Jump to content

Potentiometru clapeta


Turbocip
 Share

Postare recomandată

AM CURATAT DIN NOU LAMELELE DE LA REGULATORUL DE RALANTI SI ACUM A INCEPUT SA JOACE INTRE 1000-1250 .

IN IMAGINEA DIN PAGINA 1 (DATA DE ANDI ) ARATA CA TREBUIE SA AI DISTANTA DE 0,5 (MASURATA CU O LERA )

LA MINE NU ESTE ACEA DISTANTA (SURUBELUL DE REGLAJ ESTE LIPIT DE CAPATUL REGULATORULUI).AM MODIFICAT DISTANTA DAR DEGEABA.

................................................................................

...........................

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia din imagine este destul de confuza. Tija din capatul potorasului are o cursa de X mm (CCA 1.5~2). LA mijlocul cursei trebuie sa se faca contactul electric in interiorul motorasului. Schema din imagine probabil vrea sa zica ca intre capatul cursei si momentul realizarii contactului electric trebuie sa fie un joc de 0,5 mm.

PS.: E doar o opinie de-a mea :scratch: Ideea de baza e ca trebuie sa existe acel contact electric cand e in relanti si sa DISPARA cand apesi pedala de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat regulatorul de ralanti cu unul nou si merge perfect acum

Salutare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

cu potentiometrul cred ca am patito si eu, adica "harnic" fiind mam pus sa-mi curat bine bine tot carburatorul printre care si potentiometrul. lam dat jos ca sa curat interiorul (desi nu prea aveam ce...) si ca sa fie si mai frumoasa treaba nu am facut nici un marcaj inainte de demontare asa ca lam pus cum am crezut eu...nu stiu sigur daca afecteaza cu ceva functionarea motorului pentru ca si inainte de asta mergea rau de tot...adica ralantiul numai ralantiu nu e, parca as sta pe un vibrator nu intr-o masina.aceasta problema o am de cand am cumparat masina si nu am resusit nici cum sai dau de capat,am tot citit pe forum,am mai intrebat,am mai incercat, si tot nimic asa ca am lasato balta si nu are decat sa mearga cum vrea ea...(oricum incantat nu sunt :angry: ) de ceva vreme este si mai nasoala treaba, cand las acceleratia scade in turatie si pana pe la 550-600 apoi repede intra in actiune motorasu de ralanti (cred) si o readuce la normal. dar de multe ori se intampla sa se opreasca, in trafic...o placere fara cuvinte........apoi, daca o las la ralanti si ascult atent motorul observ ca se lasa din turatii pana incepe sa tremure toata apoi se accelereaza din nou, si tot asa la nesfarsit.

PS: mie personal mi se pare aiurea treaba cu acel potentiometru, adica faptul ca nu se mai poate regla sa mearga ca si inainte.in manualul de service am citit ca nu se regleaza cand e defect ci se schimba, dar daca nimeni nu are cunostintele sau aparatura necesara atunci cum faci treaba asta??mi se pare fara sens...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte buna intrebarea.

Acel potentiometru nu se gaseste de cumparat separat, nu are cod, el vine cu clapeta, inclusiv manualul spune ca se schimba tot ansabmlul.

De reglat e durere, are intr-adevar o marja de reglaj din suruburile ce-l fixeaza de corpul clapetei dar ca sa nimeresti acel reglaj e cumplit.

Parerea mea: se regleaza cu pasi marunti pana cand se intrunesc CONCOMITENT conditiile:

1. valorile citite de potentiometru si masurate cu aparatul de masura indica valorile din manual (si in autodata sunt valorile); valoarea citita se mai poate verifica si cu vag com-ul dar e cam greu sa te uiti si la laptop si la unghiul de inclinatie al clapetei cand faci masuratorile.

2. masina are un relantiu ok si foarte important motorul trebuie sa raspunda bine la accelerarile scurte (adica cand e la relantiu si bagi deodata pedala de acceleratie la fund, sa nu dea in nas)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte bun si raspunsul, multumesc mult pentru lamurire! inseamna ca numi ramane decat sa schimb potentiometrul cu tot cu ce se tine de el daca am fost "harnic"! faza cu datul in nas la acceleratii de astea o face de la inceput. cei drept ii si cam vai de motorasul ei, nu stiu ce a facut cu ea a cui era. curge pe la garnitura de chiulasa pana si antigel,apoi ulei....mare lucru daca nu se pierde pe acolo si gazele. cred ca inainte de toate ar trebui sa rezolv aceasta problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!