Jump to content

T4 - Suspensie


noobsound
 Share

Postare recomandată

Va salut. Doresc prin acest topic sa purtam discutii despre suspensia VAN-urilor VW.

Detin un vw din 2001 t4 caravelle 150cai si inca de la inceput am fost si sunt foarte placut surprins de manevrabilitatea,directia si stabilitatea pe care o am. Singura problema care ma nelinisteste este legata de faptul ca imi ajunge suspensia la capatul cursei la trecerea peste denivalari mari. Practic daca trec de o denivelare care imi ridica fata in sus ( nu ma refer la cazuri extreme cand se desprind rotile de sol) cand se comprima suspensia la aterizare se aude o bataie si un sock in toata masina ca si cum ar ajunge tot ansamblul suspensiei la capatul cursei. Este normal asa ceva? Posibil proprietarul anterior sa fii adus ceva modificari? Se pot monta inaltatoare sub arcuri?

Masina pare sa stea suficient de inalt de fata si nici nu se lasa daca este incarcata. Atasez cateva poze pentru a vedea si voi cum sta pe drum.

2i93wgh.jpg

2cfqq9v.jpg

2mzmwcg.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • corvin_tdi

    11

  • noobsound

    9

  • vw-raz-van

    8

  • andrei_c123

    6

am o oarecare banuiala cel putine dupa cum arata in poze ca sa umblat putin la suspensie mai exact arcuri de sharan ( sau alceva ) si coborata de fata din bara de torsiune

incerc sa pun o poza cu una din masinile mele cea la care am umblat la bara de torsine ( am lasato mai jos)se observa ca spatele sta mai sus decat fata !

post-22605-1253041667_thumb.jpg

Modificat de vw-raz-van
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e lasata de spate,cel putin asa mi se pare,fata pare in regula

frumoasa rau,mai frumoasa cand ma gandesc la cei 150 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai linistit ,si mie mi se intampla la fel la denivelari mari si ceva viteza.nu sunt masini de ofroad!

Modificat de Sebaca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsuri.

@ vw-raz-van in cazul unui balans ai simtit vreodata sa dea de capat suspensia la masina din poza la care a fost coborata garda la sol? E dificila operatiunea de ridicare din barile de torsiune?

Intentionez sa rog mecanicul sa dea o privire la toate elementele de directie si suspensie intrucat am facut cateva zeci de mii de km fara sa schimb nimic si nu stiu in ce stare sunt.Sper sa nu ma coste o avere :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat eu la caravelul meu bucsele bara stabilizatoare , pivotii superiori care se duc destul de usor si niste bielete.nu am depasit 1000 lei cu piese, manopera si unghiul de fuga.Depinde ce piese pui, originale sau de producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Operatiunea de ridicare/coborare e foarte simpla; aici e descris modul de coborare al suspensiei pentru fata si spate: http://brick-yard.co.uk/VehicleSpecific/T4...ng/Lowering.htm ;

Pentru coborarea suspensiei pe fata se destrange piulita de la bara de torsiune iar pentru o ridica masina se strange.

Simplu :D

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsuri.

@ vw-raz-van in cazul unui balans ai simtit vreodata sa dea de capat suspensia la masina din poza la care a fost coborata garda la sol? E dificila operatiunea de ridicare din barile de torsiune?

Intentionez sa rog mecanicul sa dea o privire la toate elementele de directie si suspensie intrucat am facut cateva zeci de mii de km fara sa schimb nimic si nu stiu in ce stare sunt.Sper sa nu ma coste o avere :icon_thumright:

o singura data am incarcato la greu aveam aprox 1,5 tone de marmura si 3 persoane + bagaj iar pe denivelari in ro am stricat bucsele la amortizoare pe fata iar cu spatele izbeam carligul de remorcare de pamant dupa aia m-am smecherit am saltato in sus de fata am pus arcuri tari pe spate si nu am mai avut probleme si amortizore heavi duty si incarc la maxim cat incape nu ma mai doare capul !

cat depsre revizii ......... eo am schimbat pivoti bieletele si capetele de bara pe la 550 000 km nus daca e cazul sa iti faci griji ! iar de bucse si dintrastea mi se rupe cand aud ca bate fier pe fier la schimb in rest ( daca ma luam dupa mecanici trebuia sa la schimb de 10 ori creca) ......... ale mele is inca originale la aprope 1 mil km !

Modificat de vw-raz-van
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si t4 meu din poza la un test vag-com facut de mihai nistor la o intalnire in cluj si are 460k km. Eu am facut cam 50 de mii de cand il am si e cama iurea cu intretinutul ca nu stii ce a fost schimbat inainte. Legat de suspensie la mine bataia aia la denivalari si balans se simte doar pe fatza. Pe spate nu a fost incarcat mai tare de 7 persoane si plin de bagaje.. si la greutatea asta spatele nu era lasat tare. Pe spate nici nu ma gandesc la arcuri mai tari.. nu vreau sa scuture la gropi. Pe fata in schimb cred ca ar trebuii sa o mai ridic putin sau sa caut ceva arcuri mai sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Recent am observat ca nu am bara stabilizatoare pe spate, nici nu se vede urme sa fi avut, ale voastre are asa ceva?

Pe mine ma bate gandu sa-i pun, cu toate ca sta bine pe sosea dar cand sunt incarcat parca se simte o usoara instabilitate in curbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe fata t4 nu are arcuri are bara de torsiune nu bara stabilizatoare deci sunt 2 ,,bare ,,,pe fata la t4 !

