Jump to content

Activarea avariilor la mersul inapoi


dsf
 Share

Postare recomandată

Se pare ca cei de la autoaccesorii.ro nu mai au,sau cel putin nu le mai au pe site,am sa mai caut,bine macar ca stiu ca se poate face ceva.Mersi DSF si Cosmin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un releu(12V alimentat de la becul de mers inapoi) care are un contact normal deschis plus 2 diode sau un releu(12V) care are 2 contacte normal deschis.

In prima varianta fir comun din T7a/1 (49a) si o dioda (catodul) la T7a/3 (L), iar a 2 dioda (catodul) la T7a/2 ®.

A 2 a varianta fir comun din T7a/1 (49a) si un contact N.D. la T7a/3 (L), iar al 2 contact N.D. la T7a/2 ®.

(T7a/1 (49a); T7a/3 (L); T7a/2 ® puncte la butonul de avarie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Cosmin! Am incercat sa fac si eu un montaj cu poza pusa de tine ceva mai sus, adica aia mai simpla in care sa mearga toate avariile dar nu stiu ce nu am facut bine ca nu mergea decat cea de pe partea stanga. Firul de plus l-am legat la pinul de plus al mersului inapoi si firul de minus la pinul de minus tot de la mersul inapoi. Cele doua fire care vin din releu impreuna si apoi se despart avand fiecare cate o dioda le-am legat pe fiecare la plusul becului de semnalizare stanga respectiv dreapta. Am gresit ceva? Diodele pe care le-am luat sunt UF5408 DC..asa scrie pe ele, sunt bune? Din poze polaritatea acestor diode e buna? Firele folosite sunt de 2,5 mm grosime. Poate ma ajuti sa-mi spui unde am gresit. Multumesc :ceuameni:

p1000255yd.jpg

p1000261n.jpg

p1000263z.jpg

p1000264v.jpg

p1000265n.jpg

p1000266o.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica dioda care duce la semnalizare partea dreapta, posibil 100% sa nu fie buna (intrerupta).

Ia un bec de 12 v si il legi in serie cu dioda, intr-un sens se aprinde becul (+ la dioda si - la bec) si in celalant sens nu se va aprinde becul (- la dioda si plus la bec).

Daca nu se aprinde in nici unul din sensuri dioda este intrerupta si de aceea nu se aprinde pe partea dreapta.

(mare atentie la montare, daca exista scurtcircuit pe semnalizare, dioda se arde instantaneu, cred ca ai atins involuntar de caroserie,masa cu acel fir si sa ars aceea dioda, pentru a te proteja de scurtcircuit, alege a doua obtiune a mea cu releul simplu si protejezi cu o siguranta)

Modificat de baghdad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Singura posibilitate e ca acea dioda sa fie intrerupta (arsa).

PS. Pentru ochii mei, dupa ce e functionabil montajul, te rog pune si tu niste tub varnish (termocontractibil) peste legaturi si diode, ca prea ma zgarie la ochi banda aia izolatoare. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc :) pt raspuns, o sa mai cumpar o dioda...stiu ca e urat cu banda...:D o sa pun varnish, cand am apucat sa fac nu aveam prin casa asa ceva,cand e gata va anunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou! Am refacut traseul firelor, am luat alte diode si merge, numai ca nu stiu daca am pus exact pe firul care trebuie de la semnalizare pt ca e ca si cum ar fura curent...se aprind mai slab semnalizarile si becurile de marsarier scad in intensitate ritmic odata cu aprinderea semnalizarii. Imi dau seama ca nu e bine unde am legat firele. Imi puteti spune care sunt pinii de "+" si '-" de marsarier urmarind poza de mai jos? Acelasi lucru si pt semnalizare. Sunt afon la chestii electrice si-mi prind urechile :offtopic: Multumesc

Placa cu becuri e din partea dreapta, masina e variant

p1000268m.jpg

p1000271w.jpg

p1000270m.jpg

Modificat de andricei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput incearca sa iei masa de undeva de pe caroserie, nu de la becuri. Daca esti afon la electrica, e cam greu sa-ti explic sa masori caderea de tensiune pe firele de masa ori pe cele de alimentare... :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos Cosmin, o sa incerc maine sa fac si asa. Mai am o intrebare...eu am luat "+" si '-" exact din mufa care vine la stop, acolo unde sunt pinii 'mama" sa zic asa, trebuia sa iau pana in mufa direct din firul corespunzator? La cat m-am priceput si la cat am luat traseele de pe acea placa eu cam asa le-am legat.

