Jump to content

Climatronicul afiseaza toate segmentele pe display


rob3rtyn0
 Share

Postare recomandată

Nu, inca nu am VCDS. Urmeaza sa-l cumpar...

Ideea e ca face figura asta doar cand il pun sa bage aer rece, >19°.

Filtrul de polen l-am schimbat acum 10.000km si e putin prafuit.

Prima data o scanare si dupaia vedem ce si cum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La B5,5 nu are nicio legatura cu filtrul de polen. Nu vad legatura nici la O2.... ca are alt tip de unitate de clima.

La B5,5 cand iti clipesc toate segmentele de pe afisaj, clima a intrat in avarie.... se poate intampla datorita lipsei freonului din instalatie - usor de probat -, defectarii senzorului de presiune... sau a unei presiuni prea mare in sistem - electroventilator care nu merge ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La B5,5 nu are nicio legatura cu filtrul de polen. Nu vad legatura nici la O2.... ca are alt tip de unitate de clima.

La B5,5 cand iti clipesc toate segmentele de pe afisaj, clima a intrat in avarie.... se poate intampla datorita lipsei freonului din instalatie - usor de probat -, defectarii senzorului de presiune... sau a unei presiuni prea mare in sistem - electroventilator care nu merge ......

Problema cu eroarea la climatronic mai apare si din cauza uzurii radiatorului de racire a compresorului. In timp, de la insecte, turbojet (la spalatorie) etc lamelele radiatorului se indoaie, afectand astfel racirea. De asemeni, este f greu de curatat la spalatorie acest radiator, din cauza pozitiei lui, dar si din cauza ca presiunea prea mare din turbojet il poate fisura. Climatronicul va intra in eroare de regula cand masina este in trafic, cu motorul pornit, insa se misca cu viteza melcului (stationari prelungite la semafor, blocaj in trafic etc), din cauza ca radiatorul este racit doar de electroventilator, fara racirea data de fluxul natural al aerului.

Cand se intampla asta puteti spala radiatorul cu un furtun cu apa de la robinet/canal, adica nu cu presiunea mare pe care o da un turbojet ... mai mult "clatiti" radiatorul si, ca o solutie temporara, este f buna. Solutia de baza insa este inlocuirea radiatorului.

Cineva intreba mai sus "de cand nu ai mai bagat freon in instalatie?". Daca nu sunt pierderi, freonul nu se consuma, cel putin asa mi s-a spus cand am facut o verificare la o firma destul de respectata in instalatii de climatizare din Iasi. Deci umplerea instalatiei cu freon este pentru mine ca un bandaj pus provizoriu, ca si cum ai umple o sticla cu apa, insa sticla are una sau mai multe gauri la fund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la modulul climatronic.De cand s-a incalzit afara si pun contactul la masina pt a porni (indiferent daca climatronicul a fost oprit/pornit anterior) display-ul de la climatronic incepe sa palpaie aproximativ 10-15 secunde (afiseaza toate segmentele posibile de pe el) dupa care isi revine si merge normal,la scanarea cu Vcds nu da nici o eroare.Ce problema ar putea fi sau e normal din cauza caldurii sa fie asa?Mentionez ca ventilatorul de la clima nu porneste,cred ca trebuie schimbati carbunii.Sa fie din cauza acestuia oare?

Modificat de C o s m i n
mutare in topic corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passatul lui tata la fel facea cand avea probleme la clima, cand era mai putin freon in instalatie.

In cazul lui nu mai era deloc freon caci atinsese cu un furtun de la clima ( cel ce pleaca direct din butelie, acesta fiind amplasat foarte jos ) si se fisurase.

Dupa ce a umplut instalatia cu freon au zis baietii de la SERPICO Craiova ca nu v-a mai afisa asa ceva si au avut dreptate. Chiar nu a mai afisat.

