Jump to content

Tratament cu Duralube pt motorul de 1,2 12v


X-Ecutor
 Share

Postare recomandată

Ma apropii de a 2-a revizie la mashinuta mea cu motor 1,2 12v 64 cp.

Pt ca eu o cam turez tot timpul (mai mult decat trebuie) am fost sfatuit sa fac un tratament cu Duralube.

A mai facut cineva asa ceva?

As aprecia f mult daca ati impartasi din experienta voastra!!!

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te pot sfatui doar ca daca nu ai probleme cu masina nu vad de ce ti-ai face unele noi... consuma ulei? care e ideea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da imi consuma ulei nu stiu cat dar o sa revin cu o cifra. Iar motivul pt care am fost sfatuit sa fac tratamentul asta e ca o turez f tare...... Mai precis: ibiza intra pe rosu la motorul asta cu putin inainte de 6000 rpm, la 2 gradatii peste 6000 rpm se taie alimentarea cu benzina. Daca vreau sa plec tare m-am invatat atat de bine ca pot schimba tot timpul la exact 6000 rpm....... Stiu ca o sa spuna multi ca sunt cu capul..... :) dar pur si simplu cateodat nu ma pot abtine. In carte scrie ca ibiza atinge cuplu maxim la 5400 de rpm. Nu fac treaba asta de mult timp de vreo 8000 de km, in rest am schimbat tot timpul la 3500-4000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as vrea sa stiu ,motorul meu are deja 80.000 km si nu stiu ce sa fac ,sa fac tratament cu duralube sau nu??

Daca cineva a folosit il asteptam cu detali ,impresi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duralube sau produsele similare contin aditivi care ar putea neutraliza anumiti aditivi din uleiul introdus in motor. Daca folosesti ulei sintetic as zice sa nu bagi duralube. Eu am avut o experienta placuta cu Duralube insa intr-un motor in care am bagat doar mineral.

Un alt efect negativ posibil se datoreaza depunerilor de teflon cauzate de duralube. Producatorul zice ca sunt benefice pt ca frecarea nu mai este metal pe metal, deci protejeaza insa in aceeasi ordine de idei aceste depuneri pot ingusta - bloca canale de ungere in bloc sau in filtrul de ulei.

Parerile insa sunt diverse, nu cred ca poate cineva sa-ti dea un sfat concludent. Dar pt ca tu ai doar 8kkm, eu zic sa-i dai ulei bun si sa-l incalzesti bine intainte de turatiile mari si daca se poate sa nu-l duci pana taie alimentarea ... cat se poate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Akebono: Mersi mult de sfaturi. E bine ca si tu ai zis de incalzirea buna a motorului si turatii mari. Eu intodeauna incalzesc f fff fff bine motorul inainte sa merg cu turatii mari. Niciodata cu motorul rece sau abia ajuns la 90 de grade.

Daca mai este folositoare informatia: masina mea are 18060 de km, prima revizie s-a facut la 9800 de km si pe a 2-a vreau sa o fac la 20000 de km. Revizia va fi urmata de un drum f lung de aprx 3500 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Akebono: Am uitat sa scriu ca acum uleiul de la mine din motor este Mobil 1, care dupa cunostintele mele este unul sintetic. Este corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carte scrie ca ibiza atinge cuplu maxim la 5400 de rpm.

<{POST_SNAPBACK}>

pe site zice ca acolo e puterea maxima

cuplul maxim e la 3000

Modificat de pinkzone911
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
@ Akebono: Am uitat sa scriu ca acum uleiul de la mine din motor este Mobil 1, care dupa cunostintele mele este unul sintetic. Este corect?

<{POST_SNAPBACK}>

Intr-adevar este sintetic.

Eu unul ti-as recomanda Castrol, eu numai asta folosesc de o gramada de timp.

