Jump to content

Golf 6 - Bluemotion Technology


konstanzer
 Share

Postare recomandată

golf 6 TDI confortline bluemotion 1.6l 105cp (+climatronic, senzor presiune si R310 cu 8 incinte). din ce am inteles de la sandra e printre primele bluemotion (6) din tara. e drept ca nu e golf bluemotion 99gCO2 cu 4.7% in oras, care o sa apara si la noi acusi, insa cred ca e un compromis reusit pentru 'drumurile' din iasi, in sensul ca am suspensia normala, n-am praguri joase sport sa le fac bucati, insa motorul are tot ce trebuie pt bluemotion.

va rog cu ocazia asta sa mutati postul intr-un topic separat pt bluemotion technology, cred ca merita un topic pe langa gtd/gti/r.

am masinuta de marti, 250km facuti doar in oras, media e acum la 6.9% si pe drumu casa-servici-facultate de azi am scos 5.9%, pentru un motor in rodaj, condus fara mari menajamente (doar ca nu trec de 3000rpm), neincalzit calumea si pe hartoapele din iasi, eu sunt multumit de consum.

lucrurile obisnuite de-acum din ce-au spus si ceilalti:

-> motorul e foarte silentios si izolatia fonica e excelenta. fata de octavia 1.9 pumpe d

Modificat de konstanzer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • konstanzer

    9

  • danb1974

    8

  • adifox

    5

  • The_Ego

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

media a coborat la 6.6% dupa 400km. la inceput am facut plinul pana la dop, vreo 59l plus ce mai avea in rezervor cred ca totalu trebuie sa fie pe la 60l (asta sau fura multicel la pompa). deocamdata mai am cam 3/5 din rezervor, ceea ce ramane cam in 6,ceva la suta.

are cineva idee ce inseamna subturarea motorului in rodaj? eu tin acuma in general pe la 2000, da daca ar fi sa ma iau dupa indicatiile de schimbare de multe ori as cobora sub 1400.

04clleaf.jpg

07clleafback.jpg

01cllatte.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pt alegerea facuta si s-o conduci sanatos cat mai multi kilometri!

Economia de carburant / reducerea emisiilor ar trebui sa ne preocupe mai mult si chiar merita promovata o astfel de tema mai ales ca nu e vorba de cealalta extrema fata de GTI/R. BlueMotion se poate conduce elegant, are prestatii multumitoare, nu pleaca ultima de la semafor si nici nu e nevoie sa te da dai jos s-o-mpingi sa fie economica.

Anul trecut am vrut si eu sa cumpar un BlueMotion dar am avut ghinion de nesansa. Va relatez pe scurt aventura:

Initial am ales varianta Golf BlueMotion care la acea vreme nu avea Start-Stop, motorul era cel vechi 1.9TDI pompa-injector si cutia de viteze in 5 trepte. Nu se gaseau informatii detaliate, nici dealerii nu prea stiau cei aia, am ezitat mai ales ca am deschis un topic aici http://vwforum.ro/index.php?showtopic=48790 si am vazut ca nu existau posesori pe forum.

Dar nu am renuntat, in octombrie am fost la Paris si cu ocazia Salonului Auto 2008 am vazut specificatiile noului Passat BlueMotion. Avea sistem Start-Stop, motor 2.0TDI common-rail si cutie in 6 viteze. Mi-am zis asta e masina si cum m-am intors in tara am dat fuga la dealer sa-mi configurez una. A mai durat o luna pana a aparut in configurator pt ca asa se intampla cand traiesti intr-o tara din zona emergenta, am plasat in sfarsit comanda, configuratia avea toate dotarile la care visam si ... si lovitura de gratie! Am primit o informare de la fabricant ca productia a fost suspendata pt o perioda nedeterminata datorita unor probleme "de disponibilitate" la sistemul Star-Stop. Dupa cateva saptamani de asteptare m-am declarat invins de sistem, mai ales ca si domnul presedinte Constantinescu a fost invins mai inainte, si m-am consolat in final cu o masina de pe stoc si o reducere zdravana (cine a cumparat din stoc in decembrie 2008 poate sa confirme reducerile intre 15 si 25%).

