Jump to content

Reglajul timoneriei - mk4


WNS
 Share

Postare recomandată

Fiecare tija si fiecare bucsa are cod separat. Cel putin asa am inteles eu din ce mi-a spus volksman. De asemenea, se potriveste kitul de bucse de reparatie de la Golf Mk II. Colegul golf416 asa a rezolvat-o. Daca ai rabdare putin... astept si eu un kit din ala. Cand imi vine si cand il pun iti spun si cod si compatibilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am terminat si eu operatiunea. Tot mecanismul era intr-o stare mai buna decat ma asteptam. Oricum, am inlaturat foarte multa mizerie de pe acolo (praf, vaselina/ulei). Dupa degresare si regresare am observat ca totul se misca ceva mai bine. Am pus totul la loc, iar dupa reglajul din suruburi merge foarte bine, nu mai agata deloc.

Ma bucur ca s-a terminat cosmarul si sper ca nu o sa mai apara probleme prea curand. Daca schimb si dogbone-ul sunt usurat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru gresare am folosit un spray cu vaselina pentru angrenaje de la Repsol. Am vazut ca se recomanda spray-uri cu vaselina siliconica. La mine asta si-a facut treaba de minune.

 

Ca idee la mine intra foarte bine in viteza acum. De fapt facea probleme doar prima treapta si marsarierul.

 

Mai ramane sa ii verific bucsa din capatul de jos al schimbatorului sa vad daca nu cumva de acolo am acel mic joc in schimbator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sunt nou pe forum. Am si eu o problema. Imi mergea timoneria foarte foarte greu. am observat ca era suportul motor de pe partea soferului dus, l-am schimbat, am schimbat uleiul din cutie, dar tot merge greu, iar cel mai enervant este ca merge greu dupa ce se incalzeste motorul, iar in a1a nu intra decat daca bag a2a inainte. cand o scot din a2a, nu vine intre 3 si 4, iar din a5a, la fel. E cineva care se pricepe la timonerii si cutii de viteze? am 1.6 16v 105 cai. Pe mine ma depaseste problema. Am citit ceva cu reglajul, oare sa fie doar din atata lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea să fie chiar mai puţin lucru: timoneria gripată. Dă bine cu WD40 pe la toate îmbinările mobile ale timoneriei, tije sau ce mai este pe acolo şi apoi după ce-şi dă drumul unge cu nişte vaselină siliconică (pui pe cineva să bage succesiv în viteze şi tu observi tot ce mişcă unde intră în cutie şi vezi şi sub maşină în dreptul schimbătorului). Ridică şi manşonul de la schimbător şi vezi nuca aia de teflon în ce stare este şi dacă este unsă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e uns totul, e altceva... deasta vreau sa o vada cineva care se pricepe, cineva care stie bubele lor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavian92 degeaba pui vaselina pe tije de la timonerie ca tot greu va merge.

Ca sa faci o treaba buna trebuie sa desfaci toate tijele de la timonerie sa le speli  si sa le gresezi.Le gresezi doar in acea nuca a tijei.

In poza de mai jos am incercuit locul unde gresezi cand demontezi tija.

post-46557-0-50592200-1393169902_thumb.j

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le-ai numarat vreodata?  :D  :D  sunt o gramada... dar merita sa incerc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tije sunt doar 4. Sunt doua rasucite si doua mai lungi, drepte. 

 

@Octavian, daca ai timp zilele astea dupa amiaza sa vii pana la Auchan Titan ii facem si un reglaj, ca sa scoti macar asta de pe lista, in caz ca nu se rezolva. Eventual te uiti si la mine cum intra in viteza. Cam aceeasi problema am avut-o si eu si am rezolvat-o cu un reglaj. Sa tii o cheie de 13 in masina, fixa sau inelara ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, lasa-mi numarul tau pe privat si ne intelegem noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi problema o am si eu cu timoneria. Poate postezi pe forum cum ai facut sa nu mai agate ca sa o rezolvam si noi cei care nu putem ajunge pe la tine. Multumim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Vreau sa fac o recapitulare a ceea ce am/s-a spus pana acum in acest topic. Dupa cum am spus si in topicul in care mi-am descris masina sunt un noob in ale mecanicii, dar am avut un pic de curaj sa ma bag si efortul mi-a fost incununat cu succes.

Acum, venind vorba de timoneria pe tije, asa cum am si eu, trebuie avute in vedere mai multe aspecte:

 

1. Mai intai trebuie sa fiti complet siguri ca e timoneria de vina, atunci cand agata la intrarea in viteze. Eu am desfacut si cutia de viteze si s-a constatat ca nu aveam probleme cu niciun un sincron, doar 2 rulmenti mai obositi, care au fost schimbati. Desi nu era absolut necesar, totusi am eliminat de pe lista cu posibile cauze o eventuala defectiune in cutie.

