Jump to content

SUPAPA N75


rades
 Share

Postare recomandată

Am și eu un Passat tdi AFn 110 cai......și am o problema cu puterea câteodată merg constant cu ea la 3000 de turații și parcă nu are putere și dintr-odată își revine și mă lipește de scaun....plus că face și un nor de fum negru in spate?are vreo legătură cu N75.?deci simt că nu ii mai dau de cap.am curățat debitmetru am schimbat egr,și supapa n13 cred că îi zice de sus lângă egr.masina este din 1998.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Intreb si eu ca incepatorul...Pe unde se schimba valva N75 la un Passat B5.5?

Am incercat pe sus, dar spatiul fiind redus, nu am reusit sa deconectez furtunele. M-am lasat pagubas si am prins-o inapoi in suruburi.  

Sau ar trebui sa dau jos toata fata?

Mersi. 

Modificat de Luccio9791
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge si pe sus, doar ca iti trebuie un pic de indemanare....si ceva scule - o tubulara mica sau inelara... Scoti tubul de admisie de plastic, de la turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara .  Asta seara am facut o scanare si mi-a dat eroarea de mai jos . nu prea ma pricep si poate ma ajutati voi cu un sfat ceva. 

 

 

16618 - Boost Pressure Regulation 
            P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
             Freeze Frame:
                    RPM: 2583 /min
                    Torque: 146.0 Nm
                    Speed: 109.0 km/h
                    Load: 36.1 %
                    Voltage: 13.76 V
                    Bin. Bits: 00001000
                    Absolute Pres.: 1560.6 mbar
                    Absolute Pres.: 2040.0 mbar

 

Asta cred ca e de cand am luat limp .. Precizez ca s-a intamplat asta cand isi facea regenerarea filtru de particule . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are legatura cu supapa N75. Ai geometria variabila care merge greu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca am postat gresit .. Ce ii de facut in cazul asta , adica pot sa o rezolv fara sa dau turbina la reconditionat ? 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti, dar nu e sigur. Cel mai bine turibna la reconditionat. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare, sper sa nu deranjez pe cineva cu întrebarea. Valva n75 are cumva legătura si cu gazele evacuate ? Întreb asta pentru ca la mașina din semnătura gazele au un miros înțepător, in spațiu închis in 2 min aerul devine inrespirabil. Dacă nu de aici e problema, Ma poate lămuri cineva cum pot remedia cazul ? Mulțumesc anticipat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu are treaba.

Injectoarele, etc... au treaba - deci, de aici trebuie sa incepi verificarile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
On 08.12.2013 at 18:33, F l o r i n a scris:

verifica cablajul de la N75.

 

prima - se poate rezolva si ea, depinde de ce probleme ai pe  partea imobilizatorului

Salut , vw passat 1,9 tdi 1999 cod motor AHU. Simptome 0~60 km\h ritmul normal de lucru cuplu etc. După 60 mers neregulat ,tăiat accelerația, zgomot egr puternic fum de toate nuanțele alb sau negru oscilații de viteză.Test injectoare , pompă ok. Egr funcționează și curățat între timp, valve cea de lângă grilă funcționează ,cea din spatele motorului "10 ohm"care are un furtun in tulumba frânei testată scapă aer. Acum pe delphi avem (1 fuel shut off 01237)(2injection regulation opening valve 01269)(3solenoid valve for charger presure 01262) și la toate short circuit to Ground or open circuit.Motorul învârte, da afară motorina nearsa nu pornește. Mulțumesc km fără reparatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu in ce limba vorbesti?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut, am și eu o problema noua, mașina nu mai trage, după o perioada în care a mers bine (am schimbat furtunele de vacuum cu unele siliconice). 

Am eroare : charge pressure-control deviation. Am observat ca nu am vacuum la actuatorul turbo. Am tras aer pe furtunasul care merge la actuatorul turbo și vine aer încontinuu. De aici deduc ca e dus n75-ul. Am făcut și un test pe canalul 11 în și nu se ridica actuatorul turbo decât foarte puțin.

Ma puteți lamuri, el este de vina n75-ul ? 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai poate intepeni N75, rugineste uneori. Dar nu ar trebui sa poti trage vacuum chiar asa. E totusi un circuit inchis. Poate ai undeva un furtunel crapat, nu doar valva blocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Cosmin, ai timp sa arunci o privire,cu siguranță ma poți ajuta în depistarea/rezolvarea problemei. Sunt zalauan și eu. Eventual un nr de telefon. Mersi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se poate... ai PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul oprit N75 are următorul comportament (aşa la verificarea cu suflat/tras). Scoţi furtunaşele din N75 şi cu ajutorul unui furtunaş de combustibil nou procedezi aşa:

