Jump to content

GOLF VI - 1.6 TDI vs. V - 1.9 TDI


keystone
 Share

Postare recomandată

Eu nu mi-as lua acest motor pe o masina grea( jetta sau octavia) din simplu fapt ca ..... e prea grea( masina). Desi exista 1.6 Tdi 105 cp pe Jetta!! Sa nu fiu inteles gresit:NU sunt genul axat pe sportivitate sau inlocuit cauciucuri tot la 3 luni. Ci doar imi doresc rezerve suficiente de putere!! Care nu vor aparea cu acest motor!! Recomand in schimb 2.0 tdi 110 sau 140 co muuult mai potrivite peste aceste caroserii. Si mai e o chestie: comparand 1.6 tdi si 2.0 tdi ( 110 sau 140) pe o caroserie grea , consumul va fi mai mare in cazul 1.6 tdi pentru ca merge aproape de limita maxima....

R

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Variant sau Golf Plus exista si motor pe benzina de 80 de cai :) E drept, are mai mult valoare de marketing, ca sa se poata spune ca respectivul model porneste de la x euro fara TVA. Dupa parerea mea, 1.6 TDI, despre care consider ca e mai fasnet ca 1.6 MPI, se va descurca onorabil si pe o astfel de caroserie. Eu am in familie un Touran diesel de 105 cai, e drept 1.9 TDI cu 6 trepte. Dar Touranul este mai greu decat Jetta de exemplu. Si este o masina de familie cu o dinamica onorabila.

2.0 TDI 110 CP a fost o solutie tranzitorie, pana la aparitia noului 1.6 TDI. Nu stiu sa mai echipeze acum alt model in afara de Yeti. Dar acolo e alta mancare de peste: e vorba de o masina 4x4, a carei masa e cu cca 160-180 mai mare decat, de exemplu, Octavia.

Consumul la 2.0 TDI va fi mai mic decat la 1.6 TDI in regim de mers pe autostrada, probabil undeva dupa 140 km/h pe vitezometru (adica un 130 km/h reali). In oras, este evident ca 1.6 TDI va consuma mai putin. Ma astept sa vedem, in viitor, si un 1.6 TDI biturbo, cu cel putin 130 de cai. Doar asta e moda, nu-i asa? :)

Vreau sa merg, cu prima ocazie, sa fac si eu un drive test, dar pe caroserie de Octavia, si o sa va impartasesc opiniile mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze de offtopic, dar am vazut ceva pe pagina cealalta si am o intrebare: dar dsg la diesel, la golf, nu era dsg6?

stiu ca la benzina e dsg7, de ce tot zice lumea si la diesel, cand oficial e dsg6?

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele cu cuplu motor maxim pana la 250 Nm - 1.4 MPI 85 CP, 1.6 MPI 102 CP, 1.6 TDI 90/105 CP, 1.9 TDI 105 CP, 1.4 TSI 122/125/160 CP, 1.8 TSI 160 CP, se poate opta pentru DSG cu 7 trepte. Bineinteles, nu toate modelele echipate cu aceste motoare beneficiaza de optiunea DSG. Desigur, exista si un alt DSG cu 7 trepte care echipeaza modele mai puternice (de ex. Audi Q5), dar aia e alta cutie.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers de curand cu Octavia 1.6 TDI si merge bine, nu e submotorizata si poti adopta doua stiluri de mers: lejer cu acceleratii lente si turatii pana in ~2800 rpm sau tare cu accelaratia la podea si ~3500 rpm si vei fi surprins ce bine se misca!

Acum chiar mi-a placut, imi castiga increderea - trebuie doar sa am si baniiiiiiiiiii.

