Jump to content

Skoda Octavia II GPL


Diesel
 Share

Postare recomandată

nu are rost sa vorbim contra gpl, va veni vremea cind normele de poluare vor fi foarte drasnice .

ce polueaza mai mult ,o masina pe gaz sau una pe benzina ?

daca la noi ar respecta fabricatia gpl-ului nu s-ar distruge motoarele pt ca uita sa bage nea borcea si alti care fac gpl uleiurile volatile ca sa nu exista o ardere uscata.

ca ideee benzina si motorina trebuia sa dispara de mult dar astia de o produc au ucis automobilul electric

http://www.scribd.com/doc/19658823/Cine-a-...obilul-Electric

ps:a aparut skoda rs facelift si scout

http://hai.skodamagazin.ro/1G4a897b43646ab012.cde/page/8

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca raspuns la ce polueaza mai mult, o masina pe gaz sau una pe benzina, am facut comparatia asta la vechea dacie, pe care aveam montat GPL. A iesit de 16 ori mai putin poluanta pe GPL decat pe benzina. Bineinteles, era un motor non euro. Acuma pentru un motor euro 4, banuiesc ca sunt aproape cu poluatul. Mirosul ce se simte pe evacuare la cele cu GPL este mercaptanul care se introduce in gaz pentru a fi sesizata prezenta, deoarece se stie ca GPL-ul nu are miros.

E interesanta oferta, insa chiar daca as primi-o gratis as refuza-o. Nu stiu de ce, am mai avut GPL, dar nu ma mai atrage. Daca rezervorul este in locul rotii de rezerva, unde e roata de rezerva? Asta era o problema de care ma lovisem, spatiul redus al portbagajului, iar pentru faptul ca aveam butelia in portbagaj, nu puteam cara bagaje mai lungi.

Si butelia aia poti spune ca e orice, numai periculoasa nu e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, exista motoare distruse de la GPL; problema GPL este ca are cifra octanica mai scazuta mult decat benzina. Practic gazul are cifra de cca 78-85 (in rare cazuri 87). Adica GPL se autoaprinde mult mai usor decat benzina.

Combinatia motor+carburant da longevitatea solutiei... daca motorul necesita o calitate buna a carburantului, atunci GPL il va strica mai repede. Motoarele de Cielo/Espero (care erau Opel, facute sa mearga cu "gas" american - CO 85) nu au nici cea mai mica problema cu o instalatie bine reglata.

Daca motorul are nevoie de CO95 sau peste, cand merge pe GPL e supus detonatiei... acum lucrurile depind de sofer - acceleratiile "sportive" incepand de la turatii joase creeaza probleme (apare detonatia)... chiar si in mers "normal" orice problema a motorului - de ex bujii mai calde - duce la aparitia detonarii. Exista 2 solutii pt a rezolva problema (din pacate nu e cazul aici) - Injectie directa de gaz (adica sistem integrat de alimentare) sau... Diesel! unele dieseluri se pot converti pt gaz (folosind gaz in amestec cu motorina)...

In plus fata de asta, fiabilitatea e o problema reala. E clar ca orice rezervor/instalatie de combustibil prezinta un risc. Cand ai 2 astfel de sisteme pe masina, sunt de 2x mai multe sanse sa ai probleme. Nu spun ca rez de benzina e amplasat acolo din proiectare iar cel de gaz e pus in locul rotii din motive practice.

Cat despre "echipare de origine"... ma scuzati dar e tot aftermarket, numai ca se face la 0Km. E Landi Renzo nu VAG! Chiar mi-ar placea sa vad o solutie gandita din fabrica (rezervor de GPL amplasat intre punti si ferit de socuri, sistem integrat de comutare a alimentarii, injectie directa de gaz).

Toate astea sunt rezultatul presiunilor ecologiste si al dorintei de a ramane la Otto (cand Diesel e un motor intrinsec mai economic)... iar motorina e acizata la pret de trufanda.

