Jump to content

Inlocuire motor 101cp cu 131cp (From AVB to AWX/AVF)


FROST
 Share

Postare recomandată

Asa cum scrie si in titlul topicului mai intereseaza ce adaptari/modificari sunt necesare pentru a face "functional" un motor de 131cp (AWX sau AVF) in locul celui stock de 101cp (AVB); ma intereseaza sa fac acest lucru cu piese originale luate de pe o masina "donatoare", nu intra in discutie remaparea ECU sau alte modalitati de upgradare a motorului de pe masina.

Ca piese necesare m-am gandit la motor complet, senzorii MAF, MAP si ECU. Inlocuirea propriu zisa a motorului din punctul meu de vedere nu ridica probleme, partea dificila consta in inlocuirea ECU...

Am gasit pe net un exemplu oare cum asemanator Motorumbau von 115 PS (AJM) nach 130 PS (AVF) dar fiind vorba de un B5 care este upgradat cu un motor de B5.5 configuratia pinilor de la un ECU la altul nu este identica si mai mult ca sigur ca sunt probleme legate de imobillizator.

Ma intereseaza daca exista diferente dintre configuratia pinilor la ECU de la motorul de 101 cp si cel de 131 sau pur si simplu diferenta dintre cele 2 ECU este data de managementul diferit al motorului (harti de injectie, etc) si imobilizator, restul (configuratia pinilor si functiile lor) ramand identice?

Cum ar trebui "rezolvata" problema imobilizatorului ?

LE: Am gasit aici decrisa procedura care trebuie urmata in cazul inlocuirii ECU

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti trebuie motorul (cu galerii, turbina, EGR), ECU, MAP, tubulaturile de la turbo, intercooler-ul si probabil (nu sant sigur) filtrul de aer. In rest n-ai treaba. MAF-ul e la fel.

Configuratia pinilor e identica la ECU. Difera doar management-ul si hardware-ul intern.

Imobilizatorul ti-l poate rezolva oricine cu ceva cunostinte de acest gen. Nu e mare branza.

Si eu am avut proiectul asta in cap si INCA n-am renuntat. Astept momentul potrivit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tip AVB si din cate m-am documentat eu diferenta fata de AVF era alt turbo VNT17 (eu am VNT15) si faptul ca AVF este cu cutie in 6 trepte + alt soft si alt senzor de presiune ce se monteaza pe tubulatura de la intercooler la EGR in rest motorul si toate traseele sunt identice, dar ce sa iti zic, mai sapa asa aflam mai multe.

AV B

AV F; B si F am inteles ca este legat ceva de cutie, eu la AVB am 5 trepte inainte si AVF are 6 trepte inainte sper sa nu ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre AVB si AVF difera si bielele si injectoarele(duze cu orificii mai mari), volant, viblochen

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

ca idee poate te ajuta si link-ul de mai jos, unde exista un manual PDF (The Passat, Model Year 2001):

http://www.vaglinks.com/Docs/VW/Misc/VW_Pa...Guide_SP251.pdf

La descrierea tipurilor de motoare AVB / AVF, diferentele ar fi:

"1.9-litre 74 kW (AVB) TDI engine with The 1.9-litre 74 kW TDI engine is based on the 1.9-litre TDI engine developing 85 kW.

It differs from the basic engine in the following respects:

l The software used in the engine control unit was adapted to the lower engine power.

l The injectors have smaller nozzle holes.

The 1.9-litre 96 kW (AVF) TDI engine with pump injection system

The 1.9-litre 96 kW TDI engine differs from 1.9- litre 74kW TDI engine with pump injection system in the following respects:

l The software used in the engine control unit was adapted to the higher engine power.

l The injectors have larger nozzle holes.

l The TURBOCHARGER is larger.

l The crankcase is made of stronger material.

l The crank pin diameter of the crankshaft has been enlarged.

l The conrods are made of stronger material. "

Deci si soft-ul trebuie adaptat pentru "Hi Engine Power", pe langa celelalte modificari "hardware" (turbina, injectoare... )

