Jump to content

Motor 1.9 td AAZ pus pe vw t3


a_sorien
 Share

Postare recomandată

Am cumparat un Golf 3 TD cu motor AAZ din germania la 800 eur , cu adus acasa am ajuns la 1100 eur .Scopul= declarat de al face donor pt un vw T3 1.6 d .E ceva chin , si probabil imi trebuie ceva timp sa scriu ce si cum , dar sper sa merite ....! Asaadar scopul acestui topic este sa-i ajut si pe altii cu lamuriri in privinta acestui transplant .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand succes cu conversia; uite aici un site care trateaza problema conversiei de la 1.6 D (sau TD) la 1.9 TD.

Parerea mea este ca te-ai complicat cu motorul de 1.9 deoarece diferenta dintre motorul este de 1.6 TD de 5-6 cp putere pe care oricum i-ai fi putut scoate si din motorul de 1.6 TD cu ajutorul unui intercooler, plus ca motorul de 1.6 TD era mai ieftin si mai usor de montat, nefiind necesare alte modificari.

Alte aspecte de luat in considerare sunt cutia de viteze si RAR-ul; oricum iti urez succes inca o data cu modificarea!

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata , l-am pus...si indradevar se simte diferenta.....!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-ne si noua detalii despre adaptari la montaj.Si cum ai facut omologarea RAR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-ne si noua detalii despre adaptari la montaj.Si cum ai facut omologarea RAR?

hmmm , e destula munca si mai ales timp pierdut sa cauti tot ce ai nevoie .Motorul AAZ sta in picioare transversal in Golf 3 , iar in transporter trebuie pus inclinat . De aceea trebuie schimbate galeriile de admisie si evacuare cu unele de pe un motor 1.6 td tot transporter .Eu am avut noroc si am gasit la dezmembrari .Astfel turbina se muta mai jos "sub" motor daca pot sa zic asa , si trebuie tubulatura de admisie aer din filtru "construita" . Am pus un filtru de aer de la un Fiat Ducato din dezmembrari , care a incaput in spatele semnalizatorului stanga . Am schimbat baia de ulei , si pompa de ulei care la golf 3 e cu debit marit .trebuie doar schimbate sorburile ca in rest is la fel . Problema cea mai delicata ca sa zic asa a fost sa adaptez turbosuflanta in noua ei locatie . Nimic nou sub soare , numai ca eu am o turbo marca KKK care vine perfect pe galeriile de pe trasnporter 1.6 td insa trebuie rotita astfel incat "intrarea" de ulei sa fie deasupra celei de evacuare ulei . Intrarea la mine e facuta cu o tevusca de metal care trebuie curbata cu atentie sa nu se rupa . Partea cea mai grea o reprezinta evacuarea uleiului , care vine prin cadere din turbina . Initial am facut greseala de a nu roti turbina in galerie si imi picura ulei pe la holenderul de iesire( care era mai sus decat holenderul de intrare ulei ) .Returul aceasta al turbinei nu mai intra in bloc cu e original pe G3 ci se duce direct in baie si de aceea am facut la strung o piesa adaptoare si am redimensionat lungimea acestui retur .

Cu aceasta ocazie am vazut ca turbina mea a dato pe ulei , si va trebui sa o schimb cat mai repede cu una Garett . O nedumerire care inca o mai am e legata de joja de ulei care nu stiu daca mai poate pastra insemnele de min max de la transporter , chiar daca e joja de pe transporter . Asa ca am procedat la scoaterea uleiului din baie , masurarea lui sa pot restabili nivelul pe joja nou adaptata . O problema pe care inca nu am rezolvato inca , e legata de presiunea gazelor din carter , care la mine inca sant lasate sa iasa in aer (numai am posibilitatea de a reintroduce aceste gaze in admisia turbinei ,pt ca nu am o gaura libera acolo) . Toba a trebuit sa o refac in intregime , dar un sudor bun si cu diverse coturi de la demembrari se rezolva . Acu nu mai stiu ce si cum , am mers cu noul motor si trage intradevar mai bine , adica e mai sprinten sper ca dupa schimbarea turbinei sa fie un pic si mai vioi .Intentionez sa ii pun un mic intercooler dar sa fac rost mai intai de furtune . In rest astept intrebari si dau sfaturi celor ce vor sa incerce asa ceva . Ca preturi pot sa zic : motorul 500 eur;

garnituri ,semeringuri , furtune adaptate , filtru aer , toba , inca 600 ron ; manopera a fost a mea , mai putin sudurile .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prea multa munca din punctul meu de vedere pentru un castig de 5 cp; eu as pune un 1.9 TDI (AFN) de 110 hp, acelasi volum de munca cu montarea 1.9 Td-ului la care se mai adauga modificarea instalatiei electrica (putin mai complicat dar nu imposibil :P ).