Parerea mea e ca e o prostie generala - de ex, trecerea de la E3 la E4 a dus la CRESTEREA consumului de combustibil cu 0.5L/100Km (pt a putea micsora emisiile de NOx)! Deci ardem mai mult carburant din ratiuni ecologice!!! Mai mult, GPL este mult mai versatil - se poate folosi mai usor in industria chimica, incalzire stationara, etc... Singura ratiune pt care motorina e mai scumpa decat gazul este legata de taxele pe care le percepe statul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"E Landi Renzo nu VAG" pentru ca italienii sunt cei mai tari in constructia instalatiilor GPL. Dupa al doilea razboi mondial cand aliatii i-au supus pe italieni la un mic embargou, acestia au inceput sa cerceteze introducerea gazului ca sursa de energie pentru ca p-asta il aveau ei si chiar din belsug.In Olanda se ofera subventii substantiale si chiar se incurajeaza cumpararea masinilor care au montate instalatii GPL, din ratiuni ecologice bineinteles.

Instalatia secventiala GPL Landi Renzo se monteaza si pe Logan unde personal am vazut-o la un coleg de serviciu.Motorul, indiferent ca sunt 40 de grade C afara sau -20, porneste pe benzina iar la 40 gr.C trece automat pe gaz.Dezavantajul este ca la drumuri scurte masina va merge mai mult pe benzina. de asemenea, are 4 inj. si ecu separat pentru gaz(probabil datorita diferentei CO, ECU calculeaza alti timpi de injectie) iar motoarele care vin din fabrica cu instalatie GPL au chiulasa ranforsata. Ce nu am inteles aici: ce consum se afiseaza pe CB? pentru ca din cifrele aratate la colegul de servici nu rezulta ca ar arata consumul de GPL.

Din ce mi-a mai spus colegul, in 2 ani de cand are masina nu a avut nici-o problema cu instalatia GPL iar diferenta nu e notabila(la cum trage motorul) incat sa conteze prea mult, asta am vazut-o si eu iar motorul toarce la fel ca si pe benzina.Atata timp cat pretul GPL va fi la jumatate din pretul benzinei investitia renteaza.

Un singur lucru ar mai fi de spus(deocamdata)- reviziile periodice la motoarele cu astfel de instalatii au costuri mai mari decat la motoarele diesel iar roata de rezerva o tine intr-o husa in portbagaj, un mare si de asemenea si un mic minus as zice eu.

P.S.

Nu sunt nici pro nici contra instalatiilor GPL, sunt doar cateva impresii constatate la altcineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, exista motoare distruse de la GPL; problema GPL este ca are cifra octanica mai scazuta mult decat benzina. Practic gazul are cifra de cca 78-85 (in rare cazuri 87). Adica GPL se autoaprinde mult mai usor decat benzina.

Eu am gasit alte date:

Compozitia amestecului este reglementata de norma europeana EN 598 :2000 adoptata in prezent si in Romania sub indicativul SR EN 589 :2002. In stare lichida gpl este limpede in color inodor si mai usor ca apa iar in stare de vapori este incolor inodor si mai greu decat aerul. In aceste conditii se acumuleaza la nivel solului sau in locurile joase. Componenti gpl sunt foarte inflamabili si in contact cu aerul pot forma amestecuri explozive. Pentru exploatarea in siguranta gpl auto se marcheaza olfactiv cu compusi cu sulf din clasa mercaptanilor.GPL are,in mod natural,avantajul unei cifre octanice ridicate,tinand cont de faptul ca este constituit,in principal,dintr-un amestec de butan,cu o cifra octanica de 93 si propan,cu o cifra octanica de 100.Aceste calitati,il fac ideal pentru folosirea in tehnica moderna a motoarelor cu aprindere prin scanteie,masinile putand fi alimentate atat cu combustibili clasici,cat si cu GPL.Pentru utilizarea drept combustibil auto a GPL,norma europeana impune valoarea minima de 89 pentru cifra octanica motor(MON).

http://www.stargaz.ro/gpl.htm

http://www.go-lpg.co.uk/whatislpg.html

http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_octane_number_of_LPG

;) In most countries (including all of Europe and Australia) the 'headline' octane that would be shown on the pump is the RON: but in the United States and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the "roaD Octane Number" or DON, or (R+M)/2. Because of the 10 point difference noted above this means that the octane in the United States will be about 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "normal" gasoline in the US and Canada, would be 92 in Europe.

