Jump to content

Control detonatie la 1.6 ABU si 1.4 ABD (motoare cu injectie mono-motronic)


dorur
 Share

Postare recomandată

Salut.

Ii intreb pe cei care au cunostinte in domeniu:

cum controleaza mono-motronicul detonatiile in lipsa unui senzor de detonatie?

Ma refer la motorul 1.4 ABD si 1.6 ABU. Dupa ABU, urmatorul motor de 1.6 fabricat prin 1995 tot mono-motronic are dar are si senzor de detonatie.

Stau si ma gandesc ca e destul de periculos acest fapt. Dar probabil ca raportul mic de compresie (asociata cu posbilitatea folosirii unei benzine inferioare) compenseaza partial aceasta lacuna dar totusi mi se pare o porcarie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform descrierii sistemului de injectie mono-motronic, acesta se bazeaza pe informatiile colectate de la;

-potentiometrul clapetei

-senzorul de temp. al aerului si al agentului de racire

-contactul de ralanti

-sonda lambda

-senzorul Hall

Pe baza informatiilor obtinute de la acesti senzori si in baza unor cartograme inmagazinate in ecu , acesta din urma asigura functionarea motorului in diverse ipostaze (ralanti,sarcina,frana de motor, etc).

Senzorul de detonatie apare la celelalte sisteme de injectie (digifant,simos).

La sistemul de aprindere controlat prin cartograme avansul la scanteie optim este stabilit de starea de functionare a motorului la momentul respectiv. Ca semnale de intrare se pot considera turatia motorului, temperatura motorului, temperatura aerului aspirat si sarcina motorului (depresiunea din colectorul de aspiratie, pozitia clapetei de acceleratie).In timpul deplasarii modulul de comanda primeste semnale privind turatia, temperatura si sarcina motorului, modulul stabilind apoi pe baza cartogramelor avansul la scanteie corect pentru acel regim momentan de functionare.

post-30655-1258751882_thumb.jpg

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca ma bag si eu cu 1.8....care e tot mono-motronic.

Si eu am o problema cu treaba asta. Am reglat avansul de 3 ori, e reglat ca la carte (6 grade la 800rpm), masina trage super, doar ca uneori caraie avansul daca ajung in zona 4500rpm sau mai mult. Treaba asta nu se intampla tot timpul si cred ca difera in functie de benzina. Desi alimentez totdeauna de la aceeasi pompa, se pare ca benzina nu respecta cifra octanica de fiecare data astfel incat uneori motorul imi caraie (patesc unori, cand vreau sa fac o depasire si o las sa urce mai sus in turatie). Daca alimentez cu 98+, problema dispare.

Intrebarea mea ar fi: ce se poate face in acet caz ? Daca eu nu vreau sa cumpar 98 ca e mai scumpa si se duce mai repede (mi se pare mie) atunci cum pot sa raman la 95 si sa nu mai am problema asta. Exista alte posibilitati de reglare a aprinderii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mac 23: gresesti, sunt motoare cu mono-motronic care au senzor de detonatie. Ca exemplu, motorul 1.6 fabricat dupa 1.6 ABU, adica dupa prima jumatate a anului 1994 pana in septembrie 1995 cand a a aparut multi-punctul.

Intr-un topic mai vechi am scris ca intentionez sa-mi pun un EPROM cu o harta modificat sa mai castig ceva cai si cuplu in plus. Ma multumesc cu 5 cai , respectiv 7NM cuplu.

Am gasit mapele de tuning, urmeaza sa-mi iau un EPROM blanc ca am aflat tipul lui, si urmeza sa-l punct pe un programator si l-am scris. E simplu.

Problema este ca nu stiu cum arata curba avansului la noua harta ca momentan nu am reusit sa o reprezint 3D.

Daca curba avansului e destul de agresiva iti dai tu seama ca ma apropii de limita detonatiei.

Cum 1.6 ABU nu are acel senzor ma vad nevoit sa mai studiez problema.

Daca incepe avansul sa bata si sa apara detonatii iti dai seama ca internele motorului au de suferit.

Performantele maxime ale unui motor se ating spre limita de detonatie. Un motor performant pe asta se bazeaza si tocmai din aceasta cauza sistemele moderne de injectie folosesc 1 sau mai multi senzori de detonatie.

Nu stiu ce am sa fac pana la urma dar ma bate gandul sa dau golful asta si sa-mi iau altul cu motor 1.6 mono-motronic fabricat de la sfarsitul lui 1994 ( care are acel senzor de detonatie) sau chiar sa trec la multi-punct.