p10002701.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plusul incearca sa-l iei de pe fir, nu din mufa. Mai intervine si acolo o cadere de tensiune. Iar masa ia-o cum am zi. Apoi vezi dace e vreo schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am refacut legaturile ieri asa cum a zis Cosmin, am luat plusul pana in mufa si minusul de la un surub al stopului si la fel face. Incercand doar cu un bec mic gen semnalizare aripa dacia nu e nicio problema, merg normal becurile de marsarier dar cand cu cuplez deja o parte (semnalizare spate, fata si cea de pe aripa) deja se vede cum scade din intensitate becul de mers inapoi in momentul in care se aprind si semnalizarile.

So..alimentarea e in regula raman acele diode sau..releul, ce poate fi? Deocamdata am scos totul de acolo si nu cred ca ma mai apuc sa mai fac ceva. Am uitat sa zic ca am si sistemul originali de senzori de parcare PDC, ar putea avea influenta si asta?

Modificat de andricei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Acolo se intampla altceva, ce am neglijat pana acum (nu m-am gandit ca nemtii sant atat de perfectionisti). Atat lamelele bulbului de marsarier cat si firul original care alimenteaza luminile de marsarier sant calculate pentru un anumit consum. Daca il depasesti, creste pierderea pe el.

Ma gandesc la o solutie... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin,dar schema facuta de tine merge daca o pun numai pe becurile din spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica doar pe semnalizarile din spate?

Nu stiu. Doar experimentand imi pot da seama. N-am de unde sti in ce masura influenteaza consumul celor 2 becuri. Dar chiar o sa experimentez si eu in careva zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a activa avariile la mersul inapoi ai nevoie de un releu de 12 Vcc cu doua perechi de contacte normal deschise (Nd). Bobina releului se leaga la activarea luminii de mers inapoi RF si minus (-). Conexiunea RF poate fi localizata in stalpul din stanga la sofer (jos la piciorele soferului, in stanga sub masca de plastic), in priza T6c firul de la pinul 6 de culoare albastru/rosu.

Cele doua contacte (C) se vor lega intre ele si apoi la conexiunea 49a (de culoare negru/alb/verde) aflat la priza comutatorului de avarie T7a/1. Un contact normal deschis (Nd) se va lega la conexiunea R (de culoare negru/verde) aflat la priza comutatorului de avarie T7a/2, iara celalant contact normal deschis (Nd) se va lega la conexiunea L (de culoare negru/alb) aflat la priza comutatorului de avarie T7a/3.

Acest montaj va functiona doar cand este pus contactul.

Mai simplu de atata, nu se poate, un releu o dioda si 5 fire, va merge garantat, fara sa-ti afecteze sistemul de semnalizare, ori sistemul de iluminare la mersul inapoi.

post-41935-1254243896_thumb.jpg

post-41935-1254243908_thumb.jpg

post-41935-1254243928_thumb.jpg

post-41935-1254243950_thumb.jpg

post-41935-1254243998_thumb.jpg

Modificat de baghdad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e o metoda cat mai aproape de OEM doar ca necesita putin mai multe cunostinte de electricitate. Sper doar sa reuseasca andricei s-o si puna in practica. :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se intampla atunci cand semnalizezi in momentul in care dai pe marsarier cu avariile pornite? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnalizezi si pe stanga si pe dreapta in acelasi timp :) . Tocmai aia e ca lumea de pe topicul asta nu vrea sa semnalizeze ci sa atraga atentia. Ba mai mult mi se pare o mare prostie sa semnalizezi cand mergi cu spatele atat timp cat nu e voie sa mergi mai mult de 50 m cu spatele daramite sa iesi de undeva cu spatele. Cum te-ar vedea cineva ce iti vine din dreapta ca tu semnalizezi stanga. Asa pe avarie atentionezi tot traficul de manevra(fata spate). Mi se pare ciudat sa te vad ca semnalizezi dreapta si mergi cu spatele in loc sa o iei inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ideea topicului, nu asta era nelamurirea mea. Vreau sa stiu ce se intampla din punct de vedere electric cand faci aceasta manevra. Am inteles, releul de semnalizare il alimentezi din plusul becului de marsarier. Se pune diode ca sa nu se alimenteze si restul instalatiei de semnalizare. Dar cand semnalizezi (sa zicem din greseala) atunci pe plusul becului de semnalizare nu vine tot un plus?