Cand aveam Tico foloseam Aral,dar nu prea mi-a placut si am trecut pe Castrol.De atunci la toate masinile care le-am avut si la cea actuala tot Castrol folosesc-> parerea mea :banghead:

Cat priveste schimbatul treptelor pe la 6000 rpm....cam nasol,oare cat o sa tina motorashul ala???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da imi consuma ulei nu stiu cat dar o sa revin cu o cifra. Iar motivul pt care am fost sfatuit sa fac tratamentul asta e ca o turez f tare...... Mai precis: ibiza intra pe rosu la motorul asta cu putin inainte de 6000 rpm, la 2 gradatii peste 6000 rpm mi e taie alimentarea cu benzina. Daca vreau sa plec tare m-am invatat atat de bine ca pot schimba tot timpul la exact 6000 rpm....... Stiu ca o sa spuna multi ca sunt cu capul..... :banghead: dar pur si simplu cateodat nu ma pot abtine. In carte scrie ca ibiza atinge cuplu maxim la 5400 de rpm. Nu fac treaba asta de mult timp de vreo 8000 de km, in rest am schimbat tot timpul la 3500-4000 rpm.

<{POST_SNAPBACK}>

Daca te apropii de a doua revizie inseamna ca ai aproape 30 000 km.

Ce te-as sfatui eu ,avand in vedere ca tot turezi motorashul ala , sa schimbi uleiul mai des,adik pe la fiecare 10 000 km.Asa il protejezi si ii nu ii scurtezi durata de viata.Chiar in carte scrie ca in conditii grele de exploatare (mers in oras, porniri si opriri scurte fara sa se incalzeasca mot,etc) uleiul tre' sa se schimbe mai devreme (inclusiv filtre si altele)..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic. Eu nu prea am incredere in "most sell on TV".

Eu nu am bagat niciodata asa ceva in motoare (si am avut un diesel care m-a dus peste 600.000 km). Consider ca aditivii din uleiurile sintetice sunt suficiente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duralube sau produsele similare contin aditivi care ar putea neutraliza anumiti aditivi din uleiul introdus in motor. Daca folosesti ulei sintetic as zice sa nu bagi duralube. Eu am avut o experienta placuta cu Duralube insa intr-un motor in care am bagat doar mineral.

Un alt efect negativ posibil se datoreaza depunerilor de teflon cauzate de duralube. Producatorul zice ca sunt benefice pt ca frecarea nu mai este metal pe metal, deci protejeaza insa in aceeasi ordine de idei aceste depuneri pot ingusta - bloca canale de ungere in bloc sau in filtrul de ulei.

Duralube nu contine teflon, sunt niste particule ionizate care se lipesc doar pe zonele foarte fierbinti ale motorului.

Sincer eu cred ca merita la motoarele de tehnologie veche.

Eu am incercat pe o Dacie din '82, capitala si la 10k Duralube, si super, de la 10k si-a schimbat soundul (s-a rafinat), la 80k nu consuma deloc ulei fara nici o interventie la motor.

La Supernova, motor Renault, nu mi-am dat seama de diferenta.

La Fabia 1.4, primul motor care s-a scos din oferta, la fel.

Parerea mea:

-daca ti la aditivi, nu-ti recomad altceva (care contine teflon), Duralube iti va proteja motorul la 6000RPM timp de vreo 60k (si este si o solutie mai ieftina)

-daca esti mai "naturist" iti recomand un ulei gen race, complet sintetic (nu semisintetic), toate marcile de uleiuri au de la gama de complet mineral la semisintetic (10%...) pana la complet sintetic (100%) pentru motoare puternice si evident forjate, dar asta e solutia mai scumpa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La selgros... este oferta la 110 lei si primesti cadou un tratament pt sistemul de alimentare.

Eu unul o sa ii aplic un tratament cu duralube,am deja 85.000km si cred ca ar ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa zic ca si eu am fost multumit de DuralLUbe technology dar pe un motor de tehnologie mai veche insa, un motor de turatie, XR3i. Ideea este ca la 230.000 km cat aveam pe bord cu ea, am inceput sa o dau pe DuraLube, sa reduc consumul de ulei de la 400grame/1000 km. Dupa 5000 km, de mers cu tratyementul, s-a redus frate consumul si chiar sunetul o idee.