Romania is a supplier of "light-sweet" crude oil, which, when distilled, resulted in a gasoline with an 87 rating (DON).

It is possible for a fuel to have a RON greater than 100, because isooctane is not the most knock-resistant substance available. Racing fuels, Avgas and LPG typically have octane ratings of 110 or significantly higher.

RON_MON_PON.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu fiu off topic dar pentru a va face o parere despre costul motorizarilor pe un anumit numar de km. inclusiv GPL atasez un .pdf cu un studiu facut pe motorizarile Loganului de aici si concluzia pentru a alege motorizarea preferata. Prin analogie se poate face in timp acelasi lucru pe motoarele VAG.

Se poate observa ca reviziile la GPL sunt cele mai scumpe.

index.pdf

Modificat de Antoniadis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei cateva zeci de lei diferenta intre benzina si gaz... e aproape dublu litru de benzina fata de cel de gaz :)

un avantaj al Skoda Octavia II GPL ar fi autonomia :rolleyes: care cu ajutorul celui de-al doilea rezervor,se apropie de cea a unui Tdi :D

Am fost recent in Italia si la aceeasi statie OMV GPL costa 0,5 euro iar benzina 95 era 1.24 euro. Un pret bun pt GPL zic eu.

Autonomia e marita la orice masina daca ai doua rezervoare. Insa in cazul asta nu se potriveste pt ca pierzi avantajul cost al GPL-ului daca rulezi si pe un plin de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost recent in Italia si la aceeasi statie OMV GPL costa 0,5 euro iar benzina 95 era 1.24 euro. Un pret bun pt GPL zic eu.

Autonomia e marita la orice masina daca ai doua rezervoare. Insa in cazul asta nu se potriveste pt ca pierzi avantajul cost al GPL-ului daca rulezi si pe un plin de benzina.

Deja este si la noi 2ron / l GPL-ul.

"Probleme" din cauza GPL-ului - Nivelul de nox mai mic. La masuratori noxe nu mai scot hidrocarburi pe tzava de esapament si sonda ma avertizeaza in bord cu asta. Pe teava de esapament iese apa, asta e la o ardere completa.

Numarul de kilometri parcursi saptaminal cu aceeasi bani (50 ron sau aproximativ) sau dublat.

Nu porneste pe GPL "never ever" si pina nu ajunge temperatura la 60grade nu comuta pe GPL, peste 5000 de ture deja sunt pe NOX (benzina), placuta senzatie sa apesi pedala de acceleratie si pe la 5000 rpm sa vezi ca te baga in scaun (ROMPETROL 98 cind era si acum e una de 101 best ever).

Deci per general sunt super multumit de investitia a 2100 de RON in instalatia GPL (Lovato cu injectoare modulare si butelie toroidala 40-45l, nu pot sa bag mai mult de 35l gpl)

La 18k am montat-o avind doar 18 luni de la achizitia masini chiar daca garantia este de 24 luni.

NU mai fac revizii la autotech unde ora de manopera este una de lucrator NASA si pregatire ..., pret facut probabil ca sa tina armata de neproductivi care ii are in fata si prin birourile din spate.

NU mai fac revizii la service autorizat sa imi puna ulei vrac, doar de dragul unei stampile in cartea tehnica a masini.

NU ma dau in vint dupa consumuri pe GPL super mici (scade puterea motorului la marele greu - poti considera ca esti in trabant pe gpl am vazut la maniacii care cauta sa scoata sub 10 pe GPL in oras sau pina la 120Km/h).