Dupa parerea mea pe plusul becului de semnalizare apar doua plusuri in acel moment. Unu de la releul de semnalizare montat ulterior si unul de la instalatia masinii de semnalizare.

Ce se intampla atunci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avariile activeaza semnalizarea stanga si dreapta concomitent, anuland functia de semnalizare (dreapta sau stanga). Aceasta functie te scuteste pe tine de a mai apasa butonul de avarie la mersul inapoi, eventual dupa ce ai efectuat manevra de mers inapoi uiti sa dezactivezi avariile manual, cu acest montaj se activeaza/dezactiveaza automat. In momentul in care lasi masina parcata si ai lasat masina pe mersul inapoi aceasta functie se va dezactiva. Daca actionezi semnalizarea (stanga sau dreapta) si ai terminat operatiunea de mers inapoi, va functiona semnalizarea (standa sau dreapta). In plus cu acest montaj vor actiona concomitent semnalizarea stanga/dreapta plus lampile de mers inapoi. Schema cu releu de semnalizare suplimentar (cel de dacia) nu functioneaza, pentru ca ii trebuie sarcina (consumator) 2(4)X 21W + 2W si creaza probleme pe circuitul de semnalizare. Alege ce am propus eu la Post #40, acel releu intermediar de 12Vcc cupleaza releul original de semnalizare al masinii si inpulsurile de semnalizare sunt aceleasi daca s-ar folosi semnalizarea pentru dreapta eventual stanga.

Modificat de baghdad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa o luam altfel. Ca tot nu mi-s lamurit.

Faci montajul acela ( cu releu de Dacie) si-l pui pe masina. O masina mai veche de ex. care nu sesizeaza consumul de curent de pe becuri. In momentul cand bagi in marsarier se aprind becurile de semnalizare spate, restul instalatiei de semnalizare ramane nealimentata din cauza diodelor care conduc doar intr-un sens.

In momentul manevrei de marsarier sa zicem ca dai din greseala peste semnalizator si cuplezi semnalizare stanga. Automat becul de semnalizare este alimentat cu un plus. Dar acel bec este deja alimentat de respectivul montaj cu releu de Dacie.

Eu zic ca atunci cand se intampa una ca asta semnalizatorul din stanga se va aprinde haotic. Daca semnalele celor doua plusuri sint defazate becul aproape va fi aprins continuu.

Gresesc?

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic ce spui tu este adevarat pentru schema cu releu semnalizare dacia, mai mult din cate stiu eu la releul de dacie bobina este cu rezistenta foarte mica (5-8 spire de Cu 1mm) inseriata cu becurile de semnalizare de aici apare acea micsorare in intensitate. se poate rezolva cu inserierea unei rezistente de wataj calculata corespunzator, dar ce te faci cu disiparea de caldura si apoi daca atingi accidental maneta de semnalizare, pe acel brat (stanga sau dreapta) haos total. Sustin cu functionare 100% fara pertubari in sistem a montajului realizat de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin si eu solutia ta; mi se pare mai eleganta, plus ca montajul respectiv il poti "camufla" prin bord si nu se va observa nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc baghdad pt totul si aici si si pe PM! Ideea e ca nu ma pricep la electrica si schema pusa de cosmin era ok nedesfacand nimic prin bord. Asa ca in situatia asta mai bine las masina asa cum e :)E mura-n gura ce ai postat tu dar vroiam sa nu desfac plastice..nu prea am umblat prea mult la ele pana acum. Dar toate informatiile sunt utile si poate intr-o zi o sa ma apuc sa fac si asta, acum ma tot agit cu niste jante pe care le-am cumparat cu mai mult timp in urma si vreau sa le reconditionez, de aceea n-am mai postat.

Toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cine imi spune unde gasesc releu de 12 Vcc cu doua perechi de contacte normal deschise . Pe la magazine auto gasesc asa ceva ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!