Jump to content

Reglajul timoneriei - mk4


WNS
 Share

Postare recomandată

Spalata cu benzina...ca vaselina recomand ceva care rezista la caldura fara sa ''planga'' si sa nu atace garniturile plus cauciucul interior al tijelor...initial am dat cu vaselina siliconica dar la caldura incepe sa curga...foloseste cu incredere bosch Superfit TO 100 chiar daca este pentru frane...nu ataca cauciucul ori garniturile si sta bat acolo unde o pui...si au fost ceva calduri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut..revin cu intrebarea unui coleg de forum..Stie cineva codul la aceasta piesa ce face parte din timoneria unui golf 4 motor alh?este din plastic si cam agata treapta 1..

asdf.jpg.669ff23145ac389922baac7069c725aa.jpg

Modificat de firucatalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am și eu problema cu jocul în maneta golf 4 alh trimonerie.cablu.

Treapta a 2 a devenit foarte lunga.am încercat la un servis.am făcut reglajul la trimonerie dar tot asa lunga este treapta a2 și în unele cazuri agata treptele 3.și 2. Ce pot sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut. Am si eu o problema la timoniera. Bucsa din teflon sau plastic (nu stiu din ce material este facut) ce se vede in poza are un joc destul de mare. Mecanicul meu spune ca din cauza la bucsa respectiva poate ca intra greu in viteza, in viteza 1agata cateodata. Nu gasesc codul la bucsa si ninci cei de la magazin nu l-au gasit in program. Se poate comanda doar cu tot cu piesa in care se afla, cel mai ieftin fiind 280 parca. La dezmembrari se da toata timoniera. Poate ma ajutati si pe mine cu o informatie, de unde se poate comanda sau daca are cineva doar bucsa acea alba. Va multumesc!!

1475503482981-112596975.jpg

Este vorba de un bora 1.6 16v

Modificat de atihav
Este vorba de un bora 2002 1.6 16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut si eu prin problema asta si am rezolvat in felul urmator:

-piesa de care spuneti voi are codul 1J0711076G si se gaseste si la epiesa pe producator stc si costa vreo 80 ron, din cauza ei se misca schimbatorul fata-spate plus lipsa preciziei la intrarea in viteza

-se mai poate schimba si consola urmatoarea care are codul 1J0711729F asta am luat pe original undeva la 250 ron

Sunt incercuite in poze piesele, sistemul este acelasi si la golf de fapt am comandat dupa cod de golf piesele http://www.epiesa.ro/levier-de-schimbare-viteze-stc-t405779-piesa-4734408.htm

Ce trebuie avut grija cand se monteaza piesa cu bucsele de teflon, nefiind piesa originala probabil difera un pic cotele la bucse si trebuie smirgheluite pe interior un pic ca vor intra foarte greu pe tija de metal de pe masina plus ca va intra foarte greu in viteze, dupa ce se largeste diametrul un pic cat sa intre relativ usor la mana va fi totul ok.

Miscarea schimbatorului dispare 99% daca se schimba si restul de tija se va simti alta masina.
Spor.

cutie_seat_leon.jpg

IMG_20160914_095040.jpg

IMG_20160607_224654.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa de care zici la 80 ron, zici ca e la fel ca si piesa din ansamblul intreg la 250 ron. Parca nu e acelasi lucru, cum vad eu din poza :)

Ai incercat, si se potriveste? Pacat sa cumpar toata piesa pentru bucsa respectiva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele 2 piese sunt diferite au si coduri diferite, la piesa de 80 ron da sunt doar bucsele de teflon de vina, eu unul nu le-am gasit separat.

Ansamblul mai scump are alt cod si vine doar pe original de acolo si pretul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi problema o aveam si eu cu intratul foarte greu in viteza 1. Am desfacut toate tijele si le-am curatat de vaselina care nu mai era ( era o chestie intarita). Am curata rugina de pe toate piesele ( acei bulbi de metal si cele 2 tije pe care intra bucsele de teflon), am dat cu o perie de sarma montata la o bormasina. Am cumparat cele 8 garnituri ( nr. 31 pe imagine ( cod ETKA  171711965 )) si un tub de vaselina grafitata. Am cautat 2 saibe metalice care le-am pus la cele 2 tije unde vin bucsele teflonate cu probleme pentru a mai "fura" din acel joc. Saibele le-am pus exact sub acea siguranta si au intrat la fix. Cea cu siguranta deasupra intra usor, mai greu cu cealalta de jos, eu am uns-o cu putina vaselina sa stea fixa si a intrat. Am uns cu vaselina toate orificiile unde intra acei bulbi metalici, am pus acele garnituri la ei si le-am montat. Am uns cu vaselina si interiorul acelor bucse de teflon si interiorul acei bile de teflon.  Acum nu mai am probleme cu ea. Cu 19 lei am rezolvat toata treaba (8 lei garniturile si 11 lei vaselina). Ca si sursa de inspiratie am folosit DIY lui sdR + si cel cu cele 2 saibe( doar ca eu le-am montat in partea de sus). Sper sa rezolvati problema.

