Jump to content

Prin ce se deosebeste tdi-ul de 90 de cp fata de gt tdi de 110cp?


geo_gee2005
 Share

Postare recomandată

Astept raspunsurile voastre. Ma refer la deosebirile dintre motoare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in perioada 93 99 s-au produs 2 motoare TDI dpdv al performantelor de 90 cp si de 110 cp diferentele sunt :

injectoarele

turbina

pompa de injectie

calculatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noutatea interesanta este faptul ca la motorul de 110 cai turbina prezenta geometrie variabila.

De fapt sunt si primele motoare 1.9TDI cu geometrie variabila aparute, fapt ce a marcat inceputul unei noi "ere" in domeniul supraalimentarii.

Turbinele cu geomerie variabila au marele avantaj fata de cele cu geometrie fixa faptul ca acumuleaza presiune mult mai repede la turatie joasa fapt ce presupune si un cuplu marit.

Dezavantajul: fiabilitatea mai scazuta datorita colmatarii cu depuneri a geometriei variabile.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ma intrebam zilele astea in ce consta diferentele intre aceste motoare la TDI si anume cel de 90CP si cel de 110CP. Multumesc baieti,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum s-a mentionat mai sus,cel de 90cp are injectoare de 0,185 si turbina garret gt15 wastegate sau kkk(functie de codul motor),iar pe cele de 110cp s-a pus injectoare de 0,205 si turbina garret vnt 15 cu geometrie variabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum s-a mentionat mai sus,cel de 90cp are injectoare de 0,185 si turbina garret gt15 wastegate sau kkk(functie de codul motor),iar pe cele de 110cp s-a pus injectoare de 0,205 si turbina garret vnt 15 cu geometrie variabila.

Si eu daca am motor de 90 de cai deci turbina cu geomerie fixa, o pot inlocui fara nci o modificare cu o turbina cu geometrie variabila?

La fel si cu injectoarele... le pot inlocui fara modificari?

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Modificat de taz21
Data viitoare direct warning
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noutatea interesanta este faptul ca la motorul de 110 cai turbina prezenta geometrie variabila.

De fapt sunt si primele motoare 1.9TDI cu geometrie variabila aparute, fapt ce a marcat inceputul unei noi "ere" in domeniul supraalimentarii.

Turbinele cu geomerie variabila au marele avantaj fata de cele cu geometrie fixa faptul ca acumuleaza presiune mult mai repede la turatie joasa fapt ce presupune si un cuplu marit.

Dezavantajul: fiabilitatea mai scazuta datorita colmatarii cu depuneri a geometriei variabile.

...intre cele doua este diferenta de cuplu de doar 33nm, nu prea mult, as spune eu..INSA pt mine, mai important este ca afn-ul raspunde muult mai repede la acceleratie, cam pe toata plaja de turatie.. (a mea, si in a 2-a, la ~1200-1300rpm pleaca imediat, urca f repede in ture, lag 0)

..practic, dupa timpul de raspuns la acc., as putea sa deosebesc un 1z de un afn si de pe bancheta din spate, legat la ochi, la volan fiind un sofer mai "grabit" :)

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o rugaminte la cei care au motorizare TDI daca stiti cumva de unde se regleaza relantiul la tipul motor 1Z? Daca aveti si o poza ar fi ok. Stiu ca sunt off-topic dar am zis sa intreb fiind o discutie despre motoare diesel,Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu daca am motor de 90 de cai deci turbina cu geomerie fixa, o pot inlocui fara nci o modificare cu o turbina cu geometrie variabila?

La fel si cu injectoarele... le pot inlocui fara modificari?

