Jump to content

Montare faruri xenon oem Golf 4


IS0 4LEX
 Share

Postare recomandată

Am trecut printr-o experienta de montare a farurilor cu xenon OEM pe masina amicului meu care nu avea asa ceva din fabrica. Cand te hotarasti sa faci acest pas trebuie sa tii cont de urmatoarele aspecte (trebuie sa pui in balanta beneficiile vs dezavantaje).

 

Beneficii:

 

- te asigur 100% ca aceste faruri lumineaza extrem de bine in toate conditiile (ceata,ploaie,drumuri neiluminate..etc). Nu asa cum mentionau unii colegi in posturile anterioare ca pierd lumina, ca lumineaza prost, ca becurile se ard repede..etc. Aceeasi impresie am avut-o si eu la un moment dat cu farurile mele (xenon OEM din fabrica) ca nu bat ok. Problema era una destul de simpla: nu erau reglate de profesionisti.Am fost la colt de strada si bateau prin copaci.Ulterior m-am dus la AutoKlass (nu-i fac reclama) si de atunci totul e perfect. Referitor la problema cu pierderea luminii, acest lucru e posibil, dar la fel remedierea este una extrem de usoara: acel "bulb" este prins de capacul respectiv (oglinda aceea mai exact) in 3 suruburi care au 3 garnituri. Acolo apare problema,deoarece acele garnituri din cauza timpului,temperaturii,vibratiilor,,,etc dupa un anumit timp nu mai sunt la starea lor normala.In concluzie acestea trebuie inlocuite (chiar cu unele home made), iar problema este rezolvata. La aceasta categorie as mai adauga faptul ca, paradoxal,banii investiti in becul cu xenon sunt mult mai putini decat pentru becurile normale, acest lucru datorandu-se timpului "de viata" mult mai mare a becului cu xenon (poti schima un bec cu xenon, si in aceeasi perioada poti schimba 3-4 becuri normale).Vorbesc aici de acelasi producator: in cazul meu Osram.

 

Dezavantaje:

 

-pretulcred ca este factorul principal din cauza caruia multi nu au ales sa opteze pentru aceasta optiune din fabrica sau sa o monteze ulterior- nu prea gasesti foarte usor second hand astfel de faruri(ma refer aici la tipurile de faruri care s-au montat din fabrica, adica BOSCH). Atentie mare, ca sunt si AM care sunt IDENTICE cu cele de fabrica dar fff proaste calitativ, ma refer aici la cele Magneti Marelli. Mai adaug la minusuri faptul ca in cazul in care se sparge sticla (mentionez ca nu din cauza calitatii ca ar fi proasta asa cum sustinea un coleg, ci din cauza faptului ca pe drumurile noastre sar stanci,bulgari de sare, bolovani), aceasta se poate inlocui numai cu una de pe acelasi tip de far, adica tot de la un far cu xenon. Sticlele AM, Valeo sau Hella nu se potrivesc, nu se aseaza ok pe acea rama. Mai exista riscul ca sticla sa nu aseze perfect din cauza "bulbului" care loveste in aceasta (sticla), astfel sticla nu poate se aseze perfect, aici aparand si probleme cu etansarea. La aceasta sectiune as mai adauga ca nu se mai pot monta proiectoare in aceste faruri, ele avand semnalizare dubla.

 

In ceea ce priveste montarea e foarte simplu. "ingrediente":

 

-farurile complete*(si aici tb sa fii extrem de atent deoarece au fost doua tipuri de faruri care s-au montat: pe masinile fabricate pana la sfarsitul lui 2001,deci pot fi cazuri in care in cartea masinii apare 2002 si pe masinile fabricate dupa 2002). Diferenta apare asupra faptului ca la modelul mai vechi, toata instalatia era montata pe aripa interioara a masinii, pe cand modelul nou, instalatia e pusa in far si in spatele farului. *instalatia:drossere,balasturi,motorase de autoleveling...