Concluzia etse ca l-am incercat pe un motor la care, poate, o segementare nu strica ... si s-a inbunatatit functionarea dupa folosirea lui. La motoarele mai noi, nu prea, schimabt ulei la timp(adica mai repede cu vreo 3-4000km fata de ce zic ei) si pus sintetic 100% nu vor exista probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Nu stiu ce sa zic. Eu nu prea am incredere in "most sell on TV".

Eu nu am bagat niciodata asa ceva in motoare (si am avut un diesel care m-a dus peste 600.000 km). Consider ca aditivii din uleiurile sintetice sunt suficiente.

<{POST_SNAPBACK}>

Nici eu nu aveam incredere in Duralube pana cand nu l-am folosit pe un Renault cu 112000km la bord. Consuma cam 800 gr. ulei intre schimburi si i-am pus ulei Castrol Magnatec 10W40 si un duralube. Consumul dupa 7000 km imi scazuse la 500 gr. La urmatorul schimb, acelasi ulei + Duralube. La doua saptamani dupa ce am facut schimbul am lovit-o frontal la Romana( accident cu Nicu Alifantis). Am venit de acolo pana acasa pe Brancoveanu pe motor, cu radiatorul tandari, fara apa in vas, fara probleme, in conditiile traficului de ora 17, prin centrul Bucurestiului. La Tineretului a inceput sa se auda de la motor un scartait tot mai pronuntat, iar in poarta casei mi s-a blocat motorul. Am crezut ca e gata dar dupa ce l-am lasat vreo trei ore sa se raceasca a pornit la a doua cheie, fara nici o bataie! Doar pompa de apa s-a distrus din lipsa de lubrifiere. Am schimbat din nou uleiul si acum, la 230.000 Km motorul consuma intre schimburi 3-400 gr. de ulei. Poate ca este doar un noroc, o intamplare, dar cine stie?... Motorul este benzina, multipunct, din 1994.

Modificat de Nea Vizanu'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 6000 RPM inseamna ca nu se incadreaza masina asta in cerintele tale :e prea mic motorul pentru cum vrei tu sa mergi cu ea

duralube e bun la motare "vechi cu sute de mii de km" ,la motarele noi nu simti diferenta dupa ce pui duralube

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 6000 RPM inseamna ca nu se incadreaza masina asta in cerintele tale :e prea mic motorul pentru cum vrei tu sa mergi cu ea

duralube e bun la motare "vechi cu sute de mii de km" ,la motarele noi nu simti diferenta dupa ce pui duralube

<{POST_SNAPBACK}>

Exact asa este. I-am pus si unui prieten intr-o Astra noua si mi-a zis ca nu simte nici o diferenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei bine, pana la urma nu mi-am facut tratament cu duralube. In schimb mi-am pus ulei Mobil 1, 5W30. Am sa ma uit pe cutie acasa sa vad cum se cheama exact ca mai scria ceva cu special formula.

Anyways: cum am schimbat uleiul, filtrele de ulei de benzina de aer s-a simtit o schimbare majora cu mashinuta! Fuge de rupe! :D

Stiu sigur ca uleiul anterior a fost tot Mobil 1 dar 4W40.

Eu stiu ca e bine sa pui acelasi tip de ulei in motor, iar daca vrei sa-l schimbi trebuie "curatat" de vechiul ulei.

Nu stiu daca sunt diferente majore intre 5W30 si 4W40!

Anyone?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4W40 nu a fost sigur vechiul ulei :D

In locul tau nu as merge cu 5W30 daca conduci cu ture multe. Conform normelor SAE, 5W30 are tendinta de a deveni mai fluid la temperaturi mari desi acolo uleiul ar trebui sa fie mai gros pentru a oferi o protectie buna.

