Jump to content

jetronic-motronic


CristiGTI
 Share

Postare recomandată

care sunt diferentele intre cele doua tipuri de injectie?

link-urile (despre motronic) sunt binevenite ....

:lol:

Cristi(viitor)GTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motronic este un sistem de injectie monopunct. Are un singur injector, plasat intr-un "echivalent" al carburatorului. Este un sistem fiabil, dar nu extrem de performant. Nu ar fi cea mai buna alegere pentru o masina cu pretentii sportive...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Motronic este un sistem de injectie monopunct. Are un singur injector, plasat intr-un "echivalent" al carburatorului. Este un sistem fiabil, dar nu extrem de performant. Nu ar fi cea mai buna alegere pentru o masina cu pretentii sportive...

Cred ca confunzi Motronic cu Monomotronic.... Jetronic au fost de mai multe feluri, cel mai cunoscut este K-Jetronic, sistem de injectie continua cu un injector pe cilindru, cunoscut pe Golf Mk1 GTI. GTI 16v avea KE-Jetronic, variatie pe aceeasi tema, doar ca avea aprinderea comandata de un ECU destul de arhaic, si controlul imbogatirii de sarcina maxima ca si regulatia lambda erau si ele controlate de ECU.

Motronic este cel mai avansat sistem de comanda pentru motoarele cu benzina, el comanda aprinderea si deschiderea injectoarelor din aceeasi cutie si cu acelasi procesor, are detectoare de detonatie (1 sau mai multe in functie de motoare), MAF cu fir incalzit sau cu "hot film" pentru ultimele generatii (M5.2, ME7.x, ME9) si in cazul motoarelor supraalimentate, controleaza si presiunea de supraalimentare.

Sper ca te-am ajutat macar un pic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ce-i drept, vorbeam de Mono-Motronic, si nu de Motronic-ul de pe Golful Kit-Car :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am GTI 16V si am K-Jetronic fara Knock sensor, fara lambda si fara sensor de O2 :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, au fost si de-alea, vindute pe pietile unde catalizatorul nu era inca obligatoriu (Belgia, Franta, Italia) la vremea aceea. O2 sensor=sonda Lambda, de fapt sonda lambda masoara cantitatea de oxigen care ramine in gazele de esapament dupa combustie si asa se afla daca amestecul este bogat, sarac sau corect (14,7:1).

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Normal ca Motronic e evolutia lui Jetronic.Vorbim de Bosch off course.Principala diferenta dintre ele este aceea ca Jetronic trateaza datele analogic iar Motronic le trateaza digital(0 si 1).Mai exista si alte diferente(motronic gestioneaza si aprinderea de ex) dar acestea deriva din ce am spus mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

K-Jetronic (interesant ca l-am gasit intr-un manual ptr. Ford ??!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu am un Audi 100 cu motor NF 2309 cmc 136 CP. Am citit in mai multe surse ca ar fi echipat cu sistem de injectie KE Jetronic. Sunt curios daca acest tip de injectie realizeaza acea "taiere" a alimentarii pe perioada franei de motor (mentionez ca nu am computer de bord)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult, dar am citit de 3 ori si ori sunt eu prea obosit, ori chiar nu gasesc unde scrie despre asa ceva... Acolo spune doar de regimurile de ralanti, sarcina partiala si sarcina totala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Fuel induction

The amount of air, corresponding to the position of the throttle plate, sucked in by the engine serves as the criteria for the metering of the fuel to the individual cylinders. The amount of air sucked in by the engine is measured by the air-flow sensor which, in turn, controls the fuel distributor. The air-f low sensor and the fuel distributor are assemblies which form Part of the mixture control unit. Injection takes place continuously, that is, without regard to the position of the intake valve. During the intake-valve closed phase, the fuel is "stored" in the intake tubes."

