Jump to content

Montare faruri xenon oem Golf 4


IS0 4LEX
 Share

Postare recomandată

Pai daca faci punte in mufa balastului, se mai aprinde becul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu doar am facut proba sa vad daca merge motorasul cu potentiometru, balastul nici nu l-am mai pus(deci nu s-a aprins becul).

Teoretic daca tai firele si le lipesti ca-n poza functioneaza.

Sunt topic-uri pe afara despre asta. (ex: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1663888-DIY-Rheostat-Switch-Install-and-Headlight-Rewiring-by-OEMPlus , http://uk-mkivs.net/topic/16957-oem-xenon-wiring-adapters-and-rheostat-mod/)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am stat si mi-am batut mintea ce naiba nu e ok in schema. Ballast e reprezentat de senzorii de autoleveling, de asta dadea cu virgula. Acum e plauzibil :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maxi8' eu am faruri model pana in 2002 cu balastul prins sub aripa.

Am încercat sa tai firele ca in schema sau pozele din topic-ul menționat de tine dar tot nu a mers.

Bineînțeles ca in descrierea respectiva e vorba de modelul 2003 cu balastul pe far, dar dacă citesti cu atenție schemele electrice postate de AL Bundy, dacă nu m-a înșel, si le compari vei observa ca sunt cam la fel in principiu. Diferă culoarea firelor.

Crede-ma ca am pierdut multe nopți citind scheme electrice, circuite, topic-URI s.a.m.d. pana am ajuns la cel care l-am postat. De fapt, am citit postul ăla de mai multe ori, dar probabil din cauza oboselii si a disperării nu am sesizat "a" -ul din capătul codului.

Am desenat câteva coli A4 ( Florin știe ) pana am ajuns aici.

Cam asta e istoria.

Pt MRC Motorasele le-am cumpărat sh, dar originale.Se găsesc si noi aftermarket la 65 lei bucata. Au fost cam greu de găsit. Si pt asta mi-am pierdut o zi de dat telefoane si alergat prin București, pt ca de fapt, nu găseam motorașe fără faruri.

Pana la urma am cumpărat cele mai ieftine faruri de Octavia 1, ca si de la asta se potrivesc. M-au costat 110'lei ambele.

Astăzi am lipit înapoi firele din far pe care le-am tăiat zilele trecute încercând sa fac vreo minune, am adăugat modulele de US style( 30 la suta), am făcut proba. Totul e ok.

Urmează sa montez farurile, dar mai greu balasturile, pe urma reglaje si gata.

O sa pun o poza la final.

Celor care vor sa-si monteze astfel de faruri, le doresc succes si foarte multă ATentie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asadar si prin urmare, sa lasam un post pe care sa-l inteleaga toata lumea.

 

Pentru farurile pre2002, ai nevoie de alte motorase de leveling, care au codul 1J0941295A, care se gasesc pe masinile cu faruri Bosch, cum ar fi Octavia 1, Beetle, A3, TT etc.

 

Pentru farurile post2002, trebuie pacalit calculatorul de leveling prin intermediul potentiometrului din bord, cu ajutorul schemei din postul #350.

 

Am discutat cu SFBogdan si am ajuns la concluzia (sper corecta) ca motivul pentru care nu merge pacaleala calculatorului de autoleveling si la farurile pre2002 e din cauza diferentelor intre senzorii de autoleveling, pre2002 avand senzori analogici de rezistenta, iar post2002 avand senzori analogici de tensiune. Inca n-am dat cu crucea peste acesti senzori, dar cand dau, revin cu informatia 100% corecta. 

 

PS: multumesc Bogdan pentru lamuriri.

Modificat de MRC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. In primul rand felicitari pt rabdare si rezultat.

 

@SFBogdan tu cand ai probat ai lasat si calculatorul pe far?

Pt ca, in teorie(care uneori e batuta de practica) la tine nu trebuia taiat nimic, doar sarit calculatorul, sa nu se bata cap in cap cu potentiometru (adica sa nu-l pui pe far, eventual sa tai firul galben din pinul 11, care duce la calculator, daca-l lasai.)

 

post-78298-0-39009400-1432451982_thumb.j

 

Ar mai fi si firul maro, dar nu cred ca are vreo  importanta.


