Jump to content

anomalie la tensiunea curelei de distributie


alin s
 Share

Postare recomandată

Salutare !

In primul rand imi cer scuze ca deschid un topic nou pe aria distributiei, dar am rascolit tot forumul si nu am gasit nimic asemenator cu problema mea.

In urma cu aprox. 2500 km am schimbat kitul de distributie la masina din semnatura ( role INA, curea GATES si pompa de apa AIRTEX ) plus toata partea de alternator ( intinzator LITENS si curea accesorii Gates ). Am vazut cu ochii mei cum mecanicul, care mi-e si prieten bun a tensionat rola de intindere a curelei de distributie pana s-au aliniat cele doua semne ( "acul in dreptul gaurii sau V-ului" ) dupa care a strns rola definitiv si a montat toate accesoriile ca sa pot porni motorul. Am pornit, am verificat aliniamentul semnelor de pe rola intinzatoare, cum se invarte cureaua si totul a fost ok.

De atunci insa, in masina se simte o vibratie destul de deranjanta plus un zgomot aproape ca o bataie " Vuf, Vuf " in dreptul distributiei, dar am zis ca s-o mai lasa si degeaba, fapt care azi m-a facut sa dau cureaua de accesorii jos si capacul de la distributie, dar zgomotul era la locul lui. Ce m-a speriat cel mai tare este faptul ca in timpul mersului la relanti cele doua semne ale rolei intinzatoare nu mai erau aliniate si lucreaza cu vreo 2-3 mm deplasate mai spre intins, cand am oprit motorul ( cald ) am vazut ca intradevar erau semnele mai deplasate spre intindere. Am lasat masina vreo 5 ore sa raceasca bine si culmea semnele rolei erau deplasate acum vreo 3 mm spre slabirea curelei. Deci concluzia este ca la 2500 km nu mai imi stau semnele aliniate de la rola intinzatoare a curelei de distributie.

E ceva normal ? Astept pareri !

Multumesc anticipat !

Modificat de alin s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dan_wolf

    5

  • floro_st205

    5

  • marius1982.11

    4

  • dodorzv

    3

Poate ti-a pus cureaua cu un dinte deplasat fata de normal si atunci sigur ai probleme cu masinuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti ma faceti sa rad. :D

Semnele nu mai potrivesc simultan la "punctele" lor decat o data la cateva rotatii complete ale motorului. Deci din pricina asta poti dormi linistit. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El se referea la semnele de pe rola intinzatoare, nici la mine nu mai sunt aliniate, e ca si cea care o am noua in cutie, deci "flexata" :offtopic:. Motorul merge numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti invarti motorul de la vilbrochen,la maxim 4 rotatii,trebue sa se potriveasca semnele,te uiti eventual si la semnul de la volant,cand e in dreptul fantei,aliniata la semn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu despicam firul in 4, dar pe pariu ca la prima rotatie deja nu mai potrivesc semnele. :)

La a cata rotatie potrivesc din nou, n-am avut rabdare sa verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rola intinzatoare este compensatoare adica pe masura ce cureaua se intinde din cauza uzurii este mentinuta tensiunea pe curea pentru ca aceasta sa nu sara de la locul ei.Cand motorul este pornit se incalzeste si apar dilatari si intinderi iar la rece se contracta(contractii ale materialelor).Normal ca semnele sa nu se potriveasca de la cald la rece si nici dupa ce motorul a functionat ceva timp de la schimbarea curelei.

Si inca ceva, dupa schimbarea curelei de distributie apare un zgomot un fel de mornait deoarece cureaua este noua si pana se uzeaza un pic nu ai ce sa ii faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca semnele sa nu se potriveasca de la cald la rece...

N-are nici o legatura. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neah....

ti-a tensionat aiurea curelele si vei ramane fara dinti pe ele/ea in curand..sau fara curea

am schimbat distributia acum ceva timp..motorul cald toate intinzatoarele erau aliniate pe vechea distributie - mesterul a zis ca el o schimba numai cu motorul rece..ok..am asteptat 3 ore pana era rece - intinzatoarele erau la fel de aliniate

acum,

sa pus noul kit de distributie..sa aliniat...totul bun

am plecat..si dupa 2 zile "mornaia" cand o acceleram iar turatia scad-a si se apropia de ralanti--inapoi in service

dat jos tot..un intinzator era slab si nealiniat

sa restrans..aliniat...etc

degeaba..intinzatorul era de kkt..sau defect..era INA...am luat altul si este ok nimic nu se mai misca de la locul lui indiferent de uzura curelelor sau temperatura lor

concluzia;

ori intinzatorul este defect - ori este slabit

dar niciodata nu cred ca se va schimba alinierea aia dupa temperaturi sau uzuri ale curelelor