PS: Poate nu e de neglijat ca si anumite parti din motor sunt facute dintr-un material mai rezistent.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,nu prea am inteles si va rog sa ma ajutati,vreau sa ma'i adacug kaluti la masina ' acum am 101 si vreau 131,ce ar trebui sa fac ?sa pun

cip ?? masina este B5.5

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maharu: vezi ca exista un topic dedicat pe aria Tuning TDI., Prin Chip tuning poti castiga undeva la 30 de CP. Este cea mai buna/safe/ieftina metoda de a castiga niste "caluti"

Cat despre problema de a schimba motorul.. ECU sunt absolut identice, difera doar softul. Deci poti pastra chiar si ECU tau doar ca ai envoie de un soft pentru acel motor. Imobilizarea se rezolva destul de usor, daca ai pe cineva priceput. Daca ai envoei de ajutor la imobilizare da-mi pm si iti explic una alta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa exploatezi la maxim motorul de 131CP atunci nu uita sa schimbi si ambreajul. Cuplul si calutii sunt considerabil mai mari (+30%) la AVF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aia tuneaza lumea AVB-uri pana la 131 CP si merg cu ambreiajul stock. Il schimbi cand cade, cu unul de AWX. Daca la schimbarea motorului ai si cutie in 6 ar fi mai bine, bagi si soft de AVF. Si daca tot veni vorba de schimbare doar a motorului inseamna deci ca ai cutie in 5 de la AVB, care AVB are 250 Nm deci e bine sa pui pe ECU un soft de ...AWX care e mai apropiat de el ca are 285 Nm, si cand moare ambreiajul iei de AWX si gata. :blah:

Insa am dubii ca intre AWX si AVF e vreo diferenta de cuplu la 1900 RPM, atat timp cat AWX are 285Nm la 1750, iar AVF are 310Nm la 1900RPM. Oare AWX chiar sa nu aiba si el 310Nm la 1900RPM, doar e acelasi motor cu AVF la care e alta volant. Partea de cutie si timonerie, ambreiaj nu ma refer la ele ci strict ca motor. Ce ar mai diferi totusi intre AVF AWX ar mai fi softul, dar unde si in ce turatii...numai unii stiu.

post-15891-1253283374_thumb.jpg

post-15891-1253283403_thumb.jpg

post-15891-1253283433_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ce sa zic....sunt usor in ceata :icon_cool: tu crezi ca ambreajul va cadea mai repede?

tu ce parerea ai de adaugarea kalutilor la masina mea pass 2004 1.9 tdi 101 kai

te org fi mai light in explicatie sutn la inceput :)

Multumesc ,

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata cu explicatiile pe tema asta. Ai la dispozitie topicul asta. Citeste-l si vei afla multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vicius- ai banuit bine motoarele scot la fel(AVF=AWX) cuplul l-am masurat si ambele indica la volant 338NM, cred ca motoarele sunt identice si diferenta o fac rapoartele din cutie- deci la roata

@maharu50 pe mine m-a dus 150k km ambreiajul stock si chip a avut~70k km si a fost fortata tare, eu zic sa faci miscarea ca ai sa fii f. incantat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine trece de la 101 la 131 CP trebuie sa schimbe si franele. Din cate stiu eu cei cu 101 cai au alte frane fatza de cei cu 131.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu obligatoriu , si eu citisem undeva ca diametrul discului de frana difera, nu stiu cat exact.

on topic: suportii de motor sunt identici la cele 2 motoare ? (curiozitate)

Modificat de DorianR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Franele sunt cam al fel. Cele de pe AVB cu niste placute bune (ATE) franeaza de minune la cei 135+ ponei ai mei :(

Ambreiajul difera . Vroiam sa fac si eu upgrade cu un turbo de 131 de cai + ambreiaj de AWX (ca cel de AVF e mai mare). Insa trebuie schimbat si volantu' , care la mine e nou (schimbat de fostul proprietar) deci nu avea rost sa il schimb cu altu nou (e vreo 20 de mil).

