Jump to content

Viteza pentru consum optim extraurban


mmaniaq
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Sa zicem ca vreau sa brazdez mandrele shosele vest-europene.....

As vrea daca se poate sa aflu si eu care este viteza "economicoasa" :ok: la modelul meu de golf (vezi avatar) : 120-130?

thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca mai curand 80-90km/h. La 120-130 sigur ai consum mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ignoram efectele aerodinamice, viteza economica este cea obtinuta la turatia de cuplu maxim in treapta superioara de viteza. (cazul tau 2500 rpm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi,

Imi poti da cumva detalii despre turatiile la care am cuplu maxim pt fiecare treapta (asta in ideea ca le ai undeva, ca eu am cautat si nu am gasit).

Stii cumva cuplul maxim la ce turatie il obtin pt modelul meu?

Dupa cum spui ....ar trebui sa o tzin in 2500 ture in a 5-a ...si acolo e economie(sau ma rog , in orice viteza)?

thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplul maxim "se obtine" la aceiasi turatie indiferent de treapta de viteza selectata (este o proprietate a motorului si nu a cutiei de viteze). Cuplul maxim al motorului poate fi considerat regimul de "rezonanta" al motorului, cu randament maxim, este regimul unde este produs maximum de lucru mecanic. Acesta este motivul pentru care este si regimul cel mai economic de functionare (cazul sarcinii partiale - adica mentinerea regimulul de turatie ).

La motorul tau cuplul maxim este de 145 Nm la 2500 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am nevoie de lamuriri:).

Sa inteleg ca, cuplul maxim pe care eu il obtin la 2500Rpm nu e totuna cu "zona in care motoru trage cel mai tare"?

Ca daca o luam asa , jucaria mea numai dupa 3000 incepe sa traga serios (efectiv sa simti ca te apasa in scaun)......

thx again

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite tot citat din andi (sau un clasic in viata cum se zice)

Formula: P(cp)=RPM x Cuplu (Nm)/3865.8

Deci puterea la orice turatie este data de produsul cuplului si al turatiei.

Diferenta de la benzina la diesel este de turatie de putere maxima.

Daca dieselurile ar putea urca la aceleasi turatii ca benzinele (dar datorita masei mari a pieselor in miscare nu se pot atinge astfel de turatii) ar avea puteri mult mai mari comparativ cu motoarele Otto de cilindree asemanatoare.......

deci dupa 3000 RPM motorul tau dezvolta mai multa putere chiar daca cuplul scade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in vorba ..... :bounce:

Am observat ca exista cateva elemente care influenteaza destul de mult consumul...

1.Evitarea utilizarii aerului conditionat

2.Folosirea cat mai mult a franei de motor ( consum 0 pe perioada folosirii franei de motor )

3. Surprinzator, consumul minim nu este la turatia de cuplu maxim ci mai jos de aceasta turatie din mai multe motive ( creste rezistenta la inaintare odata cu cresterea vitezei , turatia mai mica a motorului inseamna mai putina motorina injectata in cilindrii... ).

In cazul motorului meu pumpe-duse cuplul maxim este atins la turatia respectiva NUMAI daca este necesar :ok: . In cazul in care acest cuplu nu este solicitat , cuplul generat de motor la turatia data ca fiind turatie pentru cuplu maxim, este sub nivelul maxim. :) . Banuiesc ca nu am fost prea explicit , dar exista un lucru cert: daca merg in aceeasi viteza la turatia de cuplu maxim si pe urma la o turatie sub turatia de cuplu maxim , calculatorul de bord imi indica un consum mai bun in cazul in care am o turatie mai redusa. De obicei cel mai bun consum il am undeva pe la 1600 ture ( 1900 este turatia de cuplu maxim ).

Parerea mea :drunk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplul maxim se obtine evident la turatia respectiva in conditiile pedalei la fund (WOT - Wide open throttle), dar turatia de cuplu maxim este turatia la care "randamentul" motorului este maxim indiferent de conditiile de exploatare.

Consumul mai bun la 1600 RPM se datoreaza rezistentei la inaintare mai mici decat la 1900 rpm,(in aceiasi treapta de viteza).

De experimentat retrogradarea si pastrarea turatiei la 1900 rpm (viteza V daca imi aduc bine aminte inseamna aproape 100 Km/h).

to mmaniaq: Apropos de consum, nu uita sa umflii amvelopele la presiunea maxima recomandata de producator pentru modelul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Cuplul maxim "se obtine" la aceiasi turatie indiferent de treapta de viteza selectata (este o proprietate a motorului si nu a cutiei de viteze). Cuplul maxim al motorului poate fi considerat regimul de "rezonanta" al motorului, cu randament maxim, este regimul unde este produs maximum de lucru mecanic. Acesta este motivul pentru care este si regimul cel mai economic de functionare (cazul sarcinii partiale - adica mentinerea regimulul de turatie ).

La motorul tau cuplul maxim este de 145 Nm la 2500 rpm.

Sa inteleg ca depinde de tipul motorului? La golfuletul meu cam care ar fi viteza/turatia optima? Consumul mai este influientat si de benzina ( 95/98 )? Voi ce benzina folositi?

OFFTOPIC: Multumesc ca existati!!! :ok: Cei ca mine gasesc un ajutor nepretuit aici... Uneori am impresia ca ma pricep mai bine la rachete nucleare decat la masini... :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplul si evolutia cuplului in functie de turatie este specific fiecarui motor in parte si chiar la acelasi tip de motor pe parcursul dezvoltarii lui s-au operat modificari, cazul si al motorului tau, astfel:

Codul motor ABD Mono Motrotronic

datele de productie: 10.1991 - 07.1995

Cilindree 1391 cmc

Putere 44 KW (60 cp)-5200rpm / 40 Kw (55cp)-5200rpm numai pentru piata din Austria

Cuplu 107Nm-(2400...2800rpm) / 103Nm-(2800...3200rpm) dupa 07.1992

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

:21: mersi mult :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Sa zicem ca vreau sa brazdez mandrele shosele vest-europene.....

As vrea daca se poate sa aflu si eu care este viteza "economicoasa" :ok: la modelul meu de golf (vezi avatar) : 120-130?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

pt. Valentin: Golful meu 1.4 i ABD Mono Motronic (thanks, Andi TDI!) cu doi oameni la bord, la drum lung (in Romania) la viteza de aprox.90-100 consuma cam 5.8l/100km. Pe afara n-am fost cu el, dar cred ca la drum intins cu 120 ar lua cam 6-6.5l/100km. In schimb partea nasoala e ca in oras, la drumuri scurte ia spre 9l/100km!!! Vreau sa-i fac un reglaj general (thanks pentru raspuns, wabbit!) in ce priveste aprinderea, avansul (care cam bate) si deoarece dupa o urcare de deal, de exemplu, miroase un pic a ferodou incins, suspectez si discul de ambreiaj ca incepe s-o ia din loc - deci asa s-ar explica consumul mai mare in special la trepte mici de viteza, chiar daca inca nu patineaza la pornire. Cu aceste probleme rezolvate ar trebui sa ma apropii de valorile de consum din cartea masinii (5.4 extra si 7.4 urban). Dar eu mai am o parere: +/- 1 litru depinde de sofer si incarcarea masinii. Voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!