P.S. era Octavia Business cu aerul cond dat la 20grd si faruri aprinse , doua persoane - deci e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut un drivetest cu Octavia2 1.6 tdi 105 CP. Mi-a placut cum se misca, e silentioasa si trage bine, imi pare o motorizare elastica. Am condus cativa ani si Octavia2 1.9 TDI PD, comparativ pot spune ca 1.6 tdi ruleaza mult mai cultivat, lipsa vibratiilor e evidenta. 1.9 TDI avea acel zvac al TDI-urilor, care e placut fanilor TDI...1,6 TDI ruleaza ca un benzinar cu cuplu mare. Una peste alta, as da banii pe 1.6 TDI azi. 1.9 TDI era bun si el pentru 2004 (cand am luat noi Octavia2).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut drive test cu motorul 1.6 TDI 105 CP, atat pe Jetta cat si pe Octavia. Peste 2.000 de ture motorul trage foarte bine, chiar daca AC este pornit. Nu am constatat diferente de dinamica intre cele doua modele. In masina am fost trei persoane (cca 230 kg). Pentru cineva fara pretentii de sportivitate si care merge la consum, e o alegere foarte buna. Zgomotul e mai mic decat in cazul 1.9 TDI. Totusi, aici am sesizat o diferenta intre Jetta si Octavia, izolarea fonica la VW fiind mai buna. La Jetta impresia mea era ca sunt intr-un benzinar. E adevarat, nu am avut unde sa merg mai tare de 100 km/h. In schimb, la Octavia, nivelul de zgomot era ceva mai puternic, iar pe la 130 km/h incepea sa se manifeste destul de pregnant. Aveti insa in vedere ca eu sunt obisnuit cu TSI-ul si pretentiile mele in ceea ce priveste nivelul de zgomot sunt altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cateva pareri de la cei care au noul motor TDI nu ar strica

Salutare,

Eu am Golf 6, 1,6 TDI, care, dupa spusele celor de la service este imprumutat de la Mercedes. In tot aceeasi timp, am un Caddy Life, cu 1,9 TDI si pot sa spun ca nici nu se compara. 1,6 TDI, desi sigur pe el, nu produce aceeasi acceleratie vehementa, ce am experientat din prima cheie la Caddy. Se duce, dar doar peste 2000. A spune, ca este intre benzina si diesel, ca, din cite am observat, ii place sa fie tinut la un minim de 2200-2500. Atunci are chef de joaca. Cit despre comfort - excelenta antifonare, la 130-140 nici nu observi ca motorul lucreaza. Despre consum - afara 5,5 max, inauntru cca 7. Dar, deocamdata valorile sunt de rodaj, micuta inca e virgina. Recomand persoanelor care vor motor perfect asimilat cu spiritul Golf, presarat cu un pic de economie. Eu unul singur nu am reusit sa golesc rezervorul sub 800 km.

Pacat de VW, ca se vinde binisor, dar service-ul este balcanic.

Respecte,

Geri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Eu am Golf 6, 1,6 TDI, care, dupa spusele celor de la service este imprumutat de la Mercedes.

E o fantasmagorie folclorica si mioritica. :banghead: Mercedes nu a facut motoare de 1600cmc turbo-diesel.Niciodata. Asa ca nu poti sa imprumuti cuiva ceea ce nu ai.

Interesant este ca Mercedes a dotat o multime de modele Chrysler si Dodge (la fel ca si Mitsubishi) cu motoarele Pumpe Duse VAG 2.0 TDI 140 CP desi Mercedes produce motoare turbo-diesel commonrail de 2.0 care echipeaza clasele A si B. Pesemne acestea erau prea scumpe de produs ca sa fie montate pe modelele ieftine de la Chrysler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati ignoranta unuia care nu a condus decat benzinare la viata lui. Dar am o intrebare legata de carburantul folosit de 1.6 TDI. Exista vreo diferenta intre calitatea motorinei ceruta de 1.6 TDI, care e Euro 5, fata de 1.9 TDI, care e Euro 4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multe service-uri si dealeri auto mentioneaza in mod expres la vanzarea - predarea unui model diesel common-rail sa se foloseasca numai motorina de calitate. Ideea e ca nu prea vor sa schimbe injectoarele in garantie si atunci recomanda numai EURO 5.

Euro 5 este mai subtire, se consuma putin mai repede, dar motorul devine mai nervos. De asemenea motorina euro 5 are un continut scazut de sulf; sulf-ul dupa ce este ars se depune ca o zgura pe galeriile de evacuare, implicit pe turbina, din acest motiv recomand utilizarea motorinei euro 5

La common rail injectoarele sunt mai sofisticate si lucreaza la presiuni foarte mari - vascozitatea euro 5 - prelungeste viata injectoarelor.