Modificat de vw-raz-van
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si eu s-o las mai jos de fata, dar nu am reusit. Am desfacut piulita, de la bara de torsiune, din partea dreapta si nu am vazut nici o diferenta. Oare trebuia sa le desfac pe amandoua sa se vada ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da pentru ca ai cealata bara si anume cea stabilizatoare care cam asta face !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bara stabilizatoare e un iar cea de torsiune e alta, reglajul pe inaltime sau coborare se face de la barile de torsiune, reglajul este sub masina langa reservor, defapt in spatele rezervoruli, indicat este ca reglajul pentru coborare sau urcare sa se faca pe o rampa si sa se masoare distanta de la prag la sol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am facut geometria rotilor si meseriasul de acolo mi-a spus ca presiunea pe rotile din fata e foarte slaba,nu ca cea a rotilor din spate unde sunt arcuri elicoidale,si s-ar parea ca e o problema cu aceste bari de torsiune,ma gandeam sincer sa le schimb sau poate de noi or fi asa slabe calitativ

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am auzit nici o data de asa ceva !! esti primu la care aud oricum: daca nu e rupta bara sau coborata prea jos masina de fata si bratul de sus se opreste in caroserie nu te mai du la,, meseriasul ,, ala cauta altul !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

noobsound

In fata auzi bataia sau in spate? daca e in spate atunci poate fi o bucsa busita de la amortizoare.Am avut aceeasi situatie. eu insa nu stiam din ce cauza bate si am schimbat amortizoare cu tot, bataia a incetat si e mult mai stabil pe drum.In fata cam greu bate pentru ca are dou mari tampoane (nu are arcuri) sau sa fie tot de la bucsele amortizoarelor? Trebuie vazut. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Va salut,

vreau sa schimb amortizoarele fata dar nu stiu ce sa aleg, gaz sau ulei.

Daca a schimbat cineva poate sa-mi spuna cum se comporta cele doua variante si care ar fi mai indicate?

T4 Caravelle, 102 cp, 1998

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Lorand24 . Nu era vorba de o bataie era vorba de faptul ca la denivelari mari maisna face balans si a ajuns in capatul suspensiei.

@ costi124 T4 e o masina destul de grea si la 2.5 ai greutate mare pe rotile din fata. iti recomand cele clasice pe ulei ca sunt mai durabile. Ai mare grija ca sunt multe contrafacute pe piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

vreau sa schimb amortizoarele fata dar nu stiu ce sa aleg, gaz sau ulei.

Daca a schimbat cineva poate sa-mi spuna cum se comporta cele doua variante si care ar fi mai indicate?

T4 Caravelle, 102 cp, 1998

Multumesc

eo pe ulei pun ca sunt mai ieftine cat despre marci am fost foarte dezamgit de marcile de renume sachs bilstein monroe gabriel pana acu vreun an cand mam suparat si am luat niste ordinarii chinezesti cele mai ieftine ( unix) facute pt ei si ce crezi dupa un an si ceva si multa greutate masina sta perfect pe curbe si franeaza excelent am schimbat bucsele la ele in schimb amortizoarele sunt perfecte !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tatal meu le LT are montat SACS . cand am luat LT'u la verificare mi-a zis mecanicu ca e curs uleiul din amortizoare. Desii erau schimbate doar cu 2 luni inainte... omul care a vandut masina m-a poftit acasa sa imi arate hartia cu care le-a platit la service. Erau noi si proaste sau contrafacute.

mecanicul mi-a recomandat Bilsten.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

are cineva 2 telescoape de fata si 2 de spate de T4 proaste curse nu ma intereseaza starea lor tija stramba sa nu o aibe atata tot, bineinteles nu ma intereseaza de pomana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, am si eu nevoie de niste sfaturi. Am un T4 de 2.4 d, modelul cu banchete, dar vreau sa transport marfa, aproximativ 1,5 t, am pus aceasta greutate si masina se comporta excelent, dar se lasa foarte tare, masina si goala e cam pe linie dreapta, as prefera sa fie putin mai inaltata de spate. Telescoapele nu se vad curse, ce solutii as avea sa o fac mai inalta (eventual alt model de arcuri, chiar daca va fi mai rigida cand este goala), as ramane indatorat pentru orice solutie. Apropo, care a fost cea mai mare greutate pusa pe un T4, dar fara sa rupi masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus putin peste 1 tona... nu am stiut in ce belea ma bag cand a zis unul dintre meseriasii constructori ce se ocupa cu renovarea unei garsoniere a parintilor mei. AM cumparat gresie, faianta, glet, ciment pentru faianta si nu mai stiu ce saci... pe 2 carucioare de baumax nu au parut deloc grele si nici voluminoase.. am basculat bancheta spate si in spatiu ramas am pus totul. Mare mi-a fost surprinderea cand am vazut masina de la distantza.. deoarece am pus tota incarcatura in spate masina s-a lasat aprox 8-10cm. La greutatea asta se simte si la pornirea de pe loc cat si la franare.Nu mi-am permis sa iau curbe prea strans deoarece nu erau stivuite prea bine.

In conditiile a 7 pasageri+ multe bagaje dubitza nu s-a lasat nici pe aproape fata de incidentul cu gresia si faiantza.

Pentru greutatzi mari suspensia t4-ului nu e tocmai potrivita .ar fi de preferat o punte rigida si arcuri lamelare cu o tractiune spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus si 2TONE pe Caravellu meu cu banchetele scoase, nu s-a intamplat nimic dar era destul de lasata. La T4 se poate regla garda la sol pe spate. Indicat este sa incarci pe mijlocul busului si nu in portbagaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!