Jump to content

Sfaturi Telescoape


Mandy
 Share

Postare recomandată

Salut si bine v-am gasit!In urma cu o saptamana am cumparat un Golf3,1,6 MPI,varianta de 101CP.La primul drum facut,avand la volan pe fratele meu care are ceva experienta atat ca si conducator auto cat si ca mecanic,totul a fost ok,adica masina s-a comportat super la drum si in curbe.Mentionez ca drumul era impecabil ca si calitate.Apoi la deplasarile prin oras am observat ca are tendinta de a face ca o barca la trecerea peste denivelari,am verificat vizual telescoapele pe spate ai am observat ca au scurgeri de ulei.Citind aici am inteles ca trebuie schimbate,alte probleme adica zgomote ciudate sau troncaneli nu sunt.O sa ma rientez sa vad ce telescoape voi pune poate vor fi AL-KO,dar asta o voi face dupa ce voi schimba distributia,asta este primul lucru care se face la o masina sh,am inteles.Numa'bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • v@sy

    14

  • alex_abd

    13

  • sonnic53

    12

  • ultimu_neuron

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

niki daca poti nu astepta sa apara si bocanelile , acelea sunt de la bucse si ca sa nu le schimbi si pe alea mai ales ca tu ai 4 pe spate , eu am avut doar 2 si e de la 35 de lei in sus bucata ! In timp or sa se duca si bucsele daca continui cu amortizoarele asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine erau curse amortizoarele si mi s-a recomandat de catre mecanic sa le schimb...dar in schimb eu mai am si troncaneli la fiecare denivelare,groapa ... si cum de gropi nu ducem lipsa e vis in masina...cred ca e de la flanse,rulmenti,ramane sa mai vad ce si cum...Sa ne auzim de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, dar care si ce inseamna, ce inseamna fiecare culoare, numarul bulinelor, trebuie sa fie un cod, o clasificare dar nu am gasit niciunde pe goagal.

Multumesc, numai bine.

Am gasit eu ceva pentru tine, legat de codificarea bulinelor de pe arcuri(pentru tine sunt doar cele pentru cod motor ABU, cred si heavy duty suspension).

De exemplu pe fata, pentru Golf 3 1993 ar fi urmatoarele(CODURI pe ORIGINAL/COD MOTOR/NR SI CULOARE BULINE):

- 1H0411105A coil spring / ABD,ABU 2 paint marks / pink

- 191411105K coil spring / ABD 1 paint mark / blue 1 paint mark / orange

- 191411105M coil spring / GT:ABS 3 paint marks / green 1 paint mark / orange

- 191411105N coil spring / AAM,ABU,ABS, 1 paint mark / white / 1Z; 1 paint mark / orange / GT:ABS; / automatic: / 2E; / "J..":2E

- 191411105P coil spring / AAM,AAZ,ABS, 2 paint marks / white / 1Z; 1 paint mark / orange / GT:ABS; / automatic: / 2E; / "J..":2E

- 191411105Q coil spring / AAM,AAZ,ABS, 3 paint marks / white / 1Y,1Z; 1 paint mark / orange / automatic: / 2E; / "J..":2E

- 357411105B coil spring / AAZ 2 paint marks / pink 1 paint mark / orange

- 357411105B coil spring for models with heavy duty suspension 2 paint marks / pink 1 paint mark / orange

- 357411105C coil spring for models with heavy duty suspension 2 paint marks / pink 2 paint marks / orange

- 357411105D coil spring for models with heavy duty suspension 2 paint marks / pink 3 paint marks / orange

- 357411105E coil spring for models with heavy duty suspension 3 paint marks / pink 1 paint mark / orange

- 357411105F coil spring for models with heavy duty suspension 3 paint marks / pink 2 paint marks / orange

Sper sa intelegi ceva. Daca nu iti mai explic ce pot pe pm. Bafta!

