Jump to content

Problema cutia de viteze manuala


Cosmo17
 Share

Postare recomandată

st3reo daca ai drum in bv ti-l fac io. :icon_thumright: .dar io zic ca nu ie atit de greu da desfaci ce ti-a zis colegu.iti trebuie un pic de curaj sa te apuci si ceva scule,doar suntem barbati,in special un cleste papagal pentru colieru de tabla de la tubulatura la filtru de aer.succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus pe cineva sa schimbe vitezele in timp ce m-am uitat asa pe langa carcasa filtrului de aer si intradevar zgomotul se pare ca vine de la angrenajul acela prezentat in filmuletul de mai sus.

Puteti sa imi dati va rog o descriere mai amanuntita despre cum sa desfac carcasa filtrului ca nu as vrea sa rup ceva pe acolo.

Din cate imi dau seama trebuie desfacut in urmatoarele locuri:

- in partea inferioara la tubul care se conecteaza la gura de admisie din fata masinii

- in partea superioara la debimetru

- un mic furtun din partea stanga care intra undeva la motor

- in zona bateriei in 1 sau 2 puncte unde e prinsa de caroserie

- in partea din dreapta intr-un punct de caroserie.

Si cam atat cred, dar am niste nelamuriri.

- furtunasul ala din partea stanga...trag efectiv de el si iese?

- in zona debimetrului...de unde se desface, merge desfacut de la punctul in care tubul carcasei se conecteaza la debimetru si sa ramana debimetrul la locul lui sau trebuie sa desfac de mai sus de debimetru de la acel colier cu tot cu debimetrul si senzorul? (pare mai simpla prima varianta)

- in partea dreapta a carcasei e prinsa de caroserie intr-un punct care arata ca un fel de nit de plastic nu pare sa aiba cap pentru desurubare sau ceva....cum se da jos?

Am atasat niste poze sa vedeti exact la ce ma refer.

Si ca orice componenta expusa presupun ca si angrenajul acela prezentat in video de mai sus la mine s-a umplut de mizerii, sa incerc sa il si ung cu ceva? daca da cu ce e recomandat?

Mersi,

post-35638-0-24102300-1311430222_thumb.j

post-35638-0-65945300-1311430222_thumb.j

Modificat de st3reo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mno, totul are un inceput!!! Vorbim acum de prima poza si anume furtunasu ala il tragi pur si simplu, cu atentie si putin cate putin (e destul de rezistent, dar de ce sa risti), iar dupa ce ai scos futunasul, n-are rost sa te complici sa desfaci alea 3 suruburi ale carcasei de la debimetru, desfa-le doar cele 2 suruburi pe care le vezi cand te uiti la debitmetru, fara sa scoti mufa de alimentare din debitmetru! In spatele debitmetrului, ai un colier ''rapid'', daca nu ai un papagal poti folosi si un patent, dar folosesti partea de care ti cu mana, si strangi pe urechile colierului cu o mana si cu cealalta mana tragi de furtunul flexibil cu tot cu colier! Dupa ce ai eliberat cartusul filtrului de aer, vezi ca mai este un capac si un tub curbat chiar in fata, care sunt si ele prinse de cartus. Desfaci prima data capacul si pe urma ridici putin si totodata rasucesti de acel tub curbat ca sa-l scoti si pe ala afara. Dupa asta, cartusul filtrului de aer mai are in spate, partea cu bateria, un surub hexagon, cred ca imbus de 5, ala il desfaci, nu o sa iasa de tot afara, iar dupa faza asta, tragi de cartusul de aer in sus, ''nitul'' acela de plastic, fara cap, nu umbli la el! In el se fixeaza cartusul de aer printr-o garnitura de cauciuc care il tine fix! Deci nu faci nimic decat sa tragi de cartusul de aer dupa ce i-ai desurubat surubul hexagon dintre baterie si cartusul filtrului de aer!!! Odata scos afara cartusul, vei observa timoneria!!! Rabdare si vointa!

La mine s-a pornit o ploaie torentiala ca ieseam afara si faceam si eu niste poze. Daca nu te descurci, da-mi un beep pe nr 0749989996 si te sun si o rezolvi! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze dar tot nu am inteles exact la partea cu debimetrul, la care 2 suruburi te referi.

Uite-te la poza atasata, deci din cate vad sunt 2 suruburi in cruce care leaga tubul ce vine de la filtrul de aer de "corpul" debimetrului (3 si 4 in poza, 3 nu se vede ca e dedesubt).

Si mai sunt suruburile 1 si 2 de la senzorul ala cu cablu care nici nu cred ca le pot desface ca au un format special de ar trebui un fel de stea cu gaura in mijloc.

