Jump to content

Interval de revizie Fabia


ionut1975
 Share

Postare recomandată

Salut!

As dori sa dechid acest topic deoarece ma apropii repede de 20.000de Km (probabil la sfirsitul lunii, cind o sa fie prima anivarsare a Skoditzei mele, o sa am vreo 18.500-19.000Km) si inca nu mi-e clar daca reviziile trebuie facute la 10.000Km sau 15.000Km (cum scrie in carte).

I-as ruga pe ceilalti posesori de Skoda sa scrie la ce interval fac reviziile si la service merg. Eu personal merg la Avia si ei recomanda 10.000, desi nu te imiedica sa o faci la 15.000 daca vrei tu. In acelasi timp, am inteles ca la Porsche clientii sint chemati la 15.000, dar ca acolo mecanicii schimba tot (?) ce scrie in caietul de service, si ca reviziile sint mai scumpe (ma refer la costul consumabilelor, ca manopera...).

Eu cred ca discutia trebuie pusa si in contextul calculului privitor la "in citi Km se amortizeaza un motor Diesel?", caci daca fac reviziile la fel de des ca la Diesel (din cite stiu mainile Diesel sint chemate tot la 10.000), si in plus fac aproape 20.000Km/an-peste ce12.000-15.000Km estimati de mine cind am luat masina, s-ar putea sa descopar ca trebuia sa iau Diesel.

Va astept...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vw golf variant 1,6 102hp benzina pret ddp 17300 EURO

vw golf variant 1.9 tdi PD 110hp pret ddp 18800 EURO

Amandoua varianta Ocean.

primul consuma 10l/100km in oras

al doi-lea 6L/100km in oras

diferenta = 120.000 / 100km

1500 euro = 60.000.000 lei / 120 (pe km) = 50.000

deci diferenta se amortizeaza dupa aproximativ 50.000 km facuti in oras.

in regim mixt probabil ca se dupe undeva la 60-70k Km

Daca am gresit corectati-ma :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca e perioada de concedii... Bogdan, macar tu poti sa-ti dai cu parerea...

Salut ionutz, eu primele 2 revizii le-am facut la 10.000km, nu mi-am batut prea mult capul cu calculul de rentabilitate, am bagat si ulei f scump.

De ultima mea revizie :ok: poti sa citesti aici:

http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.ph...er=asc&start=48

Din ce am pus eu pe hartie, tinand cont si de pretul de revanzare, dieselul la noi renteaza deja de la cca 15.000km/an, deci amandoi suntem nerentabili :) . In Germania, datorita taxelor mai ridicate la dieseluri, rentabilitatea este pe la 20.000km/an. Imi amintesc ca atunci cand am luat masina, un SDI la echipare identica costa cu cca 3.000EUR mai mult.

Toti dealerii schimba toate piesele prevazute in caietul de revizie pt numarul respectiv de km, deci Porsche n-are ce sa schimbe in plus. Eu de Porsche RO nu am auzit deloc de bine, cu Avia sunt foarte multumit (merci de pont, ionut).

Dupe ce masina va iesi din garantie voi schimba uleiul in continuare la 10.000, dar voi face reviziile singur.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eugen, ce diferente sint la costuri intre reviziile la benzina si cele la diesel. Sint si diferente la frecventa? Si aceste costuri trebuie luate in calcul.

In ceea ce priveste reviziile, credeti ca este ok sa tii un ulei 15.000Km in motor, in speta Aral 10W-40? Teoretic, asta recomanda producatorul masinii, care presupun ca a testat uleiul recomandat inaninte de a-l trece in carte? Cum influenteaza regimul de mers durata de viata a uleiului? Conteaza mai mult ca merg 60% in oras sau ca turatia maxima a motorului este de maximum maximorum 3400ture/min (pe autostrata, in rest merg cu maxim 3000-3200ture/min).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut, poti sa mergi linistit 15.000km cu uleiul tau, sigur nu o sa ai probleme daca mergi cu ea la max. 3500ture. A mea vede foarte des 5000/min - in depasiri pe sosea, pe autostrada o tin intre 4.000 si 4300 (140 - 155kmh), deci o solicit mult mai puternic si de aia prefer intervalul de 10.000 si ulei mai scump.