OMV carera un mare shit, are aceeasi cifra octanica ca si GPL-ul vindut de ei adica ceva sub 95. Ori mergi pe benzina super buna de la OMV sau GPL-ul lor nici o diferenta ti pedala apasata la 4000 rpm si daca comuti de pe gpl pe benzina si inver nici o diferenta insa pus benzina de la ROMPETROL simti cum deja masina iti fuge de sub c...

Nu mi-am luat masina sa ma ingroape in ea si nici sa merg cu ea 500K nu sunt taximetrist si nici maniaco-depresiv dupa sute de cai putere. Sunt doar unul care imi place sa am libertatea de miscare si care nu trebuie sa ma uit in buzunar citi bani mai am daca vreau sa plec pina intr-un loc (ceva la 200Km departare) pentru ca nici o data 300km nu au insemnat mai mult de 60Ron.

Fiecare si-a luat masina pe care si-a visat-o sau cel putin au vrut ceva mai mult decit o dacie sau logan dar din pacate sunt aceeasi oameni care le repara si pe una si pe alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Ei bine, si eu am montat o instalatie GPL, si merg aproape la fel de ieftin ca si cum ar fi diesel. La un consum de 7,2 % de la Buzau (de unde am fost la montare) costul cu combustibilul este similar cu 4,3 - 4,8%. Calcul e simplu, daca consuma 7,2% benzina, consumul de gaz este de maxim 8,6% (+20%).

7,2% benzina pentru 100 km inseamna 33,84 lei, iar 8,6% GPL, pentru aceeasi distanta, inseamna 20,46 lei. Facand un calcul simplu rezulta ca as fi mers cu un echivalent benzina de 4,36%. Sunt foarte incantat de modificare, instalatia este BRC Euro 5, omologata, montajul e facut la ProGaz Vernesti ( :D ), iar diferenta de putere intre gaz si benzina la motorul meu nu este sesizabila.

Acum, referitor la o parte din argumentele acestui topic, si eu eram reticent la a instala GPL pe masina, si motivele pentru care am trecut peste asta si am facut-o au fost doua: a iesit din garantie, si, daca imi permiteti sa i-l parafrazez pe Mircea Badea: traim in Romania, iar benzina de 95 a trecut de 4,7 lei litru.

Unii dintre noi ar spune ca imi stric imaginea daca spun ca am masina si nu imi permit benzina, dar verificand calculul de mai sus, ii las pe ei sa cotizeze la bugetul de stat cu valoarea accizelor, si eu merg, in ignoranta mea, la fel de ieftin ca si cu un diesel.

Eu am apelat la Pro Gaz Buzau (au site pe net), si am fost foarte multumit de lucrare, baietii astia sunt foarte seriosi si meticulosi, si mi-au dat impresia ca stiu foarte bine ce fac. Drept pentru care m-am hotarar sa ... le fac reclama, impreuna cu promovarea ideii de instalare GPL. Instalatia montata e BRC Euro 5, italiana, si nu am nici un fel de probleme cu scaderea puterii motorului, cu aprinderea vreunui senzor in bord, sau cu mirosul de gaz in masina (si nici afara nu iti dai seama ca e pe gaz, cat am stat in service in teste a mers pe gaz!!).

Costul acesteia, impreuna cu montajul, a fost de 2.800 lei, iar operatiunea a durat cam 7 ore, in conditiile in care nu s-au grabit foarte tare si au lucrat meticulos. Avand in vedere ca instalatia o voi deconta, si ca urmeaza sa plec in Maramures, apoi pe la Cluj in concediu, cred ca nu trece anul si acopar investitia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vis-a-vis de ce se spunea mai la inceputul thread-ului despre cum iti va exploda masina daca esti lovit in spate ... am avut un prieten care avea o dacie berlina si i-a intrat unu beat cu 100+ km/h fix in fund (masina fiind parcata in strada).

De la impact, masina i-a fost aruncata intr-un sant, roata de rezerva a fost prinsa intre portbagaj si butelia de GPL. Janta rotii de rezerva era aplatizata complet, pe cand butelia de GPL era doar un pic zgariata, nici macar indoita.

