Jump to content

Reglajul timoneriei - mk4


WNS
 Share

Postare recomandată

Normal ca se poate repara si timoneria este sigur vinovata(are o mie si o suta de tije...)si eu mai am oarece poticnire aproape la toate vitezele dar practic daca las o mica pauza e ok(nu tragem la japca...)principalul vinovat ar fi aceasta piesa http://www.epiesa.ro/levier-de-schimbare-viteze-stc-t405779-part-4482844.htm la mine aceasta bila este aste cam '' roasa'' si are un joc maricel ca sa nu mai zic de acele 2 bucse albe din teflon...strangem bani si cumparam pe rand toate piesele cu joc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Mie imi agata putin in a 3 a,iar in a 5 a imi sare.Ce poate fi ? Cineva spunea ca am joc la selectorul de viteze .Se poate repara sau poate fi altceva ?!

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai mai facut vreo mentenanta ceva la ia?Ia si da jos toata timoneria si intai o speli cu benzina pana o faci bec apoi te apuci de remontat si sa vezi ce piese au joc singur(apoi de pe net comanzi ce crezi ca are uzura foarte mare si trebuie musai schimbat)...lasa decat acel mustiuc care practic leaga timoneria de cutia de viteze si schimba la "gura cutiei" sa vezi daca intra ok toate vitezele" vezi sa ai si o veselina buna la dispozitie care rezista la uzura...nu cumva sa pui vaselina de "caruta"...tine 2 zile si apoi pamant de flori...Te sfatuiesc sa faci aceasta operatiune singur pentru ca este foarte migaloasa si necesita timp...nu ai nevoie de cine stie ce scule ci doar de rabdare si de un pic de atentie.Reglaje degeaba faci in acest pas daca nu dai jos sa vezi daca mai este gresata cum trebuie sau trebuie facute reglaje la acel surug de 13(ca practic de acolo faci reglajul mai inainte sau mai inapoi)este vorba de milimetri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ! Ai dreptate,dar problema tine de tot ansamblul  de mecanismul de transmisie,am schimbat cautatorul de viteze,bucsele de la articulatii si totul parea ok ! Dar din a 5 a tot sarea ! Sincronul de a 5 a este cu probleme !Beleaua este ca cei cu golf 4 avem boala asta cu probleme la cutie care e recunoscuta pana si de fabricant !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mai auzit ca sare din a 5-a daca nu are ulei in cutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat-o ! In primul rand selectorul de viteze avea joc.L-am inlocuit si intratul in viteza nu a mai fost o problema.In schimb cu saritul din a 5 a a fost mai grav.Rulmentul de la sincron,cel cu ace,era praf,de ce nu stiu ca de fortat nu am fortat-o,maniera vitezei este in limite,chiar nu-mi dau seama.L-am schimbat cu sh si totul e ca noua.Total plata 450 ron.Pentru alte repere de vw golf 4/axr/variant contactati-ma.

 

Modificat de tapa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica acea bila sa integ?Iar partea cu rulmentul si mie mi a gasit pe treapta  a 2 a aproape gripat...si ulei este in acea zona a cutiei(eu cred ca au si ei o limita...)referitor la cel de pe treapta a 5 a de obicei acolo ramane fara ulei prima data cutia si daca nu se urmareste nivelul de unde si patania...dar totusi sustin cu tarie ca toate piesele au o limita de uzura indiferent daca sunt lubrifiate sau mai putin lubrifiate.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, cautatorul de viteze e un ansamblu ce este actionat de timonerie si se recunoaste prin contragreutatea care o are la parteaq superioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CUM SE NUMESTE PIESA INCERCUITA?

 

3458723.jpg.efcc7987ceafcb3fdfd877af286e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se numesc CLEME REGLAJ timonerie !

Modificat de tapa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut stie cineva ce cod are CLEMA REGLAJ timonerie pentru golf 4 alh an 2001?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru cei ce vor sa ia din jocul schimbatorului stanga , dreapta astazi am insistat asupra unui idei si am eliminat practic 80 din respectivul joc(daca faceam saiba de metal mai groasa riscam sa nu mai intre deloc in viteza...practic sta destul de ferm si intra ok in toate vitezele inclusiv in R...timoneria parca sta lipita de motor acum si raspunde mult mai bine intratului in viteza).Toata afacerea a costa 40 de bani(adica 2 saibe de metal)si ceva timp si anume aproximativ o , ora(in afara de montat si demontat timoneria bineinteles) pentru a poliza cu flexul ambele saibe putin cate putin pana am ajuns la cota dorita...se polizeaza in functie de cata grosime trebuie sub acele bucse de teflon(in interior nu au joc doar jos au facut din cauza frecarii cu metalul si lipsei de vaselina la timp...am sa pun si niste poze si un filmulet scurt...In prima poza o sa vedeti si care era grosimea initiala a saibei inainte de polizare...ambele au iesit de aproape 2 mm asa ochiometric ca nu am avut la indemana subler...practic acei 2 mm care lipseau din bucsa de teflon influenteaza foarte mult intratul in 1 si 2 respectiv R...

bitcp3.jpg

2j6661f.jpg

5o7byc.jpg

f09jdw.jpg

e7zbs7.jpg

2r61fth.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=I_LK5fIFFmc filmuletul este aicia...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce diametru interior au saibele ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ar trebui undeva pe la 11 mm sa fie cota pe cota dar nu am gasit  si am luat de 13(am fost cu piesa din ultima poza stanga in mana...)Pozele sunt facute cu zoom...saibele sunt mult mai subtiri decat par in poze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva unde gasesc si eu piesa aia de plastic rupta din poza?