LE: De exemplu arcurile pe care le ai acum(ca cel din poza atasata de tine) sunt din acestea 191411105N.

Modificat de sochaux_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pentru spate sunt valabile aceleasi culori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, pentru spate sunt altele!

LE: Daca imi zici din ce an e masina ta te pot ajuta. Motorul ABS a fost pus intre 11.'91-07.'95 si nu pot sa imi dau seama exact.

Modificat de sochaux_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici si fata si spate. Atentie!!! Este pentru Golf 3 1992. La 1996 am vazut ca exista diferente.

Arcurile sunt pozitia 1 si (1) si 26 (26). Codurile sunt in fata.

Acum poate ne lamureste cineva care e taria arcului in functie de buline si daca sunt interschimbabile AAM cu ABD.

Arc_suspensie_fata_cu_buline.pdf

Arc_suspensie_spate_cu_buline.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru toate informatiile si imi cer scuze ca am ajuns de la telescoape la arcuri, dar cum fac pereche, poti trece de la una la alta fara sa-ti dai seama.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CVA G3 - de cand caut si eu sa gasesc macar diferenta de inaltime intre aceste arcuri, dar nu prea gasesc.

Un lucru e sigur, cele puse pe GT(sa nu mai vorbim de GTI sau VR6) sunt un pic mai tari si mai joase, dar nu prea mult fata de o suspensie sport care se gaseste in comert, ma gandesc ca sunt mai joase cu ~20mm

Stie cineva exact diferenta intre diferitele tipuri de arcuri, sau intre cele normale si cele puse pe GT?

Suntem un pic offtopic deja, ar trebui sa continuam aici(unde am mai s'au mai discutat aceleasi lucruri cu aceeasi useri).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut dragi colegi! Am si eu o intrebare; mi-am schimbat masina, tot in vento. Prima masina era taxiu 100 la 100, se vedea pe cablaj, avea culoarea crem (denumirea taxi 3)etc. avea mai mult de 250xxx de km, si totus era mai stabil decat cel "nou", adica aceasta se cam duce jos de pe drum:( Proprietarul anterior a pus doua inele de 4 cm si banuiesc ca din aceasta cauza apare aceata problema. Intrebarea mea este: daca iau afara inelele o sa fie mai stabila masina, dar telescoapele n-au suferit pana acuma atata incat sa nu fie bune nici asa???

Ms, astept pareriile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dă jos acele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, numai pe spate. Nu vroiam sa platesc de doua ori mecanicul: cand imi ia inaltitoarele si cand imi schimba telescoapele(sper sa nu fie nevoie). Mersi mult. Azi incerc sa ajung pana la mecanic si dupa aia la test sa vedem, daca trebuie schimbate telescoapele. Mersi.

Daca trebuie sa schimb amortizoarele: alea pe ulei sunt mai confortabile, nu??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cojocariu.marian

va salut

acum 5 luni mi-am schimbat amortizoarele pe spate. dupa doua luni mi-a sarit siguranta la cel din stanga, dupa 3 saptamani la cel din dreapta (sigurantele care tin tija sa nu iasa in portbagaj), iar acum 2 zile am observat ca cel din dreapta a inceput sa curga. e adevarat ca toate strazile sunt pline de gropi insa mi se pare prea de tot ca intr-un timp de folosinta asa scurt sa se strice. telescoapele sunt marca UNIX. un sfat: chiar daca dati un ban in plus luati-va fratilor piese de calitate, nu ,,chinezarii"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca exista amortizoare marca Unix. Acela este distribuitorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimu_neuron

Vreau si eu sa-mi schimb amortizoarele si arcurile spate. In partea din stanga troncane (cred ca flansa) dar oricum masina sta doar pe arcuri, amortizoarele fiind foarte moi.

M-am hotarat la o pereche de Monroe (arcuri+amortizoare). Acum urmeaza sa vad exact daca optez pentru Original sau Reflex.