 

2. Daca sunteti siguri ca nu e nimic in neregula in afara de timonerie, faceti urmatoarele 2 operatiuni:

2.1. Verificati vizual timoneria sa nu fie gripata, plina de mizerie, praf, ulei, etc. E posibil ca problema sa fie acolo.

2.2. Daca a trecut testul de "igiena" asigurati-va ca nu are joc. Ea avand in componenta 4 tije (deci 8 puncte de articulatie) plus alte piese aflate in miscare, e posibil ca unele bucse/piese de articulatie sa se fi uzat si atunci este evidenta problema. ATENTIE: daca timoneria are joc si nu este corectata problema mai intai, ci se face reglajul direct e posibil sa o dereglati mai mult, exact cum e in cazul geometriei la roti, cand mecanicul verifica mai intai eventualele jocuri din bucse, brate, bielete, mai intai de a face geometria.

 

3. Asigurati-va ca nu aveti joc in schimbatorul de viteze, dat de piese ce intra in componenta lui de la levier pana la partea de imbinare cu axul timoneriei, care se gaseste deasupra catalizatorului. Practic, daca atunci cand e in viteza levierul nu se misca mai mult decat ar fi normal (in treptele 1, 2 cativa mm spre stanga, in celelalte 3 cativa mm spre dreapta), atunci aceasta problema e eliminata)

 

3. Daca nici aici nu este nicio problema, atunci se poate face foarte usor reglarea. Pentru cei care nu stiu/nu au vazut cum se face reglare, va explic in cele ce urmeaza.

 

Procedura necesita o cheie de 13, fixa sau inelara. Daca vreti sa dati jos si bucata mare de plastic ce porneste din partea de jos a consolei centrale si ajunge intre scaune (care are pe ea scrumiera, mansonul de la schimbator, cotiera), atunci puteti folosi si o tubulara. Eu unul spun ca nu are rost. La aceasta se adauga o bucata de material dur (plastic, metal, etc.) care sa aiba fix 2 milimetri grosime. Eu am folosit o bucata de plastic ce permite fixarea pixului la buzunarul camasii, etc., partea pe care o rupeam cel mai repede in scoala generala :)).

 

Procedura se desfasoara in urmatorii pasi:

 

1. Ridicati mansonul schimbatorului de viteze.

2. Inspre fata schimbatorului veti vedea doua suruburi, in colturi, precum si un surub inspre spate, coltul din stanga.

3. Scoateti masina din viteza, lasand schimbatorul la punctul mort.

4. Slabiti suruburile din fata, folosind cheia de 13.

5. Dupa cum puteti observa, in standa levierului este o mica lama de metal, care corespunde unei bucati asemanatoare, de pe suportul pentru schimbator in partea stanga, parti care se apropie si se intalnesc atunci cand levierul se misca inspre stanga pentru a intra in treapta 1 si 2. Intre aceste aceste doua bucati/lame de metal se pune obiectul de 2 mm.

6. Stabilizati levierul schimbatorului in acea pozitie (2 mm distanta fata de suport, in partea mediana/punctul mort). Odata stabilizata pozitia, strangeti bine ambele suruburi din partea din fata.

 

In acest moment, timoneria este reglata si nu ar trebui sa mai aveti probleme. Sfat general: apasati pedala ambreiajului pana la fund si atunci cand introduceti in treapta 1, asigurati-va ca ati facut toata cursa levierului spre stanga, pana atinge acea lama de metal.

 

Imediat ce am acces la masina, fac o poza si explic si grafic. Daca aveti intrebari, lasati un PM sau dati un telefon.


Cu privire la tije, ele sunt 4, dar numai una este rasucita, din plan apropiat cum te uiti la motor, una din plastic scurta si altele doua lungi. Nu de alta, dar sa stiti exact despre ce e vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Am schimbat si eu la timonerie urmatoarele repere:

Aveam o problema cu intratul in ,,mers inapoi''.

Timoneria este mult mai ferma si intrarea in viteze este mult mai teapana si ferma.

Urmeaza biela de comanda a axului selector (piesa de legatura ax selector cutie si timonerie) care o sa vina pe original sa nu apara probleme.

post-64586-0-83677600-1424260005_thumb.j

post-64586-0-23721900-1424260014_thumb.j

post-64586-0-02167000-1424260189_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut.

E grea operatiunea de schimbare a celor 4 tije ? Eu am o problema cu intratul in viteza a 2-a si ma gandeam sa ii fac o reglare + inlocuire tije.

E necesar drumul la un service auto ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Octavian92 degeaba pui vaselina pe tije de la timonerie ca tot greu va merge.

