Jump to content

Inlocuire bec Xenon OEM


joe_p
 Share

Postare recomandată

Trebuie sa tina foarte mult... pentru ca este firma, dar si tipul de bec: xenon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

salut,am si eu o problema cu farurile xenon la un vw sharan,mai exact farul de pe dreapta refuza sa se mai aprinda,am gasit o modalitate sa l fac sa se aprinda pana la urma si mai precis atunci cand dadeam la automat cu farurile aprinse se aprindea altfel nu,pana la urma m am hotarat sa schimb becul(D2S)am demontat jumatate de masina si surpriza,nu mai functioneaza deloc,am sucit becul functional de pe stanga pe dreapta si nimic,am sucit si balastul din stanga in drapta si tot nimic,le am mutat la loc pe fiecare unde au fost si nu mai functioneaza deloc, am luat pana la urma 2 becuri noi si tot degeaba,e posibil sa se arda amandoua balasturi?puteti sa ma ajutati cu un sfat ca nu mai inteleg nimic,mentionez ca eu nu am dat farul jos si am umblat prin spate,trebuia sa deconectez tensiunea de la baterie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca ai xenon OEM. Poate ai rupt/indoit ceva lamele din drosser si nu mai fac contact.

Ar trebui sa mergi la un electrician. Nu te mai baga daca nu te pricepi.

Am schimbat si eu la Sharan. E munca de chinez batran sa schimbi becurile alea. Daca nu esti bine documentat, mai mult strici decat repari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am rupt si nu am indoit nimic deoarece pana la urma am dat farurile jos si am vazut exact cum am lucrat,intreb urmatorul lucru,exista calculator separat pt xenon?si daca trebuia sa dau borna la baterie jos cand am umblat,tensiune pana la balast vine dar nu mai pleaca dupa,ceva nu e in regula acolo banuiesc,ori e ars ori blocheaza ceva tensiunea,vad ca balastul are 20 de pini ce o face toti astia nu stiu.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija ce faci pe acolo ca tensiunea care pleaca din balast e suficienta cat sa te ridice la cer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu pun mana cu tensiune in ele ca vad ca au si semne de avertizare,si cum verific daca e ceva ars,ca becurile sant noi,vad cu vag ul?e posibil sa se arda amandoua balastele asa deodata,si ingniterul ala ce mai face si el?e chestia aia dreptunghiulara de sub far care ies doar firele de la bec,nu?si iar intreb trebuia sa scot borna la baterie cumva ca eu am umblat prin spate prima data cu japca fara sa scot mufa ce alimenteaza farul,si ma gandesc sa nu o fi luat vreo eroare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa scoti nici o borna. Verifica sa vezi poate zice vag-ul ceva. Nu prea am inteles la tine nu se aprinde nici un bec?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se aprinde nimic colegu,la postul #52 am scris mai detaliat ce si cum sa intamplat,daia intrebam daca are calculator separat sa nu o fi blocat ceva eu umbland fara sa scot mufa generala de la far,pt ca in mod normal asa se schimba becul cu farul dat jos,si automat ramane fara tensiune,nu stiu zic ca pre a murit dintr o data,nu se aprinde nimic adica scurta,restul functioneaza normal,pozitii lunga spalatoarele la faruri care merg doar pe scurta dar acum merg si fara sa se aprinda scurta

Modificat de razvi_gyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ce zice vag-ul. La sigurante te-ai uitat? Daca merg spalatoatele inseamna ca totusi ajunge curent pana intr-un punct. Posibil sa ai centrala electrica si sa se fi zapacit. Ar trebui sa vad o schema dar din pacate nu am.

P.S. Am gasit schema...e destul de complex si complicat. Sigur iese ceva pe vag.

In mare din Multi Function Control Module intra in Left/Right Head Lamp Levelling And Xenon Light Control Module dupa care in Left/Right Xenon Light Control Module si se duce la bec.

Left/Right Xenon Light Control Module cred ca este balastul si este alimentat prin 2 fire rosu si negru iar al treilea fir (verde) este un control.

Modificat de pavy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ingniterul ala ce mai face si el?

Pai ala aprinde becul..

Unele drosere au igniterul incorporat in ele, altele il au montat separat (de regula in far). Unele instalatii au igniterul dirct in mufa care intra in bec iar unele becuri chiar ele contin igniter (D1S/R).

