Jump to content

ventilator racire


Sebster
 Share

Postare recomandată

Salutare,

In ultima vreme, dupa ce fac un drum moderat prin oras, la oprire ventilatorul de racire continua sa functioneze, uneori si pana la 30 sec, 40 sec. Asta in conditiile in care afara s-a mai racit un pic. Inainte mai mergea max 10 secunde. Detin un Golf 2 GTD, motor JR. Banuiesc senzorul de temperatura...

Daca cineva a rezolvat o problema similara, rog sa-mi impartaseasca solutia.

Merci anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

In ultima vreme, dupa ce fac un drum moderat prin oras, la oprire ventilatorul de racire continua sa functioneze, uneori si pana la 30 sec, 40 sec. Asta in conditiile in care afara s-a mai racit un pic. Inainte mai mergea max 10 secunde. Detin un Golf 2 GTD, motor JR. Banuiesc senzorul de temperatura...

Daca cineva a rezolvat o problema similara, rog sa-mi impartaseasca solutia.

Merci anticipat

Cred ca in cel mai rau caz s-a defectat termocupla si intrerupe ceva mai tarziu. Alta idee nu-mi vine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare ... Fostul proprietar al masinii din semnatura a legat ventilatorul 'pe direct' cu buton in bord. Ce imi trebuie pt a il face sa functioneze normal (pe baza termostatului). scz k postez aici dar nu pot deschide un topic nou.

ps: explicati-mi va rog cativa termeni: termostat, termocupla... stiu ca pare copilaresc dar nu am gasit nicaieri si chiar nu are cine sa-mi explice. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul este dispozitivul care se deschide dupa o anumita temperatura si porneste circuitul apei prin motor, acesta e inchis pana la o anumita temperatura pentru a permite incalzirea mai rapida a motorului pana la temperatura lui de functionare optima.

Termocupla este un "comutator" termic care se gaseste pe radiator si care peste o anumita temperatura (~95grade) activeaza comutatorul intern si porneste ventilatorul (1 sau 2 trepte) care este legat la ea. Termocupla in principiu se poate lega pe direct de la baterie daca zici ca e pe buton acuma. Dar ar fi indicat sa treca si printr-un sistem de siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca trebuie legat un releu sau o siguranta, ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca ma bag cu o intrebare, da chestia cu 2 trepte la termocupla se aplica la toate modelele? pt ca la dieselu nu cred ca am 2 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut un diesel jp si avea termocupla in 2 trepte iar acum am un benzinar 1.3 si are termoculpa cu o singura treapta

si pentru buhaytza : indicat ar fi sa pui si o siguranta sa nu ai surprize...neplacute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul - permite apei din circuit sa treaca prin radiator pentru racire (deschide circuitul la o temperatura inalta si il inchide la una scazuta pentru a mentine o valoare aproximativ constanta pentru o functionare optima a motorului)

Termocupla - este practic un intrerupator care inchide sau deschide circuitul electric al ventilatorului in functie de temperatura apei din radiator. Ea are un rol important mai ales cand se circula in regim urban iar fluxul de aer primit fara ajutorul ventilatorului este insuficient.

Din cunostintele mele nu foarte vaste exista termocuple simple(cu o viteza), sau cele mai complexe cu doua viteze pentru o oarecare economie de energie atunci cand temperatura de afara permite racirea eficienta fara a fi nevoie de o turatie mare a ventilatorului. In acelasi timp, am observat ca unele masini din afara grupului VAG folosesc termocupla cu doua trepte pentru a actiona ventilatoare diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca termocupla e cu 2 trepte

trebuie si ventilator cu 2 trepte, nu?

siguranta trebuie montata in panou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca termocupla e cu 2 trepte

trebuie si ventilator cu 2 trepte, nu?

siguranta trebuie montata in panou?

Siguranta nu trebuie neaaparat montata in panou. Panoul are mai mult rolul de a le tine pe toate(sigurante, relee,etc) la un loc dupa parerea mea.

Ventilatorul nu trebuie sa aiba 2 trepte. Din cate stiu eu termocuplele cu 1 treapta pornesc ventilatorul la maxim iar cele cu 2 trepte mai au 1 treapta mai lenta pentru economie de energie fata de cele simple. Practic termocupla se ocupa de "treptele" ventilatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta de cat trebuie sa fie si unde vine montata pe fir? inainte sau dupa termocupla?

Nu vreau sa par sacaitor dar nu stiu si vreau sa fac totul cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta de cat trebuie sa fie si unde vine montata pe fir? inainte sau dupa termocupla?

Nu vreau sa par sacaitor dar nu stiu si vreau sa fac totul cum trebuie.

Nu stiu exact de cat este siguranta, dar ea trebuie sa fie pe firul de +(pozitiv) inainte de termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul nu trebuie sa aiba 2 trepte. Din cate stiu eu termocuplele cu 1 treapta pornesc ventilatorul la maxim iar cele cu 2 trepte mai au 1 treapta mai lenta pentru economie de energie fata de cele simple. Practic termocupla se ocupa de "treptele" ventilatorului.

Gresit.

Termocupla este exact ceea ce se si aude, o termo-cupla, adica la o anumita temperatura, intre pinii termocuplei se creeaza conductanta deci e un simplu intrerupator. Pentru a putea avea doua trepte ai nevoie atat de termocupla in doua trepte cat si de radiatorul cu doua trepte care in constructia lui permite ca prima treapta sa invarta mai incet ventilatorul iar pe a doua sa invarta la maxim, trepte comandate de termperatura la care ajunge termocupla.

Modificat de faty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit.

