Jump to content

Pornire dificila


Sebster
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Va cer parerea intr-o problema recenta cu golfuletul meu, un GTD 1.6 JR. De obicei, chiar si in sezonul rece pornea la sfert, trepida maxim 5 secunde, cu un pic de fum alb si apoi turatia se regla si torcea uniform. Acum vreo 2 zile dupa ce am tras in parcarea unui supermarket cu niste treaba, am constatat dupa ..vreo 20 de minute ca a trebuit sa dau binisor la cheie pana sa o ia din loc motorul. De atunci, fie ca e rece dimineata, fie ca a stat juma de ora, o ora, porneste extrem de greu. Dimineata scoate un fum alb de nu te vezi.

Am banuit ca trage aer fals pe undeva, dar pe furtunul transparent spre pompa de injectie nu se remarca aer. Am schimbat si filtrul de motorina ieri, dar azi dimineata a facut la fel, o gramada de fum alb, dupa vreo 3 chei serioase.

A mai experimentat careva problema aceasta si i-a gasit o rezolvare rezonabila ? Prefer sa aud pareri de pe forum decat de la alti necunoscatori.

Merci anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fum da doar la pornire...sau si dupa ce mergi cu ea?daca da doar la pornire....cred ca problema vine de la chiulasa....ori este fisurata..ori simeringurile de supape nu mai sunt in mintile lor...dar mai mult ca sigur de la chiulasa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fum scoate pana porneste motorul, apoi revine si merge ok. Nu stiu daca chiar chiulasa e vinovata de asta ... Am fost sfatuit sa pun o supapa unisens intre filtru si pompa de injectie. Macar sa aflu unde e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca fumul este alb..inseamna ca dupa ce opresti motorul..ajunge ulei in capul pistonului....acum...este de vazut..pe unde...simeringuri supape , chiulasa fisurata...care este des intalnita la diesel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu, fum alb=probleme cu chiulasa :)

Vezi si garnitura de chiulasa printre altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aer fals poate sa traga si sa nu se observe pe furtunul acela. De ex pe la pompa de injectie. S-a intamplat un caz pe la simeringul de pe ax, cel din fata de langa pinion. Cineva priceput ar putea sa isi dea seama dupa mirosul si culoarea fumului daca e vorba de ulei sau altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa de sens nu face nimic, si eu am experimentat si degeaba.Posibil sa prinda aer fals pe la pompa cum zice mk16v, si la mine incepe sa nu mai fie pornirea foarte buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neatza,

Supapa unisens .. nu a a avut chiar nici un sens ... Azi dimineata a pornit la fel de greu si in stilul caracteristic. Chestia e ca aceasta supapa unisens este o "pompa de amorsare", se poate crea un pic de presiune in instalatie. Deci nu se poate vorbi ca nu ajunge combustibilul la pompa de injectie atat timp cat am amorsat instalatia inainte de a porni.

Mai raman de verificat bujiile incandescente, daca nu-i nici de aici, cred ca merg direct in service.

Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai bujii arse, verificale, schimbale si vei avea pornire la prima cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buji arse,,.injector care face figuri,.ori pompa uzata.,compresie slaba., fum alb scoate si cand e avansu prost reglat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Revin cu informatii legate de problema de mai sus. Ma pregateam sa testez bujiile si m-am gandit sa vad intai daca sunt alimentate cand pun contactul. Am testat cu becul legat intre masa si firul de alimentare al bujiilor. Am dat contact si .. nica bec aprins, reincercat de cateva ori si raspuns, de nici un fel. Trag concluzia ca nu primesc curent la pornire. Am verificat si siguranta cea mare de pe alimentarea bujiilor si era ok (se vede oarecum in poza). Cica mai departe ar fi releul pentru bujii.. In fine is un pic in ceata, cum l-as putea verifica si pe unde e ? .. Aveti ceva idei ?

Multam'

post-14358-1259864262_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un senzor undeva pe circuitul de racire, s-ar putea sa fie chiar cel cu mufa intersectata de cercul rosu

Nu ma orientez prea bine in poza.

Senzorul ala zice in functie de temperatura motorului daca e nevoie de bujii la pornire sau nu.

Daca scoti mufa aia, vezi daca-ti vine curent pe bujii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doooaaamne...mari oameni...mari caractere....mari mecanici toti.....numi mai dau si eu cu parerea ca inteligenta altora imi provoaca stare periculoasa de nervi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probeaza bujiile cu fir direct de la baterie

si incearca sa pornesti in acelasi fel ,apoi scoti firul

...tii firul pus la +7-8 secunde apoi dai la demaror...daca porneste bine releul e de vina sau ceva in instalatie,daca nu tind sa cred spre chiulasa :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti

Sebster,eu iti zic 99% ca ai avansul prea mic.Hai sa iti spun o povestioara scurta si concreta.La masina din semnatura,am facut motorul,si aveam avansul mult prea mare(tacanea motorul de dracu il lua,dar si tragea bine),dar pornea la sfert,la orice ora.Si zic hai sa reglez avansul,l-am reglat insa l-am lasat prea mic.Masina pornea normal n-aveam probleme,dar daca treceau 30min,sau 1h,2 masina pornea din ce in ce mai greu si cu fum alb.Daca trecea mai mult timp,masina pornea deabia la a2a cheie si dat la cheie insistent nu asa.