Ai verificat daca mai e tot freonul in ea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut a fost completat,rece baga,pot verifica treaba asta cu vcds cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi apare eroarea 313 00. imi puteti spune ce semnifica aceasta eroare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru28

Rog colegii cu aceeasi motorizare ca a mea ( 1,9 TDI 115 cp an fab 2000) si care au desfacut presscontactul (F129) sa ma ajute in identificarea tipului. Trebuie sa il schimb si nu am dat inca bara jos. Atasez poze gasite. Multumiri anticipate

post-69145-0-24949000-1336237900_thumb.j

post-69145-0-82404200-1336237948_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

313 cred ca este senzorul din canalul de aspiratie, o scanare cu vag com arata mai exact care e problema.

alexandru mai bine dai bara jos si vezi ce ai tu acolo decat sa cumperi ceva gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate presostatul si gasesti codul pe el. Nu se pierde freon daca dai presostatul jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru28

Multumiri pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

johnny erasure

@terminatoru: aceeasi problema si la mine. Anul trecut am schimbat un furtun de clima si am incarcat instalatia cu freon. Cum ai rezolvat problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

mie imi apare eroarea 313 00. imi puteti spune ce semnifica aceasta eroare?

Temperature Sensor in Fresh Air intake duct (G89)

senzor defect sau cablaj cu probleme. Daca nu ai umblat pe acolo, mai mult ca sigur e senzorul

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

La VW din semnatura am si eu aceeasi problema cu afisorul climatronicului. O data la cateva porniri imi palpaie. Am citit de F129 ca ar fi defecta, sau mufa oxidata. Nu l-am depistat unde este.

Rog o poza la zona in care este si ce trebuie sa dau jos de pe masina sa ajung la el.

O intrebare: la cate incarcari cu freon se mai introduce in sistemul de racire ulei?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a aparut o mica mare problema la climatronic chiar dupa schimbarea distributiei. Nu stiu daca are legatura sau nu, ma gandesc sa nu fii atins ceva baietii pe acolo. La mine au tras in fata bara cu calandru, radiatoare etc, insa nu au mai desfacut si furtunele care intra in compresorul de AC. Le-au incovoiat putin ca sa aiba loc sa lucreze si gata.

A 2-a zi dupa aceasta operatiune (mentionez ca clima mergea f bine inainte de aceasta schimbare, iar acum 2 luni am schimbat uleiul in compresorul AC si am umplut instalatia cu freon), cand pun contactul, incep sa-mi clipeasca toate segmentele pe displayul de la AC. Clipesc asa cam 10-15 secunde, dupa care isi revine la normal, insa compresorul nu porneste.

Am facut o scanare si am gasit urmatoarele erori:

Component: CLIMATRONIC B5GP 0006

Coding: 17000

Shop #: WSC 00028

VCID: 2647F2ABE88F

2 Faults Found:

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-10 - - - Intermittent

01336 - Data Bus for Comfort System

80-00 - Single-Wire Operation

Mecanicul a zis ca ar fi dus senzorul de temperatura si presiune la freon, insa tot el a mai zis ca este posibil sa fi pierdut tot freonul din instalatie. Nu stiu ce sa cred, imi pare o coincidenta prea mare sa pice senzorul chiar cand au schimbat ei distributia. Am verificat releul si siguranta de la compresor si sunt bune. A trimis curent direct la compresor si cupleaza si decupleaza compresorul. A incercat sa puna oarecum pe direct compresorul si a pornit, insa nu baga deloc aer rece. Ma poate lamuri ce ar putea fi inainte sa cumpar senzor? Nu de alta, dar vine pe original si nu mi-l primeste inapoi la magazin pe asta nou daca se dovedeste ca senzorul meu de pe masina este bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca mai ai freon in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, am gasit problema: mecanicul, din exces de zel, cand mi-a schimbat distributia si a vrut sa-mi puna inapoi aparatoarea la roata drapta fata, a vazut ca erau rupte niste cleme pe acolo si a decis sa bage un surub sa tina bine. Problema este ca acel surub s-a dus direct in furtunul de AC :( Pe de o parte nu are vina mecanicul, ca furtunul nu ar fi trebuit sa fie in acea pozitie, insa la mine este putin deplasat din cauza unei lovituri primite de masina in fata. Pe de alta parte insa, trebuia si mecanicul sa verifice inainte de a infileta suruburi in locuri unde nu era planuit sa fie nici un surub.