 

 

Modificat de marian008
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.zilele astea ma pregatesc si eu de o curatare a timoneriei si schimbare a tijelor si bucselor de cauciuc,apoi refacerea reglajului manetei de viteze.in cazul in care nu gasesc acele bucse de cauciuc de la tije + contragreutate,mi ati putea spune careva care e dimensiunea lor,interioara,exterioara si grosime?(am la serviciu material si tot ce imi e necesar sa confectionez acele bucse).si inca ceva..la reglajul manetei de viteze,dupa desfacerea celor 2 suruburi este necesara introducerea in viteza 1?sau reglajul se face cu maneta in punctul mort?deci ma refer la fixarea la 2mm fata de 'lamela' de aluminiu.

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Îmi cer scuze pentru faptul că dezgrop un thread relativ vechi, dar, în prima pagină, există un document, benzină.doc. As dori, va rog frumos, să îmi spuneți care este titlul manualului si, considerând asemănările, dacă există vreunul pentru Audi A3 8L.

De asemenea, știe cineva dacă se găsește kit de reparație pentru timonerie pe tije, de genul acesta, dar pentru golf mk4 sau echivalent? bushes.jpg

Mersi!

Vlad

Modificat de vladdumitrache
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,

Am incercat eu sa reglez azi timoneria dupa videourile de mai jos: 

 

Problema este ca la mine, cutie cu 6 viteze pinul ala a ramas blocat si n-am reusit nici cu WD40 si patentul sa-l scot afara, am dat bateria jos + suportul ca sa am acces mai facil da degeaba, am "reglat-o" fara sa blochez si acum intra si mai greu :)))) si sunt obligat sa fortez cand bag a-1-a si a-2-a, sfaturi/idei?

 

Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua ! Am si eu o problema cu maneta schimbatorului la un Golf 4 motor 1.4 16v AXP si anume - la accelerari bruste levierul schimbatorului de viteze se misca inainte si inapoi , de cele mai multe ori in spate as zice . De intrat in viteze imi intra corect , bucse si ce mai e pe la timonerie verificat in service in 2016 februarie , doar ca maneta se misca la accelerari mai puternice ( brusc ) . Oare ce sa fie , suportul ala de sub cutie de la motor sau am probleme cu timoneria ? Vreau sa mentionez ca am oarece joc pe suportul motorului sus stanga  cam 5 - 8 mm . Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut 

o vaselina alternativa la cea originala vw cu codul. g052142a2 stie cineva. Costa 46-50 euro un tub de 400g ,ajunge la 4-5 timonerii.

Am sunat la vw sa ii intreb daca au la cantitate mai mica si mi-au zis ca au numai de 400g tub.

Daca macar as sti un echivalent.Vaselina asta din ce am citit contine silicon ,nu stiu sigur daca si teflon(PTFE) ,rezista la temperaturi extreme,nu se dizolva in apa,nu ataca plasticele,inelele de burete,nu corodeaza metalele....si cel mai important rezista la apa sarata pe timpul iernii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, 

Am schimbat azi tijele, bucsa aia rotunda, si intra numa bine in viteza...doar ca mi-am bagat nasul si la schimbator.

Tot atingea de o tabla cand am bagat in masarier asa ca am dat jos tabla, si am avut surpriza sa-mi cada in afara schimbatorul.

Stie cineva cum rezolv? Am 2 videoclipuri sa va faceti idee de ce s-a intamplat:

 

Practic, bila ai cade jos, doar ca se tinea de tabla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este rupta ''coroana'' alba care tine bila de teflon din cauza fortarii care a fost aplicata pe timonerie acolo a gasit punctul slab dar pana nu desfaci sa vezi...atingea in tabla ca ea practic statea pe tabla in mod normal daca totul era ok nu se atingea de nimic la cuplarea in marsarier.Scoate ''coroana'' aia alba de teflon si vezi daca mai este intreaga dar este cam nasol acum pe frigul asta nu as risca ca tare greu mai iese din cauza ''putinelor'' cleme care le are si vara dapai iarna la gradele care sunt afara.Am sa ti pun niste poze sa vezi ca eu am umblat pe acolo acum ceva timp si poate te ajuta ceva.