Uleiul e folosit cu precadere la motoare cu regim variabil de service (long-life).

Pentru tine ar fi fost bun 5W50 (tot de la Mobil1, altii nu stiu sa ma faca) sau 10W60 (dar asta nu prea e bun pe timp de iarna - prea vascos).

Parerea mea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Toni! Am sa verific cu uleiul vechi.

Am mai primit o recomandare sa pun ulei de race sau formula racing. Nu stiu cum se cheama dar mi-am scris pe un post-it acasa. Oricum m-am potolit cu schimbatul la 6000rpm. Acum schimb la max 5000 ca trage mai bine masina. Am sa merg cu uleiul asta macar 5000 de km (cred ca-i fac pana in nov) si pe urma am sa schimb cu recomandarea ta. Pana atunci imi fac temele si ma destup la minte cu toate tipurile de ulei. Chiar daca vreau sa-mi cumpar noul leon vreau sa am mare grija de ibiza pt ca nu vreau sa o vand, vreau sa ramana in familie sau ca masina de oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@X-Ecutor Iti recomand cu caldura Mobil 1 5W-50. Este ulei full sintetic care nu isi modifica vascozitatea la temperatura. Este il folosesc pe masina mea, care are 148.000 km in regim de condus soprtiv (pana la 5500 rpm) si nu imi consuma aproape deloc (sub 300g ulei la un schimb, adica in 8000km). Masina nu a avut interventii la motor.

In schimb acest ulei sa gaseste mai greu si este mai scump: 400-500 mii lei / litrul. Dar oricum, cred ca este mai ieftin decat un ulei de racing.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti ce nu inteleg eu????De ce schimba vitezele la 6000 rpm,iar dupa ce a facut schimbul de ulei a zis ca merge mai bine si trage mai bine si schimba la 5000 rpm.eu ma intreb daca nu cumva are vreo belea la masina???? :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca el zice ca schimband acum la 5000 rpm in loc de 6000 rpm trage mai bine. Si asta e posibil daca 6000 rpm e ceva mai incolo de punctul de putere maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am schimbat (mai ales) filtru de aer, de benzina si cel de ulei este normal sa se simta o mica imbuntatire la demaraj. Puterea maxima a masinii este la 5500 rpm. Daca schimb la 6000 sau 5500 este acelasi lucru ca forta! M-am potolit pt ca stiu ca nu e tocmai sanatos ce fac (adika sa schimb in apropiere de rosu) si poate sa fie si efectul placebo aici dar mi se pare acum ca mashinuta trage mai bine un pic, cel putin la demaraj! Si cred ca asta sigur se trage de la filtru de aer care e nou! Imaginati-va ca alergati tinand acoperita una din nari. Sigur nu scoateti acelasi timp daca ati respira cu amandoua narile! Asa este si cu un filtru de aer nou!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am schimbat (mai ales) filtru de aer, de benzina si cel de ulei este normal sa se simta o mica imbuntatire la demaraj. Puterea maxima a masinii este la 5500 rpm. Daca schimb la 6000 sau 5500 este acelasi lucru ca forta! M-am potolit pt ca stiu ca nu e tocmai sanatos ce fac (adika sa schimb in apropiere de rosu) si  poate sa fie si efectul placebo aici dar mi se pare acum ca mashinuta trage mai bine un pic, cel putin la demaraj! Si cred ca asta sigur se trage de la filtru de aer care e nou! Imaginati-va ca alergati tinand acoperita una din nari. Sigur nu scoateti acelasi timp daca ati respira cu amandoua narile! Asa este si cu un filtru de aer nou!

<{POST_SNAPBACK}>

Daca vrei si mai multa putere baga un filtru sport si o sa simti ca alergi cu 3 nari. Acum pe bune, sunt filtre de aer sport care au dimensiunile filtrelor standard, nu trebuie sa modifici nimic din sistemul de admisie cu aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!