Imi sare de la locul ei cand dau in marsarier.Am sunat pe la dezmembrari si nu dau decat cu tot cu cutie.La comanda ar fi pe la 250 ron cu tot cu levierul pe care este montata dar dureaza cateva saptamani pana vine din Germania....

asdf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Foarte interesante explicatiile cu compensarea uzurii bucselor prin adaugarea saibelor. Voi incerca sa execut saibele din tabla de alama (sau aluminiu), am cateva straifuri de tabla. Dealtfel in acest caz diametrul interior va fi cota pe cota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva unde gasesc acele bucse mici negre in Bucuresti? Eu caut de cauciuc, nu de buretele ala riginal care e slab... Am cautat si pe net dar nu am gasit astfel de bucse. Oare or fi in zona Obor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am sa incerc sa le fac din acel izolator termic care se pune pe tevile de incazire. Sa vad daca gasesc la diametrul respectiv. S-ar putea sa fie corespunzator si acel material care imbraca balonul de sticla al becurilor de far noi (in cutia de ambalaj)  (de exemplu H7 cum avem noi) care nu permit atingerea sticlei becului in momentul manipularii. Cauciucul este prea rigid, trebuie sa permita foarte usor miscarea acelor rotule in toate directiile. Doar daca s-ar gasi un furtun f.f. flexibil din care sa fie taiate acele protectii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost si am cautat in Obor asa ceva, un furtun ceva, mai moale, ca sa fac bucsele din el. Cat e Oborul de mare, n-am gasit mai nimic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Am un Tdi 5 trepte cu temonerie pe cablu si de ceva vreme intra urat in viteza a 2 si a 3-a. Am inteles ca ar fi de vina niste bucse.

1jo 711 761 C - asta are gaura mai mare

1jo 711 761 B - asta are gaura mai mica.

1jo 711 067 L- trebuie 2 astfel de piese

1jo 711 550- asta e patina alba.

A schimbat cineva pana acum aceste piese? Daca da, merge mai bine cu schimbatul vitezelor? Si cam cat ar costa?

 

6652_300.jpg

274132_x800.jpg

319158_x800.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va rog cine ma poate ajuta cu un cod pentru piesa din imagine?vreau sa curat timoneria si sa elimin jocul din maneta si nu stiu cum sa fac rost de bucsa respectiva care banuiesc ca e din teflon.

Multumesc anticipat.

 

IMG_1397.JPG

Modificat de Radu Mircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te asigur ca separat nu se gaseste nici macar la reprezentanta...doar piesa cu totul(adica subansamblul ce contine acea bucsa de teflon).Desfa acolo si vezi daca ai joc cu ea demontata...sa nu ai joc sus / jos cum am avut eu(restul de joc pe care il ai este din tije) adica astea 4 16itt1j.jpg

am cumparat pe topran(nu fac reclama doar ca sunt ok ca si calitate pret ca doar sunt consumabile...)pentru ca la 2 saptamani dupa ce le am curatat si uns faceau iar joc clar pentru ca acele bucse de plastic sunt uzate si nu are rost sa le mai remontezi pentru 50 de lei...am schimbat si vaselina pentru ca cea siliconica la temperatura am vazut ca se moaie si ''plange'' nu ramane groasa...am pus bosch superfit TO 100...nu curge si nici nu ataca plasticul ori cauciucul...(m am documentat inainte sa dau si deja are 3 saptamani si este mai mult ca ok...) desi este pentru frane...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc sdR+ pentru detalierea operatiilor pentru curatarea timoneriei. Chiar ar trebui pus un DIY referitor la asta. Am curatat timoneria, am gresat cu vaselina si operatia a durat cam 2h jumatate. Intra mult mai bine in viteza. Se simte diferenta. 

image.jpeg

Modificat de Radu Mircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare

On ‎7‎/‎24‎/‎2016 at 11:31 AM, Radu Mircea said:

Multumesc sdR+ pentru detalierea operatiilor pentru curatarea timoneriei. Chiar ar trebui pus un DIY referitor la asta. Am curatat timoneria, am gresat cu vaselina si operatia a durat cam 2h jumatate. Intra mult mai bine in viteza. Se simte diferenta. 

image.jpeg

Salutare, cu ce ai curatat timoneria si cu ce ai uns gresat dupa aceea ? Exact ce produse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!