Jump to content

cablu frana


flopem
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Aveam frana de mana insuficienta si am fost la mecanic

Mi-a schimbat sabotii de frana care erau foarte uzati si au mai strans frana de mana insa tot nu imi este eficienta .

O alta problema este ca uzura exagerata a tamburilor (acestia din urma nu i-am schimbat atunci)

deci:

Am saboti noi si tambure foarte uzati.

Care credeti ca e cauza ineficientei franei de mana? tamburii uzati sau cablul uzat?

Va intreb asta pt ca vreau sa stiu daca sa cumpar doar tambure sau si cabluri.

1. tamburii uzati sa fie problema ineficientei franii de mana?

2. cu tambure si saboti noi sunt sanse sa mai pot strange cablul de mana?

3. cum e facut cablul de mana? nu se poate strange scurta etc? se intinde de la o vreme si nu mai e bun?

Nu va intreb pentru ca nu am 50 lei sa dau pe un cablu ci pentru ca o sa imi schimb eu tamburii si nu detin groapa sa mai dau jos si cablul...plus ca deja este frig....ma intereseaza daca o data cu schimbul tamburilor si sabotilor as putea regla sau strange cumba cablul

Multumesc

daca are cineva si o schita clara cu cablul de frana ar fi foarte de ajutor...daca nu si macar un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

din cate stiu eu, la schimbul sabotilor, tamburul trebuie strunjit pe interior.

daca nu e strunjit, ineficienta franei de mana e normala, pentru ca vechii saboti s-au tocit intr-un fel, lasand un anume profil pe suprafata interioara a tamburului, iar sabotii noi au alt profil, care nu mai "calca" exact pe toata suprafata. e acelasi principiu ca si la franele pe disc, doar ca acolo trebuie polizat diametrul exterior al discului pentru ca noile placute sa calce pe toata suprafata.

cablul franei de mana poti, foarte simplu sa-l mai strangi. in partea din spate, intre scaunele fata, ai scrumiera. o scoti si vei descoperi niste holtz-suruburi (2). le scoti si poti usor sa ridici partial capacul ala central, sub care vei descoperi doua cabluri, care se impreuneaza intr-o piesa de aluminiu. in partea opusa intrarii cablurilor in piesa aceea, se afla un surub M6. iei o cheie fixa de 10 si, cu frana de mana lasata pe liber, mai strangi acel surub. si ai rezolvat-o!

la mine am strans frana de mana atat de tare, ca la al 3-lea dinte se opreste, doar ca nu se blocheaza rotile spate. sa fie si la mine dusi sabotii/tamburii?

numa'bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,ai dreptate asa este.

am uitat s amentionez ca e trans cablul dintre scaune cam la maxim.

si intradevar tamburii sunt uzati la extrema si au profile pe ei insa o sa-i schimb cu altii noi.

totusi de ce prinde frana de picior pe spate dar aceea de mana nu prinde....daca e asa cu urmele de pe saboti si de pe tambur? stiu ca e normal sa calce perfect sabotul pe tambur ceea ce in cazul meu nu se intampla dar de ce frana de picior prinde cat de cat si cea de mana nu? E FORTA MAI MARE? la picior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, adica da, forta in picior e mai mare pentru ca e o pompa hidraulica ce impinge franele. dar nu ala e motivul pentru care masina franeaza foarte bine (offtopic: asta e unul din motivele pentru care mi-am luat skoda :Driver: ) ci faptul ca forta de franare e distribuita ceva de genul: 70%/30% fata/spate. si in plus, pe fata ai si discuri, care, oricum, sunt mai eficiente decat tamburii.

ps: poti sa-mi spui un pret pentru tambure noi?

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pret tambur nou 190 ron buc peste tot in cluj

eu m luat din dezmembrari de la o fabia cu 40 mii km...sunt ca noi si au costat 80 lei bucata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!