De aici eu inteleg ca si la jetronic se "intrerupe" alimentarea in overrun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zice nimic de overrun. Spune ca injectia are loc indiferent de pozitia supapei de admisie. Cand supapa este inchisa, benzina injectata ramane in poarta supapei pana cand aceasta se deschide din nou pentru admisie. Descrie modul de functionare normal, diferit de cel al sistemelor de injectie secventiale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze, am confundat "intake valve" cu clapeta de acceleratie - citire diagonala :scratch: Mea culpa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca nu se specifica nimic direct despre acest regim de lucru (sau poate se specifica dar nu am avut timp sa-l recitesc) KE Jetronic in overrun intrerupe alimentarea cu benzina:

- odata dozajul combustibilului este facut de cantitatea de aer care trece prin debitmetru, iar cu clapeta de acceleratie inchisa aceasta este redusa.

- reglajul presiunii diferentiale este realizata electric de o electrovalva si odata cu actionarea switch-ului de ralanti, cand turatia este peste valoarea de 1000 rpm, presiunea scade sub valoarea de deschidere a injectoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un Audi 100 cu motor NF 2309 cmc 136 CP. Am citit in mai multe surse ca ar fi echipat cu sistem de injectie KE Jetronic. Sunt curios daca acest tip de injectie realizeaza acea "taiere" a alimentarii pe perioada franei de motor (mentionez ca nu am computer de bord)

Injectia la tine(cod motor NF) este KEIII-Jetronic-ultimul tip din generatia respectiva....si are acea valva de compensare dupa cum bine a mentionat s_c,care asta face-taie alimentarea la ralanti si in frana de motor

PS Daca valva resp nu mai functioneaza iti creste consumul cu 1l/100km

Costa cam 300 EUR...daca mai gasesti asa ceva 8) :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc mult. As mai avea 2 probleme. Eu sunt destul de nou pe aici, sunt "doar inscris" dupa cum imi si apare (by the way, nici nu stiu ce tre sa fac ca sa devin membru). Poate problema a mai fost tratata si imi cer scuze anticipat. Am avut masina la incompetentii aia de la Porsche pentru ca mi se blocau franele. Au tinut-o 3 zile, mi-au luat o caciula de bani si mi-au schimbat doar lichidul. Am dus-o la ei cu ABS-ul stricat, asa am si luat-o. Problema e alta. Cand am luat-o de acolo ralanti-ul era pe la 1800-1900 rpm. Cand m-am uitat, surubelul acela care regleaza pozitia "0" a clapetei de acceleratie era strans. Am reglat eu dupa ureche ralanti-ul, dar de atunci are momente in care turatia variaza la ralanti (650-1100 rpm). Nu face asta tot timpul.

1. De la ce sa fie asta?

2. Cum aflu care senzor de ABS nu functioneaza (banuiesc ca asta e problema la frane

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt destul de nou pe aici, sunt "doar inscris" dupa cum imi si apare (by the way, nici nu stiu ce tre sa fac ca sa devin membru).
Dupa 20 sau 50 post-uri (nu mai stiu exact) iti va scrie sub nume membru.
2. Cum aflu care senzor de ABS nu functioneaza (banuiesc ca asta e problema la frane

Banuiesc ca la o scanare cu Vag-Com ar aparea eventualele erori date de senzorul de ABS (daca intr-adevar el este de vina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce este Vag-com si cum pot sa scanez cu el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de info. Unde pot gasi in Bucuresti (sau pe aproape) pe cineva care sa aiba Vag-com si care sa stie sa umble cu el? Acest soft cuprinde informatii despre toate modelele, sau numai cele recente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu se poate face o diagnosticare VAG-COM pentru masina ta.

Sunt cativa membrii ce pot face asta.

Poate te pot ajuta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danrzc: Vag-Com nu contine propriu-zis nici o informatie despre model. Atat erorile cat si parametrii se citesc in structuri de organizare standard si se interpreteaza folosind documentatia specifica fiecarui model, care se gaseste (daca se gaseste) independent de Vag-Com.

Intrebarea pt. tine e alta: ai mufa de diagnoza 2+2 si stii unde se gaseste? (ca OBD n-ai sigur)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar nu am. O fi probabil in cutia de sigurante si relee? Am cautat-o odata, dar nu stiam exact cum trebuie sa arate, asa ca m-am lasat pagubash. Ce este OBD-ul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!