Jump to content

Lucrari la caroserie


MK16V
 Share

Postare recomandată

Sunt sigur ca cei mai multi dintre noi au facut cel putin o interventie la caroserie, fie ea tinichigerie sau vopsitorie, sau ambele. Cu privire la acest aspect as vrea sa dezbatem cateva teme. Gandul mi-a plecat de la un topic recent, o reconditionare, sper sa nu se supere proprietarul ca pun pozele. Sunt curios daca cei care si-au dat cu parerea despre calitatea acelei interventii (prin nituire) au si experienta in acest domeniu. Sa n-o ia nimeni personal, si nici sa nu priveasca cu rautate, este chiar o simpla intrebare care mi-o pun eu, iar dezbatand acest subiect, aflu si eu si voi mai multe.

post-14538-1255979979_thumb.jpg

post-14538-1255979985_thumb.jpg

post-14538-1255979990_thumb.jpg

post-14538-1255979996_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cypor

    8

  • ValiB

    7

  • undertacher2001

    6

  • eugen_zim

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

sincer.....nu inteleg ce vrei exact. care-i treaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazanu meu a ajuns subiect de dezbatut :lol:

cristi daca nu ma insel mai era un topic referitor la interventii la caroserie cu nituri. si pana la urma contrar celor spuse de unii ma incapatanez si nu dau nici un punct de sudura acolo. eu sunt convins ca va rezista foarte bine. si daca nu rezista , ghinion , pun aparatu o refac si o mai vopsesc o data :))) asta o spun doar asa , pt ca nu va fi nevoie ;)

Modificat de bankaru g3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesanta combinatie faci tu... cu nituri. nu mi se pare solutia ceea mai buna. dar e masina ta, banii tai...

ar fi bine sa punctezi aripa cu un aparat de sudura.

revopsesti masina? sa nu cazi in oala in care am cazut si eu... sa faci niste lucruri de 2x. spun asta ca si pe un sfat. in nici un caz nu vreau sa carcotesc metoda ta de a repara aripile.

l.e.: la golf am folosit autogen. si tin sa va spun ca tine f.bine, dar ideea e sa fie f.bine curatata suprafata inainte de tratament..

Modificat de VR6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt pentru metoda cu nituire, mai ales ca as nu as vrea sa apelez la un atelier, si la sudura nu ma pricep. Nu vad ce ar putea fi in neregula, si avioanele se fac asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa stau pe refresh....cred ca voi avea multe de invatat pe topicul acesta...si eu ma pregatesc de o tinichigerie totala....cu sudura cu nituri cu etc...vreau sa studiez bine treaba inainte de a opta catre ceva anume....ASTA DACA VA FI CAZUL

Refresh :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca a procedat bine, si eu am vrut sa fac la fel acun ceva timp la un g1. Ideea este sa aplici acest tratament in zonele care lucreaza cel mai putin,oricum unde sudezi orice ai face peste o vreme tot apare rugina si cedeaza indiferent ce ai face. Prin nituire nu cred ca mai apare rugina daca o indepartezi si faci o izolatie corespunzatoare.Toti le facem, toti ne laudam dar hai sa vedem ce se intimpla peste 15 ani. care rezista si care nu? Un subiect f bun Cristi. Stima

Modificat de stefan56gti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca multi se feresc de nituri pentru ca de la vibratii si nu numai, capata joc si crapa vopseaua, chitul si ce mai au deasupra.

Nu dati cu pietre...doar am auzit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am ales metoda asta pt ca in acel loc nu aveam cum sa aplic tratament anticoroziune. nu aveam acces intre aripa si contra aripa. am de gand ca toate interventiile pe care le mai am de facut sa le fac cu nituri. voi face poze la fiecare interventie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefan56gti, ai nituit tu o aripa de 15 ani si inca tine bine? sau te intreb altfel, ai sudat o aripa acu's 15 ani si acuma e plina de rugina?

toate astea le-ai experimentat tu? sau doar ai auzit povesti pe tema aceasta?

te intreb toate astea deoarece eu nu am avut "placerea" sa vad rugina unde am pus autogenu. poate ca mai trebuie sa astept inca 11 ani.

tot imi mentin parerea cum ca nituirea e un lucru ieftin si prost.

ia exemplu de la Discovery (OVERHAULIN). Daca metoda ceea mai buna e nituirea.. de ce se chinuiesc aia sa sudeze?

:D :P

DEPARTE E GANDU DE A CREEA FLAME!