Cu alte cuvinte motoarele de prima generatie de la golf 3, 1.4 , 1.6 si cred ca si 1.8 nu au acel senzor si prin urmare e foarte prost.

Probabil inginerii de la vw si-au dat seama si au corectat ulterior situatia, dovada fiind sistemele mono-motronic ulterioare care stiau sa gestioneze si semnalele primite de la senzorul de detonatie.

Asa ca le dau un mare MINUS acestor motoare printre care se afla si al meu, 1.6 ABU.

De asemenea atentie la benzina, motoarele astea nu necesita in pricipiu benzina cu cifra octanica superioara deoarece au raport mic de compresie dar e bine de mers cu benzina buna pentru a preintampina problemele. Depunerile din motor, supape, etc fac ca camera de ardere sa se micsoreze si automat creste raportul de compresie si atunci nu e bine deloc. Daca mai ai si apa in benzina si benzina e proasta atunci situatia e si mai nasoala.

Ca sfat pentru cei aflati in situatia mea, aveti grija de avans , aveti grija ca distributia si pozitia delcoului sa fie ca la carte , altfel reprizele de acceleratie insotite de detonatii si zgomote ale avansului vor distruge incet si sigur motorul. Intrebati orice inginer si va va confirma cele spuse de mine.

GTI85: cred ca ti-ai gasit raspunsul in ceea ce am spus eu mai sus !

PS: n-am renuntat la ideea de chip-tuning clasic. Am sa caut un ECU de rezerva si am sa trec totusi la treaba.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Damn..... deci inseamna ca trebuie sa ne orientam spre alta motorizare, cei in situatia data?

Te vad mai luminat, zi-ne si noua, ce putem face ca sa ne pastram motoarele cat mai mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg ce atata panica ca aceste motoare ca nu tin si alte lucruri. ca sa ne orientam spre alte motorizari.

Avansul este reglat de Ecu prin intermediul senzorului hall (care memoreaza pozitia pistonului 1) , pedala de acceleratie , sarcina etc .

senzorul de detonatie este pentru sporirea puterii motorului si reducerea consumului de carburant. mai pe scurt spre perfectionarea avansului.

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci inseamna ca nu este nici o panica cu aceste motoare, nu? Eu oricum nu renunt la el, sunt fff multumit de el, ma refer la motor, consum mic, putere buna pentru cineva care se foloseste de masina zilnic, eu zic ca este ok.

Intrebam daca stie ceva sa evitam acele probleme care zice el ca apar. A mea are 250.000 si merge impecabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numarul de kilometrii si modul de functionare al masinii tale confirma. :D

daca totul este reglat ca la carte nu este absolut nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ROG mult pe cei care au motor de tip 1.6 AEA cu 75 de cai sa faca o poza la blocul motor, in zona cilindrilor 1 si 2.

Acolo trebuie sa fie senzorul de detonatie.

Dupa ore bune de documentatie se pare ca ABU 1.6 si ABD 1.4 au mono-motronic 1.2.3 (fara senzor de detonatie) iar 1.6 AEA are mono-motronic 1.3 (cu senzor de detonatie).

Am sa ma uit pe blocul motor sa vad la mine daca am loc sa pun respectivul senzor.

Daca DA, atunci am sa iau un ECU de la un AEA sa-l pun sa gestioneze aprinderea si injectia de la ABU-ul meu si m-am scos... ma pot apuca linistit de proiectul meu care vizeaza instalarea unui EPROM (chip-tuning clasic).

Mentionez ca ABU meu are acum vreo 182.000 km(l-am luat de la o femeie din Germania vara asta), trage de rupe, 160 km/h se ating foarte usor, urca usor in ture, consum mediu de cand am luat masina multumitor (7.2% media in aproximativ 3700 km confirmata de toate bonurile care le-am pastrat)

dar sunt sigur ca se mai pot scoate linistit intre 7-10 cai si 10-14 Nm cuplu din acest motor.

Am sa va tin la curent cu noutatile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi m-am intalnit cu o cunostinta de a mea care lucreaza motoare de cand era mititel, omul are acum 45-50 ani. I-am aratat mandretea mea de masina, si mi-a zis k este unul dintre motoarele f bune ale lui G3. Cum am mai zis.... este f bun, cu toate ca in viata ei, a trecut prim mainile unor oameni cu piciorul greu, drept dovada ca dupa chinurile cauzate de ei, la mine a facut 250.000 si toarce ca o picicutza langa soba in seara de craciun

Modificat de taz21
Esti Off-topic. Va rog ramaneti la subiect
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg ce atata tam tam pe tema cu senzorul de detonatie. motoarele care nu sunt dotate cu asa ceva cu siguranta nu au avut nevoie de el asa de mult. senzorul de detonatie este pentru perfectionare sa zicem. user-ul "dorur" este dornic sa doteze masina cu asa ceva pentru sporirea performatelor masinii sale , mai ales ca vrea sa faca un chip tuning. deci daca aveti grija de masina si in special de reglajele ei nu veti avea probleme.