Ca sa faci o treaba buna trebuie sa desfaci toate tijele de la timonerie sa le speli  si sa le gresezi.Le gresezi doar in acea nuca a tijei.

In poza de mai jos am incercuit locul unde gresezi cand demontezi tija.

 

Salut

 

Cum se demonteaza rija respectiva?

 

Si de ce trebuie unsa doar aceea?

 

Mie imi agata la treapta a 2-a, dar nu neaparat asta m-ar deranja ci mai mult zgomotul (zdrong/tronc scurt metalic) care se aude cand schimb din 1 in 2.

 

Din 3 in 2 nu se aude acel zgomot. doar agata. dar fara zgomot

 

Am schimbat ulei cutie, lichid ambreiaj, suport cutie.. DEGEABA.

Am schimbat si eu la timonerie urmatoarele repere:

Aveam o problema cu intratul in ,,mers inapoi''.

Timoneria este mult mai ferma si intrarea in viteze este mult mai teapana si ferma.

Urmeaza biela de comanda a axului selector (piesa de legatura ax selector cutie si timonerie) care o sa vina pe original sa nu apara probleme.

 

Salut, cat te-a costat? ai facut-o singur inlocuirea? Cum se demonteaza tijele ? Se trag pur si simplu sau au suruburi ?

 

 

Leon 1.6 16V BCB

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna

Schimbatorul meu nu revine la punctul mort foarte usor dupa ce il scot din viteza, are asa o lentoare, trebuie un pic ajutat.

Exista un arc ceva ce trebuie schimbat? - masina TDI AJM 6 viteze.

Multu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare . Am o mica nelamurire e normal ca sa miste stanga dreapta contragreutatra de antimoniu de pe cutie unde vin cabluriel de la timonerie ....motor 1.9 TDI AXR 101 cp... cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Ma confrunt cu urmatoarea problema la masina din semnatura si anume:

- joc inainte-inapoi (2cm) al schimbatorului de viteze atat pe liber, cat si in viteza. M am uitat la timonerie, jocul fiind din biela de comanda a axului selector (deterioroare bucsa sferica).

N ar fi o problema cu jocul in schimbatorul de viteze, dar in anumite momente (treceri peste denivelari, gropi, franari bruste etc.) acest joc se manifesta si prin zgomot metalic (fier pe fier).

 

Am gasit codul oem pt piesa 1J0711076G (din ETKA) dar nu gasesc sa o cumpar.

 

Atasez si niste poze edificatoare (poate exprimarea mea a fost mai greoaie).

O seara buna sa aveti! 

 

post_64586_0_83677600_1424260005.jpggolf_mk4_4392.png

Modificat de dinamo1990
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dinamo1990 poti sa pui poza nr 2 completa, mai mare, si cu descrierea fiecare piese?

 

Si eu am probleme, ma gandeam sa schimb tijele astea - > http://www.ebay.com/itm/GEAR-LINKAGE-VW-GOLF-MK4-SKODA-SEAT-AUDI-A3-LEON-OCTAVIA-LINKS-RODS-NEW-REPAIR-/141257263171

 

vad ca nu sunt scumpe, dar oare cat de dificil sa schmba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am gasit de cumparat toata piesa aia, este cam 100 ron.
 

Aparent nu se gaseste doar bucsa aceea alba, decat tot ansamblul ce contine piesa alba.

 

Pe langa piesa aceea as dori sa schimb si tijele din linkul de mai sus, se gasesc la piese auto si fac cam 60-70 de lei toate.

 

Chiar nu are nimeni idee cum se schimba aceste piese?

este nevoie de vreo scula speciala ?

Se pot schimba doar aceste piese ?

 

Apropo, si la mine are schimbatorul joc pe directia fata spate, si face si zgomot cand il misc, dar la gropi nu mi se aude nimic.

La tine sa nu fie de la dogbone respectivul zgomot..

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adriannnnn, ai aici intreg ansamblul: link

Tijele acelea le-am schimbat si eu. Am postat aici codurile lor: link .

Operatia mi-a luat vreo 30 de minute. Initial am incercat sa le pun la loc cu mana dar nu vroiau sa intre. Apoi am incercat cu niste clesti cu cioc si am reusit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc

cum se comporta dupa schimbarea lor ? e mai bine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee la ce ajuta acea greutate de pe tija ? la mine nu exista, este o tija simpla.

http://s1.postimg.org/jluvs43sv/image.jpg

leon 1.6 16v

Aveti idee la ce ajuta acea greutate de pe tija ? la mine nu exista, este o tija simpla.

http://s1.postimg.org/jluvs43sv/image.jpg

leon 1.6 16v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!