Jump to content

GOLF VI - 1.6 TDI vs. V - 1.9 TDI


keystone
 Share

Postare recomandată

stie cineva la cati kilometri se schimba distributia la 1.6tdi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Revin la acest topic deoarece cred ca s-au schimbat un pic datele problemei in urma unui update software aparut la motorul 1,6 TDI. Daca pana acuma inclinam balanta spre 1,9 tdi (chiar daca era mai galagios) din cauza lagului imens sub 2000 de ture al motorului 1,6 fapt care facea condusul in oras un adevarat chin acuma clar balanata se inclina spre 1,6 TDI CR .Dupa update problema lagului s-a corectat substantial, practic motorul a redevenit diesel , trage foarte bine, consumul este chiar ok si in plus fata de asta este si foarte silentios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant daca mergeti pe acest link

http://www.michaelneuhaus.de/golf6/golf6-kaufberatung.htm

si dati click pe acest linkul cu denumirea Excel-Blatt zum Kfz-Kostenvergleich veti avea un calculator daca merita sau nu 1,4 tsi sau 1,6 tdi. Este foarte coplex include taxe si devalorizarea cu fiecare an cu care se pastreaza masina.

Sun doua rubrici sub meniu 1.4 tsi care sunt incojurate (casuteke din excel ma refer ) cu rosu. Aceste doua se completeaza, una se refera la cati ani (in luni notat) se pastreaza masina , a doua cam cati km faci pe an. Apoi se mai completeaza pretul de nou al masinii, discounturi etc. REstul face excelul. De ex. la mine daca fac 30000 de km pe an si tin masina 5 ani , voi face o economie de 1080 euro in fiecare an. Ceea ce mi s-a parut interesant a fost ca costurile de intretinere la TSI au fost trecute ca fiind mai mari, eu credeam ca e invers. Precizez ca masina aleasa e golf 6 dar sunt similare cu skodele.

p.s foarte interesant pe acest site cine stie germana sunt trecute toate bubele si hibele modelului inclusiv la motoare. Chiar si la 1,6 TDI este precizata o rechemare in service pentru schimbarea ECU datorat proastei porniri la rece(cica ar fi ceva cu masa). Evident ca la noi nimeni nu ne-a chemat. Si la TSI sunt similare toate rechemarile in service la rubrica PROBLEME

p.s puteti da click direct pe Excel blatt... ca se pare ca merge descarcat direct exc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sunt convins ca viitorul 1.6 tdi CR va fi mult mai bun...in rest, parerea mea e ca la acceleratie, feeling, consum ( am scos pe tronsonul turda-cluj la 100 km/h in a 5-a consum de 3.6 cu al meu 1.9 euro 3 ) 1.9 e mult peste 1.6. niciodata nu am simtit diferente intre AC pornit si AC oprit, faruri aprinse/ faruri stinse, etc. singura chestie care ma deranjeaza e zgomotul. in rest, numai de bine pt motorul de 1.9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai condus si varianta cu updatt-ul soft facuta? E total alt motor acuma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paul.todea, daca e pe octavia 2 din semnatura, nu e cumva euro4?

oricum diferenta se simte cand pornesti aerul conditionat, sa nu exageram..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paul_e88, e 100% euro 3. toate skoda octavia 2 fabricate in 2005 si cred ca inclusiv 2006 sunt euro 3.

alexxb, nu am condus motorul cu soft nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci inainte de update iti dadeam dreptate,chiar mi se paruse o involutie acest motor.acuma dupa update si implicit toate cele cu softul nou este un motor superb,trage de rupe consum mic zgomot mic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci ce sa zic...numai de bine. o sa il incerc si eu :Driver: . oricum mie 1.9 tdi pd mi se pare in continuare un motor extrem de bun.

Modificat de paul.todea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In curand va aparea si soft de tuning pentru 1.6 TDI CR, cei de la [nimeni] deja l-au pus pe piata.

Cei de la TCM si superchips au zis ca mai asteapta pentru ca au doar varianta de probe dar ca in 2-3 luni maxim va fi disponibil.

Aparent se va ajunge la aproape 140 cp si 320 nm, ceea ce cred eu va fi suficient, eu imi voi face cand va aparea pe piata si va anunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mie unul imi place 1.9 tdi. Un prieten bun are 1.6 tdi, si cand merg, am senzatia de masina chibuita de evolutie si electronica. Nu mai are suntul de diesel clasic scos de motorul PD , motor cu care VAG a fost recunoscut pe piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce citesti acest topic in intregime nu prea poti trage o concluzie in favoarea uneia dintre tehnologii. Majoritatea parerilor sunt subiective. Unele dintre ele chiar te amuza putin pentru ca intaresc conceptia "cioarea mea e ceea mai frumoasa, doar pentru ca e a mea.

Cand spui fiabilitate VW, unul dintre aspectele de care te poti lega intr-un mod obiectiv este tocmai motorul 1.9 TDI PD. ( unul dintre cele mai bune motoare). Cunosc mecanici care spun " 1.9 e sfant". Stiu eu ce stiu.

Pe de alta parte 1.6 TDI are o alta tehnologie, mult mai noua, aceasta multa discutata CR. Nu poate nimeni afirma cu certitudine ca 1.6 TDI CR este fiabil sau nu! Timpul va raspunde la aceasta chestiune.