-mufe adaptoare care sa permita trecerea de la 10 la 12 pini (se gasesc peste tot) sau poti face chiar tu aceste adaptoare ori direct interventie asupra instalatiei electrice (e cam tiganie)

-instalatia de autoleveling - cu mentiunea ca aceasta NU este obligatorie. Daca nu vrei sa faci totul ca la carte, poti opta pentru un shortcut, adica sa montezi farurile "fixe". Adica sa nu mai aiba autoreglaj. Asta presupune renuntarea la aceasta instalatie iar farurile sa fie reglata tot timpul la fel. Daca stii ca masina merge de cele mai multe ori fara pasageri,bagaje,greutati..etc reglezi aceste faruri in aceasta "stare". In momentul in care masina va fi plina, o sa inceapa distractia pentru ca o sa-i deranjezi pe participantii in trafic. E posibil (nu stiu sigur) sa poti face adaptare, astfel incat farurile sa poata fi reglate manual (din interiorul masinii asa cum se obisnuieste la masinile cu faruri normale). Daca se merge aceasta varianta (si reuseste), as sfatui sa mergi pe aceasta solutie deoarece e mai de durata decat instalatia de autoleveling care are anumite limite. Dupa cum stii starea drumurilor noastre, apa multa, zapada, sare, nisip, noroi..etc, acei senzori
montati pe bascule incep sa nu mai lucreze, astfel autoreglajul nemaifacandu-se corect sau chair deloc.

 

Sper ca n-am omis ceva, si daca e cazul o sa adaug si cateva poze cu "disectia" unui far xenon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ale mele se pot regla de la buton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce buton?

 

 

acuma am vazut ca zici ca is puse de fostul proprietar farurile cu xenon la tine si a ramas vechiul butonas de dat in sus si jos farurile.

Modificat de nemtzalau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Arata bine respectivele kituri. Dar nu scrie si pretul si la faruri? Adica sa avem asa o idee generala cat ar fi total?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kitul acela de autoleveling fara faruri este 350euro, un far oem (BOSCH) fara bec si balast costa 16mil buc. se mai adauga pretul becurilor care este vreo 4-7mil(depinde de preferinte) + pretul balastului. Foarte scump :P

 

Eu mi-am montat lupe in far, si pot sa zic ca calitatea si dispersia luminii este cu mai mult peste unele oem.

post-89752-0-29605300-1368442766_thumb.j

post-89752-0-64261800-1368442771_thumb.j

post-89752-0-43849300-1368442776_thumb.j

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kufatec nu vinde si farurile si nici ridicatoarele de tensiune, vinde doar kiturile de leveling, full compatibile cu modulele OEM de altfel. Am luat si eu de la ei si am pus pe Toledo 1M, cu faruri AM cu lupa inlocuita cu una de sticla si xenon tot AM de 4300K. Si pot zice ca am primul 1M cu autoleveling, deoarece pe 1M nu s-a montat din fabrica asa ceva. Si chiar se vede bine, face testul la pornire si merge normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Ai niște linkuri la ce ai făcut?

Deci se poate faruri DEPO sa zicem cu xenon cumpărat și leveling OEM?

Care sunt sșansele să iau amendă in afară țării cu xenon pe lupe spălătoare dar fără leveling?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt activ pe forumul Seat si am prezentat acolo cam ce-am facut. Problema la instalatia OEM de Golf este ca au controllerul integrat in farul din stanga (cel putin la masinile cu acelasi an de fabricatie ca al meu -2001). Asa ca a trebuit sa ma orientez la alta instalatie folosibila, dar care are controller separat. Si asa am ajuns la A3-8L. Pana si linkurile dintre senzorii de la roti si brate s-au potrivit perfect la mine, doar la cel de pe fata am dat alta gaura mai jos decat cea originala - valorea citita cu VCDS nu se incadra in range-ul specific si nu puteam calibra instalatia. Acum ceea ce citesc de la senzori e cam la 48%, deci cam mijloc de cursa. Privitor la faruri - sunt Sonar si lupele au fost inlocuite de ceva ani de unul din membrii acestui forum cu un set de lupe de sticla - focalizeaza mult mai bine acum decat cele originale de plastic. Instalatia de spalatoare am luat-o de pe un Leon, asa ca este OEM. Singura mea problema, sa zicem (reala sau nu) este ca am folosit motorasele originale de faruri, care sunt putin mai lente decat cele din farurile cu xenon OEM. Cel putin asa am citit pe net. Inca nu am gasit ceva motorase OEM sa vad ce viteza de actionare au, banuiesc ca sunt ceva mai rare. Una peste alta, tot ansamblul functioneaza bine pot zice.