asta este ce am patit eu

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

Am schimbat si eu de 1 saptamana distributia filtre, ulei, bucsele un cap de planetara si tamponul la motor dreapta. De cand am schimbat distributia motorul imi vibreaza mai tare si simt pe la 22 de ture imi vibreaza foarte tare in in interior si in plus aud o bataie din zona distributiei care doar eu o aud pentru ca stiu cum suna inainte, mecanicul zice ca nu e nimic dar eu stiu ca nu suna inainte. Vineri mi-au schimbat racordul flexibil de la toba, cand sa plec am rugat mecanicului sa imi puna masina pe tester ca sa vada daca nu are nimic, o pune pe tester o tureza bine pana pe la vreo 6000 ture o tine cam asa vreo 5 sec si numa vad o pacla de fum ce iese din partea dreapta a motorului, a desfacut o gramada de chestii si tot nu a gasit locul sau cauza pentru care a scos fum, m-a pus sa fac cateva ture si cand veneam inapoi mirosea foarte tarea a ars, si toata ziua a mirosit a ars (ei zic ca s-a ars eticheta de pe racordul flexibil si aia miroase :)) ). acuma ca am racordul schimbat im vibraza si imi suna mai tare. Tin sa mentionez ca nu am curgeri de ulei nicaieri si nici un fel de scurgere, dar totusi ce ii mai interesant ca facand turele alea de test auzeam un fasait de la 4000 ture in sus care se tot accentua pe masura ce crestea turatia.

Sunt disperat inainte sa merg la acest service am fost pe la alte 5 service-uri si nici unul nu imi inspira incredere si tot am nimerit prost. As vrea doar sa imi mearga ca si inainte :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E nornal sa se miste acul de la rulmentul intinzator 3mm in 2500Km. Si la mine a fost cam la fel.

Pe masura ce cureaua se uzeaza acul se duce in sensul slabirii curelei,adica spre dreapta cum privesti rulmentul in fata.

Dupa ceva Km, destul de multi se stabilizeaza rulmentul intinzator si ramane asa foarte mult timp.

Daca dupa ce ai mers 2500Km schimbi rulmentul intinzator cu unul nou, desigur ca indicatia n-o sa se mai miste, nu mai explic de ce.

Eu am mers fara capacul de sus de la distributie vreun an, timp in care am urmarit ce face rulmentul ala. E cuminte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

'Cer scuze ca sunt way OFF, dar nu am gasit un topic mai specific...;

Cat ati circulat cel mai mult fara sa schimbati distributia ?

Masina din semnatura are 138K km si am senzatia ca nu a fost deloc schimbata distributia, eveniment ce urmeaza sa aiba loc cat de curand (astept banu').

La cat trebuie schimbata de regula? 60K sau 90K?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut, de curand am schimbat cureaua de distributie, rola intinzatoare, pompa de apa, cureaua de alternator, intinzatorul si termostatul. Am o intrebare, inainte de schimb cureaua de distributie statea pe roata dintata de la axul cu came inspre motor, acum sta spre exterior, este normal? Am atasat si o poza.

Am pus curele Contitech, role Ina, pompa de apa Hepu si termostat Behr (asta nu cred ca are legatura cu cureaua).

Intinzatorul curelei de distributie difera la partea de intindere fata de cel vechi, asta nou se tensiona cu un inbus.

Multumesc.

post-8031-0-67394300-1331638039_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o problema,fiecare curea are propria calcatura..... mecanicii de obicei monteaza curelele fara sens marcat a .i. sa se poata citi scrisul din dreptul rotii dreapta(din exteriorul masinii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o monta invers se apropia mai mult de motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Eu cand am montat-o pe a mea, nu era marcat nici nu sens pe ea, cel putin nu am vazut eu. Cureaua era cea din kitul de la conti pt ALH, seria motor inainte de 500k. La mine statea si inainte si acum pe mijlocul fuliilor, intinzatorul fiind exact ca cel OEM, doar ca nu avea stanta VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat si astazi la pozitia curelei, sta cu ~ 1 mm in exteriorul fuliei de la axul cu came. Nu cred ca este normal ca 1 mm din curea sa nu fie pe fulie. Am sa incerc sa o montez si invers si sa mai verific o data totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza scrisul sau cum se pune,conteaza doar daca are sageti pe curea sa se puna in sensul de rotatie al motorului.

post-64586-0-94983900-1331721428_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe restul fuliilor cum e ? Cureaua trebuie sa calce toata pe fulii nu conteaza ca nu e pe mijloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am observat si jos sta spre exterior. Care ar fi motivul sau motivele pozitiei actuale, la ce ar trebui sa ma uit si sa verific?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema. Cred cu cureaua de distributie. Am schimbat distributia acuma 1500km. Totul normal.

Acuma o sapt. cand puneam frana de motor se auzea ca si cum cureau freaca in ceva. Cand accelerez totul normal, cand sta la relanti totul normal. A revenit la normal dupa 1 zi.

De 2 zile la fel.In frana de motor se aude vvvvv. Dar vad ca nu mai dispare sunetul.

Care poate fi problema???

Se poate strica motorul sau alte chestii???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Posibil sa nu-ti fi prins bine motorul pe suporti. Verifica asta neaparat ca poate sa-ti pice motorul, la propriu.

Eventual vezi daca-s puse bine capacele de plastic ale distributiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma uit maine. Faza e ca doar in frana de motor se aude acel vvvvv in rest merge si trage ok. Oricum la service-ul care a montat distributia mi-a dat garantie. Eu acuma sunt la cj si mecanicul meu e in bm. O sa vad cum o sa fac. Nu mai vreau sa dau iar banii la un mecanic sa se uite si....

Ms marius de raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi cand am vrut sa merg sa caut un mecanic am observat ca daca opresc clima , ventilatia de tot nu se mai aude acel vvvvv in frana de motor. Care ar putea fi cauza oare???

Poate nu e cureaua de distributie.

Sa se fi stricat clima???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!