Modificat de VR6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am ales metoda asta pt ca in acel loc nu aveam cum sa aplic tratament anticoroziune. nu aveam acces intre aripa si contra aripa. am de gand ca toate interventiile pe care le mai am de facut sa le fac cu nituri. voi face poze la fiecare interventie

cea mai buna metoda e sudura mig-mag (cea pe care probabil ca ai auzit in servisuri ca sudeaza in argon -defapt sudeaza in co2 sau amestec argon-co2,argon la inox).un aparat il gasesti la un pret rezonabil prin magazine -cam 1000 ron dar problema e cu butelia .poti folosii butelii mari de oxigen dar treb periodic sa mergi la verificari cu ea si treb sa ai autorizatie de transport.daca te prinde politia cu ea in masina ai pus-o.exista si butelii mai mici de 20-30 litri pe care poti sa le pui in portbagaj fara sa remarce cineva de existenta ei ca au in jur de um metru si ceva.

autogenul e preferat de cei care fac lucrari rapide dar in timp lasa urme adanci.

referitor la cum sa aplici tratament anticoroziune unde a intrat apa si a corodat intra si uleiul si protejeaza! :icon_thumright: :D poti face gauri de acces pe unde sa bagi ulei periodic.din experienta mea oamenii se gandesc la treaba asta numai cand deja au ajuns la flex si sudura.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK...haideti sa vb despre nituire..

V-ati intrebat vreodata de ce aripile de la avioane sunt prinse in nituri? Tabla pe tancuri?Pe nave?

Din cate am invatat eu niturile (dupa strandere) raman tensionate...tocmai ele sunt cele care rezista la vibratii, in comparatie cu sudura care altereaza calitatea metalului oricat de MIG, TIG, .sau mai stiu eu ce metoda ar fi.

La reparatii caroserii se foloseste mai mult sudura pt ca la nituri e nevoie de o finisare suplimentara(mult kit).

Eu as merge pe nituri 100% in loc de sudura.Stiti cu totii ca tabla de fabrica primeste un tratament superficial , sudura distruge imediat acel tratament.

O problema care apare la nituri ar fi dimensionarea lor, pasul la care le pui, precum si materialul.

Bankaru a procedat foarte bine, doar ca am impresia ca a pus cam multe. Nu imi dau seama din poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu vad de ce ar distruge sudura (punctarea) MIG mai mult decat o gaura in tabla, ca daca ne gandim ca atunci cand gauresti exista si aclolo in proces de incalzire (destul de mare) al zonei.

Personal le-am si nituit si le-am si punctat in corgon si nu mi s-a parut ca sudura face mai mare paguba ca un nit, ba din contra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefan56gti, ai nituit tu o aripa de 15 ani si inca tine bine? sau te intreb altfel, ai sudat o aripa acu's 15 ani si acuma e plina de rugina?

toate astea le-ai experimentat tu? sau doar ai auzit povesti pe tema aceasta?

te intreb toate astea deoarece eu nu am avut "placerea" sa vad rugina unde am pus autogenu. poate ca mai trebuie sa astept inca 11 ani.

tot imi mentin parerea cum ca nituirea e un lucru ieftin si prost.

ia exemplu de la Discovery (OVERHAULIN). Daca metoda ceea mai buna e nituirea.. de ce se chinuiesc aia sa sudeze?

:( :Driver:

DEPARTE E GANDU DE A CREEA FLAME!

De nituit nu am nituit sincer, tocmai de aceea sunt si eu curios cit tine. de sudat.... acum 13 ani am sudat autogen un scciroco, l-am curatat, l-am izolat asa cum am putut eu mai bine. Dupa 2 ani surpriza.. a inceput sa iasa rugina. nu spun ca autogenul nu sudeaza bine, dar nu la caroserii auto.Omoara tabla si asa destul de chinuita de timp. unde sudezi cu autogenul nu crapa, dar..2cm mai sus sau mai jos tabla e deja moarta si neagra. Ginditiva la faptul ca o tabla tratata din fabrica rezista sa zicem 20 de ani. Ce te face sa crezi ca o sa tina mai mult ce facem, noi avind in vedere ca sudam si dezizolam tabla tratata? Adica unde am pus mig, autogen s-au nit tine mai bine decit tratamentul de fabrica? pace

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se incalzeste tabla de la gurire pt un nit nu apuca sa topesca muchiile deci se incalzeste in jur de max 80grade, cat sa nu pui tu mana acolo ca te arde.

La sudura se topeste metalul...eu zic ca e mare diferenta de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am vrut sa spun e ca sudura nu compromite mai mult decat o gaura zona, deci din punctul asta de vedere nu cred ca poti da un minus sudurii, cam asta am vrut sa evidetiez. Nu cred ca e cazul pt sudura cu acetilena, cand zona afectata e mai mare...Cat despre rezistenta nu ma pronunt ca nu stiu eu am si sudat deoarece cu oricine am vorbit in domeniu a spus sa fac si asta pe langa nituri. O fi gresind toti?...posibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un element de caroserie precum podeaua merita prinsa in nituri sau sudura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Apropo de treaba cu niturile , mecanicul la care am dus eu golful sa-mi segmenteze motorul are un coleg care are o dacie . Discutam cu el pe tema asta cu niturile si la un moment dat mi-a zis : "hai sa-ti arat masina mea !" . Mi-a aratat o aripa ruginita(fusese sudata in urma cu 4 ani) si o aripa nituita(tot in urma cu 3-4 ani) . Cea nituita era super ok .