Banuiesc ca nu o sa faci omologare la RAR? (mai mult ca sigur cred ca n-o s-o faci vreodata) pentru ca te baga la omologare artizanala si platesti de nu face... Mai multe detalii: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=25053

Ce trebuie sa fac daca doresc sa schimb motorul vehiculului ?

Conform Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere - RNTR 7- prin schimbarea motorului trebuie sa se mentina cel putin acelasi nivel al emisiilor poluante.

Daca se inlocuieste motorul unui autovehicul, este necesara prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificarii cartii de identitate. Cel mai simplu este sa se monteze un motor identic cu cel anterior, adica unul care are acelasi cod motor cu cel mentionat in cartea de identitate.� In acest caz la R.A.R. se verifica doar aspecte legate de fixarea noului motor, daca au fost pastrate elementele pentru reducerea poluarii (catalizator, sonda lambda etc.) si se realizeaza testul de poluare specific unei inspectii tehnice. Daca se monteaza un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar in cazurile in care noul motor are performante mult diferite fata de cel initial (putere mai mare, configuratie diferita care presupune reamplasarea suportilor motorului etc.) se efectueaza probe specifice in cadrul Laboratorului de incercari pentru securitate rutiera al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, in noua configuratie.

Mentionam ca modificarile vehiculelor inmatriculate in Romania ce determina omologarea acestora se pot efectua numai in ateliere specializate, autorizate conform legislatiei in vigoare. Lista de ateliere autorizate le gasiti la sediul oricarei reprezentante R.A.R. sau la adresa www.rarom.ro.

Actele necesare sunt:

- act identitate detinator vehicul;

- cerere activitate RAR;

- carte de identitate vehicul;

- adeverinta din partea atelierului autorizat care a efectuat inlocuirea motorului.

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e , e multa munca si mult timp de pierdut , mai ales daca o faci prima data ...!Numai zic de bani , .............insa satisfactia lucrului bine facut si terminat pe puterile tale , e imensa...! Daca ar fi fost sa fac aceasta operatie intr-un atelier service auto...cred ca trebuia sa-mi vand apartamentul ,....noroc ca ma mai pricep , am mai invatat , am citit mult ...si acum sper sa ma bucur de rezultate . Cu nevasta a fo mai greu , ea nefiind de acord din start ,....dar acum parca sa mai inmuiat cand a vazut ..ca totusi exista un final .....a happy end . Rog oricine se mai incumeta sa o faca sa nu ezite sa ma contacteze , il ajut fara nici o conditie cu sfaturile mele . Si ceea ce e mai important , e ca nu va face aceleasi greseli ca si mine . Da , e o alternativa si montarea unui motor TDI , insa sigur vorbim de mult mai multi bani ...si nu mai stiu daca merita...!?

Aaa...si inca ceva , eu am avut motor 1.6 d fara turbo , care avea undeva pana in 50 cp . Acum dupa datele tehnice , ar trebui sa am 75 cp , ceea ce e un progres semnificativ nemaipunand in balanta ca aceasta putere ar mai putea creste . Intentionez sa montez un intercooler si o alta turbosuflanta , asa incat puterea finala sa bata undeva pe la 85 cp . Pentru un T3 e super suficient .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Montarea unui motor TDI nu presupune o investitie chiar atat de mare. De exemplu se gasesc masini in Germania avariate (Golf, Passat, Vento) cu motoare de 90 de cp (vezi aici) cu preturi incepand de la 500 de euro iar cu motoare de 110 cp (vezi aici) cu preturi incepand de la 1.000 de euro; iar tu spuneai in primul post ca ai dat 800 de euro pe un Golf 1.9 TD; sa nu uitam ca de pe masinile respective se mai pot vinde multe (cutie, suspensii, interior, etc) si s-ar mai recupera o parte din investitie :eek:

Da, sunt de accord cu tine ca este diferenta mare de la 50 la 75, eu de exemplu cand am trecut de la 1.6D la 1.6 TD (diferent de aproape 20 cp) nu mi-a venit sa cred cu tragea motorul si daca mai adaugi o cutie in 5 trepte de benzinar (cod AAP sau AAR) care au final drive-ul mai mic decat cutiile de pe 1.6 TD (cod 3H, AAS, ASR, ASS) si fug mai tare decat cele de pe TD... sau la montarea unui motor TDI modificarea raportului final drive-ului cutiei de viteze cu un raport de 4,14 (mai multe detalii aici)... ; dar varianta asta implica un cost de 800 de euro ceea ce e inca cam mult...