Azi inca mai tresar cand recunosc una in trafic si am toata stima pt cei care au facut o astfel de achizitie din convingere. Mai adaug ca pe strazile din Paris am numarat intr-o singura zi mai multe BlueMotion decat am vazut in Romania intr-un an intreg.

Sistemul Start-Stop nu e un lucru rau, eu am avut ocazia sa-l testez pe un MINI One 1.4 90CP si consumul de benzina a scazut pe acelasi traseu urban de la 16 la 14 l/100km, da am scris bine :RO flag:. Iar fiabilitatea nu trebuie sa ne ingrijoreze asa tare pt ca de exemplu sunt o gramada de Lupo 3L care circula de 10 ani si nu au probleme cu sistemul Start-Stop, au picat mai degraba cutiile de viteze la aceste masini.

Dar sa inchei, consider ca topicul are sens si chiar te rog sa revii cu informatii detaliate ori de cate ori vei avea ocazia.

Modificat de bender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru mine e important sa vad in ce masura consumu o sa fie mai mic decat cel al unui 1.6TDI non-bluemotion. daca in timp diferenta e vizibila o sa fiu fericit. insa sunt o gramada de factori aici. in principal faptu ca Iasi nu e oras de ses si are drumuri de toata jalea. dupa cum am mai spus, din experienta de pana acuma cu start-stopu, cel putin la ce drumuri (scurte, neincalzite, in rampa) fac prin oras nu mi-e extrem de util.

revenind la cifre, sunt la 650km, mai am cam 1/3 din rezervor, media e la 6.7%, totul urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum e exceptional consumul pentru oras, fie el si Iasi.

Cand ma uit la 10-11 la mine.... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super tare topicul mai ales ca si eu sunt interesat de aceasta tehnologie pe Golf intrucat intentionez sa cumpar un astfel de Golf . Interesant ar fi sa posteze si colegii care au 1,6 TDI normal si sa vedem diferenta la consum .

Poti sa imi spui care a fost pretul de achizitie cu TVA ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este un consum minunat (evident, si faptul ca nu esti in bucuresti are un cuvant de spus) in conditiile in care 2 prieteni de ai mei, unul cu un focus 1.6 tdci si celalalt cu un megane 1.5 dci au cam 8 si ceva in oras. nu le scade sub 8 media. deci eu zic ca o duci chiar foarte bine. se simte ca e bluemotion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza si la ce ora mergi in Buc. Eu de exemplu in ultimii 2 ani am in Buc un consum mediu de 6.4% dar si o viteza medie de 22km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda, s-a cam terminat visu frumos. incepusem cu un plin pana-n capac (~60l), pana la jumatate de rezervor au fost cifrele de mai sus (6.6% mediu), dupa aia n-am mai avut niciun drum sub 8. acuma la al doilea plin si resetat datele treaba e trista, am 8.6% mediu pe ultimii 100km. e drept ca zilele astea am alergat numa pe distante mici si dupa acte la masina si alte tampenii, mereu ajungeam la destinatie inainte sa ajunga temp la ulei pe mijloc. am si condus mai cu draci si in ore de varf. tura a doua am schimbat si motorina, am pus evo5, posibil aia sa si arda un pic mai repede (tre sa mai stau odata sa sap pe-aici prin posturile cu tipurile de motorina, am stat o noapte acu vreo 2 luni da intre timp am uitat concluzia). urmeaza sa fac cred sapt viitoare primu drum mai lung inafara orasului si o sa vin cu noi date statistice:D

e un aspect mai interesant aici, nu stiu cine-ar putea sa-mi ofere un sfat. cat am scos media aia de 6.6 mergeam mereu in indicatiile de pe bord, dupa care motoru era destul de des subturat (si la 1200rpm lui i se pare ca totu e perfect, daca nu incepi sa urci un delusor sau nu scazi sub 1000rpm niciodata nu-ti zice sa cobori o treapta). mie sincer nu mi se pare foarte ok, mai ales ca-i in rodaj, sa merg subturat. pe de alta parte nu sunt in masura sa zic ce-i bine ca n-am cunostinte, plus ca nu cred ca ar pune indicatoru ala de schimbat viteza in asa fel incat sa-ti strici motoru luandu-te dupa el.