Am avut ocazia sa vad la un service cum un mecanic incerca sa taie (nu ma intrebati de ce) cu flexul o butelie toroidata (modelul mai mic, din locul rotii de rezerva) si s-a chinuit de i-au iesit ochii pana a strapuns-o; materialul este foarte dur si foarte rezistent.

Personal mi-e destul de clar ca daca faci un accident in care sa reusesti sa fisurezi butelia aia, apoi explozia ei ar fi ultimul lucru care te-ar mai ingrijora, pt ca probabil ai fi mort de mult, iar pt fisurarea conductelor de gaz exista mai multe electrovalve menite sa opreasca debitul de gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut,

Reinviu topicul si ma bag si eu in seama. Mi-am vandut masina si acum caut alta. As vrea o Octavia Drive, Break GPL numai ca ajunge enrom cu dotarile pe care le vreau peste 17.000 Euro (pe configurator).

Nu am tichete remat, deci sa spunem ca scad minim 1k Euro(asta daca Rematul se aplica la persoane juridice),dar cu toate astea e enorm. In banii astia cred ca iau Drive cu 1,2 TSI DSG business si cu multe optionale, posibil si un TDI dsg acesorizat cat de cat, cu toate astea nu imi dau seama daca efectiv merita si cat consuma vs TDI.

Apoi vin intrebarile fiabilitate (pentru asta iau garantie 4 ani, 120.000KM dar alta investitie).

Cred ca o sa sondez piata cateva luni bune pana sa fac o achizitie, si o sa ma duc la dealeri sa vad care sunt discounturile efective nu ce gasesc pe configuratorul de pe site dar as vrea sa vad si eu un calcul pe Skoda asemantor cu Logan.

Daca nu vad, il fac eu de mana :))

Am alta intrebare: exista un user, macar unu care are GPL din fabrica poate ne lumineaza si pe noi de ce a achizitionat-o si care i-au fost calculele.

In afara merita, odata ce statul subventioneaza instalatia GPL, numai ca la noi chiar imi pun intrebarea reala de ce exista O2 GPL:-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Socoteala e relativ simpla.

Vezi cit platesti in plus pt optiunea GPL, citi km faci pe an, si in cit timp amortizezi diferenta de pret.

Cu o instalatie buna GPL iesi ca pret/km apropiat cu un diesel sau TSI...

Costurile suplimentare sint modice...un filtru ~30-60RON la 15-20.000km...

Se compenseaza cu filtrul de benzina ce nu-l schibi...

Un injector (kit reparatie) ~100RON, kit reparatie vaporizator ~200-300RON (dar deja vb de ~50-80k)

In rest povestile cu stricatul motorului sint legende cu taximetristi idioti...

De ce neaparat unul cu GPL din fabrica ?

Eu de ex eram cu socoteala : motorina sau benzinara + GPL pus de mine...

Eu socotisem ca la 15-17k /an in ~14-16 luni deja trec pe profit :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

La mersul in oras GPL-ul iti ofera un avantaj major. Mie imi consuma 12%, calcul facut pe ultimii 320km cu 35.4 l de GPL. Cum pretul la GPL in Bucuresti este la jumatate => un consum de 6 litri de benzina sau motorina. Sa vad eu Octavia TDI care sa consume 6% in Bucuresti pe trafic aglomerat ca o mananc. Dupa toate astea am spus pa! la turbina, lag, vibratii, injectoare, volant, eventuale probleme specifice motoarelor diesel. In regim extraurban iarasi iesi in avantaj, eu am consum de 9-9.5 cu masina incarcata si alergata destul de tare => 4.5-5% consum(benzina sau diesel), destul de bine zic eu, apropiat de un diesel.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu scot pe extern 7-8 ~ mers legal +20, incarcat la greu si viteze mari sare la 8.5-9.5.

Oras 12-13...

