Jump to content

Activarea avariilor la mersul inapoi


dsf
 Share

Postare recomandată

Aveti idee daca se poate activa avariile cand se baga in marsarier, sau un mic artificiu pt asa ceva

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca nu e asa greu sa iei comanda de la sonda de marsarier sa o duci la releul de semnalizare(butonul de avarii), ca si cum ai apasa pe buton, un plus pe direct ;)

Adica de acolo. In a doua poza trebuie dus un fir de la ala la butonul cu releu de semnalizare. Dar nu am timp acum sa il deslusesc ;)

post-15891-1253112493_thumb.jpg

post-15891-1253112625_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar asa simplu. :D

Ai nevoie atat de tensiune de la marsarier, cat si un releu cu 2 perechi de contacte, care sa inchida circuitul intre iesirea releului si cele 2 semnalizari. Cam mult de adaugat la instalatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dsf, uite o varianta simpla si eficienta. Pentru asta e nevoie de un releu de semnalizare suplimentar si 2 diode disponibile in orice sursa de calculator defecta, sau la magazine de electronice. Trebuie doar sa duca macar 5A.

Releul poate fi de orice tip, inclusiv de Dacia, doar sa fie la 12V.

Alimentarea si legaturile la instalatie se fac simplu la lampile din spate. Deci nu ai de umblat prin bord. :)

avariipemarsarier.th.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da cosmin este o varianta super simpla, daca ramane singura varianta cred ca o s-o pun in aplicare, dar din cate inteleg eu acolo se activeaza doar avariile pe spate (oricum bun si atat decat nimic), sau mai ramane varianta mai scumpa sa pun alarma si atunci automat cand bagi in marsarier pornesc avariile.

eu credeam ca s-ar putea face vreo modificare din VAG era mult mai simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care doresti sa se aprinda DOAR SEMNALIZARILE SPATE, poti face cu inca 2 diode fata de schema initiala.

Becurile din schema sant becurile semnalizarilor spate.

Si asta GARANTAT ca n-o poti face din soft si nici din alarma. :)

avariipemarsarier.th.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu am crezut din prima poza ca este vorba doar de semnalizarea spate pt ca ai spus ca se monteaza la stopuri si am vazut ca sunt dou iesiri sau daca alimenta becurile din spate pornesc si cele din fata.

cu alarma sigur merge n-ai vazut ca orice masina care are alarma cand cuplezi marsalierul se aprind avariile si au si un sunet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-ai inteles. Prima schema iti porneste avariile fata-spate la mersul inapoi (adica ce fac si unele alarme).

A doua schema iti porneste doar semnalizarile (stanga-dreapta) SPATE. Atat. Fata NU.

Si selectia asta spuneam ca nu ti-o face alarma. Ea iti porneste semnalizarile, atat spate cat si fata.

Iar daca tu ti-ai exprimat dorinta ca vrei doar spatele la mersul inapoi, ti-am facut o alta schema care face exact cum vrei tu. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alimentarea si legaturile la instalatie se fac simplu la lampile din spate. Deci nu ai de umblat prin bord. :P

avariipemarsarier.th.gif

sper sa nu te strez prea tare, eu vreau sa se aprinda avariile adica fata spate, iar ce am inteles eu din desenul asta este ca trebuie sa trag un fir de la becul semnalizare din stopul stang şi unul din becul semnalizare din stopu drept, sper sa fi inteles corect.

intrebarea mea este daca alimentez de acolo se arind si cele din fata adica au legatura intre ele? daca e asa e ok e treaba de 10-15 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici un stres. :P

Deci daca vrei sa-ti porneasca si fata si spatele, e prima varianta (si cea mai simpla).

Eu am inteles ca vrei EXCLUSIV spatele, de-asta ti-am facut o alta varianta (a 2-a schema).

Deci in conlcuzie, daca vrei atat fata cat si spatele (adica avariile normale), folosesti prima schema.