Mie cel mai simplu mi se pare sa desfac 3 si 4 si sa trag afara partea aia cu tot cu carcasa filtrului iar debimetru sa ramana la locul lui.

Daca ar fi sa desfac colierul metalic de mai sus ar insemna ca acel cablu de la senzor imi ramane atasat la partea care o dau jos si as risca sa il smulg in timpul manipularii.

Sau poate n-am inteles eu bine.

Scuze ca sunt mai greu de cap dar vreau sa stiu exact ce fac ca din cate stiu debimetrul e o piesa scumpa si nu vreau sa fac vreo nasoala :)

Mersi,

post-35638-0-18742600-1311450069_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. sau poate nu m-am exprimat eu corect! La cablu de la debitmetru m-am referit in postul anterior

(trebuie dat jos si debimetrul de aer-MAF'ul, ca sa nu-l smucesti)
.

Suruburile 1 si 2 daca le-ai putea desface ar fi ok ca la suruburile 3 si 4 o sa te chinui putin pana il desfaci pe cel din partea de jos! Dar, e bine daca le desfaci 3 si 4, si atunci nu mai desfaci furtunul cu colier din spatele debitmetrului!!! Ii destul de rigid acel furtun cu colier ca sa nu-ti creeze probleme cu cablul de la debitmetru! Deci, desfa suruburile 3 si 4 pe urma restul, adica surubul hexagon dintre cartusul filtrului de aer, capacul din fata, de langa tragher(sau cum ii spune) si tubul curbat/cotit care intra in partea de jos a cartusului de aer. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, ca sa demontezi carcasa filtru de aer nu trebuie demontat MAF decat daca vrei sa il schimbi. Demonteaza asa: cotul care vine din grila in filtru aer, suruburile de prindere carcasa filtru aer, colierul de dupa racordul flexibil, mufa de la MAF, furtunul subtire de vaccum, tragi de el in sus. In poza ce ai pus cu semnul ?? este o prindere a carcasei care iese prin tractiune.

Regards,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu te pricepi mai bine nu te apuci sa faci reglajul. Mai bine mergi la cineva care a mai facut pentru ca e treaba de finete. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa demontezi carcasa filtru de aer nu trebuie demontat MAF decat daca vrei sa il schimbi
si eroarea care o sa-i ramana dupa ce scoate DOAR mufa de la debitmetru, i'o stergi tu?

:vaidecapulmeu: :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"si eroarea care o sa-i ramana dupa ce scoate DOAR mufa de la debitmetru, i'o stergi tu?"

Iti apare eroare daca nu ai pusa cheia in contact? Sau tu desfaci cu contactul pus si motorul pornit eventual?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pornesti motorul iti ia eroare de maf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@divinewind e ceva personal? Eu m-as abtine! Crezi ca daca intram in polemici, o sa-ti schimbi imaginea de ''mecanic''? Mai bine, daca esti asa zorro, du-te pe la serviceurile din kkstanta si explica-le cum sa schimbe un turbo (NOU) si alte cele (NOI) la o masina fara sa le strice! Si ca sa-ti raspund la intrebarea ta tampita, de om .. odihnit, probabil tot din cauza ca lucrezi si tu prea mult... inevitabil, poate trebuie sa PUI DOAR CONTACTUL sa indrepti volanul, s.a.m.d. si EXACT in acel moment ti s-a iregistrat o eroare! Probabil ca stii din moment ce faci diagnoze! Cand i-am explicat colegului ce si cum, 90% m-am gandit sa nu uit sa-i explic de MAF, ptr. ca si eu am patit-o! Mie n-a avut cine sa-mi explice! .........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa creez nici o polemica, dar eu iti garantez tie ca masina merge foarte bine si cu mufa de la MAF scoasa.Eroare o sa ai numai daca pornesti motorul si in afara de eroare ti se mai aprinde si robinetul in bord. Ai cumva impresia ca daca nu ai mufa de diagnoza si laptuc nu mai poti face nimic la masina asta? Iti garantez eu ca nemtii au facut-o sa mearga si in conditii extreme si nu trebuie sa te porti cu ea ca si cum ai umbla cu un ou. Dar, nu pe toata lumea i-a inzestrat d-zeu cu o mana dreapta si una stanga, mai sunt si unii cu doua stangi ca sa nu moara de foame cei de la service.