As vrea sa stiu, in caz ca schimb tot ansamblul spate, ce anume imi mai trebuie pe langa amortizoare, arcuri si flanse? Pot refolosi ceva ce deja exista pe masina (gen suruburi, piulite, etc.)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe spate se mai pot schimba

- cele 2 tampoane din cauciuc (am vazut la magazin ca tot flanse le numesc)

bucsiamortizorspate.jpg

- fiecare arc are in partea superioara o protectie din cauciuc, se poate inlocui si aceea daca e uzata

- tampoanele de protectie daca sunt uzate

post-6155-1276169417_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimu_neuron

Multumesc Paul!

Da, as vrea sa schimb absolut tot. Oricum "grosu" e la amortizoare si arcuri. Restul nu cred ca sunt asa de scumpe.

Stie cineva un pret pentru celelalte piese (inafara de amortizoare si arcuri) ? Macar estimativ?

Si app. pe spate nici nu am protectiile alea pe tija amortizorului...e numai un tub amarat de plastic (de vreo 10 cm inaltime)

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel tub vine peste protectie.Cauciucurile acelea sunt in jur de 45-50 lei ambele, pe o parte. Protectiile le-am luat mai de mult, nu-mi mai amintesc, parca 50 lei setul

Modificat de paul_ral
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimu_neuron

Bun, deci alea le pastrez cand demontez amortizorul si le pun peste protectiile alea bej... Restul trebuie schimbat.

Arcurile sunt putin ruginite sus si cred ca destul de moi pentru ca masina a stat in ultimele 3 luni doar pe ele.

Pe spate trebuie comprimat arcul, sau numai pe fata? Ma descurc si fara unealta aceea?

Eu planuiesc ca operatiunea sa aiba loc in parcarea din spatele blocului.... sper sa nu fie nevoie de ceva unlete speciale... si de ore petrecute in service. Nu de alta dar la noi in danemarca ora de lucru la sevice este de aproximativ 300 ron. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cojocariu.marian

pe protectii eu am dat 46 lei setul. poti demonta si monta arcurile de pe spate si fara presa, cel putin eu nu am avut nevoie.

taz21 asa scrie pe ele: UNIX

Modificat de cojocariu.marian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe spate este relativ simplu,nu este nevoie sa comprimi arcul, pe fata insa este putin mai mult de munca.Daca nu ai o presa la indemana sa comprimi arcul poti sa faci ca mine,eu am suspendat masina pe fata si am bagat cricul sub brat, si am ridicat pana am comprimat arcul, dupa care l-am legat cu sarma.Trebuie sa ai grija la sfarsit cand tai sarma sa eliberezi arcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimu_neuron

Asa ma gandeam si eu ca ar fi posibil. Cu cricul sub brat. Dar nu stiam cum sa tin arcul in compresie...

M-am uitat pe net. Scula pentru compresie costa 70 de lei, dar ideea cu sarma e mai ieftina ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru spate nu iti trebuie o presa pentru compresia arcurilor, merge si la mana. Pe spate e simplu, mie mi-a luat 30 min pe o parte, fara demontare/montare roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimu Neuron, nu iti lua Monroe ca sunt foarte proaste si nu o sa te tina! I-ati SACHS, ca alea sunt printre cele mai bune. Monroe is de toata jena, eu am muscat-o pe 2 masini cu ele. Si inca ceva, daca tot schimbi telescoapele, schimba si bucsele de la punte, ca nu-s scumpe. Tu stii ce diferentza mare fac? Masina e ca noua, sa vezi ce bine sta pe drum, si in curbe. Eu am patit-o...mi-am pus telescoape noi si la un timp a inceput sa bata din nou. Vroiam sa le schimb iar ca aveam garantie pe ele, da cand am vrut sa el desfac n-aveau nimic, in schimb bucsele de la punte faceau ca toti dracii. Asa ca trust me si n-o sa-ti para rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!