Si un alt aspect: motorasele si senzorii de pe punti sunt toti la fel din 1999 pana in 2005.(in ETKA au acelasi cod)

Daca nu ai senzorii atunci e si mai simplu, totul e din far, si eu cred ca e doar firul acela galben din pinul 11 din interiorul farului sau sa nu pui deloc calculatorul.

 

Totusi asta e parerea mea, e posibil sa gresesc :tuktuk:

Modificat de maxi8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maxi8 când am spus ca am încercat toate variantele posibile, sigur am făcut si ce ai spus.

In primul rând, așa cum am spus mai sus, am comparat cele doua scheme electrice pre2002 si după 2002. Văzând ca sunt identice in principiu, am observat ca motorasele sunt deja alimentate. Așa ca le-am facut proba așa. Nu au mers. Apoi am tăiat firul galben din Pinul 11, cel care intra in calculator. Același efect. După care cel maro ... si toate combinațiile posibile între ele.

Am încercat si fără calculator, rezultatul fiind același.

Cum sa va spun ... Încă de la început motorasul funcționa, adică primea curent, dar mergea continuu doar intr-un sens. Ajuns la capătul cursei el tot bazaia. Am zis ! Nu e bine. Am scos motorul din far si l-am alimentat direct la instalația mașinii. El tot se chinuia.

Deci. Ce sa fie?

M-am mai gândit si la faptul ca poate o fi defect calculatorul de leveling !?!

N-am aflat si nici nu ma mai interesează. Sa mai facă si alții experimente ca mie mi-a ajuns.

Spor la experimentat

Încă ceva

In schema ta lipsește un fir, sa zic așa.

Vezi ca din Pinul 1 pleacă doua fire. Unul negru, pe care l-ai reprezentat si unul mov(cred) care merge in calculator.

Sper sa nu greșesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, mai e unul mov, dar nu l am trecut ca nu cred ca are asa mare importanta. 

Pare-se ca teoria mea nu coincide cu practica :D

Chiar am un cablaj de xenon pre2002 si am sa fac si eu o proba candva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maxi8 succes la probe si modificări, dar aștept(am) un răspuns de la "bobbyrock" cu modificarea despre care vorbea. Nu vreau o schema, doar sa ne spună cum a făcut, ce fir a tăiat sau anulat...(ex. Pinul x din mufa y) sau ceva de genul, si foarte important este modelul de faruri (Pre sau post 2002).

P.S. Daca cineva are cunoștința despre motorasele din farurile post 2002, as dori sa știu ce cod au. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorasele au acelasi cod ca si cel pre-2002 si anume 1J0 941 295 E (0 307 853 305)

Am facut proba pentru ambele variante si am ajuns la urmatoarea concluzie:

- pentru cea dupa 2002 functioneaza cu modificarea din poza  postul 350;

- pentru cea inainte de 2002 functioneaza fara calculator pus si fara niciun fir taiat sau lipit.

Am facut si video:

- am 3 motorase: 2 din 06.2002(din care unul nu functioneaza corect) si unul din 11.2001

- cablajul de la un golf 4 pre-2002

https://youtu.be/X5MT6o1G6WI

 

- cablajul de la bora post-2002

https://youtu.be/LK55MtcFfoU

 

Ce am observat e ca atunci cand aprinzi farurile ele se misca putin.. o fi normal sau e ceva defect, n-as putea spune.

Modificat de maxi8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce sa mai spun...

Înseamnă ca eu am avut ghinionul sa nu-mi funcționeze niciun motoras cum trebuie.

Alta explicație nu exista.

La mine făceau amândouă exact cum face ăla de zici ca-i defect. Adică bazaia continuu.

In fine. Mulțumim maxi8 pt munca depusă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As dori si eu un raspuns daca se pricepe cineva sau intelege ceva din pozele postate de mine !

Am cumparat niste faruri xenon dar nu stiu ce au lipsa (sau ce au in regula mai bine spus) aceste faruri...Din ce pot sa imi dau seama farul dreapta pare original (dar nu stiu daca ii lipseste igniterul, drosserul sau alte tampenii) iar farul din dreapta cu siguranta a fost lucrat , xenonul nu este cel original iar balastul cred ca este doar pe un singur far !

