Jump to content

Potentiometru clapeta


Turbocip
 Share

Postare recomandată

Golf 3 Variant Monopunct.1781cmc Tip motor AAM 55 KW

Am mai scris si altadata despre problema cu ralantiul care o cam ia razna.

Se plimba intre 850 -1250 - 1350.(sta fix la una din cele 3 valori).

Daca apas acceleratia si apoi ii dau drumul mai rapid cateodata isi revine.

Azi am fost cu masina la Skoda la reprezentanta ptr. un test cu calculatorul.Mi-au spus ca defectele pe care le-au depistat sunt : POTENTIOMETRUL DE CLAPETA nu poate fi resetat si SONDA LAMBDA defecta(asta are legatura cu consumul ?).

Cand am ajuns acasa, in timp ce motorul era pornit iar turometrul era la 1250 sau mai sus (nu stiu decat ca era turata) i-am scos mufa de la POTENTIOMETRUL DE CLAPETA si ralantiul si-a revenit la normal iar dupa aceea am introdus-o la loc si totul este ok pana o turezi din nou si creste iarasi.Nu stiu sigur daca sa inlocuiesc acest potentiometru deocamdata (ma gandesc sa nu fie alceva).

Dati-va si voi o parere si va voi ramane recunoscator.

Ce mai pote fi ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din putinele mele cunostinte despre motoarele pe benzina stiu ca sonda lambda infuenteaza consumul.

Adica o sonda lambda defecta implica consum crescut, bujii negre etc..

poate mai multe o sa-ti spuna Andi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin,

Roaga-i pe cei care ti-au scanat ECU sa iti dea codurile de eroare scanate

(exemple: 00282 Throttle valve positioner V60 - Implausible signal sau 00518 Throttle potentiometer G69 - Open circuit/short to earth). Asa putem sa ne facem o impresie asupra cauzei.

Despre sonda lambda pot sa iti spun ca exista tendinta de a diagnostica gresit acest lucru. In cazul in care circuitul de control al amestecului nu functioneaza corespunzator nici sonda nu furnizeaza semnalul corect si este diagnosticata ca fiind "lenesa" desi masuratorile furnizate de ea sunt corecte.

Sfaturi:

a. posteaza exact ce coduri de eroare au extras din ECU - print out-ul. (ai platit pentru scanare asa ca sunt proprietatea ta)

b. remediaza defectul de ralanti

c. masoara din nou functionarea sondei si abia atunci daca masuratorile nu sunt in parametri trebuie inlocuita.

Bafta si asteptam vesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In nici un caz sa nu inlocuiesti potentiometrul! Multi au picat deja in capcana aceasta. Acel potentiometru este reglat din fabrica si n-o sa reusesti sa-l reglezi inapoi niciodata. Am avut si eu problema cu relantiul si un dobitoc s-a bagat sa-mi regleze potmetrul. Problema mea era de fapt motorasul care regleaza relentiul (si altele). Mi-am schimbat motorasul dar motorul nu a mai mers ca inainte. Am fost la Bosch mi-au reglat potentiometrul dar m-au avertizat ca nu o sa mearga niciodata ca inainte. Au avut dreptate. M-am dus frumos la dezmembrari si mi-am luat un cap injector (carburator...) complet, motorasul nu era la fel ca al meu dar le-am schibat. Dupa montarea carburatorului nu mi-am mai recunoscut masina: zbura. Cu aceste evenimente am mai invatat ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ANDI,

I-am sunat pe cei de la Skoda sa-mi dea codurile de eroare si mi-au spus ca trebuie sa fact testul din nou(gratis )deoarece nu le-au pastrat in arhiva!!!

Saptamana viitoare o sa ma duc si atunci o sa le trec in forum.

Sper sa rezolv ceva cu ralanti-ul asta ca devine din ce in ce mai enervant .

In legatura cu sonda lambda ---- ea cum se verifica ?

Daca o demontez ii pot face o verificare ,reparatie,ceva ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu este sa masori rezistenta la rece si la cald. Valorile le pun dupa ce ma uit si eu in carte... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu este sa masori rezistenta la rece si la cald. Valorile le pun dupa ce ma uit si eu in carte... :)

Valorile astea nu iti dau toata informatia de care ai nevoie pentru ca exista sonde care din punct de vedere al circuitului electric sunt OK dar sunt contaminate chimic, cu depuneri de funingine, etc. si nu masoara corect concentratia gazelor de evacuare. Testul se face tot cu VAG COM-ul dar numai dupa ce restul sistemului de injectie este functional si nu exista aer fals sau scapari de gaze de evacuare (pana in sonda)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci mai intai trebuie sa rezolv problema cu ralanti-ul si apoi sonda ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am fost pentru retestare la Skoda .

Uite ce s-a intamplat :

cand mi-au pus tester-ul pe masina ca mesaje au aparut

1) -sender for coolant temperature -G62

2) -Idling switch -F60 open circuit/short circuit to B+(sporadic)

3) -Lambda probe -G39 No signal (sporadic)

4) -Hall sender -G40(no signal)

Apoi mi-au resetat erorile si la noua scanare nu a mai aparut nimic.

Eu fiind nemultumit, bineinteles ca i-am pus din nou sa scaneze erorile dupa ce am pornit masina si ralanti-ul s-a ridicat la 1250 rpm.

E, atunci cand acesta este 1250 apar doar urmatoarele 2 erori:

1) -Idling Switch -F60 Open circuit/short circuit to B+ {030}

2) - Hall sender -G40 No signal {003}

Deci in final am aceste 2 mesaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin,

Din cele scrise de tine exista o problema majora de conectica/contacte. Iti trimit pe mail schema electrica si verifica contactele si continuitatea firelor intre senzori si ECU.