  • pe la portul pe care scrie OUT poţi să tragi aer, el va pătrunde pe la portul atmosferic (cel negrul care vine de la filtrul de aer). Acoperi cu degetul portul atmosferic şi tragi aer mai brusc: valva se va închide şi nu vei mai putea trage. Dacă tragi aer uşor el va intra pe la portul VAC.
  • tot pe la portul OUT sufli aer. El trebuie să iasă pe la portul VAC. Acoperi cu degetul portul VAC şi nu trebuie să mai poţi sufla aer.
  • pe la portul VAC poţi trage aer, dar aici contează poziţia electrovalvei. Dacă este cu porturile în sus din cauza greutăţii miezului solenoidului valva este deschisă şi intră aerul prin portul OUT. Acoperi cu degetul portul OUT şi nu mai poţi trage aer. După ce eliberezi portul OUT valva se deschide treptat sub greutatea miezului şi poţi trage aer. Dacă ţii N75 întoarsă cu porturile în jos, ea din start din cauza greutăţii miezului solenoidului va avea valva închisă şi nu vei mai putea trage aer prin portul VAC
  • pe la portul atmosferic poţi sufla aer, de tras mai greu. Dacă sufli/tragi alternativ se aude cum se închide/deschide valva din interior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare. In ultimul timp incepusem "sa iau limp"din ce in ce mai des in depasiri...bun....schimbat turbina cu una sh(geometrie ok pe ea, culisa tija cum trebuie). Cea de pe masina mea era blocata complet.....nu inteleg totusi cum mai mergea si doar uneori in depasiri intra in protectie..... Acum incepe distractia....in mers pe canalele 3...11 ...si nu stiu care,mecanicul vede o presiune prea mare care trebuia evacuata de "nu stiu cine/ce da comanda" si imi prezice tot un limp mode in depasiri dure.(am mers doar in oras in probe...nu la drum lung...). Din cate am citit pe aici inteleg ca valva n75 comanda capsula vacumatica a turbinei(presupun ca tot ea reduce presiunea....). E posibil ca valva asta sa fie defecta si sa nu dea nicio eroare pe vag com??? Va multumesc pentru rabdare si eventualele sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/10/2009 at 6:57 PM, Al Bundy said:

Daca N75 comanda si turbina si shutoff, atunci N239 ce mai comanda ?

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=48937

N75 comanda doar actuatorul turbinei care actioneaza geometria variabila. Daca e nevoie de mai multa presiune, supapa da drumu la mai mult vacuum si trage mai mult de paletii geomatriei variabile.

Salutare. Sa inteleg ca in cazul in care apare overboost condition(se presupune ca geometria nu e ancrasata), N75 nu comanda corect actuatorul? (e posibil sa faca asta fara nicio eroare stocata in ECU???) Multam fain!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa m-am gandit eu dupa ce am rasfoit pe aici :)) e foarte posibil sa spun prostii, insa de asta va intreb pe voi si nu afirm nimic concret. Ai vreo idee ce mai poate fi? Cu ce sa.i spun mecanicului sa inceapa verificarile? Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde cum se manifesta eroarea, si poti incepecu : vacuum, furtune, capsula vacuumatica (actuator), electrovalva , geometrie variabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EROARE propriu-zisa nu e stocata , insa am mers in teste cu masina cu VAG-ul conectat, sa vada mecanicul valorile de pe turbo. A vazut ca presiunea din turbo e destul de mare si "NU O DESCARCA - nu stiu ce...." .
De aici e marea nedumerire...el zica ca la drum lung va fi inevitabil un limp mode in depasiri, avand in vedere valorile citite. El propune sa schimbam valva aia N75, insa eu stiam ca trebuie sa aiba eroare stocata daca nu merge ok....gresesc?
Orice sfat e binevenit! Multumesc frumos pentru rabdare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, Passat B5.5 1.9 AWX, am pățit de două ori in a 4 a in 2800rpm mi-a picat accelerația, ideea este ca mi-a picat exact în același loc adica când plec de acasa după vreo 4-5km, (întreb, poate să aibă vreo legătură ca e motorul relativ rece) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare. Probabil geometrie turbina care necesita curățare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Ieri in depasire mi-a intrat masina in limp mode iar eroarea este:

1 Fault Found:
16618 - Boost Pressure Regulation
            P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 243
                    Mileage: 241528 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.10.14
                    Time: 12:31:57

             Freeze Frame:
                    RPM: 2880 /min
                    Text:    152    Nm            
                    Speed: 111.0 km/h
                    Text: 47.7    %               
                    Voltage: 14.01 V
                    Text:   1677    hPa           
                    Text:   2101    hPa           


Pe site-ul rosstech am vazut ca posibile cauze ar putea fi:

1. Hoses incorrectly connected, disconnected, blocked or leaking

2. Boost Pressure Control Valve (N75) faulty

3. Boost Pressure Sensor (G31) faulty

4. Turbo Charger stuck/faulty

Am cumparat turbina noua pe care o sa o schimb saptamana viitoare. Credeti ca este necesar sa schimb si N75 si G31?

Ma ajuta cineva cu o poza cu pozitionarea valvei N75 si a senzorului de presiune la passat B6 motor BKP?

Credeti ca ar fi indicat sa inlocuiesc furtunele de vacuum cu unele Samco, tinand cont ca nu sunt scumpe?

Multumesc.

 

Modificat de lcatalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!