@rfh: pretu a fost 18.5k, 1.6 confortline bluemotion edition. acuma in configurator am vazut ca a mai aparut si a patra varianta ca sa fie totu cat mai confuz (CL 1.6 4 usi, CL 1.6 4usi edition, CL 1.6 4 usi bluemotion edition, CL 1.6 4 usi BMT edition).

din ce-am inteles nu e singuru din tara, ca deja fusese omologat de rar. poate mai apare cineva pe-aici cu un bm sa putem compara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie mi se pare ciudata indicatia aia, am vazut la o corolla, te pune sa schimbi mult prea subturat.

nu stiu la tine, la mine la dci, la sub 1500 dadea in nas si facea ca toti dracii. asta o fi mai elastic, nu o da asa in nas, dar subturata tot e. eu zic ca in momentele in care nu esti de acord cu indicatiile sa faci cum consideri tu necesar. la orice deal consumi mai mult subturat decat turat, pt ca apesi pedala tare, lucru mecanic nu faci ca parcurgi dealul in mai mult timp decat daca retrogradai.

mie imi placea la nebunie sa urc dealuri si serpentine, pt ca desi la urcat consumam mai mult, la coborare o tineam in frana de motor si aveam consum 0. deci iesea o medie mai mica decat normal.

nu-ti inchipui ca de la 3 dealuri iti creste consumul asa. in primul rand au scazut puternic temperaturile, amestecul de oxigen e diferit de vara, nu am prea vazut diesel care sa nu consume mai mult la temperaturi scazute. faptul ca nu apuca sa se incalzeasca te penalizeaza rau la consum. de exemplu, la -15 imi sarea de 10% pe distante mici, ziceam ca mi-am luat benzina :icon_thumright:

si mie mi se parea ca motorina aia mai scumpa se duce mai repede, mergea putin altfel masina, mai placut, dar diferenta de bani nu se justifica, mai ales ca si consuma putin mai mult.

sa nu uit, dupa vreo 10k km se lasa bine motorul si se simte si la consum altfel, urca si mai repede in ture etc. cel putin la mine asa a fost, am simtit diferenta si dupa 5k, dar dupa 10k s-a simtit din plin

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

primul drum inafara orasului cu Bluemotion, 330km dus-intors Iasi - Gura-Humorului.

mers pana-n 5th @ 3000, trafic asa si-asa, 4' afara, drumuri umede.

consum mediu 5,1%. cred ca incepe sa-si revina :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Motorizarile de pe noul BlueMotion sunt urmatoarele :

- Benzina / 1.2l TSI / 77kW/ 105CP --> cutie manuala in 6 trepte ( 6 +1 )

- Consum : Combinat - 5,2 l/100km

Consum urban - 6,5 l/100km

Consum extraurban - 4,5 l/100km

Emisi : 121 g/km

- Motorina / 1.6l / 77kW/ 105CP --> cutie manuala in 6 trepte ( 6 +1 ) dar si o cutie Dsg cu 7 rapoarte

Cutie manuala :

- Consum : Combinat - 4.1 l/100km

Consum urban - 5.2 l/100km

Consum extraurban - 3.5 l/100km

Emisi : 121 g/km

Cutie automata (DSG) :

- Consum : Combinat - 4.2 l/100km

Consum urban - 4.7 l /100km

Consum extraurban - 3.9 l/100km

Emisi : 121 g/km

Daca e cineva pe forum care are golf 6 bluemotion asteptam pareri dar si cum functioneaza sistemul start - stop !