L-am intrebat cine i-a facut operatiunea si a zis ca el singur si-a facut-o cu nituri .

Nu stiu ce sa cred...pana la urma e bine sau nu cu nituri ? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu si mai multi stim ca exista o masina de teren care este facuta numai din nituri ,rupe desertu in doua si nu sa dezmembrat din inbinari(asta ca o parere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu sunt de aceeasi parere cu niturile. Rezista, insa trebuie respectata procedura de lucru foarte strict si asta de multe ori nu se intampla. Si mai era discutia cu chitul peste nituri, acolo e buba. Ca la masinile de teren de care zici tu sunt la vedere toate niturile, nu trebuie ascunse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Accentul cred eu ca trebuie pus pe faptul ca la noi (ateliere auto, idei home made) NU se fac nituirile pe care multi le flutura ca ETALON, de la o nituire a avioanelor, navelor si chiar nituirea de fabrica a masinilor este cale lunga, pana la faza in care faci o sita reperul+zona de prindere apoi o nituiesti. Banuiesc ca distanta dintre nituri si materialul din care este nitul+materialul nituit conteaza in calculul pentru alegerea materialelor si distantelor ...ca sa nu crape sau sa se distruga din cauza fortelor mecanice, iar punerea aleatorie a acestora numai asta nu e.

Repet, ma refer doar la partea de executie a lucrarii in sine si nu la Nituirea ca procedeu BUN sau RAU in cazul reparatiilor cu reper.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si sa nu uitam ca marea majoritatea avioanelor care au fost, sunt si vor fi nituite, folosesc aluminiu.. oare de ce? :frigbaitata:

Modificat de VR6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun tare topicul asta.

Si masinuta mea are nevoie de o operatie estetica foarte complicata, sper sa mai tina pana la primavara.

Eu o sa aleg metoda sudurii cu Mig fiind la dispozitie.

Acum cu intrebarile:

- Am o gaura in podea: pui petic si sudezi cap la cap tabla sau una peste alta 2-3 mm?

-Dupa ce ai sudat care sunt pasii de urmat de la tabla pana la vopsea ca sa iasa treaba buna. Pe mine ma intereseaza cel mai mult aspectul protectiei impotriva ruginii si mai putin aspectul final al vopselei (care o sa fie ceva low cost de tot).

Cypor spunea in topicul lui de o solutie minune de la maergroup, un bidon la 5 litri si s-ar face neagra rugina.

Aici intrebare adresata lui: functioneaza?

E recomandat sa dai si dupa suduri?

Inainte sa dai cu kit sau cu mastic se curata zona respectiva, sau se aplica peste grund?

Cam atat pe moment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functioneaza in felul urmator: idepartezi toata rugina si pensulezi solutia peste. Solutia nu manaca rugina in profunzime (nu poate face asemenea minuni)...ci doar oxizii de suprafata, deci o folosesti ca sa protejezi zona ca rugina sa NU reapara rugina, solutia creand un strat albastru cerneala cu textura de lac la reactia cu zona oxidata. Poti vopsi peste. Deci cel mai important e sa cureti bine zona.

Tot in topic am acolo si cum am sudat si izolat. Sudura cap in cap e anevoioasa..deoarece trebuie sa ai doua table de grosime asemanatoare...si se stie ca zonele afectate deseori au muchii ascutite ca doar trebuie sa mai lasi ceva tabla spre care sa mai sudezi, aia trebuie bine polizata daca avut rugina ...si asa se ajunge deseori la muchii foarte ascutite. De aici si greutatea sudurii cap in cap...tu punand o tabla noua mai groasa este foarte greu sa gasesti curentul si debitul de sarma+gaz...ca sa nu o arzi pe cea subtire dar si sa obtii o penetratre buna a materialului gros.

De aia iti recomand (unde nu tii la aspect pune petec peste! Ca si protectie ulterioara ii dai grund apoi aplici mastic pensulabil (poti vedea tot pe topic la mine..cum l-am aplicat pe gaurile de curatare a podelei si pe cordonul de sudura in zonele sudate pe podea) apoi daca vorbim de podea ii dai terosonul.

Nu dai grun inainte de chit doar degresezi bine zona, cu degresant special sau nitro. (numai asa ca lasi nelucrata zona mai mult timp si ca sa nu ramana expusa pana la chituire)

Pe partea unde dai masticul poti grundui, dupa cum am scris si mai sus.

Sper ca nu am omis ceva.

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru petice ce tabla se foloseste? Ce grosime ar fi buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!