Jump to content

Zgomot ABS !?!


alecsmed
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Am cam 900 km cu a mea Skoda. Cand masina e in panta si e oprita, si dau drumul usor la frana, se aude un zgomot ca un fel de frecat-scartait, care cred ca vine de la frana... E din cauza ca nu sunt placutele rodate inca sau sau e din cauza de altceva :)

In rest, numai de bine am de zis despre masina. Avand in vedere ca vin de pe Dacie... Am mai condus masini straine, dar daca nu e a ta parca nu dai atentie la cum e masina, cel putin asa sunt eu.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa scartie ea ! :) nu e nimic grav

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am cam 900 km cu a mea Skoda. Cand masina e in panta si e oprita, si dau drumul usor la frana, se aude un zgomot ca un fel de frecat-scartait, care cred ca vine de la frana... E din cauza ca nu sunt placutele rodate inca sau sau e din cauza de altceva :)

In rest, numai de bine am de zis despre masina. Avand in vedere ca vin de pe Dacie... Am mai condus masini straine, dar daca nu e a ta parca nu dai atentie la cum e masina, cel putin asa sunt eu.

Bafta!

<{POST_SNAPBACK}>

acelasi efect l-am intalnit la renault kangoo cat si la hyundai accent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca are legatura cu abs-ul dar asa auzeam si eu la passat, probabil ca se freca placutele de disc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt tamburii pe spate Asa pateam si eu la Clio.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tambure pe Octavia? Pai nu-s frane cu disc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La O2, da. la O1 nope.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La O2, da. la O1 nope.

<{POST_SNAPBACK}>

Ce vorbesti? Eu am discuri si pe spate! :P

Alea mai noi care veneau la oferta cu Xenon, sunt pe tambure.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal. Masina aluneca, iar franarea nu se face complet si atunci aluneca placutele pe discuri (e valabil si la tambure). Si la mine se aude la fel in aceleasi conditii.

Nu e de la ABS. ABS-ul cand intra in functiune il simti in pedala de frana si "caraie".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un fenomen normal de "rupere" a tensiunilor superficiale in cazul a 2 materiale metalice diferite si perfect plane. Luati 2 lame de ascutit creioane de exemplu, presati-le si apoi incercati sa le separati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O2 are franarea toata pe discuri,la O1 era optional cu discuri si pe spate.Cat despre zgomot stai linistit Alecsmed,important este sa nu se balanseze masina pe puntea spate in timpul franarii.In rest este normal cum iti lucreaza ABS-ul!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni!

Toate O1 diesel de 90CP au discuri fata tambure spate. nimic optional

Toate 01 diesel de 110 cp si mai sus au fat/spate discuri.

Zgomotul auzit e de la tambure

acestia oxideaza si la franari superficiale produc acel zgomot

Oxidarea poate fi de la apa, stat mult, diverse

Daca puneti cateva frane zdravene nu mai scartaie

Ca sa nu credeti ca e de la ABS...tineti cont ca ABS-ul la O1 intra in funciune DUPA 20 km /h..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul auzit e de la tambure

<{POST_SNAPBACK}>

Wrong! eu am Golf4 (discuri fata+spate) si am acelasi scartait in panta, la usoara eliberare a pedalei de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este de la frecarea placutelor de frana pe tambur/disc, cu ruperea aderentei intre ele. Nu este absolut nici o problema la masina ta.

Daca esti in panta, atunci trage frana de mana pana la capat si nu mai scartaie nimic.

Off topic: Este lege

- orice masina peste 100CP trebuie sa aiba discuri atat pe fata, cat si pe spate.

- orice masina intre 70CP si 100CP trebuie sa aiba discuri pe fata si poate avea tambure pe spate.

- orice masina sub 70CP poate avea tambure atat pe fata cat si pe spate.

Astea se refera la toate masinile, indiferent de producator sau marca.

Deci O1 90CP are tambure pe spate, O1 110CP are discuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Octavia tour de 1,6 si are 102 CP.

Este de la frecarea placutelor de frana pe tambur/disc, cu ruperea aderentei intre ele. Nu este absolut nici o problema la masina ta.

Daca esti in panta, atunci trage frana de mana pana la capat si nu mai scartaie nimic.

Off topic: Este lege

- orice masina peste 100CP trebuie sa aiba discuri atat pe fata, cat si pe spate.

- orice masina intre 70CP si 100CP trebuie sa aiba discuri pe fata si poate avea tambure pe spate.

- orice masina sub 70CP poate avea tambure atat pe fata cat si pe spate.

Astea se refera la toate masinile, indiferent de producator sau marca.

Deci O1 90CP are tambure pe spate, O1 110CP are discuri.

<{POST_SNAPBACK}>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florentin... care-i legea aia?? da un link, un articol ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legea e in UE si iti spun sigur ca este, dar nu cred ca a patruns si la noi, ca nu fabricam inca masini peste 100 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vroiam sa citesc si eu exact cum este... ca mi se pare ciudat sa fie impusa doar in functie de putere... si nu si in functie de greutatea masinii... greutate care e factor important la franare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry, nu am citit eu legea, este o informatie de la dealer, de atunci cand am cumparat masina.

Mi se pare logic sa existe o astfel de lege (cu mentiunile corecte facute de tine), asa cum e obligativitate pentru al treilea stop pe frana, pentru centuri de siguranta - toate astea ca masuri de siguranta minimale sau obligativitatea pentru incadrarea intr-o clasa de poluare mai mare de Euro3...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam de raspunsuri!

Nu stiu cum e cu legea aia, dar Octavia ! 1.6 MPI are tambure pe spate, iar mie zgomotul mi se aude pe fata, cateodata pe spate (mai rar). Oricum, problema e lamurita acum pt. mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Oameni buni!

Toate O1 diesel de 90CP au discuri fata tambure spate. nimic optional

Toate 01 diesel de 110 cp si mai sus au fat/spate discuri.

Zgomotul auzit e de la tambure

acestia oxideaza si la franari superficiale produc acel zgomot

Oxidarea poate fi de la apa, stat mult, diverse

Daca puneti cateva frane zdravene nu mai scartaie

Ca sa nu credeti ca e de la ABS...tineti cont ca ABS-ul la O1 intra in funciune DUPA 20 km /h..

<{POST_SNAPBACK}>

Total de acord cu tine sefu`. Dar se aude caraitul si la mine din fata, unde nu-s tambure. Asa e normal sa faca, nu-i din tambure. Nu va faceti probleme. La orice masina daca dai usor drumul la frana tot asa face, e normal, doar placutele sunt lipite de discuri si daca le dai drumul foarte putin , tot mai fac o atingere... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!