Jump to content

Tip Turbo pe motorul ALH


ender
 Share

Postare recomandată

In vacanta ce tocmai a trecut am avut timp sa studuez in detaliu bijuteria de motor de pe Octaviutza.

Surprizele nu s-au lasat asteptate, cea mai mare a fost legata de turbocompresor. Se credea (pina in acest moment) ca pentru motorul de 90CP productie 2000-2003, turbina este fara geometrie variabila sau in cel mai bun caz (motoarele mai noi) cu geometrie variabila VNT15.

TOTAL GRESIT. Motorul ALH (sper ca este valabil si pentru alete coduri) este inzestrat cu turbo GT1749V cod VWAG 038.253.019.C ver.225, deci VNT17, aceiasi turbina ce se afla pe motoarele de 110, 115, ...,130CP !!!!

Am aflat acest lucru prin aplicatea (destul de dificila) a unei bucati de chit de geamuri pe alezajul de pe turbina unde este imprimat codul (destul de dificil din cauza amplasarii), si am citit rezultatul cu ajutorul unei oglinzi.

Acest lucru asigura un spatiu IMENS pt. TUNING, prin update de injectoare + chip.

Din pacate nu am putut citi codul de pe injectoare decit partial, 028.130.... Daca cineva cu motor similar (productie 2002, Octavia, Seat, Golf ... ) poate furniza codul citit de pe injectoare ar fi SUPER pentru viitoarele informatii aplicabile in cazul tuningului.

Nu stiu daca pompa injectoare difera fata de modelele superioare d.p.d.v al puterii, codul de pe ALH este HDK216 sau VWAG 038.130.107d.

Ce alte componente sunt diferite fata de modelele superioare? Este suficient numai un update de chip + injectoare (eventual) pt. a avea cel putin un motor de 110CP?

Astept opiniile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul injectoarelor 1, 2 si 4 :

AHF manual 028 130 201 T

ALH manual 028 130 202 P

Cod injectorul 3 :

AHF manual 028 130 201 S

ALH manual pana in 31.04.2002 028 130 202 Q

ALH manual din 01.05.2002 028 130 201 S

Daca codul injectorului 3 este acelasi la AHF si la ALH MY 2003 (informatie SOTE) este cel putin ciudata diferenta la restul injectoarelor.

Diferente exista exista numai la pistoane

ALH cilindrii 1,2 038 107 065 AA cilindrii 3,4 038 107 065 AB

AHF si (AGR !!) cilindrii 1,2 038 107 065 H cilindrii 3,4 038 107 065 K

Nu cred ca este nevoie de set complet de injectoare intrucat pompa este aceiasi si la ALH si la AHF. Cred ca numai duzele sunt diferite.

Acum chip-ul este delicat de schimbat fara sa avem toate informatiile. Nu stiu daca un performance chip (sau chiar cel stock) pentru AHF (ECU code 038 906 012 G) va functiona pe ALH (ECU code 038 906 012 H). Desi ma indoiesc ca VW AG a adus modificari hardware majore ECU-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce difera la pistoane intre cele doua modele? Codul este acelas ca la motorul de 110hp, diferenta apare doar la sufix. Oare sunt alte materiale, aliaj diferit, pt. a suporta diferentele de temperatura si presiune? NU CRED - sunt coduri diferite pt. acelas produs.

De ce injectorul nr.3 este mai mare, duza de 0.205mm, fata de celelalte (0.184mm)? Oare datorita faptului ca motorul de 90hp are acelas ECU ca cel de 110hp dar cu alta caractaristica de putere/fum implementata software? Se poate reprograma ECU prin OBD?

Daca-i asa, inlocuirea duzelor si chip tuning de 110hp (daca nu se poate reprograma ECU prin OBD) face ca motorul de 90hp sa fie cel mai bun pt. tuning adevarat! Ce zicieti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de cod de injectoare este greseala mea. Injectorul 3 nu are voie sa aiba diferenta de duza fata de celelalte. Codul este intr-adevar diferit in sensul ca la AHF este 028 130 201 S iar la ALH MY2003 este 038 130 201 S. Un set de duze noi de injectoare costa 190 USD de la http://www.kermatdi.com/.

Se poate reprograma ECU prin OBD dar deocamdata la noi inca nu au inceput sa implementeze sistemul.