Modificat de dudu
unire topic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca vin si eu cu niste cifre. Eu am 1.6 TDI 105 CP fara BM. Nu am fost niciodata in Iasi, in schimb traficul din CJ e comparabil cu cel din Bucuresti(chiar daca multi nu recunosc asta). Eu merg zilnic pe ora 8-9 (cand e cel mai aglomerat dimineata) si ma intorc in jurul orelor 17 30 - 18 (cand e cel mai aglomerat seara) am de parcurs cam 5-6 km pe care ii fac de obicei in 30 min daca stau normal in coloana sau 20 daca incerc (si imi si iese) cate un slalom si am noroc sa prind cateva semafoare pe verde. Din ce am observat, consumul e undeva cam la 8.5% cand sunt temperaturi scazute( sub 1 grad). Insa daca stai sa incalzesti motorul, mai scade, insa media ramane ridicata daca nu mergi mult, din cauza faptului c ain primele minute a consumat mult.

Acu 2 ore am facut cateva drumuri mai lungi si orasul nu era aglomerat, dar nici liber. Dupa aprox 30 km umblati prin Cluj, mers frumos, fara accelerari, dar cu motorul care s-a incalzit mai repede din cauza ca mai fusese pornit cu doar cateva ore inainte, am scos consumul 6.3%

Am fost si pe autostrada sa vad consumul, incarcat cu 4 persoane si daca nu am calcat-o tare mi-a iesit consumul 4.5%

Duminica am facut un drum Bistrita - Cluj incarcat pana la refuz si 4 persoane(3 barbati) adulte in masina, fara sa menajez, am ajuns la intrare in CJ cu un consum e 5.4%. Asta in conditiile in care nu mi-a stat nimeni in cale, iar in zonele unde erau amplasate noile detectoare de radar a trebuit sa schimb viteza, in loc sa merg constant.

Deci nu cred ca trebuie sa ne facem griji.

PS: eu am 5400 km rulati. La primul drum am scos 4.8% (tot drum Bistrita CJ, ca am luat masina din Bistrita si eu stau in CJ)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as vrea sa trec la 1.6 tdi bluemotion cu DSG , stiu ca suna ciudat pentru ca am 1.4 tsi 122 cai :D . Ce parere aveti despre combinatia cutie dsg si bluemotion (motorul 1.6 tdi ) , consum mai mic sau mai mare fata de manuala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 1,6tdi 105cp, si DSG7, e o combinatie reusita, ca si demaraj, reprize, etc.

ca minusuri, la consum, cand motorul e rece, consuma mult, prin comparatie cu 1,9 tdi pompe duse.

un alt incovenient, este la plecarea de pe loc, supa 2metri deja schimba a2-a, chiar daca ai 3km/h, si apoi caun accelerezi, fiind in viteza a2-a, demareaza mult mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa sunt toate CR-urile. ma turba chestia asta la symbol, si am testat si la alte CR-uri (fordul o are lunga). asta e, insa nu are legatura cu BM. indiferent ca ai BM sau nu, e scurta rau 1-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Exista deja un topic dedicat motorului de 1.6 TDI

Rog postati informatii referitoare strict la BLUEMOTION!

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1,6 tdi DSG bluemotion nu cred sa fi schimbat rapoartele in cutie, e acelasi motor, aceeasi cutie, doar sistemul Start-Stop, garda la sol mai mica cu 1,5cm, in rest o baterie mai mare in capacitate, un alt electromotor (care nu conteaza la discutiile anterioare referitoare la consum si comportament al masinii).

sunt curios sa ne spuna @konstanzer daca au lucrat si la aerodinamicitatea masinii in privinta spoilerelor si a pragurilor sau s-au limitat doar la micsorarea garzii la sol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adifox imi spui te rog cum functioneaza sistemul start / stop cu cutie DSG ? ca la manuala am inteles cum se opreste motoru si porneste din nou. Si daca dupa ce e cald motoru se simte la consum ceva fiind DSG adica consum mai mic fata de cutie manuala .