 

 Cand introduci in marsarier nu are voie sa plece bila in jos ea doar pivoteaza pe loc si atat...la introducerea in marsarier responsabil pentru cursa care o face in jos schimbatorul este un arc din interiorul corpului tijei nucii schimbatorului(daca desfaci ai sa vezi si arcul si poti sa dai si cu vaselina acolo sa fie apasarea mai  ''alunecoasa''...).Atentie la inclinatia ghidajului pe care se , sprijina vitezele 1 si 2 respectiv marsarier si 5(acea bucata de aluminiu prinsa cu 3 suruburi)de preferat bagi viteza 1 si apoi lasi o toleranta de 2-3 mm in functie de cat de bine intra in vitezele 1si 2 respectiv marsarier.Daca astea sunt reglate corect a 5 a se ''tine'' dupa ele.

 

''Coroana'' aia intra prin , presare pe bila schimbatorului(este concava daca ai observat)si nu i da voie sa iasa din ea deci acolo nu este o presiune asa mare la schimbarea vitezelor ea doar pivoteaza si cu introducerea in marsarier am explicat mai sus cine este responsabil de cursa care o face schimbatorul.Foloseste o vaselina siliconica acolo nu orice fel ca nu da rezultatele dorite si se ''sterge'' repede ca sa zic asa.Stiu ca ai tras un frig ca se vedea pe video...nu este de lucrat cu plastice pe vremea asta.

Modificat de sdR+
completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da pai daca tin de ea in sus si bag in vitezele normale intra perfect. Problema e cand trebuie sa apas, se duce in jos oribil. Se tinea de tabla ca mereu cand apasam si bagam in masarier se auzea cum se freaca, si pe sub ea se vede bila cum iese in afara.

Are ceva cod chestia aia alba?

Mersi mult!

1J0711251 pare sa fie, o bucata de plastic 60 lei :))

@sdR+, stiu ca nu trebuie sa plece in jos, tocmai de asta ma gandesc la ideea ta ca e sparta aia sau s-a largit cat sa permita sa cada in jos bila. Am dat comanda si o sa desfac cand e vremea acceptabila, azi am inghetat pe langa ea sa schimb tijele alea.

Modificat de mariusmrs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o mica problema cu timoneria,in vara am cumparat masina si iar in noiembrie cand am schimbat ambreiajul mecanicul mi-a schimbat si uleiul la cutia de viteze,nu a pus oem vw,acesta mai exact. Iar dupa 3-4 luni a inceput sa se auda asa ca in clip,doar in treptele 1-2 si in marsarier mai agata putin.Ma gandeam sa cumpar o vaselina siliconica si sa ii pun ulei oem vw,poate scap de acele sunete.

Daca nu merge varianta cu vaselina,ce imi recomandati sa cumpar?ma refer la piese sa le schimb,doresc sa pun noi.

Masina este golf 4 1.6 16v BCB

https://streamable.com/feq1e

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo ai pocnituri de metal...vezi timoneria sa nu fie gripata si sa fortezi la schimbare si pocneste.Nu pune vaselina siliconica ca o sa curga la temperatura(testat) si nu rezista vara.Ceva de efect ar fi cele 4 tije noi si inele de etansare iar ca vaselina eu am dat cu albastra de aia pentru rulmenti pe baza de litiu si nu curge(pe la 180 de grade ar incepe sa planga) asta dupa ce am incercat si cu de aia de frane si aia a curs.Normal ar fi vaselina originala ala de 50 de euro pe baza de poliuretan dar cine isi permite?Desfaci si mansonul de la schimbator si acolo poti pune vaselina siliconica fara probleme dar se , sterge in timp si trebuie perpetuat procedeul la un anumit interval de timp asta ca sa ''alunece'' schimbatorul lin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce sunet e in video pare mai mult de la "bila" aia din capatul tijei, asa se auzea si la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo sunt jocuri mari si bila aia cauciucata pe care ''ruleaza'' timoneria din compartimentul motor nu are cum scoate zgomote metalice in nici un caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut 

Am un golf 4 tdi alh 

Am o problema cu, cutia de viteze imi agata in trepte am schimbat tot ce tine de timonerie  .

Mecanicu a gasit joc in selector si a spus ca este din cutie trebuie alta ca are joc in cutie.

Se poate repara piesa incercuita ?

Nu sare din trepte intra in viteze, doar ca agata .Ms 

20180709_175000.png

Modificat de Aerofan
Nu mai folosi caractere de mirc (k,tz,sh, etc)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!