Droserele au pe out in jur de 85-100V (curent mic) iar acel igniter ridica la 25Kv cat e necesar sa aprinda becul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite asa arata balasturile,maine pun vagul sa vad ce zice si o sa postezpost-61251-0-96508200-1297802585_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat borna si am puso la loc dupa circa 20 minute si s au aprins farurile,astazi o sa merg sa i fac o scanare cu vagul sa vad daca are si ceva erori,nu stiu daca chiar de la borna si au revenit,acum am ramas fara cod la navigatie :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare tuturor...

am si eu aceiasi problema...am cumparat un sharan care dupa ceva km a inceput sa faca fitze...in mers faza scurta (xenon de fabrica) se stingea,daca rasuceam contactul de faruri pe inchis /deschis isi revenea ,dupa o zi de citit pe forum am inlocuit becul cu unul nou,apoi cu al doilea...nimic,curios ca am pus becul original la loc si nici cu ala nu mai vrea. am schimbat si cutiutele de aluminiu intre ele...becul dreapta se aprinde cu ambele drosere deci e bun,am schimbat apoi si igniterul tot solutie de pe forum si tot nu se aprinde farul...ce sa mai schimb? am controlat sigurantele,droserele ,becuri si igniter...ce ar mai putea fi? am sunat pe cineva de pe forum si mi-a spus sa controlez traseele de la far la central..dar ma depaseste...dacae cineva care poate explica asa..pe intelesul tuturor accept cu mare drag sfaturile. idea mea era sa pun alte balasturi after market cu adaptor d2s si gata dar cum si unde se leaga respectivele balasturi -as dori putin ajutor in aceasta privinta ca...sincer...mii de amenzi ...ca altfel folosesc faza lunga si proiectoare in caz de nevoie..multumesc pentru ajutor...anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inlocuieste de proba cu un alt buton de faruri(butonul care aprinzi farurile)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai rezolvat ? Spune si noua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pai daca nu-l mai puteti ajuta,ptr. ce sa va spuna?Nu ati inteles ca unii sunt pe forum DOAR ca sa fie ajutati?Si-a rezolvat problema si acum nu-l mai intereseaza ca mai sunt si alti nevoiasi.Asta da colegialitate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta se intimpla la majoritatea problemelor. Toata lumea cauta solutii si cind se rezolva problema, foarte putini scriu si cum si-au rezolvat-o. Eu cred ca am citit 70% din tot ce se scrie despre passat in special (sectiunea TDI si Tehnic inclusiv) si ca sa gasesti rezolvare la o problema trebuie sa citesti foarte multe pagini, ptr ca foarte putini scriu cum si-au rezolvat problemele.

Modificat de pistay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citi tot topicul si ma ia groaza dar ma si bufneste rasul cand vad cum lumea isi da cu parerea.

 

Sfaturi pentru cei cu probleme dar si pentru curiosi:

 

1) Nu bagati farul in cuptor niciodata . Am facut-o eu si acest sfat primit m-a costat 24 milioane de lei vechi. Far topit irecuperabil. (voi reveni si cu poze pt cei care nu cred) il am amintire.

 

2)Nu va chinuiti sa dati plexi-ul jos (sticla) pentru a-l curata pe interior , nu merita decat la aspect, este putin afumat cel mai probabil si se curata foarte greu , efectul in legatura cu puterea luminii este slab.

 

3) Nu inlocuiti instalatia xenon originala cu una AF. Cea de-a doua nu se ridica la performantele originalei. de ex: timpul de aprindere (de cand s-a pus contact pana cand becul ajunge la putere maxima) un alt ex: durata de viata la originale 10 ani balast 2 ani bec la masinile ca merg cu ele aprinse pe timp de zi ,pe cand la "china licht" balast 2 ani;bec la noroc intre 1 zi si 6 luni  :tuktuk:

 

4) la farurile bixenon de vw b5.5 cele cu semnal in mijloc . Aprinderea mai puternica a fazei scurte atunci cand se da pe faza lunga nu este data de miscarea becului in far ci de miscarea obturatoruli din fata becului . intre bec si lupa exista un obturator de fascicul actionat electromagnetic de "comanda de faza lunga".