Asta e, s-a apucat acum mecanicul sa caute furtun la SH si, cand gaseste, sa-mi reumple instalatia cu freon si ulei.

La VW din semnatura am si eu aceeasi problema cu afisorul climatronicului. O data la cateva porniri imi palpaie. Am citit de F129 ca ar fi defecta, sau mufa oxidata. Nu l-am depistat unde este.

Rog o poza la zona in care este si ce trebuie sa dau jos de pe masina sa ajung la el.

O intrebare: la cate incarcari cu freon se mai introduce in sistemul de racire ulei?

Multumesc

Sper sa nu-ti spun prostii (daca e asa ma vor corecta colegii), insa F129 cred ca este senzorul de presiune freon. Este situat in stanga jos a masinii, cum stai cu fata la masina, ca si cum ai deschide capota. Accesul la ele ste facil, trebuie doar sa dai jos masca fata. De fapt, nici macar sa o dai jos, ci doar sa o scoti din cleme si suruburi, fara a scoate si plasticul de care tragi ca sa deschizi capota, dupa care o intorci putin ca sa ai acces. F129 este in stanga jos, in fata radiatorului de racire motor. Atasez o poza, sper sa-ti poti da seama unde vine. Teoretic ulei se completeaza atunci cand trebuie. Practic eu am schimbat uleiul, nu am completat deoarece in 4 ani a fost nevoie de 1 singura incarcare cu freon (la care am schimbat si uleiul).

post-36091-0-87322800-1345274143_thumb.j

Modificat de dolphspeed99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.

Am si eu o problema cu instalatia de racire.

Anume pierde freon.Am fost la o incarcare cu freon si substanta de contrast pt a depista pe unde curge si dupa cateva zile, surpriza: nu a gasit pe nicaieri substanta fluorscenta.

Acum, a mai incarcat o data, caci se golise de tot si maine ma duc diin nou.

Intrebarea e: A patit cineva sa fie intr-o zona greu accesibila/vizibila vreo scurgere?

Caci toate datele sprea asta duc.Dar pe unde ar putea fi?Sper sa nu fie in bord cum sugera mecanicul, ca am inteles ca trebuie dat bordul jos si tare nu as vrea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Speri tu, da speri degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil.... oricum, dificil de aflat.... trebuie dat jos bordul si unitatatea de clima, ca sa poti scoate si verifica evaporatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Pentru cei ce ai gasit mai greu pe unde rasufla instalatia de freon, am reusit sa gasesc buba.

Era un senzor care se afla in dreapta radiatorului de clima in spatele barii.

Scapa freon prin senzor efectiv.

Schimbat senzorul 250ron ca il avea omul.(nu stiu daca m-a ars, dar sunt bucuros ca am din nou racoare in masina.)

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu scapari pe la acea sonda, care este senzorul de temperatura si presiune la freon, insa la mine scapa pe la acel O-ring violet ... s-a schimbat imediat, a costat 1,6 RON pe original. Initial comandasem sonda, care a costat 100 RON pe producator, insa deoarece sonda era buna, am returnat-o. Poate la tine a fost 250 din cauza ca e originala sau ... nu stiu. Poate insa, in cel mai pesimist scenariu, mecanicul ti-a schimbat acel O-ring problema, ti-a spus o sonda buna, ti-a luat sonda ta tot buna :) si ti-a mai halit si 250 RON. Pe de alta parte insa, poate ti-a pus sonda originala si chiar scapa prin sonda si nu pe la O-ring.

Modificat de dolphspeed99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scapa prin sonda se ducea tot freonul odata. poate a schimbat doar oringul.

Si e sonda doar de presiune, nu si de temperatura,.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut,

astazi am demontat acel senzor de presiune si in interiorul lui (unde sunt muflele de conectare) era plin cu substanta de contrast. este cumva posibil ca pe acolo sa pierd freonul si totodata sistemul de climatizare sa nu mai functioneze?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, nu esti primul la care freonul a trecut prin senzor si a iesit prin mufa de legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!