Pistoanele au probabil modificata geometria camerei de dispersie a amestecului pentru o ardere imbunatatita (ALH este EU3 iat AHF este EU2). Altfel intre motoarele EU2 AGR 90 Cp are exact aceleasi pistoane ca AHF 110 Cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Ai injectoare de 0.205mm?

De unde le ai si cit au costat?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni dupa spusele voastre cu o investitie de cca 200 $-duzele + 400 euro CHip deci cam 600 Euro in mare cresc puterea bibiului meu de la 90 Cp la 143 cp ?????????

Daca estem asa dati-mi mai multe detalii ca eu ma bag , fara discutii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Operatia de inlocuire a duzelor nu este asa de simpla si impica o usoara recalibrare a injectoarelor. Cred ca este mult mai bine sa inlocuiest injectoarele cu OEM de 110Hp (0.205mm).

Stie cineva de unde se pot cumpara la pret rezonabil injectoare de TDi 110Hp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este necesar sa recalibrezi injectoarele (de altminteri este o treaba care necesita hardware adecvat pentru a fi facuta corespunzator). Se pot schimba numai duzele lucru care nu este din cale afara de complicat atata timp cat nu se umbla la arcurile injectorului. ( vezi www.kermatdi.com )

Si intr-adevar cu un chip corespunzator poti sa cresti frumos performantele motorului, singura problema ramane chip-ul care trebuie foarte bine rescris ca sa nu te ascunzi in nori de fum de fiecare data cand calci acceleratia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa vorbesc intii cu cei de la Aspad sa vad daca se rezolva fara prea mult fum :scratch: si dupa aceea am sa ma hotarasc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...
MasinaPoporului

Am vazut doar o singura parere despre turbo-ul de pe ALH. Este sigur VNT 17 ? Este la fel ca cel de pe ASV? Care este presiunea de pe turbina de ALH si care de pe ce-a de la ASV?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ALH e VNT15 si furnizeaza stok 0.95bar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ASV ce turbo are? Ce presiune furnizeaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot VNT 15, dar cu galerie incorporata cod GT1749V. Presiunea nu o stiu, desi mi se pare cam putin 0.95bar. Cred ca atat baga la relanti nu maxim...cred.

post-26163-1255086504_thumb.jpg

Modificat de mihaintz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0.95 bar peste cea atmosferica. Din cate stiu ambele motoare au aceeasi turbina GT1759V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Deci pana la urma turbina de pe ALH VNT15 ,nu?

Eu am schimbat acesta turbina Garret Gt1749V ( pt ca imi intra fregvent in limp mode, are vreo 200.000 km) cu una KKK ( second hand cu vreo 30.000 km) de pe AXR 101 CP.

Cu vag-comul la presiune turbo imi detecteaza in jur de 0,9 bari la relanti si imi ajunge la vreo 1,4 bari la 4000 rpm.Nu e cam mult? Turbina fluiera si la relanti si cu atat mai mult in sarcina, dar trage f. bine.

La ce presiune turbo merge kkk de pe AXR normal?

Masina e cipuita de la 90 la 117 de Dragos Voinea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E VNT 15 fara galerie incorporata

My bad :D e aceeasi GT1749V si la mine pe masina am vazut in week-endul trecut :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma inteleg ca:

ALH - vnt17, 90cp

AFN - vnt15, 110cp

e corect?

de unde diferenta de 20cp intre cele doua ?

si de ce turbo diferite ? :)

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VNT15 ambele, doar presiunea generata difera putin, orificiul injectoarelor e altul, 170um si 205um parca.

aa,da si capul de pompa 10 respectiv 11mm

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate au 10mm... 11 sunt doar pe automate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma inteleg ca:

ALH - vnt17, 90cp

AFN - vnt15, 110cp

e corect?

de unde diferenta de 20cp intre cele doua ?

si de ce turbo diferite ? :huh:

alh,afn,ahf,asv,atj,ajm,axr,atd- vnt 15

avf,awx,asz- vnt 17

diferenta de putere este data de pompa de injectie, injectoare si o mica diferenta de presiune a turbinei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alh,afn,ahf,asv,atj,ajm,axr,atd- vnt 15

avf,awx,asz- vnt 17

diferenta de putere este data de pompa de injectie, injectoare si o mica diferenta de presiune a turbinei

ARL?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vnt 18 cu toate k pe ea scrie gt 17 49vb, la vnt 17 gt 17 49va, iar la vnt 15 gt 17 49v sau gt 15 49v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!