Termocupla este exact ceea ce se si aude, o termo-cupla, adica la o anumita temperatura, intre pinii termocuplei se creeaza conductanta deci e un simplu intrerupator. Pentru a putea avea doua trepte ai nevoie atat de termocupla in doua trepte cat si de radiatorul cu doua trepte care in constructia lui permite ca prima treapta sa invarta mai incet ventilatorul iar pe a doua sa invarta la maxim, trepte comandate de termperatura la care ajunge termocupla.

Man, cum adica radiator cu 2 trepte? Pe mine m-ai bagat in ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris in graba.. am vrut sa zic 'ventilatorul de radiator'..

Deci.. termocupla trebuie sa fie cu 3 contacte.. la fel si ventilatorul de pe radiator.

Modificat de faty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles... Dar ce se intampla daca legi ambele fire de plus de la termocupla(respectiv cel pt treapta 1 si cel pt 2) de plusul ventilatorului(ma refer la cel normal nu cel cu 3 pini)? Nu porneste in functie de intensitatea curentului primit de la termocupla? Intreb ca sa invat nu ca sa contrazic pe nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am o intrebare: unde sunt pozitionate termostatul si termocupla? Care din ele trimite semnalul

in bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am o intrebare: unde sunt pozitionate termostatul si termocupla? Care din ele trimite semnalul

in bord?

salut.

parca mai zicea cineva mai sus:

1.TERMOSTATUL intrerupe circitul apei intre motor si radiator el dand drumu la apa din motor spre radiator la o anumita temp.acesta NU are treaba cu partea electrica

2.TERMOCUPLA da comanda de pornire-oprire la motorul ventilatorului fixat pe radiatorul de apa .termocupla poate fi sipla adica cu 2 pini pt.motor de ventilator cu 2 viteze,sau cu 3 pini pt motor de ventilator cu 2 viteze.

Nici una nici alta nu da semnal la bord!!

si acu la care semnal la bord te refer? acul de la temp apei sau ledul de pa ceasul de la temp apa?

:offtopic:

si apropo de pozitionare:termostatul este in interiorul circuitului de apa in zona pompei de apa sub aceasta aproape chiar la plecarea furtunului de jos inspre radiator(este acolo un fel de cot prins cu 2 suruburi de corpul pompei).acolo este termostatul

iar termocupla este fixata pe radiatorul de apa in partea de jos a acestuia ( in stanga jos a radiatorului cum stai la volan) si este vizibila.se poate demonta fiind fixata acolo prin insurubare.ATENTIE: nu desface cand ii motorul cald si circuitul de apa sub presiune!

salutare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si acu la care semnal la bord te refer? acul de la temp apei sau ledul de pa ceasul de la temp apa?

:o

La ambele. Am impresia ca imi indica eronat. La 5 min dupa pornire se ridica acul la temperatura si palpaie ledul si TOATE furtunele sunt relativ reci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles... Dar ce se intampla daca legi ambele fire de plus de la termocupla(respectiv cel pt treapta 1 si cel pt 2) de plusul ventilatorului(ma refer la cel normal nu cel cu 3 pini)? Nu porneste in functie de intensitatea curentului primit de la termocupla? Intreb ca sa invat nu ca sa contrazic pe nimeni.

In principiu am inteles la ce te referi.. legang cele doua fire impreuna pe termocupla pui rezistenta termostatului de pe treapta 1 si 2 in paralel. Nu stiu sigur cum functioneaza termostatul, daca ramane deschis pe prima pozitiei (ceea ce cred ca se intampla) cand se cupleaza cea de-a doua sau nu. Daca ramane deschis, atunci impedanta introdusa de rezistenta termocuplei de pe pozitia 1 si 2 ar fi mai mica (1/2 presupunand ca sunt la fel) si atunci da.. ar fi tensiune putin mai mica cand cupleaza treapta 2 decat cand cupleaza treapta 1.. Dar tind sa cred ca rezistenta termocuplei din circuit este neglijabila.. si ca ventilatorul functioneaza la o anumita turatie.. cel cu 2 trepte fiind construit pe cu totul alt principiu, avand in interior circuitul reducator de tensiune (si spun asta pentru ca, conectand firele de la baterie direct la ventilator pe prima treapta acesta se invarta mai incet, iar pe a doua mai repede la aceeasi tensiune de alimentare).

Nu zic ca nu ar exista metode de "transformare" a unui ventilator dintr-o treapta in unu in doua trepte.. desi ma indoiesc ca cea descrisa de tine ar avea vreun efect.. eu ma refeream strict la modul de functionarea dat de "neamt".

restecpa

Modificat de faty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot suntem la subiectu termostat/termocupla am si eu o intrebare:D Cand am luat masina, era pusa pe direct, la buton racirea. Cum leg bulbu si termocupla? Care fir pe unde trebuie sa il leg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cele doua fire care sunt pe buton le pui pe bulb,verifica bulbul daca nu esti sigur ca-i bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cele doua fire care sunt pe buton le pui pe bulb,verifica bulbul daca nu esti sigur ca-i bun

Cum sa il verific?

Pe mine ma intereseaza unde vin legate firele, ca nu ma apuc sama duc dupa fir sa vad unde duce:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

i-mi poate explica careva cum schimb termostatul? ce trebuie sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-mi poate explica careva cum schimb termostatul? ce trebuie sa fac?

Suna-ma , saiu vino in pana mea sa ti-l schimbam.

Nici mort nu vii sa te ajutam.

Lasa ca-i zic eu lui paul.

In alta ordine de idei, are doua suruburi, deci nu e asa coplicat.

Grija la antigel, ca se va scurge tot, fiind sub pompa de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!