 

5) Becurile D2S nu au "igniter" acel "transformator" de care vorbeau colegii mai sus este decat o mufa foarte bine izolata deoarece intre balastul de sub far (cutiutza acea metalica patrata) si bec exista un curent de putere asemanator cu cel de la bujii de la dacie , cateva mii de volti dar pe o perioada scurta max 1 sec timp cat ii ia gazului sa se aprinda.

 

Verificarea instalatiei electrice pana la far se poate face inversand farurile intre ele , verificarea balastului se poate face inversand doar balasturile intre ele , iar verificarea becurilor la fel.

 

Daca se umbla la far cu contactul pus sau daca s-a intamplat vre-un scurt sau contact imperfect in timpul functionarii acestuia va fi memorat de modulul de control ... ulterior se blocheaza aprinderea pentru a nu defecta alte piese. Ganditi-va ce inseamna sa dea la masa un curent de 20mii de volti la o masina plina de aparate electronice care functioneaza pe 12 volti, s-ar deregla daca nu arde chiar.

 

Pentru alte informatii voi reveni cu detalii si poze...apropo , vrea cineva un far topit? :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scopul forumului tocmai acesta este- sa isi dea lumea cu parerea si sa ajungem la un numitor comun astfel incat sa ne rezolvam problemele si ne cerem scuze daca te-am facut sa razi sau ai fost deranjat ca ne dam cu parerea. Spui lucruri pe care deja la stim, cum ar fi schimbarea instalatiei OEM cu un AM nu isi are sensul. Farurile daca le uiti la cuptor si se gatesc normal ca nu ai ce sa mai faci cu ele. Eu personal ma numar printre cei care si-au bagat farurile la cuptor prin 2007 si nu au patit nimic. Asta nu inseamna ca recomand sa se faca operatiunea asta si chiar nu recomand..... Scopul comunitatii nu este sa ne bufneasca rasul de altii, ca nu s-a nascut nimeni destept. Adevarul este ca nimeni nu si-a dat seama pana la postul tau cum se face proba unui bec sau ballast. Iti intelegem entuziasmul legat de faptul ca ai descoperit cum functioneaza un far de b5.5 cu xenon OEM insa chiar nu era cazul ....... Daca incepem sa radem unii de altii, mai bine punem lacatul si plecam. Postul tau e copy/paste dupa manualul de instructiuni al unui far xenon...... asteptam cu interes tutorial despre roata de rezerva.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cautam acum pozele sa vada DIY-ul complet.... se baga, dar nu se lasa la prajit.

 

si eu am bagat mai multe seturi, nu au fost probleme... dar asta inseamna sa faci lucrurile cu grija.

 

in rest, ledat de balast si care este, calculatoare, etc - astea sunt lucruri pentru cei care nu au mai desfacut un far pana acum - altfel, treburile sunt stiute de cei care se pricep sau au studiat un pic sistemul.


Mario, daca tu ai rumenit farul... nu inseamna ca toata lumea o va face. Am desfacut mai multe perechi de faruri, nu am prajit niciunul. Trebuie o temperatura de 200-250 grade si il lasi putin, il scoti afara.. vezi daca a inceput sa se dezlipeasca, daca nu il mai bagi putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si revazut DIY-ul si cateva pe youtube din afara la alte modele. Chiar posturile lui Florin m-au convins , dar asta nu inseamna ca il consider vinovat sau pe altcineva. Eu sunt vinovat ca m-am apucat de asa ceva. Dupa cum si regula tuturor diy-urilor :faci totul pe propria raspundere.

 

De 24 mil cred ca puteam sa imi iau un cuptor profesional. Temperatura la care a fost reglat 300 grade timp 3 min. Problema e ca nici dupa ce s-a topit nu s-a deslipit. Oricum nici nu mai vreau sa aud de asa ceva, dupa ce te frigi cu ciorba sufli si in iaurt.

 

Kelu apreciez ca stii sa citesti si cam atat. Cat despre coment cred ca inafara de sarcasm ieftin nu ai adus nici un argument.Daca deja stii lucrurile pe care eu le spun abtine-te. Deci sa inteleg ca eu nu am voie sa imi spun opinia referitoare la unele posturi? Totul e perfect si luat de bun : o mufa in capatul unui bec e "transformator" , un balast e modul de comanda , se misca becul in far la comutarea pe faza lunga...e amuzant nu si rau  :D

 

Daca unii stiu despre ceea ce se gaseste intr-un far si cum functioneaza treaba lor ... am spus eu ca nu "stie"?

Modificat de MarioMagic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!