Extrapoland acest topic, ar fi interesant de analizat Golf 6 1.6 TDI CR si Golf 5 1.9 TDI PD. In special eu unul as vrea sa stiu cum e treaba cu transmisia la golf 6 1.6 TDI. S-a schimbat ceva fata de ceea ce este la golf 5 1.9 TDI? ( clasicele dureri de cap cu volant bimasica, placa de presiune, rulment de presiune etc. )

Modificat de ionutzz13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca sunt motoare 1.6 TDI cu atat de multi km incat sa poti trage o concluzie referitoare la fiabilitate, insa pe partea de ambreiaj/volant lucrurile ar trebui sa stea mai bine, la 1.6 TDI vibratiile sunt mult mai mici in intensitate decat la 1.9 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Eu nu-i inteleg pe cei care isi iau diesel ca sa schimbe vitezele la 1000 de ture, toata lumea se plange ca nu are putere la turatii joase, cu benzina ai? Mie unul imi place un motor diesel care seamana mai mult cu o benzina, care-i problema daca 1.6TDI trebuie turat mai mult ca sa se infiga bine? E o senzatie foarte tare sa poti tura mai mult si asa turat, consumul nu este mai mare ca la 1.9 si sunt convins ca o puse una langa alta, intre un Golf 5 1.9TDI 105cp si Golf 6 1.6TDI 105cp, nu va fugi una mai tare decat cealalta, sa fim seriosi, astea sunt doar niste pareri.

Modificat de cibibikeru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da de unde, cel putin pe octavia un 1.9 tdi PD de 105cp se infinge rau fata de aceiasi 105cp de pe 1.6 CR, care pare lipsita de vlaga chiar si la turatie mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Se infige rau" e parerea ta, din cauza modului in care motorul livreaza cuplul. Pe hartie, motoarele sunt aproape identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impresia ca se infige mai bine PDul este pt ca CRul are cuplul mai liniar si de la turatii mai mici. Tot farmecul consumului mic este sa se schimbe la ture mici, nu sa conduci dieselul ca pe benzina. Asa si la noile benzinare, au plaja de cuplu de la 1500 rpm, iar de vrei sa il conduci la putere maxima o duci la 5000.

Ghinionul la 1.6tdi este ca vine dupa legendarul si fiabilul 1.9tdi :))

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact e vb de senzatie, PD ul pur si simplu explodeaza de la turatii joase, e f agresiv, mai conduceam un golf 4 , 1.9 tdi pd si asta era senzatia, la 1.6 tdi Cr nu simti explozia pt ca trage liniar dar tot in acelasi timp ajungi la o anumita viteza ca 1.9 tdi pd 105 cp sa nu l comparam cu 116cp, 131 etc ca nu are rost comparatia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzatia oferita de 1.9 TDI este unica.

1.9 TDI este fiabil si va ramane "legenda".

Despre 1.6 CR nu pot afirma nici ca este , nici ca nu este fiabil.

Modificat de ionutzz13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PD are caracteristicile unui tractor sau cap tractor :D: zgomot, vibratii, robustete, cuplu mare la relanti, plaja redusa de turatii

CR are caracteristicile apropiate de ideea de autoturism de sosea: silentiozitate, rafinament, economie (de ulei si motorina), plaja larga de turatii.

Am avut 1.9 tdi pd de 105 cai si la relanti tragea mai bine ca 2.0 tdi cr/170cai. Indiscutabil. Dar... cam atat

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte adevarat cum am simtit si eu pe pielea mea, PD ul rupe la turatii joase, practic de pe la 1200-1300 ture esti in forta, la CR nici vb la al meu 1.6 tdi CR pe la 1800 ture simt cuplu, da e o diferenta considerabila, in schimb il turez muuuult si tot trage, e f aproape de un motor pe benzina acest CR

cum supunea un coleg de forum, cu acest CR de 1.6 poti merge in viteza a 3-a cu 130 km pe ora , nu am testat , repet ce a spus el, deci CR e construit sa poata fi turat mai mult decat PD ul sau dieselul clasic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cr de 2.0 tdi cr de 170 cai si cred ca daca il compari cu un 1.9 tdi pd sigur sunt care vor spune ca 1.9 trage mai bine. dar trage mai bine numai capul in tetiera :D

Sa fim seriosi nu cred ca se poate compara tehnologia pd cu cr ma refer la confort. Cred ca pana la urma si la consum si performante dar aici deja e putin discutabil.

Oricum eu am trecut pe grup-ul vw doar cu conditia sa nu fie motorul tdi TD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"PD are caracteristicile unui tractor sau cap tractor :D: zgomot, vibratii, robustete, cuplu mare la relanti, plaja redusa de turatii"

Vibratiile, chiar si zomotole provin mai mult de la volant decat de la motor:

Fiecare cu parerea lui! Eu voi aprecia in continuare tehnologia PD chiar daca in viitor va disparea de tot pe masinile noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai deja au disparut de mai bine de 1 an de pe masinile noi datorita normei de poluare EUR 5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

off topic:

golf 6, 1.6 tdi 90 cp sau 105 cp? m5 tl

ce diferente notabile se intalnesc? doresc sa achizitionez un astfel de model, nou, mentionez ca e prima masina personala.

Modificat de moisoy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!