Daca nu ai posibilitatea sa schimbi motorul, poti schimba doar turbina + MAF si cu un soft bun (si bineinteles un ambreiaj mai mare), ajungi cu AVB-ul la 160 de cai :D

Modificat de RedFighter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti trebuie motorul (cu galerii, turbina, EGR), ECU, MAP, tubulaturile de la turbo, intercooler-ul si probabil (nu sant sigur) filtrul de aer. In rest n-ai treaba. MAF-ul e la fel.

Configuratia pinilor e identica la ECU. Difera doar management-ul si hardware-ul intern.

Imobilizatorul ti-l poate rezolva oricine cu ceva cunostinte de acest gen. Nu e mare branza.

Si eu am avut proiectul asta in cap si INCA n-am renuntat. Astept momentul potrivit.

Deci am verificat carcasa filtrului de aer si filtrul sunt identice, difera doar tubulatura de la carcasa filtrului pana la turbo.

Intre AVB si AVF difera si bielele si injectoarele(duze cu orificii mai mari), volant, viblochen

Mai mult ca sigur ca partile interne ale motorului sunt diferite; totusi ma indoiesc ca nemtii au facut din materiale diferite blocurile la AVB si AVF dupa cum scrie in pdf pe care ni l-a pus la dispozitie colegul catalini.

Am aceeasi banuiala ca si tine ca AWX este totuna cu AVF-ul; diferenta de putere fiind data de cutie; eu credeam ca exista si diferenta de soft dar in urma explicatiilor colegului cristibt se pare ca nu este asa cum credeam.

Eu as vrea sa gasesc un motor AVF si o cutie in 6 trepte (apropo electronica/cablajul de pe o cutie cu 5 trepte se potriveste la un cu 6 trepte?), acum daca nu s-o putea ma mutumesc numai cu un motor AWX si cutia de pe AVB.

Cine trece de la 101 la 131 CP trebuie sa schimbe si franele. Din cate stiu eu cei cu 101 cai au alte frane fatza de cei cu 131.
nu obligatoriu , si eu citisem undeva ca diametrul discului de frana difera, nu stiu cat exact.

on topic: suportii de motor sunt identici la cele 2 motoare ? (curiozitate)

La frane diferenta este data de diamentrul dicurilor de frana (oricum nu prea conteaza pentru ca masina in urma swap-ului nu se ingreuneaza); restul sunt identice.

Da suportii de motor sunt identici.

...

Cat despre problema de a schimba motorul.. ECU sunt absolut identice, difera doar softul. Deci poti pastra chiar si ECU tau doar ca ai envoie de un soft pentru acel motor. Imobilizarea se rezolva destul de usor, daca ai pe cineva priceput. Daca ai envoei de ajutor la imobilizare da-mi pm si iti explic una alta :(

Multumesc pentru lamuriri in privinta ECU. Asa cum spui si tu la partea de soft posibile de urmat 2 directii:

1) Remaparea ECU-lui de AVB cu soft de AVF ceea ce presupune costul unei remapari

2) Inlocuirea completa a ECU-lui de AVB cu unul de AVF ceea ce presupune aflarea pinului/codului SKC (deh IMMO 3) al celor 2 ECU pentru a se putea face adaptarea noului ECU pe masina (necesara interfata VagTacho) si adaptarea in sine a noului ECU cu interfata VagCom-ul (linkul este pus in primul post); sunt necesare anumite versiuni de VagCom sau VagTacho?

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codurile de login se pot afla fie cu vag commander fie cu vag-tacho sau se pot citi "manual" din harta ecu-lui., In orice caz, nu merita schimabat ECU.. SI cu ocazia schimbarii softului in ecu, poti pune o harta gata remapata pe la 160 de cai ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt AVB si AWX sunt 2 tipuri de kit de ambreiaj 228 mm si 230 mm in schimb la AVF discul de ambreiaj are diametrul de 240 mm.