Socoteala la pret/km nu e chiar 1/2...e cam 0.65 din benzina.

Adica la 12l urban o benzinara fara GPL ar trebui sa consume 7.8l...adica 1.2l TSI se apropie de asta...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Am alimentat cu GPL de la Lukoil cu 2.67 in weekend => cost de ~ 1/2 fata de benzina(5.3). Acum ca s-a incalzit afara am consum in Bucuresti de 12 litri GPL sau 10-10,5 benzina, afara am consum de 7.2-7.8 benzina si 9-9.5 GPL, nu merg legal niciodata, insa nici nu exagerez cu viteza. De mentionat ar mai fi ca in acest consum pe extern includ si autostrada A1 unde am mers cu ~150 km/h, iar masina a fost incarcata cu bagaje si 4 persoane de talie medie. La un calcul sumar 12 litri GPL= 32.04 lei 32.04lei = 6.04 litri benzina. Asa cum am zis sa vad eu Octavia diesel care consum 6% motorina in Bucuresti in aglomeratie, o mananc. Cand aveam diesel sub 9 nu scoteam decat in weekend si seara tarziu.

LE: consumurile facute de mine sunt facute la pompa si regim de condus mediu, niciodata nu merg la consum, sunt foarte multumit de consumul motorului 1.6 mpi(nu cred ca se poate mai bine la masina de 1.4 tone). Nu am vrut alta varianta de motorizare pentru ca l-am luat exclusiv pentru a pune GPL pe masina. Motoarele TSI-TFSI le-am exclus pentru ca sunt pretentioase la instalatiile GPL, iar de putere este hilar sa vorbim in Romania, suntem in tara gropilor si a mormanelor de gunoi.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-va'n puii mei cu preturile voastre...am uitat ca e mai ieftin pe la voi...

Pe aici e 3.09 GPL si 5.19 benzina...

Ai mai uitat un amanunt, benzina consumata mai ales la mers prin oras cu multe opriri...daca mergi si cu motorul mai mult rece ca mine, se duce 1.-1.5l...vara banui ca va fi mult mai putin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Nasol.. am vazut prin Buzau ca era cam 2.9 ron/l si am cam certat-o pe femeia aia care era la pompa i-am zis ca sunt niste escroci, m-am gandit ca doar la ei e asa de scump. Probabil ca au facut cartel si tin pretul ridicat, vor sa castige cat mai multi bani, ei ia GPL ul de la producator cu 2.5 lei/l, restul e adaosul lor. In Bucuresti concurenta e mai mare si probabil ca nu isi permit sa il ridice mai sus. Daca il mai scumpesc sa-l consume ei, eu trec pe bicicleta, e si ieftin, e si sanatos. Benzina consum cam 4-5l pe luna, dar am vazut ca trece mai repede pe gaz acum de cand s-a incalzit vremea.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Fiecare om la achizitionarea unei masini tine cont de mai multe criterii:potentialul financiar,utilitatea produsului, durata de exploare, performanta,experienta pe care a avut-o cu produse da aceias natura,etc,dar nu omite ca exploatarea lui sa genereze costuri cat mai scazute (repara produsul daca merge reparat si nu-l schimba),dar sa revin la tema acestui topic.

Am cumparat o SKODA cu GPL din fabrica acum am la bord 2815 km dintre care 2760km parcursi cu GPL,doar 700km in afara orasului si acestea pe un traseu deloc usor.CB arata urmatoarele date:

viteza medie 40km/h

consumul mediu 10,5/100km

total ore functionare motor 81,54h

Diferenta de km consta in atingerea unor parametri pentru a trece motorul de la un combustibil la altul.Pentru credibilitate o sa revin cu niste poze a CB.Eu cred ca este un consum destul de bun ca pret la parcurgerea a 2760 de km,ca autonomie in 300-400 de km gasim o statie ''credibila'' sa alimentam cu gpl,performantele motorului sunt neperceptibile,ca si costuri mai depinde si de noroc,la cealalta masina este pe motorina s-a rupt axul la turbina si a ''fugit'' din buzunar aproximativ 1000 de E si creste pretul de exploatare numai vorbim daca ai necazuri cu injectia,parerea mea ca exploatarea unei masinipe termen lung ca nr de km si ani este rentabil gpl.