De ce preferam common - railul - rampa de presiune ? - ofera acel "buffer" de presiune necesar pentru a elimina "golurile de putere" si inertia la acceerari bruste; sunt mai putin galagioase, mai fiabile, si mai ieftine la intretinere; un singur lucru il au mai bun PD-urile - cresc ceva mai repede in ture, dar in acelas timp se si plafoneaza mult mai repede... exista commonrailuri care ajung fara probleme pana la 5000rpm, in schimb cu PD dupa 3500-maxim4000 nu mai ai ce discuta. Asta asa facand o comparatie ca sa nu devenim off topic :D

Modificat de sorinsab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati ignoranta unuia care nu a condus decat benzinare la viata lui. Dar am o intrebare legata de carburantul folosit de 1.6 TDI. Exista vreo diferenta intre calitatea motorinei ceruta de 1.6 TDI, care e Euro 5, fata de 1.9 TDI, care e Euro 4?

Calitatea motorinei difera, dincolo de cifra cetanica care trebuie sa fie minim 49, in functie de continutul de sulf (sub 10PPM e considerata motorina cu continut redus de sulf). In manual scrie ca, daca masina este folosita in tari in care carburantul Diesel are un continut ridicat de sulf reviziile se fac la intervale de kilometraj injumatatite si schimbarea filtrului de motorina se face mai repede). Posesorii sunt invitati la dealerii VW pt a afla care sunt acele tari (!!) :) .

Ideea e ca VAG nu se refera in manualele posesorilor la combustibil Diesel Euro 4 sau Euro5 ci doar face recomandari sa se foloseasca motorina cu continut redus de sulf (maxim 10 PPM) iar in conditii de iarna sa se foloseasca motorina "de iarna" pentru a evita transformarea motorinei in "marmelada" ...la temperaturi sub -10 grade.

Categorii de motorina Euro5 nu am vazut decat in Romania, in strainatate nu exista decat 2 tipuri de motorina: Diesel (regular) si Diesel premium( acesta putand avea o cifra cetanica mai ridicata). Am vazut insa un reportaj din Austria in care in urma unui test a OAMTC (ACR-ul lor) s-a demonstrat ca motorina premium nu aduce diferente notabile care sa justifice diferenta de pret. Insa se recomanda ca iarna sa se foloseasca motorina de sezon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Geri

- un alt aspect interesant la noul motor este consumul de ulei. Daca ai ocazia, fiindca nu stiu cati km ai facut, verifica daca a consumat ulei. Stim bine ca 1.9 TDI cam "papa" ulei(si e renumit pentru "litrul din portbagaj")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

De ieri am intrat in posesia jucariei(Golf VI 1.6 TDI 77 KW). Vreau sa va spun ca intr-adevar pare putin lenesa pana pe la 1800 rpm, insa dupa aceea e foarte ok.

Consumul mi-a iesit(20 km prin Bistrita, care nu e atat de aglomerat + 160 km exterior d) 4.9 l/100 km, asta in conditiile in care sunt chiar in primii km de rodaj(< 200 km)

Eu ma declar multumit atat de consum cat si la lejeritatea cu care am realizat depasiri, fara sa trec de 2500 rpm.

Viteza de croaziera a fost cam 115 km/h/aprox 1850-1900 rpm in treapta 5

Modificat de vali83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

felicitari pentru achizitie si sa o conduci sanatos.ma bucur ca s-a mai alaturat cineva echipei de 1.6tdi.bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La common rail injectoarele sunt mai sofisticate si lucreaza la presiuni foarte mari - vascozitatea euro 5 - prelungeste viata injectoarelor.

Și PD-urile lucrează la aceleași, chiar mai mari. :) Eu aș avea curajul să afirm că PD-urile sunt mai complexe.

post-29385-1259317499_thumb.png

post-29385-1259317859_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gHapciu

am gasit 2 articole: un articol despre diesel PD(ce-i drept mai vechi), in care iti da dreptate. Oricum referirea era la faptul ca motorina mai subtire prelungeste viata injectorului :Driver:

" http://www.fabia-vrs.com/downloads/files/injection.pdf "

si al doilea despre evolutia la vw a motorului diesel(asta-i super fain) unde iti va spune mai pe la sfarsit ca nu prea mai ai dreptate;)

http://www.myturbodiesel.com/1000q/pumpedusedesc.htm

Ultimul prezinta exact diferentele dintre PD si common rail- "la zi"

Modificat de sorinsab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ vali83 Nu mi-e clara afirmatia de mai jos :) Adica si eu am diesel cu trepte destul de lungi dar nici chiar asa...

