu un TT care a avut prob la haldex, a pierdut cumva uleiul...si singura problema aparuta a fost ca se decuplase. adica avea doar FWD. pleca tare, scartaiau rotile fata. atat. cred ca-l stii si tu de prin PL. ala negru cu dungi portocalii, cabrio. cu ADR la nr.

ok, poate nu vei simti zi de zi diferenta intre awd si fwd (cerculetele pe zapada erau doar un exemplu...)..dar e de ajuns sa o simti pe ud sau pe zapada 1-2 ori ca sa iti dai seama pe ce ai dat banii.

btw, cam toti cu GTI pe care-i stiu, fie au trecut la S3 (ai 2 cazuri mai sus :icon_thumright: ) fie regreta 4x4.

repet..daca s-a ajuns la un versus awd vs fwd..atunci nu cred ca mai e nevoie sa te gandetsi mult :icon_thumright:

daca vrei o masina mai "serioasa". mai atent lucrata ...atunci alege A3ul.

dar chiar, un S3 la ce bani ajunge? poate unul de ~1 an ar fi bun la banii astia. si ai impacat mai multe capre si verze :icon_thumright:

eu chiar regret ca dpdv financiar R si GTIul stau asa aproape...pt ca Rul va fura multi din clientii GTIului inseamna.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin obositoare la drum lung, nu m-am referit la tractiune, ci la restul, suspensie, evacuare, care probabil e mai "prezenta" ca la GTI..

DOOM, pretul de revanzare nu stiu cat de relevant e, insa in rest probabil ai dreptate..

Oferte am mai primit aici pe forum, insa masinile sh nu prea ar fi o optiune, si asta nu depinde direct de mine,oricat de mult as vrea, si oricat de tentanta ar fi oferta :icon_thumright:

Golful R cu DSG clar depaseste suma, foarte probabil Golful R cu suspensie adaptiva si clima deja ajunge peste..Se pare ca Golful R ar fi solutia, mai ramane sa treaca sarbatorile.. :icon_thumright:

LE: dan ai avut dreptate, dupa configuratorul PBN, pt DSG este standard " Asistent urcare panta,inclusiv blocare electronica a diferentialului", iar pentru manuala este optiune " Blocare electronica a diferentialului" (86 eur)

LE2: am innebunit eu sau astia iar au ieftenit GTI-ul? ieri cand verificasem, siteul era inaccesibil din motive tehnice, iar azi GTI-ul are pret de pornire cu DSG in 4 usi, 20 500 eur :icon_thumright:

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un S3 are un pret de nimic fata de cat a costat nou.

Vlad il vinde pe al lui si mai sunt pe autovit cateva la pret f bun de cca 25000.

L.E. Se pare ca avem un castigator...... :icon_thumright:

Modificat de dan i
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm..deci eu alege S3ul lui MHL fara sa clipesc. masina suuuuuper intretinuta, culoarea dementiala...optiuni de ajuns (ar mai fi scaunele scoica..am si eu un pitic...) si la bani ff bine. pacat ca probabil vrei leasing...desi poate un leasing la una Sh ar merita pt masina asta.

da, f buna alegerea cu Rul, doar ca sa-ti iei cat mai multe optiuni...iar DSGul si-a schimbat fata in ochii mei de cand am vazut ce poate face un soft pus pe el la un MKV GTI

chiar nu mai poti sa strangi putin cureaua cu 2-3 000 ?:icon_thumright:

un R cu suspensie adaptiva mi se pare super ok (am mers cu un S3 cu asa ceva si se simtea f bine), desi daca vrei sa pui ceva aftermarket, mai bine il iei cu ea normala.

hmm..nu stiu sa fie asa mari diferente la evacuare si suspensie intre GTI si R, cum nu cred ca sunt ASA MARI nici intre GTI MKV si S3, dan i si doom, pot confirma.

si mai stiu in Ploiesti un posesor de GTI care a trecut la S3 :icon_thumright: ca sa vezi ca 4x4 poate face o diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu leasingul e problema, ca o iau daca e cu plata integrala, problema e ca deja am o masina care a fost luata sh, si stiu cum e..d-asta eu sunt mai rezervat, si "investitorul" cu atat mai mult decis sa nu ia sh :D

Mai ales in cazul asta, cand e vb de o masina sport, si chiar si 50k km sunt ei cum sunt...

Acum din cate am vazut, GTI-ul DSG a ajuns cu 1000 eur mai scump ca un 2.0 tdi highline cu DSG :o Deci cred ca au mai pus reduceri, pt ca acum diferenta de pret a devenit sesizabila intre R si GTI, si cam asta ma arunca inapoi tocmai cand eram convins cu R-ul, care e chiar la limita bugetului..

