Jump to content

voltaj ridicat


Wizard84
 Share

Postare recomandată

Salut baieti!

Am masurat azi voltajul pe bornele bateriei

-cu motorul oprit: 12.5v

-cu motorul pornit : la relanti 15v iar daca o turez la 3000 de ture ajunge la ~17v

Ce are, este alternatorul sau mai are alte piese care regleaza voltajul ?

Se poate intampla ceva daca mai merg cu ea asa, tind sa cred ca are vreo doua saptamani de cand merg cu ea asa, pentru ca, atunci am vazut ca am luminile mai albe si mai puternice dar am masurat abia azi.

Dati-mi un sfat va rog!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul din bord se aprinde?

Poate sa fie regulatorul de pe alternator, o masa care nu face contact sau chiar bornele de pe baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul la baterie se aprinde cand pun contactul si se stinge dupa ce pornesc, sau iau contactul. In mers nu s-a aprins niciodata.

Regulatorul de care zici tu, este piesa de schimb sau tre sa schimb tot alternatorul? Poate e o intrbare aiurea, dar nu ma pricep la partea asta a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este piesa de schimb.

Cum tensiunea este aiurea de tot, dar martorul din bord nu se aprinde (cum ar trebui), eliminam din ecuatie cablurile si conexiunile si ramane regulatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este piesa de schimb.

Cum tensiunea este aiurea de tot, dar martorul din bord nu se aprinde (cum ar trebui), eliminam din ecuatie cablurile si conexiunile si ramane regulatorul.

nu vreau sa ma bag ca musca in lapte dar exact cum spune colegul cred si eu ca este.Pe mine m-a costat 90(regulatorul) lei si ceva munca

tre sa inlociuesti regulatorul de tensiune care se afla in alternator ,dai jos alternatorul ,in spate are un capac cu trei suruburi parca,si sub capac se alfa piesa care o dai jos simplu si o pui pe cealalta .

E mai chinuiala sa pui alternatorul la loc ,tre sa folosesti o ranga ceva sa tragi de el pt a monta cureaua pe fulie

PS schimba cat mai repede pt ca o sa iti sulfateze bateria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, o sa cumpar zilele astea unul sa vad ce se intampla.

Din cate am mai citit legat de regulatorul acesta, se pare ca in toate cazurile el se schimba cand era voltajul prea mic la bornele bateriei. Inca nu am gasit niciun articol despre voltaj prea mare.

Mersi mult oricum e un inceput bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am avut-o si eu cand aveam o dacia nova. Aceleasi simptome, insa eu nu mi-am dat seama decat dupa ce am stricat o baterie. Problema: regulatorul de tensiune si diodele.

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, o sa cumpar zilele astea unul sa vad ce se intampla.

Din cate am mai citit legat de regulatorul acesta, se pare ca in toate cazurile el se schimba cand era voltajul prea mic la bornele bateriei. Inca nu am gasit niciun articol despre voltaj prea mare.

Mersi mult oricum e un inceput bun.

sa postezi ce a fost ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diodele? alea sunt separate de regulator? tot in alternator le gasesc?

Ca daca tot il dau jos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic la fel ca ar fi regulatorul de vina,dar pentru linistea ta are fi bine sa schimbi si diodele,daca tot il desfaci.

L.E. Sa verifici si rulmentii,eventual sa le pui un pic de vaselina. :salut:

Modificat de Tijs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu un acel releu este impreuna cu diodele , cel putin la modelul pe care il am eu pe golf asa este !

Vezi cand il cumperi sa cauti exact pentru tipul tau ca sunt mai multe , em a trebuit sa iau din dezmembrari pentru ca nu gaseam pentru tipul meu si ce am gasit era parca destul de scump (>200ron) dar asta se intampla acum 4 ani .... poate s-au mai schimbat lucrurile !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi mi-sa intamplat si mie ..de cate ori nu a pornit am impinso , si azi am masurat cu masina pornita .. ~ 17 v

ce trebuie schimbat , bateria sa fie de vina ? si sa ii bage mai multe ?

daca e regulatorul de tensiune .. unde il gasesc ?

masina e un vW golf 3 AEE 1.6 mpi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunde la intrebarea din postul #2 si apoi putem emite o concluzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi mi-a murit bateria de tot, se cunoaste ca a curs pe la borne si e umeda si pe suprafata de sus, in zona busoanelor... in fine, s-a dus...

M-am uitat pe ETKA, am gasit codul de alternator, este BOSCH 70A cod: 028903025H la care se potriveste regulatorul cu codul 028903803D. O sa zic si cat costa, ca inca nu am fost la piese auto.

Inca doua intrebari:

1. Se poate schimba regulatorul fara sa dau jos alternatorul de pe masina? Am vazut ca, capacul se tine intr-un singur surub...(poza atasata)

2. Bateria mai are vreo sansa sa mearga dupa ce schimb regulatorul? avand in vedere ca e uda pe acolo pe sus

Multumesc anticipat!

post-14665-1251924156_thumb.jpg

Modificat de Wizard84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Daca esti suficient de dibaci, il poti schimba si la loc. Eu am schimbat, dar la motoare longitudinale. Nu stiu cum ai acces la tine.

2. Daca in acest moment nu mai poti porni cu ea, slabe sanse sa-si revina.

Diodele n-au nimic. Altfel ar fi incarcat mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in bord se aprinde doar cand pun contact . dupa pornire ... nu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar. Acelasi regulator incorporat in alternator.

Becul din bord sesizeaza doar sub-tensiunea. Supratensiunea n-o poate verifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat-o!

regulator de voltaj: 82 ron

baterie varta 53A: 210ron

In cazul meu, regulatorul l-am schimbat fara a da jos alternatorul, am desfacut doar capacul din spate (o piulita de 13, 3 suruburi subtiri, si cateva cleme de plastic). Se schimba foarte usor, maxim 30min.

Acum am voltaj constant, 14.1V indiferent de turatie.

Multumesc mult pentru sfaturi!

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde gasesc acel regulator de tensiune ? si ce anume cer la magazin ? mai sunt probleme cu pornirea dimineata sau seara . moare baterie simplu , vreau sa pornesc si moare . nu incarca ? care e problema aici

Modificat de Angel-Boy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

angel-boy, bateria ta s-a stricat din cauza ca iti baga voltaj mare alternatorul, si la mine s-a intamplat la fel, nu mai tinea bateria nici o ora macar. Schimb-o, nu-ti bate capul sa mai faci ceva din ea.Bineinteles, o schimbi dupa ce schimbi regulatorul mai intai.

Zi-mi ce scrie pe alternator si iti zic eu codul de la regulatorul de voltaj, ca sa stii ce sa ceri la piese auto.

Bafta!

Modificat de Wizard84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate te poate ajuta ,

intre timp am masurat si cu alt aparat

al meu era defect , celalant arata bine , dar a 2 a zi tot am ramas fara baterie . posibil sa nu incarce ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai acelasi alternator ca al meu, ai codul pt regulator in prima pagina a topicului.

Daca ai 14V pe borne cu motorul pornit si se pastreaza la 14v indiferent de turatie, atunci nu ramane decat sa dai vina pe baterie sau pe un consumator necunoscut(vreun scurt pe undeva).

Pune un ampermetru in serie cu borna + si cablul +, cu motorul oprit si zi-mi cati amperi iti indica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre timp am masurat si cu alt aparat

al meu era defect , celalant arata bine , dar a 2 a zi tot am ramas fara baterie . posibil sa nu incarce ?

unde gasesc piesa aia .. .regulator de tensiune ? si cat costa ? on-line nu gasesc /

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!