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spune-mi te rog daca se schimba greu pinionul la cutie viteza 5-a la un t4 din 92 sau ce variante am ca sa-i creasca randamentul turatie/viteza. Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca nu , trebuie doar sa gasesti mecanicul priceput , .............dar trebuie sa gasesti si pinionul cu mai putini dinti ca sa obtii ceea ce vrei .O alta varianta ar fi sa maresti caucioacele ......care cu sigutranta iti vor mari viteza cu cel putin 5% .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca daca as fi insistat , as fi cumparat in Germania o masina mai ieftina , nu de la un urat (autohaus patronat de arab).Dar drumul pana acolo , stresul unei nopti aproape nedormite , graba de a te intoarce acasa cat mai repede la munca , te fac sa ei cateodata decizii pripite .Plus ca , a te aventura in cautarea unei masini la privat , presupune timp sa-l cauti , combustibil sa ajungi la el ....cred ca pana la urma iese la acelasi pret . Si eu am vrut neaparat ca masina sa functioneze...macar motorul , sa-l aud , sa-l vad , sa ma uit la esapament sa vad ce scoate . Ori ca sa aduci numai motorul in tara , e cam dificil , pt ca trebuie plecat de aici cu masina si cateodata neamtul nu e prea dispus sa te lase pe tine sa desfaci motorul . Plus ca operatiunea asta ...nu poti sa o faci oriunde la ei ...iti trebuie minim o curte , si scule diverse . De aceea am optat pt a aduce acasa masina intreaga , iar pe drum mi-am facut o parere si despre consum ulei motorina , despre ce reglaje mai trebuie facute...etc. Intradevar mai exista riscul asa...sa nu ajungi acasa cu masina si sa te lase una alta ...pe autostrada....ceea ce evident e jale . Acum intradevar , daca as avea de ales , as monta un motor TDI ................! Dar sant f multumit de cum trage acum motorul meu , iar pt ceea ce vreau eu sa fac e super suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesante modificarile tale, sper sa rezolvi si ultimile retusuri, aproape ca as fi si eu tentat, dar ma descurajaza omologarea la RAR. Sa vedem cat om mai putea circula cu non euro si hotaram atunci. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

te rog da un numar de telefon

tocmai am prins un tdi de 110 cp si vreau sa-l pun sus

sau da un semn 0744313299

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

buna domnilor.

stie cineva ceva despre asazisul m-tdi....sau motorul "FRANKEN"

adica adaptarea sau modificarea pompei de injectie din elctronica in mecanica

pe motorul tdi astfel incit sa scap de electronica, care tare nu mi-a placut.

ceva de genul..

http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?PHPSESSID=a4fa774d7dc5ea732e5a5bd83c87924d&topic=6427.0

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=142679

dar care din pacate sunt de peste ocean si folosesc in general piese de acolo

oricum cred ca merita incercat si mai apoi si un tuning care este destul de usor la pompa mecanica adaptata+injectoare+cooler si eventual turbo

bate pe la 160-200cp :icon_bounce:

in situatia mea cind am un motor dar nici nu am electronica cred ca este ideal.

astept va rog sfaturi si sugesti :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am auzit eu se poate monta o pompa mecanica de Fiat Ducato. Asa mi-a spus un mester atunci cand m-am interesat si eu de aceasta operatiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare Domnilor,

Gasesc foarte interesante si instructive opiniile voastre si le citesc cu mare atentie.

Asta pentru ca mi-am luat si eu un T3 - 8+1 / 1,6 D / in 4 trepte / din 87,in stare relativ buna inclusiv ca aspect.

Ca si probleme :poreneste bine si la rece si la cald,singura surpriza este ca din cand in cand,la cald nu vrea el sa o ia in ruptul capului.

Daca astept un pic porneste ca si cand numic nu s-ar fi intamplat.