A2a zi dimineata,dau prima cheie sa pornesc,nici un semn ca o ia(si MULT fum in spate,zici ca era fumigena).A2a cheie la fel,dar incepea sa o ia,usor usor.N-a luat-o,iarasi cu fum alb.Deabia la a3a cheie mi-a pornit,pe urma a incetat fumul alb.

Eu zic 99% avansul,daca nu-i avansu prea mic,io ma fac popa,deci verifica avansu,da-i avans,din pompa de motorina.Vezi ca sunt 3 suruburi,acolo,trebuie umblii la ele.

Sa ne tii la curent...

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probeaza bujiile cu fir direct de la baterie

si incearca sa pornesti in acelasi fel ,apoi scoti firul

...tii firul pus la +7-8 secunde apoi dai la demaror...daca porneste bine releul e de vina sau ceva in instalatie,daca nu tind sa cred spre chiulasa :)

Nimic mai concret, le-am pus pe direct vreo 7 sec cum spuneai si a pornit ..putin peste ..sfert de cheie, fara fum alb, fara mare panarama, considerand ca e o dimineata similara la temperatura cu cea de ieri cand am dat vreo 3 chei. Merci frumos FRN

Daca mai imi spune-ti pe unde gasesc si releul de bujii, sau vreo siguranta care e responsabila cu circuitul asta raman dator vandut.

Si in leg cu multitudinea de ipoteze, e si normal sa fie asa, fiecare da raspuns prin prisma a ceea ce a patit cu masina personala, nu cred ca e nevoie sa se arate cu degetul ca ala stie ala nu stie. E un forum care-si face treaba, schimbam pareri .. idei.

Multam' mult pentru implicare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul scris pe releu este 06, poate te ajuta in cautari.

Chestia e ciudata, pentru ca la mine caroseria este de la o benzinara si cel care a pus motorul diesel nu a mai pus si instalatia pentru bujii. Este cablul ala rosu tras dar in panoul de relee de sub bord eu nu am loc pentru acest releu, deci bujiile mele sunt degeaba, nu are cine sa le dea comanda. DAR dimineata porneste bine, cand a fost frig a pornit mai greu DAR niciodata nu a scos fum alb asa mult cum zici tu. Iar daca trag socul porneste fara probleme. . .

Modificat de zaytsuca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este exact in tabloul de sigurante

cel mai mare releu(mai inalt) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, l-am vazut. Chestia e ca dupa ce am pus bujiile pe direct azi dimineata, si am miscat un pic de relee, a incetat sa mai faca figura. Acum motorul porneste iar la sfert de cheie fara probleme. Imi e greu sa inteleg ce s-a intamplat, fie un contact imperfect, fie releul a fost afectat de faza cu alimentatul pe direct insa problema a disparut la fel de subit cum a aparut.

Eu is extrem de incantat de rasturnarea de situatie. Sper sa nu ma trezesc cu "azi face ..maine nu.."

Concluzia e ca totul a revenit la normal... merci tuturor si ..la cat mai multi km fara probleme. :beer:

Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut baieti,

Am si eu o problema...

De ceva timp imi pornea masina la a doua cheie...

Acum nu porneste decat la a treia cheie si trebuie sa o tin sa invarta foarte mult..8-9 secunde...

Voi ce credeti ca e...mi-e mi-a spus cineva ca e dus capul pompei de injectie....

MS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti s-a mai spus si pe celalalt topic, daca iti curge motorina din pompa, inseamna ca pe acolo iti intra aer, prin urmare se dezamorseaza circuitul si ai pornire greoaie. Remediaza-ti scurgerea si apoi vezi cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti s-a mai spus si pe celalalt topic, daca iti curge motorina din pompa, inseamna ca pe acolo iti intra aer, prin urmare se dezamorseaza circuitul si ai pornire greoaie. Remediaza-ti scurgerea si apoi vezi cum se comporta.

vreu si eu o informatie legata de porniri greoaie daca stie cineva.

la mine situatia se prezinta asa:dimineatza(cu motorul rece) porneste a sfert de cheie dupa ce sa stinge becul de la bujii.de fiecare data fara gres.

daca merg o vreme si sa incalzeste motorul si opresc(scurt 5-10 minute) la repornire(cu motorul cald) nu vrea sa porneasca decit dupa 2-3 chei si cind porneste parca sa rupe tot bucati,scoate o gramada de fum negru si dupa aia totul ok. :icon_thumright:

are cineva ideee despre ce poate fi vorba??? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti s-a mai spus si pe celalalt topic, daca iti curge motorina din pompa, inseamna ca pe acolo iti intra aer, prin urmare se dezamorseaza circuitul si ai pornire greoaie. Remediaza-ti scurgerea si apoi vezi cum se comporta.

Nu imi curge motorina din pompa...am sa schimb spre seara sau maine tot circuitul ( filtru, conducte, etc ) si revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!