Ca siguranta in trafic nu sunt probleme trebuie sa respecte un anumit standar,problemele in trafic sunt de cu totul alta natura pe care de fapt o cunoastem toti.

Masina pe care ne o permitem si o dorim este ceea mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce consum are masina ta pe GPL in Bucuresti? Computerul iti arata consumul atat pe benzina cat si pe GPL? Ce marca de instalatie are masina montata din fabrica? Ma gandesc si eu sa montez GPL.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Din fabrica dupa cite stiu vine cu LandiRenzo...

In Bucuresti cred ca scoti pina in 12-13% trafic intens si drumuri scurte...

Empiric: comsum GPL = consum benzina + ~2l

In Bucuresti ai 2 variante : Buzau-Vernesti-Progaz-BRC montatori cu experienta sau LandiRenzo/ Tomasetto in Bucuresti si mult noroc sa-ti nimereasca reglajul cum trebuie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buzau Vernesti / Pro Gaz au recomandarea mea hotarata, sunt niste baieti harnici, atenti si foarte priceputi, si, mai mult decat atat, au avut multa rabdare sa imi explice absolut toate detaliile tehnice de care am intrebat. Am gaz pe masina montat la ei de aproape 40.000 km, si profesionalismul lor m-a convins sa fac acest pas, care s-a dovedit foarte inspirat (chiar merita investitia, cred ca daca fac un calcul ies mai bine la costuri de intretinere si transport cu 1,6 MPI+GPL decat cu 1,9D)!

Si daca doriti sa intrebati ceva legat de aceasta instalatie (BRC, omologat RAR, inscris in CIV, si ulterior, si in talonul masinii), va stau la dispozitie! Eu am dat 18.000 Euro pe O2, plus costurile unui leasing pentru aproape 4 ani, am o pozitie sociala decenta, si nu imi este rusine sa ma duc sa alimentez cu GPL! Pentru cei care au aceasta problema, le recomand sa se trezeasca la realitate, nu cred ca are rost sa ingrasam statul platind toate accizele incluse in benzina / motorina atat timp cat exista o alternativa!

Modificat de cosmin_gr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Mai sun trei luni si masina din semnatura face doi anisori.Are parcursi 34000 km fara probleme de ordin tehnic si cu un consum ca medie dat de MAXI DOT, consum de GPL :in primul an 10,5 si in al doilea an 9,5 GPL la suta de km un consum rezonabil din punctul meu de vedere,avand in vedere ca aproximativ 40%din distanta este facuta in oras ,consumul acersta este la o viteza medie de 54km pe ora aproximativ.

Cred ca am facut o alegere buna achizitionad motorizarea GPL din fabrica "ca vigoare nu ajunge la performantele unui motor TDI''

Din punctul meu un mare DA motorizarii cu GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare,

pentru cine doreste un tutorial despre revizionarea reductorului de presiune GPL LI02 care se instaleaza pe Omegas, am gasit o varianta cu fotografii si ceva text care poate fi usor tradus din italiana:

http://www.scribd.com/doc/223876322/Tutorial-Revisione-Riduttore-Li02-Landi-Renzo

Piesa noua de la Landi costa cam 80 euro, asa ca daca nu va dau banii afara din casa si stiti sa va descurcati, cred ca e o idee buna. Numai pentru cunoscatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Se implineste un an de plimbari cu gpl. 30.000 fara nici cea mai mica problema. Consum? A2 100kmh cam 7.5 tot a2 180-190 15l. Motor 1.6mpi o2 tour.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GPL montat la vernesti-buzau-4 ani si 60.000km-no problrm.recomand cu incredere.e adevarat ca e pe fabia2,1.2 dar nu cred ca are importanta

Modificat de MRP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!