Merge ff bine la drum,totusi e lenes si motorul nu mai e chiar la prima tinerete - scoate un pic de fum negru cand il turez,iar cutia caraie ,tot asa din cand in cand,cu precadere la marsarier,si pierde ulei pe la priza.

M-ar inreresa si pe mine posibilitatea unei transformari in 1,6 TD / 5 trepte sau 1,9 TD / 5 trepte.

In zona mea ( Craiova ) aceste masini nu sunt prea dese,deci nu este o traditie vis - a - vis de piese sau know-how cum e in alte zone - de ex Caransebesul,unde am vazut 5-6 numai in cele 7-8 minute cat mi-a luat sa-l strabat. - de aceea m-ar interesa de unde as putea cumpara cele ce-mi trebuie mie si ce pret ar putea avea.

De interes ar fi si varianta cu montajul acolo.

Merci frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,pai ai putea sa pui si motorul de skoda octavia 1.9 tdi 101 cp si gasim si cutie de viteze pentru el si un ambreiaj care sa reziste la cuplul care il are un tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, booby ai facut transplantul cu motorul de 1.9tdi de 110CP pe t3? ce modificari ulterioare ai facut si care e diferenta? cam cat iti consuma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, consum masurat cu un laptop in mers la viteza de 110 km/h pe gps arata undeva pe la 6,8 litri ,metoda cu plinul nu am facut-o in rest plec cu viteza doua de pe loc fara probleme urc rampele cu 110-120 km/h demaraj la depasire super in rest mult de lucru la transplant.ar fi mai bine daca si cutia de viteze ar avea rapoarte mai lungi la drum intins te ajuta mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bag si eu ca na (interesul),

daca suspensia si felul utilizarii(incarcare rara) ne permite cred ca putem fenta ceva la viteza totala cu niste cauciucuri

mai mari sau eventual schimbat din cutie pinionul de atac sau macar cel de la a 5a sunt si eu in studiuicon_study.gifComputer.gifbanghead.gif

ce zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,al meu este syncro si am pus anvelope 215/80r15 mai mari nu incap fara sa umblu cu flexu pe la caroserie iar referitor la pinionul de viteza 5a se poate pune la cele cu 2 wd pinionul de la viteza 4a de la syncro diesel care are raport 0.78 fata de 0.82 sau se poate cumpara pinion cu raport 0.70 iar la inlocuirea pinionului de atac si coroanei este si mult de lucru si destul de scump.piese pentru cutia de viteze se gasesc la americani deoarece ei folosesc aceste cutii de viteza fie ele 2wd sau 4wd la vw bettle cu care alearga la raliurile prin desert denumite baja.preturile la americani sunt mult mai mici decat cele din europa ramane de vazut ce inseamna transportul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am facut conversia de la 1.6D la 1.9TD cod motor AAZ de pe un golf 3 GTD dar imi consuma mult, peste10-11%(am cutie cu 5 trepte). ma asteptam la un consum de 6-7 dar nu scade sub 10. diferenta de la 1.6 la 1.9TD e remarcabila! motorul merge impecabil, dar nuj ce sa ma fac cu consumul asta asa de mare. ma gandesc sa fie umblat la injectoare, pompa de injectie...nuj...ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut conteza mult si stilul de condus dar la asemenea consum ar trebui sa apara fum negru la esapament si atunci este nevoie de verificarea pompei de injectie si a injectoarelor.cutia de viteze poate sa fie cu 5 trepte dar sunt mai multe tipuri de rapoarte in ele.mai incerca si vezi filtrul de aer sa nu fie infundat.sunt destule cauze care pot duce la supraconsum de carburant dar trebuie luate pe rand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut,

Vladinsky, mai ai cumva motorul de 1.6d? Am nevoie de un motor 1.6D cod CS, daca il mai ai si e disponibil trimite-mi te rog un pret pe PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu un motor de 1.6d cod CS; are distributie noua, role noi, semering pompa ulei nou, pompa revizuita la service Bosch in Cluj, unde i-au schimbat toate garniturile. Pompa de apa este noua, schimbata odata cu distributia, la fel si filtrele de aer si ulei. Alternatorul are regulatorul schimbat cu unul nou. Am facut 350 de km de cand am schimbat toate piesele acestea pe motor. Eu mi-am pus un 1.6td si de aceea il dau. Pot sa il dau cu tot cu cutia in 4 trepte, sau fara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!