Discurile de frana sunt identice depind de diametrul rotilor, la 15" 288 x 25 mm, la 16" 312 x 25 mm, la 17" 334 x 32 mm

Eu as ramane la motorul AWX, la prima vedere pare mai compatibil cu AVB. Referitor la cutia cu 6 trepte nu prea ai unde sa te folosesti de ultima treapta.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vin si eu cu sugestia sa folositi platforma AWX intrucat cutia de pe AVF e pacatoasa(pica des rulmentul conic) si nu e prea precisa si are curse cam lungi la schimbare- in rest e un deliciu dar totusi se duce prea repede acul turometrului in rosu

mesteci des

Modificat de cristibt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum spuneam vreau un motor de 130 de cp (obligatoriu) si eu as pune (optional) si o cutie in 6 trepte, evident daca as gasi asa ceva si m-as mai si incadra in buget ;) , daca nu ramane vechea cutie de pe masina (totusi tind cred ca cutia cu 6 trepte va fi alt proiect... :)) ).

cristibt mersi de sugestie, o sa ma mai interesez cu privire la cutiile in 6 trepte.

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita diferenta de pret intre cutia cu 6 viteze si cea cu 5. Vorbesc prin prisma unui posesor de cutie cu 6 trepte, care a condus si cutii cu 5 trepte. Vorba lu' Cristi, prea mult de mestecat. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.vreau sa il intrrb ce va pe liviu ca am inteles ca nu vrea o remapare doar.De ce nu schimbi turbo injectoarele si intercoolarul+softul de 131cpsi un ambreiaj sa iti tina in cuplu mai mare si cred ca nu o sa mai ai de ce sa iti faci griji cu shimbarea de motor.daca vrei sa iti spun cum am facut si ce o sa fac pe viitor la masina mea intra pe "masina mea"si cauta "passat 3bg 1.9tdi 131cp 2003 6 trepte"nu sunt prostii le face un prieten.daca te intereseaza mai vorbim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai costul schimbarii turbo, injectoare, intercooler, ambreiaj+placa de presiune si softul este destul de mare, eu as spune ca este tot pe acolo cu costul inlocuirii motorului (daca nu chiar mai mare).

Prioritara pentru mine este durata de viata a motorului nu performanta; nu putem spune ca un motor cu remapare, cu referire in principal la blocul motor si piesele interne, va avea aceeasi durata de viata ca unul cu caii stock dovada fiind diferentele hardware dintre cele 2 tipuri de motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut.

Ca si posesor de AVF in ce priveste cutia de viteze eu asta mi-am dorit si nu regret nici un moment ca am luat o platforma cu 6 trepte.

Este prfect adevarat ca treptele inferioare sunt mai scurte dar si senzatia la drum lung este cu totul alta.

Un motor diesel are un cuplu mare rezultand o forta mare a motorului care poate fi fructificata de o cutie cu multe trepte. Daca tot dispun de aceasta forta de ce sa nu o folosesc cu mai multe trepte de viteza iar drumurile lungi sa devina o placere pentru mine si nu un zgomot infernal la viteze mari. Am circulat acum doua veri intr-o excursie de 4000km cu vechea masina BORA cu motor AXR si cutie in 5 trepte iar viteza pe autostrada dictata de grupul in care mergem era undeva pe la 160km/h. Masina mea era un mic avion si cand spun asta va rog sa va imaginati la zgomotul constant din avion in timpul zborului.

In ce priveste cutia in 6 trepte aici vorbim de alt nivel de zgomot si sa nu mai vorbim de turatia motorului scazuta care ajuta nu numai la confortul tau acustic cat si la cel al motorului care nu functioneza la turatii mari in regim constant la astfel de drumuri.

In concluzie daca masina personala merge mai mult in oras decat are de mers in afara acestuia cu o cutie in 5 trepte te descurci de minune, dar daca vorbim de mai multe drumuri in afara oraselor atunci eu sunt adeptul unei cutii cu 6 trepte.

Defapt de cai mai multi ai nevoie la viteze mari si nu la viteze mici unde cuplul isi spune cuvantul.

Am incercat sa imi exprim si eu parerea cu privire la avantajele si dezavantajele unei cutii in 6 trepte, sper sa nu va fi deranjat.

Numai bine

Modificat de rotitza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care ar fi marea diferenta de turatie intre a 5-a si a 6-a ?.....250 rpm ?

PS : la mine(awx 131, 5 trepte), pentru fiecare 1000rpm se mai adauga fix 50km/h. La 2000 rpm > fix 100km/h. la tine cu a 6-a cum e ?

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!