"Viteza de croaziera a fost cam 115 km/h/aprox 1850-1900 rpm in treapta 5"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ vali83 Nu mi-e clara afirmatia de mai jos :) Adica si eu am diesel cu trepte destul de lungi dar nici chiar asa...

"Viteza de croaziera a fost cam 115 km/h/aprox 1850-1900 rpm in treapta 5"

Pai cand spun viteza de croaziera ma refer la viteza cu care merg constant...intr-adevar la momentul la care am scris postul eram foarte entuziasmat de turatiile mici, asa ca ieri dupa ce s-a deschis autostrada A3 am dat o tura. Intr-adevar la 115 kmh rulam cu aprox 2150-2200 rpm (putin mai sus de markerul de 2000 rpm) si nu cu 1900. la 2500 rpm mergeam cu 130 kmh. Imi cer scuze pentru informatiile eronate dein postul anterior.

Offtopic: Foarte klumea portiunea de 42 km de autostrada si foarte curat lucrat. Cel putin in perimetrul imprejmuit nici nu se vede ca a fost santier, dupa parerea mea se apropie f mult de standardele Europei de Vest.

Acuma sper sa il vad pe Mircea Badea la fundul gol si cu pene alpitergand prin Bucuresti. Deja am inteles ca o da la intors cu pariul pus si zice ca de fapt nu ar fi gata...va spun eu...e GATA, asta o stiu sute de oameni care au trecut deja pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halal autostrada , se plimba oile pe ea

aceasta nu este o discutie(versus) despre autostrazi, pene, oi

este un topic despre motoare diesel PD si diesel common rail

va rog reveniti on topic!!

Modificat de sorinsab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
:icon_thumright: Avem colegi cu 1,6 TDI!

Salut tuturor,

Am placerea sa va laud motorul de 1,6 TDI, montat in noul GOLF. Este foarte OK pentru oamenii ce nu cauta acceleratiile super dar vor sa aiba autonomie fff mare (un rezervor iti da cca 900-1000 km, condus mixt). Ceea ce nu prea imi place la acest motor ar fi aceea gaura turbo, care, propria mea parere se cam simte... Pina la 2000l/min nu ai cu cine discuta, la 2200 apare ceva ciudat si la 2500 in sus, te tii de volan. Nu se aude, nu se cirie, foarte silentios si in tot aceeasi timp ideal cu cei 90 de cai pt caroseria Golf 6. Desi are cuplu imens, 230 sau 220 nu stiu exact, sa stiti ca nu te lipeste de scaun chiar de la pornire.

Am si un Caddy, 1,9 TDI si este incomparabil mai agresiv, desi diferenta de cuplu este de 20-30 Nm. Ciudat, dar VW stie ce face. Cei de la service parca ziceau, ca 1,6 TDI nu mai e concept VW, parca a fort imprumutat de la Mercedes. Iar, din pacate, 1,9 TDI nu va mai exista, va fi 2,0 TDI. Asta este lovitura sub centura.

Diesel power, oricum ai privi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum este 1.6 la vw, dar am la munca focus (comparabil cu golf la marime/greutate) 1.6 de 110cp si pe langa 1.9 de 116 pd pare o gluma proasta (expresie spusa de colegii de munca dupa teste cu ambele). Dar cum a spus si colegul mai sus si mie mi se pare ca 1.6 consuma mai putin, dar nu in asa fel incat chiar sa se simta la buzunar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare normal ca un Golf Mk4 1.9 TDI 116 CP sa traga mai bine ca un Focus 1.6 TDCI 109 CP in conditiile in care intre cele doua modele exista totusi diferente de masa, care este mai mica in cazul modelului oarecum mai puternic dar si cu cilindree mai mare. Daca luam in calcul doar lungimea vom vedea ca un Focus e cu vreo 19 cm mai lung ca un Golf Mk4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!