Referitor la intrebarea ta: sansele de amenda raman daca nu ai autoleveling, se poate sa intalnesti un control mai sever undeva si respectivii chiar sa se uite la toate amanuntele, adica chiar sa se uite la roti sa vada daca ai senzorii. Au laboratoare mobile care pot face ITP-ul oriunde si iti gasesc si ce nu stiai ca ai.

Marea problema la mine a fost ca nu a existat 1M cu xenon de fabrica, deci a trebuit sa cam experimentez pe banii mei toata afacerea asta. Dar, satisfactia obtinuta e mai mare in aceste conditii zic eu !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PHP Core, ce model de lupe ai folosit, G3 sau G5 (sau ma rog, echivalent dar ep H7 ca stiu ca G3 era pe H4)? Nu pot deschide atasamentele ca eram tare curios cum dau pe far. Banuiesc ca ai pastrat motorasele de reglare (manuala) existente sau ai montat o instalate de autoleveling?

Modificat de costyn955
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PHP Core, ce model de lupe ai folosit, G3 sau G5 (sau ma rog, echivalent dar ep H7 ca stiu ca G3 era pe H4)? Nu pot deschide atasamentele ca eram tare curios cum dau pe far. Banuiesc ca ai pastrat motorasele de reglare (manuala) existente sau ai montat o instalate de autoleveling?

Sunt Lupe Morimoto Mini H1, farul este cel original oem hallogen, am scos becul, decupat oglinda, montat lupele.

N-are autoleveling, sunt motorasele originale cu reglare manuala

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare,am si  eu  probleme cu farurile oem golf4,imi  palpaie si se  stinge xenonu,cine  ma  poate ajuta???precizez ca  tot am  schimbat la  becuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare a fi de la balast.verifica cu altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut ! Vreau sa-mi achizitionez niste faruri oem xenon de pe un golf 4  , am inteles ca trebuie sa-mi iau o mufa adaptoare care sa faca trecerea de la 10 la 12 pini ,insa vreau sa le dau pe ale mele oem fara lupa normale si sa le pun pe cele cu xenon . Intrebarea ar fi : Farurile normale (cele fara lupa si fara xenon) necesita adaptare pentru masina "donatoare" (cea cu xenon de fabrica) ? Se vor potrivi fara alte modificari sau mufe adaptoare ? Sau acolo e reversul - trecerea de la 12 pini la 10 pini ? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tai mufele aferente si le leg pe cele cu 12 pini de la farurile cu xenon mie si pe cele cu 10 pini de la farurile normale celeilalte masini se vor potrivi ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut cosmine!!

 

Cauta ELSA WIN - ai acolo toate reperele necesare pentru modificare ( scheme electrice, etc. ). Eu cred ca poti face trecerea legandu-le dupa schema, valabil si pentru masina "donatoare" de far xenon .

 

Numai bine si succes la modificat, abia astept s-o vad prin oras "xenonata" :salut:

 

LE: vezi ca gasesti 100% mufe adaptoare la BOCA langa lic3, sau la AutoStefan.