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de acord cu tracto

dorur, AEA are knock senzor dar, parerea mea, este ca te complice prea mult pentru prea putine avantaje

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cheloo_e13: Ca sa ma intelegeti... evident ca motorul ABD si ABD sunt bune chiar si fara acel senzor. Au raport mic de compresie si nici macar nu vor benzina de minim 95 ca alte motoare. Cat timp sunt reglate(avans in special) nu ai de ce sa-ti faci griji. Duc 300.000 km linistit zic eu, exploatate si intretinute corespunzator.

Tracto a inteles ce vreau eu: sa-i cresc performantele... de aia am si deschis acest topic legat de acel senzor.

Valentin: Nu ma complic deloc, motoarele si sistemele de injectie-aprindere si diagnoza VCDS sunt pasiunea mea. E chiar o provocare placuta pentru mine mai ales ca vine iarna si nu am sa am posibilitatea sa mai petrec prea mult timp in jurul motorului ca n-am nici garaj si nici service. Ce sa fac... trebuie sa-mi fac si eu damblaua asa cum altii sunt pasionati de partea audio ( dum-dum-dum prin masina), altii cu exteriorul (jante, lumini, aripioare ca zici ca-si iau zborul, etc ), etc., etc.

Astept in continuare o poza cu acel senzor de pe blocul motor a lui AEA.

Am intrebat de un pret pentru un ECU... si sub 300 de lei n-am gasit la nimeni(ma refer la mai multi care dezmembreaza G3-uri aici pe forum); veste proasta pentru mine.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dorur, ok, te-am inteles, si imi cer scuze daca te-am suparat. Multumesc de explicatii, tie si lui tracto, care a vazut in ansamblu. Ca sfat, vezi ca s-a discutat, dar nu mai stiu pe unde, de marirea puterii motorului, in topicul "caluti mai multi", cineva a dat si link cu un site de unde iti poti lua cip pt ABU.Aici sunt link-urile, poate te ajuta

http://vwforum.ro/index.php?showto...3633&st=140

http://cgi.ebay.de/Tuning-Chip-Eprom-fuer-...=item5636c4cb1c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept in continuare o poza cu acel senzor de detonatie de pe blocul motor a lui 1.6 AEA.

Chiar nu are nimeni?

Poate sa fie si de la motorul AEE ala multipunct, pus dupa septembrie 1995. :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca nu prea se leaga aici, dar si eu am abu ,m-am gandit daca se poate face conversia pentru 101(aek-schimbat chiuluasa si injectia) cai sau macar la AEE inj multipunct. ce parare aveti??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiti careva daca exista acest senzor si pe motoarele 1.8 mai recente ? ex: ADZ. Mi-as pune si eu, daca ar fi posibil....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare . intre bujiile 1 si 2 sunt 2 mufe mai ciudate asa . alea 2 reprezinta senzorii de detonatie ?

in poza atasata de colegul de mai sus se pot observa. am incercuit eu in poza.

post-10002-1259329964_thumb.jpg

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza trebuie sa o faci la blocul motor, din lateral, in zona cilindrilor 1 si 2.

Acolo e senzorul, in diametru e de marimea unei monede iar in grosime de vreo 1-2 cm cel mult. E oleaca mai mic ca un tachet de ala hidraulic:).

Din senzor pleaca un cablu negru mai gros (inauntru lui sunt 3 fire electrice pe care nu le vezi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul are doua contacte, nu 3

Tot e curioasa lumea cum arata, uitati o poza cu ei

Picture306.jpg

ks.jpg

mp-knocksensor.jpg

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine bine, suntem multi care stiu cum arata senzorul asta.

Pe mine ma interesa pozitia lui pe blocul motor AEA, eventual la AEE.

Multumim de poza oricum .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai le-am pus pntru aia mai putini care nu stiu :screwy:

Cu placere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am mai incercat sa facem poze la senzorul ala, dar nici macar nu stim care e......si nu exista acces decat daca dam jos toata carcasa la filtrul de aer. Abia am putut sa bag telefonul ....

post-27196-1260463113_thumb.jpg

post-27196-1260465008_thumb.jpg

post-27196-1260465011_thumb.jpg

post-27196-1260465015_thumb.jpg

post-27196-1260465020_thumb.jpg

post-27196-1260465029_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!