Cum pot sa imi dau seama daca farurile sunt productie 2002 sau inainte (citisem ca cele inainte de 2001 au balast pe fiecare far iar cele dupa 2002 sunt diferite)

Acesta e farul din dreapta care imi pare a fi original (dar nu cred ca e complet?)

IMAG0666.jpg

 

Farul din stanga pare a fi lucrat si pus un xenon China !

IMAG0669.jpg

 

De asemenea as putea da carcasa jos si curatat interiorul farului ? Nu doresc sa schimb sticla , doar sa il curat de mizerie deoarece au stat destul de mult timp si s-a adunat mizeria !

IMAG0670.jpg

 

Sper sa se descurce cineva in a "descifra" pozele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Holyboy dacă citeai atent ce S-a scris pe aici înțelegeai câte ceva.

Cu alte cuvinte:

- farul din prima imagine este original, inclusiv igniterul sau cum zici tu ( igniterul se afla in interior si arată ca o cutiuța neagră dreptunghiulara) ce se vede in poza este de fapt mufa in care se prinde becul D2S. Ca sa funcționeze, acest far mai are nevoie de balast.

- farul din a doua imagine este si el original "la origine" sa zic așa, dar intr-adevăr este "lucrat" asa cum zici, cu un bec si balast aftermarket.

Farurile sunt modelul fabricat pana in 2002 cu balast-URI montate sub aripi, iar ce vezi pe farul din stânga este calculatorul de leveling.

Am Atașat o poza din etka in care se văd toate componentele Farului.

Aceasta poza nu cuprinde senzorii de leveling ca instalația sa fie completa.

post-17660-0-70546200-1433890427_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc mult SFBogdan , mi-ai fost de ajutor...citisem ca cele pana in 2002 au balasturile sub aripi...sa inteleg ca farul din dreapta nu functioneaza?...cel de la care am cumparat mi-a spus ca functioneaza , ma gandesc ca se conecteaza atunci cu balastul farului din stanga(China)...deci eu in momentul de fata am nevoie de cele 2 balasturi de sub aripi pt a fi cât mai Oem?...stiu ca cele pana în 2002 au balast pe fiecare far !!! Ma gandesc ca au folosit balast si xenon China pt ca balasturile oem nu mai functionau ! Nu ai cumva coduri pt balasturile oem?senzori Autoleveling sunt si pe puntea fata si spate?sau doar fata?...mersi mult inca o data !...s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai doar un balastru inseamna ca le-a mesterit sa mearga ambele pe unul si probabil a tras un releu pe undeva.

 

Pune-le sus si vezi ce ai si ce nu ai,cel mai bine... si ce merge si nu merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate sa mearga ambele pe un singur balast, mai ales ca e chinezarie.

Pe partea cu autoleveling-ul cred ca e mai usor sa modifici si sa ramai la reglajul manual cum au zis ca au facut cativa colegi aici.

 

La xenon trebuie sa ai si duze spalatoare faruri, ca sa fie si legal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdamn,xenon pe un sg balast se poate,hai sa iti arat lucrarea lui un vecin pe ford mondeo care cik e electrician la smurd :D

 

Nu inteleg ce e atata stress cu autoleveling,cand dai 50 lei sa le reglezi intr-un service specializat si nu mai umbli la ele,neaparat trebuie sa fie si in bord,etc?

 

Dap,altii bani alta distractie cu spalatoarele de far.cu ele imi bat si eu capul vara asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Holyboy nu înțeleg ce n-ai înțeles!?!

Fiecare far are nevoie de câte un balast pt a funcționa.

Modelul fabricat pana in 2002 are balast-URI montate aub aripi, iar cel după 2002 vine cu balasturile pe far.

Deci, fiecare far tre sa aibă balastul lui si tu ai modelul pana in 2002, iar balastul se conectează la mufa cu 4 pini din spatele farului.

Uite aici si senzoriipost-17660-0-93292700-1433932472_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cxr2test, doua becuri xenon la un singur balast? Ori e un balast mai mare ori ceva nu "pupa" ... da` ma rog.