Regards,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic: merge si fara mufa conectata... testat pe pielea mea cand am lucrat la spalatoarele de faruri cand am avut demontat tot in partea din fata si am fost nevoit sa misc masina. A pornit si a mers fara probleme (doar becurile aprinse...) am remontat totul si dupa 2 zile am sters eroarea. Fiecare face cum vrea, eu am optat pentru schimb kit ambreiaj la service (ei au reglat timoneria (semi)subiectul acestui topic si nu ma pot plange, e Ok ) si schimb ulei in cutie acasa pe canal ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DanuAl daca continui asa, pentru ca nu am timp de discutii de genul asta cu tine, merg si vorbesc cu moderatorii. Asa ca te rog sa iti retragi afirmatiile ptr ca nu te-am jignit cu nimic si nu am sa o fac. Tot ceea ce necesita colegul nu are nevoie sa aiba nici contactul pus si nici motorul pornit si deci nici erori. Daca totusi apar erori, pentru ca se greseste ceva, sau se uita ceva la montare, inainte sa te apuci sa demontezi ceva gaseste un prieten cu o interfata sau cumpara una de pe ebay sau de oriunde ca nu e o avere. Daca incepe sa isi repare masina o interfata este un "must have" acum sau peste o saptamana.

Inca odata jignirile tale au fost complet gratuite. PUNCT.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce este asa de greu. Ca sa ajungi la timonerie intai desfaci capacul acela de plastic de la cutiuta din fata cutiei filtrului de aer, apoi dai cotul din stanga filtrului de aer, scoti si furtunul acela subtire tot din stanga care intra in cutia filtrului de aer, scoti mufa de la debitmetru de aer, si scoti colierul de pe tubulatura de dinaintea EGR. Se scoate cutia filtrului cu tot cu tubulatura si debitmetru prin ridicare si apoi ajungi la timonerie.

Nu o sa apara nici o eroare daca nu pornesti motorul cu mufa de la MAF scoasa. Poti sa gresezi timonia cu un spray vaselina. Daca nu rezolvi te duci la cineva sa-ti faca un reglaj la timonerie. Bafta!

Modificat de olteanu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, IMI CER SCUZE TUTUROR PTR. GRESEALA cu mufa scoasa, eu am gresit!!! Nu apare nici o eroare atata timp cat nu pui contactul!!!

@divinewind , tu cand afirmi, cand te afirmi in felul asta ''Sau tu desfaci cu contactul pus si motorul pornit eventual?'' gandeste-te ca poate dai de-un prost ca mine caruia nu-i plac glumele de nici un fel... N-am ce scuze sa-ti cer! N-am ce afirmatie sa-mi retrag atat timp cat tu ti-ai dat cu parerea intr-un mod arogant! s.a.m.d.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca apare vreo eroare care ar fi marea tragedie?

Este foarte posibil ca dupa ce se umbla la o masina sa apara o eroare sau mai multe.

Mult mai important este ca dupa ce se merge cu masina cativa zeci de metri sa se stinga toti martorii din bord.

Iar ontopic, toate fac asemanator cum este prezentat in filmuletul de la postul 1. Iar chestia cu reglatul timoneriei pentru a nu mai agata in viteze este destul de relativa! Sunt multe piese care concura la modul in care intra in viteze.( spre exemplu placa de presiune).

Sa fiti iubiti si cat mai putin orgoliosi.

Modificat de ionutzz13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt multe piese care au efectul asta asupra cutiei este adevara, la agatat ma refer. De la un tampon, pana la defecte din cutie, kitul de ambreiaj, timonerie sau poate chiar uleiul decutie. Nu e niciodata nici o tragedie nici sa ai cateva erori asa ca desfa linistit masina ca se rezolva toate.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Numai in retrogradare, doar din treapta 3 in 2, se aude un zgomot harsait, aproape metalic. Ce poate fi ? Am un G5 GTI 30 Edition, an 2008 , 55 000 km. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincronul treptei respective cred ca este de vina. daca ar fi toate cu probleme ar face la fiecare viteza astfel. in timp se uzeaza deoarece nu schimbam mereu perfect ca o cutie automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot sincroane si pinioare are si aia inauntru, ca tot cutie de viteze este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu dupa ce am cumparat masina din semnatura,la 2 saptamani,mi s-a spart cutia de viteze..si au ramas rotile blocate.nebunia s-a produs in treapta a 2-a de viteza la 20km/h intr-un sens giratoriu.mentionez ca nu i-am dat DELOC "forja",scarturi,etc..

explicatia primita:a avut ulei prost in cutie(uleiul schimbat de primul proprietar din romania al masinii),s-a gripat un rulment si s-au spart diferentialul si cutia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Intrebare'ntrebatoare, cum se aeriseste ambreiajul (cilindru) la un TDI (masina din semnatura). Multumesc :icon_thumleft: !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care este cel mai bun lichid care sa functioneze cat mai bine iarna la temperaturi scazute? am acum total quarz 75w90 insa imi pare ca se misca mult mai greu acum decat cu cel vechi oem.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy changed the title to Problema cutia de viteze manuala

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!