Alimentarea montajului o faci dupa cum am scris si in schema, de la un bec de marsarier, iar celelalte capete le legi la cele 2 fire ale semnalizatoarelor spate.

Fata e legata din fabrica impreuna cu spatele, pe acelasi fir.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Sau... poti apasa butonul de avarii in momentul in care cuplezi marche-arriere-ul sau inainte de a-l cupla. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aveam a treia mana cuplam si butonul de avarii :blah_: :P

Oricum am inteles ideea, cand o sa am timpul necesar ma apuc de treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alimentarea si legaturile la instalatie se fac simplu la lampile din spate. Deci nu ai de umblat prin bord. :P

Cel mai elegant le faci din "Left A pillar"(care e la piciorul stang al soferului) unde duc si se continua majoritatea firelor. Cu un mic studiu aflam in ce conector(culoarea lui) si pe care pini duc firele atat de la bulbul marsarier cat si de la releul de semnalizare. :vaidecapulmeu:

post-15891-1253192077_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De multe ori cand dai cu spatele e nevoie sa iti faci cunoscuta intentia de virare stanga sau dreapta (de exemplu cand iesi dintr-o parcare sau dintr-o curte - stiu ca e ilegal sa iesi cu spatele din curti sau garaje, dar se mai intampla cateodata).

Parerea mea de clopotar este ca nu e nevoie de asa ceva, lampile albe de mers inapoi sunt suficiente pt a atentiona pe ceilalti participanti la trafic ca urmeaza sa executi manevra de mers inapoi. Si se pare ca e si parerea constructorului, din moment ce nicio masina nu are acest feature din fabricatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar cum la noi in romania sunt fel si fel de soferi unul mai chior decat altu, (multi habar nu au ce sunt alea lampi de mers cu spatele) eu folosesc avariile cand ies din parcare , ma gandesc sa fac si eu la golf,

am o intrebare ciudata, fara diode nu merge facuta schema colegului cosmin? ce rol au acestea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fitza e fitza domle, daca se poate face de ce nu sa o facem. Ce ma doare pe mine de ce a gandit producatorul.

Diodele au rolul sa nu porneasca ambele semnalizari(stanga+dreapta) cand semnalizezi dreapta sau stanga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo vicius. Inveti repede. ;)

Dorian, ti se pare prea complicat cu ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca la Tiguan daca franezi mai brusc se aprind avariile,se pot activa cumva si la masina din semnatura?Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cosmin , dar habar nu aveam ce sunt alea diode, curiozitate, am mai invatat si eu ceva nou azi :icon_cool:

@vicious the one , ms frumos :icon_thumright:

Modificat de DorianR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca la Tiguan daca franezi mai brusc se aprind avariile,se pot activa cumva si la masina din semnatura?Va multumesc

NU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca la Tiguan daca franezi mai brusc se aprind avariile,se pot activa cumva si la masina din semnatura?Va multumesc

era pe autoaccesorii.ro sau nu mai stiu exact unde un sitem de vanzare este o mica unitate o montezi si cand pui frana se aprin avariile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil e ceva asemanator cu montajul postat de mine. Oricum poate fi folosit cu succes si ala.

Insa la cele OEM, avariile pornesc doar la franarea PUTERNICA. :blink:

Altfel risti ca atunci cand pui frana si semnalizezi, sa nu mai stie ceilalti participanti la trafic ce vrei sa faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da asa este se activeaza la franare violenta am uitat sa mentioez acest lucru, sorry.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Vreau si eu in weekend sa fac lucrul asta dar pe net am cautat acele diode LH 5405 dar nu am gasit nimic despre ele iar sursa stricata n-am..au vreo alta denumire? Sunt diode, rezistori, tranzistori..sa stiu ce cer ca nu ma pricep bine la asa ceva :( Cum cer la magazin daca ajung? Si inca ceva..cat costa un releu semnalizare de dacie? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un releu de Dacia e maxim 10 lei.

Uite si o lista cu diode compatibile. Sant diode simple, semiconductoare, dar de curent mai mare:

datasheet.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!