In cazul in care in masina sunt 4 sau 5 persoane si bagaje, o sa vezi cum se lasa de spate si "reglajul" tau care este fix, o sa bata in ochii celor care vin din sens opus (sau pe cer) nu o sa mai zici ca nu e stress. 

Tocmai ca e bataie de cap cu autoleveling (senzori - care costa ceva banuti, montaj  etc.), parerea mea a fost sa se orienteze spre reglajul manual cu care sti ca nu dai gres si isi face treaba foarte bine chiar daca umbli la reglaj din an in pasti, dar e acolo si poti regla daca e nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Holyboy nu înțeleg ce n-ai înțeles!?!

Fiecare far are nevoie de câte un balast pt a funcționa.

Modelul fabricat pana in 2002 are balast-URI montate aub aripi, iar cel după 2002 vine cu balasturile pe far.

Deci, fiecare far tre sa aibă balastul lui si tu ai modelul pana in 2002, iar balastul se conectează la mufa cu 4 pini din spatele farului.

Uite aici si senzoriiattachicon.gifimage.jpg

 

SFBogdan , am inteles acum de ce am nevoie pentru a le face OEM ( am nevoie de 2 balasturi care vin montate sub aripi , igniterul pentru farul stang ( cel care e mesterit) , si senzorii autoleveling , spuneai ca exista calculatorul deja !....daca gresesc corecteaza-ma !

Nu am inteles cum au functionat de la cel care le-am cumparat daca exista doar un balast , ma gandesc ca de aceea au mesterit farul din stanga deoarece balastul era dus , dar farul din dreapta trebuia sa aibe un balast !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdamn:

 

Da,are un balast mai mare.

 

Poate nu m-am exprimat bine,stiu care e rolul la autoleveling dar cum zici tu costa timp si bani,cat de greu e daca esti incarcat sa dai de pe 2 pe 0 ,etc la cel manual?

 

@H0lyBoy: functiona poate 1 buc xenon si dincolo 1x bucata halogen,etc nu neaparat sa fi avut xenon pe ambele daca nu au fost legate in serie.Era ok daca ai fi avut to kitt-ul complet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta am zis si eu, sa isi puna reglajul manual, in bord! 

 

@cxr2test: La cum te-ai exprimat, suna mai degraba sa renunte la ambele reglaje si sa fie fixe, reglat la un service autorizat : "neaparat trebuie sa fie si in bord,etc?"  Da .. ca doar deaia e reglaj manual. Altfel cum dai de pe 2 pe 0 :)   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorii autoleveling exista deja , deci daca am controller-ul voi face si functia autoleveling sa functioneze ! A gasit senzorii pentru puntea fata si pt puntea spate,doar cablajele mai trebuie trase !

@cxr2test , functionau ambele pe xenon ,mi-a trimis poza cand erau montate pe masina, posibil sa fie functionat cu balastul original, deoarece nu stia ca balastul era sub aripa si mi-a trimis doar farurile cum le avea , nu stia nici de functia autoleveling desi pe masina exista , deoarece erau conectati la senzori si nu avea buton in bord de reglaj faruri ! Masina a venit cu faruri xenon OEM din fabrica dar mai mult ca sigur s-a dus balastul de pe partea stanga ! Acum caut balastul de pe partea stanga ca sa le fac cat mai aproape de OEM !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Maine ma apuc si eu sa dau bara jos, sa schimb un motoras care face figuri la reglaj si voi posta si eu conxiunile mele. Am faruri OEM BOSCH pre-2002. O intrebare: imi poate spune cineva care a montat, ce fel de SMD-uri imi trebuie pentru aceste faruri pentru pozitii (de calitate, nu tampenii)? Un exemplu daca se poate?! Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdamn,ma refeream la cel din bord,manual manual da,e cel ce ti-l faci in service.poate m-am exprimat gresit (e de la caldura mann)

 

H0lyBoy: macar ai siguranta ca au functionat ok in cazul asta,balast separat oem ma gandesc ca nu gasesti f.usor.

 

bobby: stiu un amic ce are Canbus W5W (T10) Cob 6w si bate bine,dar nu stiu cat de calitative sunt.Mai sunt si cele CREE R4 XP-E High Power 912 921 W16W T15 dar astea sincer mi-i se par cam SF deja plus ca parca se incalzesc cam tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!