Da,se poate,de altfel personal deaja am schimbat injectoarele,numai la turbina trebuie facute niste modificari la galeria de admisie.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mcornel tu ai tot 1z de 90 de cai si i-ai schimbat injectoarele sa inteleg! Cati cai ai castigat din treaba asta? Se simte ca trage mai bine cu noile injectoarele ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a fost asa:am scos catalizatorul,am anulat egr-ul(asta are o imp prea mica) si am chipuit-o;inainte de asta am pus masina pe dyno si mi-a dat stock 101cp si 225nm cuplu,iar dupa chipuire 110cp si 250nm cuplu.Mai tarziu am pus si injectoarele de AFN 110cp si banuiesc ca am intre 120-125cp si 280nm cuplu;deocamdata nu am soft pt injectoare,merg cu cel vechi,dar sunt multumit ca nu am fum.Ca impresie pot sa spun ca merita pe deplin,e o masina diferita fata de ce era cand am cumparat-o si toate astea cu putini bani;scot 0-100km/h in 9,5sec,fata de stock 13,2sec.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu iti scoate fum fara catalizator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba catalizatorul cu fumul;in schimb daca pui injectoare mai mari,trebuie sa reduci aportul egr-ului(eu l-am anulat) tocmai pt scaderea fumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat doar duzele sau injectoarele cu totul?(am inteles ca diferenta ar fi doar in dimensiunile duzelor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat tot injectorul pt ca le-am gasit ieftin second(sunt cam 100euro toate 4 injectoarele);diferenta dintre 90 si 110,cel de 90 are 0,180mm gaurile diuzelor,cel de 110 are 0,205mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms frumos pt informatie, ai idee ce trebuie inlocuit pt a trece pe geometrie variabila?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

mcornel, ne poti spune cat te-a costat toata investitia? injectoarele am inteles ca sunt vreo 100E, dar restul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca le-ai dat idei, mcornel...

mihuz dupa cum vad ai doua masini mk3 si mk4 cu motorizari axr si afn daca e asa spunene si noua diferentele intre ele si poate asemanari...ar fi interesant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Ai schimbat doar duzele sau injectoarele cu totul?(am inteles ca diferenta ar fi doar in dimensiunile duzelor)

La motorul AFN nu se pot schimba doar duzele ci se schimba injectorul complect.Daca le gaseti second e ok dar sa le cumperi de noi nu cred ca merita investitia caci sint f.scumpe(inj.1,3 si 4 aprox.150euro iar inj.2 care le comanda pe celelalte aprox.310euro.)Sper sa nu gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihuz dupa cum vad ai doua masini mk3 si mk4 cu motorizari axr si afn daca e asa spunene si noua diferentele intre ele si poate asemanari...ar fi interesant

in primul rand, mk3 este mai usor; afn urca mai repede in ture si raspunde mult mai repede la acceleratie; e mai "fun" de condus si folositor la depasiri..ma pot baza pe el; chiar si la viteze mai mari (....), accelereaza constant si destul de repede, fara intarziereri de niciun fel

axr e considerabil mai lenes (PD 101cp) chiar daca diferenta de putere este mica - poate si din cauza greutatii masinii (cateodata, pentru depasiri, e necesara o treapta inferioara)...iar turbina este KKK (spre deosebire de garret vnt15 la afn), care, din ce am inteles, ar fi mai slaba..interesant, pt mine cel putin, e faptul ca axr are cuplu mai mare (240Nm/1800rpm, fata de afn - 235Nm/1900rpm)...eu nu prea l-am simtit :)

ps: axr consuma mai mult, atat motorina cat si ulei :)

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Ce recomandati...G3 1Z (90 CP) sau AFN (110 CP) ? Care e mai ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul AFN nu se pot schimba doar duzele ci se schimba injectorul complet.Sper sa nu gresesc.

Gresesti,se pot schimba numai duzele,nu tot injectorul.PMG,ala care e mai putin uzat si depinde ce doresti:vrei consum si o fiabilitate mai buna(nu ca AFN nu ar fi fiabil,dar datorita turbinei wastegate 1Z are un plus la fiabilitate si un minus la performanta) mergi pe 1Z,vrei un plus de performanta(diferenta nu este prea mare intre cele 2,la un mers normal nu se simte diferenta) si poate te gandesti la ceva tuning motor(AFN este mai usor de tunat ca un 1Z) mergi pe AFN.Eu am 1Z,este un motor bun,fiabil,consum f bun stock,dar trebuie bagati mai multi bani daca vrei putere mare in el(cum e cazul meu);sincer,imi pare rau ca nu am gasit un AFN in mintile lui cand am cumparat masina;dar repet,vorbesc din punctul meu de vedere care sunt interesat de cp.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!