Modificat de Diabllo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am renuntat la bluemotion din cauza garzii la sol, am vrut sa fie mai inalta, aveam nevoie de asta, dar ar trebui sa fie acelasi sistem ca la manuala, dupa ce se sta cu piciorul pe frana mai mult timp opreste motorul.(vezi VW LUPO 3L)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Astept G6 1.2 tsi bluemotion, e deja intrat in tara, iar pe 4-5 mai, vine la reprezentata si ma duc sa-l iau. Sunt nelamurit cu privire la suspensia care o are. La dotari standard imi apare si suspensie sport si suspensie standard. Eu cred totusi ca e vb de suspensie sport. Daca poate cineva sa ma lamureasca, chiar il rog. Referitor la garda la sol, cine stie cat e pt BM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot ce e bluemotion e mai joasa cu 1,5-2 cm, iar suspensia ar trebui sa fie mai dura putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin dupa 6000km :cool:

consumul a mai scazut putin - spre servici dimineata scoate intre 5.3-6l in conditii de trafic mediu, seara oleaca mai aglomerat merge pana-n 6.5l condus normal (nu subturat cum recomanda). sweetspot-ul pe care l-am gasit pana acuma e undeva la 65kmh intr-a patra pus pe pilot automat, unde arata constant 3l, insa nici in oras nici inafara nu prea am pe unde sa merg in felul asta. pe ultimu drum mai lung Iasi-Cluj-Iasi am avut consumul dus-intors 6l, insa nu vreau sa zic cum am mers. poate daca aveam rabdare era pe la 5l, insa in niciun caz nu 3.5l cat se lauda in manual.

mai spun odata de start-stop, ca in ultima vreme il folosesc foarte des, mai ales ca in Iasi toate semafoarele au cronometru (cred ca-i singuru lucru bun pe care-l pot spune de drumurile de aici). prind rosu > 30-40sec, scot din viteza, frana de mana trasa, ambreiaj ridicat => stop. porneste inapoi apasand ambreiaju, dar in unele cazuri peste vreun minut si ceva cere cheie. am patit in iarna chiar sa porneasca din proprie initiativa (scary) dupa ceva timp daca era aeru conditionat la maxim.

in continuare astept si eu sa vad consumul pt un bluemotion pur-sange. insa din experienta de pana acuma, felul cum conduc inseamna variatie de pana la 100% pentru consum, mai ales in oras. si in conditiile in care vreau sa ma bucur de masina asta fara sa merg cu ea grandma-style, nu cred ca o sa ajung vreodata sa am constant cifrele din manual. chiar imi pun problema daca diferenta la pret in plus fata de un 122cp tsi o sa se merite in timp prin economia de combustibil.

@Diabllo: pentru diesel din ce stiu consumul e mereu mai mare cu DSG vs manual. pentru benzina e invers. da-i vorba de chestii gen 0.1-0.2l, complet irelevant in conditii reale.

@adifox, @sorin-golf6: cum am spus si la inceputul topicului, al meu e bluemotion technology, cu caroserie nemodificata si garda la sol standard de 15mm. nu e coborata deloc, asta am si verificat cand l-am cumparat, ca pe drumurile din Iasi o faceam si mai praf decat o fac deja daca era sport sau bluemotion cu pragurile alea joase. incarcata la maxim ajunge la 8.9mm din ce scrie pe vw.de.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si al meu e tot bluemotion tehnology, insa la motorul 1.2 tsi are in standard suspensia sport, insa nu sunt sigur ca garda la sol ar fi mai mica, pt ca pe siteul vw.de arata aceleasi date (garda la sol 89 mm) Daca cineva are date exacte, si poate altceva decat am scris, chiar il rog sa posteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!