Ingrijorator este mesajul cu senzorul hall care reapare si nu este sporadic. Senzorul G40 este "ruptorul" delcoului (il identifici pe schema)

Din DTC-urile existente nu reiese cum ca ar fi probleme cu potentiometrul clapetei de acceleratie.

idlingsw.jpg

Verifica switch-ul de ralanti exact ca in imagine. Daca el functioneaza atunci trebuie sa incepi sa sapi dupa contacte electrice defecte.

Bafta si daca mai ai nelamuriri spune-ne.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vad ce pot face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut cam tot ce se putea dar nici un rezultat.

Ma gandesc sa schimb toata injectia cu o alta de pe la dezmembrari.(cu o garantie bineinteles).

Ce parere aveti ?

Credeti ca se va rezolva asa ?

Mersi. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna fara nici un rezultat, adica toate sunt in regula si functionale dar masina tot are probleme de ralanti ??.

Toti senzorii sunt masurati si sunt functionali si la conectorul local si la conectorul de la ECU ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa insist cu masuratorile.

Sper sa am un rezultat.

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu i-am dat de cap.

Deci daca masina ramane turata la 1250 rpm si scot mufa de la regulatorul de clapeta(cea din dreapta) in timp ce motorul este pornit atunci ralantiul isi revine la normal.O pun la loc imediat si ralantiul sta la fel de bine dar dupa prima accelerare acesta revine la 1250.

M-a dat peste cap complet !!!

Mai astep noi instructiuni de la voi.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca daca nu ne spui in detaliu ce ai verificat, nu avem suficiente date sa ne putem da cu presupusu' :-). Cu cat avem mai multe date cu atat putem sa ne apropiem mai mult de cauza reala .... In cazul tau, NEAPARAT trebuie sa verifici idling switch-ul. Asta este un contact care "sesizeaza" pozitia de relanti a pedalei de acceleratie. Verifica-l cu ohmetrul ( motorul oprit ) si vezi daca comuta corect ( on-off ). Aproape sigur nu mai face contact corect pe capatul cursei ( sau face din cand in cand ). Mai exista posibilitatea, asa cum a spus Andi, sa fie un contact imperfect catre acest switch.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAi mult ca sigur intrerupatorul de la capatul motorasului de relanti e d e vina. Am trecut deja de doua ori prin aceasta problema si am avut exact aceleasi simptome. Din pacate nu mai tin minte exact care sunt pinii la motoras (oricum sunt doua modele:4 respectiv 6 pini) dar iti ia cam 2 minute sa incerci toate combinatiile cu un ohm-metru. Cu ohm-metrul conectat la pinii motorasului misca clapeta de acceleratie. La una din combinatiile de pini va trebui sa ai scurt-circuit respectiv rezistenta infinita(open) la miscarea clapetei si la lasarea lui in pozitia relanti. Daca acesta este problema poti incerca sa o rezolvi sau sa cumperi un alt motoras (cca 4500000 lei). Trebuie sa dai jos capul injector, sa demontezi motorasul. Vei vedea in interiorul motorasului o tija actionata de un motoras printr-un melc. Tija intra intre doua lamele de metal. Problema e la acele doua lamele. Dupa ce ai reusit sa reaudici la viata contactele sa ai mare grija la asamblarea motorasului. Nu forta nimic ca vei indoi lamelele daca tija nu a intrat perfect intre ele (am patit-o).

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa masor ca in imagine switch-ul dar nu stiu daca am inteles-o corect (imaginea):deci am masurat cu ohmetrul ,cu motorul oprit ,intre pinii 3-4(pinii switch-ului) ---valoarea este 150 ohmi la inceput si apoi ajunge la 210 ohmi.

Am vazut ca in imagine se masoara cu o lera si distanta dintre surubul de reglaj si capatul switch-ului(???) trebuie sa fie 0,5 mm.

La mine nu exista o asemenea distanta deci surubul e apropiat la maximum de capatul switch-ului.Am incercat sa reglez din surub dar nu are nici o inflenta.

Cineva a spus in acest subiect ca:Verifica switch-ul cu ohmetrul ( motorul oprit ) si vezi daca comuta corect ( on-off ). Aproape sigur nu mai face contact corect pe capatul cursei ( sau face din cand in cand ). Mai exista posibilitatea, asa cum a spus Andi, sa fie un contact imperfect catre acest switch.

Nu inteleg cum trebuie sa comute switch-ul (on-of) daca eu il masor cu ohmetrul.,atunci imi da o valoare dar nu comuta....

Totusi cred ca nu revine la capat de cursa.

Mentionez ca am curatat toate contactele la toate mufele motorului(si cele care nu influenteaza ralanti-ul).

Aaaa...., am mai schimbat si filtrul de benzina si bujiile zilele astea.

Poate imi mai dati detaliii despre masuratori si pozitia de comutare(on-of). a switch-ului.

Inca o data sper sa rezolv aceasta problema.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezistenta trebuie sa fie aproape 0 respectiv infinit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata si la mine .

Azi am demontat switch-ul si am curatat contactele .

Nici o schimbare....

Uffffff.............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cu pedala de acceleratie in repaos si apasata se schimba rezistenta switch-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am masurat decat in pozia in care se afla , nu am miscat de ea (nu m-am gandit >>>).

Ce trebuie sa imi arate cand e accelerata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am demontat switch-ul si am curatat si contactele:

2 lamele de cupru si tija ce intra intre ele.

Cineva zice ca mai era un contact in capatul motorasului.Eu nu l-am vazut.

Tot asa face si dupa ce am curatat toate astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acele doua lamele fac contact in capat. Sper ca nu de lamelele de pe tija vorbim ci de acele doua intre care intra tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!