Modificat de misuv6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Mishu , am sa merg maine sa vad care e treaba cu adaptarea , sper sa nu dea ala farurile pana gasesc eu adaptare  :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Vreau sa-mi achizitionez niste faruri oem xenon de pe un golf 4  , am inteles ca trebuie sa-mi iau o mufa adaptoare care sa faca trecerea de la 10 la 12 pini ,insa vreau sa le dau pe ale mele oem fara lupa normale si sa le pun pe cele cu xenon . Intrebarea ar fi : Farurile normale (cele fara lupa si fara xenon) necesita adaptare pentru masina "donatoare" (cea cu xenon de fabrica) ? Se vor potrivi fara alte modificari sau mufe adaptoare ? Sau acolo e reversul - trecerea de la 12 pini la 10 pini ? Multumesc anticipat.

 

 

Daca tai mufele aferente si le leg pe cele cu 12 pini de la farurile cu xenon mie si pe cele cu 10 pini de la farurile normale celeilalte masini se vor potrivi ? 

 

scoti pinii si schimbi carcasele la mufe.

 

leveling-ul/reglajul electric al farurilor - le vei pierde. Daca vrei sa faci sistemul original - cu autoleveling, calculator, senzori pe bascule - se poate face, am facut - pe pot ajuta cu info necesare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca nu este o operatiune dificiala cea cu scosul pinilor si schimbatul carcaselor , ma intereseaza sa mearga farurile pana acasa (pentru ca ma deplasez intr-o alta localitate pentru a face "donatia" ) dupa mai vad eu cu autoleveling-ul cum fac . Sper sa nu intampin dificultati la montaj si sa bat drumul degeaba  :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu autoleveling-ul nu e floare la ureche......

 

e destul de complicata si cu schimbarea carcaselor la mufe - iti trebuie depinator pentru asta. Poti incerca sa iti confectionezi asa ceva, dintr-o agrafa mai otelita....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea ca iti complici viatat degeaba, daca vrei doar niste faruri originale xenon dar nu faci si restul de autoleveling spalatoare etc ....

Ori bagi o caruta de bani si faci toata instalatia ca pe original, ori daca nu mai bine pui xenon de asta aftermarket si asta e.

E doar o parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@F l o r i n - daca cumpar mufa cu adaptare sa fac trecerea de la 10 pini la 12 pini pentru mine sa zicem ca ajung cam 70 lei perechea , dar pentru el ca sa-si monteze farurile mele ce ar trebui sa faca ?

 

@bbogdanmircea - Spalatoare faruri am din fabrica pe masina , autoleveling-ul nu stiu cat e necesar , pana la urma si daca le fac "fixe" nu cred ca vor deranja pe nimeni daca sunt reglate corespunzator . Nu obisnuiesc sa car piatra de munte in portbagaj ca sa-i deranjez pe ceilalti . Xenon-ul aftermarket pe faruri fara lupa mi se pare o batjocura pentru ceilalti participanti la trafic . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tie iti trebuie adaptare de la 10 la 12 lui ii trebuie adaptare de la 12 la 10...

Cel mai simplu si mai ieftin este cum zice Florin...sa schimbi direct carcasele mufelor....dar iti trebuie putina indemanare...iar la cel donator vor ramane cativa pini care vor trebui taiati si izolati...

Bogdan zicea de faruri cu lupa si xenon AM...nu doar kitul xenon pus pe farurile actuale...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xenon-ul aftermarket pe faruri fara lupa mi se pare o batjocura pentru ceilalti participanti la trafic . 

nu sunt deacord cu tine in totalitate.

daca pui H7r si le reglezi corespunzator nu deranjezi pe nimeni, iti dau in scris:).

 

Florin, cat de greu de monatat tot tot, sincluziv autolevelingul, ceva particularitati in mod special? trebuie altceva decat vag-com la partea de soft? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Lawrentzyu_86 - am inteles ca mufa de la 12 pini la 10 pini nu este , ca si eu m-am gandit la varianta asta 

 

@marius1982.11 - majoritatea care au xenon fara lupa bat aiurea , si 80% sunt de 6000k 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!