... ar mai fi ceva, se spune ca mersul in oras solicita mai mult motorul/uleiul decat un mers normal pe sosea din cauza regimului de stop-and-go. In plus eu unul m-am convins intre timp ca benzina la noi este de calitate inferioara, inca un factor care duce la "uzura" prematura a uleiului.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca folosesti motorina euro3 poti sa tii 15.000 uleiul dar nu te mai incadrezi in calculele mele.

daca mergi cu motorina obisnuita la 7500 se schimba uleiul.

in mod normal daca mergi mai mult in oras tre' sa schimbi uleiul mai des si datorita faptului ca motorul merge mult fara sa inregistreze km (statul la semafor.. etc.)

calitatea benzilei conteaza asa cum a spus si Bogdan.

Daca iti permiti sa il schimbi la 10.000 e ok. Daca nu nu ai ce sa patesti. sau cel mult in loc sa te tina 400.000 motorul o sa te tina 350.000

vrei sa tii masina pana atunci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Reviziile la TDI pompa distribuitoare (90HP si 110Hp) se fac la 15k Km in cazul in care bagi ulei vw50500 sau vw50600

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou si la PD-urile alimentate cu Euro III care folosesc ulei minim norma VW 505.01 (altminteri in cazul dat, VW 506.01 este risipa inutila de bani) schimbul de ulei se face tot la 15.000 Km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robi, vad ca ia ajuns deja la 40.000. Ai avut probleme notabile pina acum? Eu, in 20.000, nu am avut decit o siguranta arsa de mine si niste scirtiituri la bucsele dela bara stabilizatoare. In rest sint f multumit. In ultimul timp parca a mai scayut si consumul.

In ceea ce priveste revizia, m-am hotarit si merg la 15.000. Am intrebat din nou la Avia si mi-au spus ca daca bag doar Euro 3 pot sa vin la 15.000. Chestia cu "mai bine la 10.000, ca sa protejezi motorul" imi cam miroase a interes din partea dealerilor Skoda, din motive lesne de inteles.

Ionut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Salut,

N-am plecat nicaieri - am fost putin in concediu, asta e tot ... in schimb cu masina ... mi-am inlocuit bara stabilizatore (42.000 km) , care este putin nasol construita (cea originala). Vestea mai buna e ca cea noua este asemanatoare cu cea de pe Octavia (solutia constructiva) si nu se mai strica - adica nu are ce sa se mai strice la ea (in afara de bucse).

Am schimbat la Delcar si au dat 18 luni garantie pe piesa si manopera.

Sigur ca ne cunoastem cu Robi - el nu stiu daca ma stie dupa numele de Term , ca nu prea activeaza War III, Starcraft, si alte chestii tineresti.

Atti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine te-ai intors Terminatorule.

Cum s-a manifestat bara stabilizatoare cand s-a stricat? Eu stiam ca si bieletele de la bara antiruliu au fost modificate fata de cele "originale" din 2000.

Cat te-a costat toata distractia?

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu fac reviziile la cat scrie in carte (respectiv 15000 km), si schimb tot ce scrie acolo ca trebuie schimbat. Daca vrei sa le faci la 10000 km, poti sa faci doar un schimb de ulei (+ filtre), care costa mai ieftin decat o revizie full. Am pus Aral 5W40 in ea. N-am avut probleme cu ea pana acum, exceptind 2 bucse schimbate aiurea de service-ul Brady.

Laurentiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum s-a manifestat bara stabilizatoare cand s-a stricat? Eu stiam ca si bieletele de la bara antiruliu au fost modificate fata de cele "originale" din 2000.

Cat te-a costat toata distractia?

Bog

Salut!

Dupa cum am aminit anterior, nu are ce sa se strice la bara stabilizatoare in varianta noua (a mea e din 2001 - nu stiu de leviere, dar am schimbat pe dreapta la 18.000km in garantie ) dar la cea originala sunt nishte chestii de plastic (mai am bara) care se deplaseaza si in acest caz se micsoreaza diametrul (bara stab in bucsa) si incepe sa clancane rotile. Teoretic se poate pune la loc, dar dupa cateva viraje se strica din nou. A costat 4.800.000 cu tot cu manopera si TVA (bara + bucse = 100 EUR si restul manopera), inclusiv reglat directie ca trebuie data jos puntea fata ... :scratch:

Oricum, pe comanda au scris 3,80 (ore) pt bara + 1 ora pt reglaj directie ... aceste valori le-am "negociat" ulterior la 2,20 pt bara si 1 ora directia ... totusi au lucrat efectiv 2,5 ore si ce a mai stat masina intre cele doua puncte de lucru :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sallut!