Bogdan, crezi ca eu nu as vrea, cu scaune scoica, dsg, suspensie? insa deja cu ce ai zis, R-ul ala ajunge cat un S nou :)) si asta schimba cu totul problema..

Problema ramane de buget, daca o sa fie cazul, o sa raman pe R, cum ati zis si voi..

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la pretul sh...eu GTI-ul l-am dat cu aproape 20.000 iar S3-ul a depasit dublul sumei dupa cum am mai zis.Sincer iti spun ca in jurul a 30.000 e un super pret pentru specificatiile R-ului (cel putin fata de cat am dat eu pe unele asemanatoare).

Chiar si daca e sa analizezi alte oferte.....nu vei gasi niciunde masina noua, 4x4, cu 270 de cai si suta in sub sase secunde la acel pret.

Modificat de DOOM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde...acum cateva luni au adus la noi in oras Subaru Impreza STI neagra cu manuala si scazuse pretul la vreo 33 000 de euro de la 37 000. Dupa scadere nu a mai durat mult si s-a vandut.

Si eu as alege R-ul, arata mai bine cu stopurile alea plus tractiunea integrala. Pacat ca nu am banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subaru WRX STI din pacate are pretul initial ~41000Eur. Cu reduceri cu tot nu cred ca iesi sub ~35000.

Oricum G VI R nu se compara cu WRX STI ci doar cu WRX care il iei sigur la aproximativ 30.000 Eur.

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitasem de Subaru :angry: :) Si totusi parca arata mult mai bine Golf R atat exterior cat si interior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca actualul STI mai este laudat rar de unele publicatii se stie ca WRX-ul este un fiasco total. Am auzit ca Subaru chiar si-a cerut scuze fata de clienti si revin cu versiunea updatata a WRX-ului (cea de 265cp). Deci dupa multe pareri, si a mea intra aici, Subaru este departe in momentul de fata de numele consacrat si nu vei face decat sa arunci banii.

In schimb Mitsubishi are un raspuns pt WRX care este foarte laudat: Lancer Ralliart. 2.0 MIVEC turbo 240cp, integrala de evo 9 (sau de evo 10 usor inevoluata dar totusi cu 3 diferentiale si mult superioara Haldexurilor) si cutie cu dublu ambreiaj (nu exista manuala doar DSG). Dar ce castigi la tehnic si spatiu pierzi cand vine vorba de calitatea interiorului care este sensibil sub R.

@paul_e88: Ziceai ca mai bine un GTI echipat decat un R standard. Mie asta imi parea cea mai proasta afacere. Un GTI la 30.000 de euro deja nu mai are sens din ce punct de vedere vrei tu... moral, financiar etc. Eu te sfatuiesc fie sa iti iei un GTI cu climatronic si cateva dotari de bun simt, restul fiind pentru baietii care invart volanul cu "podu' la palma" care nu are nici o treaba cu spiritul GTI, si pui de-o parte pentru vremuri rele cateva mii sau cheltuiesti toti banii pe un R cum ti-l poti permite de echipat dar cu zambetul pe buze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa facem o polemica intre 4x4 si fwd...fiecare are + si -, dar eu nu as mai reveni la FWD.

+1

STI e o masina buna, dar cu alta suspensie. nu ma incalzeste ca spun unii ca sta pe viraj si "barca" asa cum e, cand am mers am avut un soc fata de cea veche.

WRX nu are nici o legatura cu STI, sunt din lumi diferite. STI si EVO stau pe raftul lor. alegi intre ele daca vrei.

ar mai fi o treaba, la banii aia s-ar putea sa te lipesti anul viitor in vara cu ceva noroc, de un S4 3.0 mai slab echipat, dar totusi cu posibilitatea reala de a avea 430 de cai.

alte chestii de luat in calcul, daca bani nu sunt. audi e mai scump la intretinere, asigurare si nu cu putin.

deci la buget ar fi de preferat un VW, oricare te atrage.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramaneti la subiect: Golf VI GTI vs A3 SB 2.0 TFSI (vs. Golf R).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

strict intre alea, as vota R-ul. "saracia" aia de 4motion, chiar daca zic multi ca nu e un 4x4, aseza foarte frumos fundul pe viraje la golful meu si ajuta mult la plecarile de pe loc. avantaj are de asemenea in mers, pt ca devine un semi FWD, cu pierderi ceva mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!