Am o Fabia 1.4 mpi combi 68 cp care a ajuns la 28500 km

Pana acum nu am schimbat absolut nimic la ea inafara de ulei [ARAL], nici filtru de aer...nimic.

Problema e ca de vreo 500-600 km incoace nu mai pot sa plec cu masina instant, trebuie sa las 1 min sa se incalzeasca motorul, sa coboare turatia sub 1000 rpm altfel se inneaca....etc.... iar dupa 4-5 ore dupa ce se raceste motorul... aceeasi poveste ... si e cam enervant.

Cum nu prea ma pricep , va intreb pe voi - de la ce poate fi? Injectoare , filtru aer, ulei ?

Ma apropii de revizia de 30.000 km dar nu imi vine sa chinui masina inca 1500 km.

Ce service imi recomandati ? Delcar, Brady [2 revizii] , Avia, Porsche RO [am auzit ca-i scump].

Inca ceva - amortizoarele nu se mai simt ca la 10.000 - normal - si nu mai trece masina peste damburi fara sa zdrangane si ma bate gandul sa mi le schimb.... unde gasesc amortizoare mai ieftine :) [am vointa] ?

Voi unde va indreptati jantele din aliaj usor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai venit pe forum Emeraldule!

1. Service iti recomand cu caldura Avia. Poti citi la sectiune "Discutii generale VW" topicul "Dealeri si Service-uri" pentru a afla parerile despre service.

2. Zdranganitul nu e neaparat de la amortizoare, mai bine du-te intai la avia sa-ti spuna ei unde ai problema. La Fabia, bara antiruliu si bieletele se apuca sa scartzaie si sa zdrangane mai intai.

PS: Pune-ti in semnatura masina ca sa stim toti cum sa te ajutam cu sfaturi tehnice.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
  • 4 weeks later...

Am venit de la revizia de primii 15 mii.

- inlocuit filtru ulei, ulei

restul rutina.... roti, directie, faruri, chedere, usi, computer

In final 370RON.

Am mai fost la 11mii km pt recalibrarea schimbatorului de viteza... avem cateodata probleme la schimbarea in viteza 2-3 ... si dev enise deranjant. acum e struna.

Service-ul l-am facut la aviamotors pantelimon. acolo o sa merg mereu. Nu-mi vine sa cred ca-s in romania....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In curand urmeaza sa merg si eu la prima revizie (am ~ 14 000m). Aud tot felul de costuri cu aceasta revizie. La Autec Craiova mi-au spus ca ar costa (cu totul) cam 2.5 milioane la HTP-ul meu. Sa ma astept la mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai scris despre costurile primei revizii la Fabia, dar trebuie sa cauti tu... Din ce tin minte, costul era peste 250 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salutare, am nevoie de putin ajutor si anume vreau sa stiu ce se schimba la revizia de 105.000 km pentru motorul 1.2 HTP, 12V, 64 CP.

Masina este in Franta si nu as veni cu ea pana in Romania ca sa-i fac revizia de aceea vreau sa stiu ce trebuie sa urmaresc la revizie.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SKODA; FABIA limuzina (6Y3); 1.2

Interval de verificare a curelei de transmisie

toate 60.000 km

Interval de înlocuire a filtrului de aer

la fiecare 60.000 km / 4 ani

Interval de înlocuire a bujiilor

la fiecare 60.000 km / 4 ani

Interval de schimbare a lichidului de frână

la fiecare 2 ani

Interval de schimbare a uleiului de motor şi a filtrului

la fiecare 15.000 km / o dată pe an

intervale variabile de service (Longlife) la fiecare 30.000 km / 2 ani

Interval de înlocuire a bateriei sistemului de semnalizare avarie.

la fiecare 5 ani

Interval de înlocuire a filtrului de habitaclu

la fiecare 30.000 km / 2 ani

Interval de schimb a mijlocului de etanşare din trusa de reparare a pneurilor

la fiecare 4 ani

Aseta sunt date pt europa de vest,la noi se schimba mai repede filtrele.

Oricum corect este sa se uite pe cartea service a masinii si sa vada ce anume trebuie facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!