Jump to content

Probleme alternator


ilcappo
 Share

Postare recomandată

Acel contact intre firul negru si siguranta se incalzeste la orice masina, este un curent destul de mare care trece pe acolo, dupa pornire, pe frig pe acolo pot trece 100 A, si se incalzeste de nu poti tine mana pe el, deci este normal, si da, din cauza lui Joule se incalzeste.

 

in teorie se spune ca incarcarea corecta este intre 13,8 si 14,4V, iar caderea de tensiune dintre borna plus a bateriei si borna plus a alternatorului sa nu depaseasca 200mV. la fel si pe firul de masa.

 

Si mai e o chestie, cand este cald afara si motorul cald tensiunea de incarcare poate scadea cu pana la 0.3V fata de valoarea nominala.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Rock

    10

  • Al Bundy

    7

  • BLiTZ

    7

  • ilcappo

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am dat curent pentru alte masini cu motorul meu pornit si turat fara a patii nimic. Am dat curent de la Fabia (2001), de la un Astra H (2005) si de la un Aveo (2012). Problema colegului nclody a fost de contact imperfect nu din cauza ca a dat curent pentru pornire. Va doresc numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua. Va rog sa-dati ceva sfaturi la problema mea.Am schimbat releul de incarcare de pe alternator deoarece nu mai incarca.Unul din inelele de cupru pe care freaca carbunii releului prezinta un sant destul de adanc,dar inca are cuprul pe el. Problema care nu-mi da pace este faptul caci dupa ce pornesc imi ramane martorul bateriei aprins in bord.Daca turez motorul la 2000 se stinge martorul in bord.Trebuie schimbat cumva si inelele de cupru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a umbla sa schimbi inelele, operatie destul de delicata, verifica :

= daca carbunii se misca usor in ghidaje

= curata cu smirghel fin inelele

= latimea carbunelui nu este mai mare decit santul si deci carbunele nu calca pe toata suprafata ci numai pe margini

 

Daca poti da jos alternatorul, demonteaza-l partial si masoara sa nu ai diode arse in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa masor diodele va trebui sa dau puntea de diode jos de pe alternator. Diodele se pot schimba individual sau trebuie toata puntea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de alternator. La bosch se poate inlocui puntea de diode (e vreo 90-100 lei) insa la valeo e mai complicat, diodele de minus sint incastrate in carcasa alternatorului si e complicat de schimbat. Carcasa alternatorului are rol si de radiator pt acele diode, e ventilat de catre rotor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este un Bosch de 120 A. Acum nu sunt acasa ca sa ma apuc de el,doar pe saptamana viitoare de aceea acum vreau sa ma documentez cu ajutorul vostru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci problema cu martorul bateriei aprins in bord(care imi zice ca sunt probleme la alternator) si care se stinge dupa turarea motorului la 2000 ar putea fi din puntea de diode? Dupa inlocuirea puntii de diode trebuie cositorite iesirile din statorul alternatorului? (cele care cred eu ... fac legatura cu puntea de diode?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa verifici colectorul si carbunii releului de incarcare. La fel si fulia. Nu au treaba diodele in problema ta. Cu diode in scurt nu incarca nici in turatie nici in relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine o sa verific tot ce mi-ati spus,dar la fulie ce ar putea sa se defecteze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulia nu este simpla , are un sistem frai, roata libera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,acuma am citit despre acest sistem de fulie.Daca tot o sa-l desfac ce ziceti ar trebui sa schimb si rulmentii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt 50-60 lei merita. Stai o vreme linistit.

Numai sa nu iei chinezarii de cativa lei bucata, ia ceva de renume SKF, Koyo, NSK..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegului care afirma ca diodele nu au legatura cu gradul de incarcare vreau sa-i reamintesc ca in alternator sint trei perechi de diode care redreseaza in paralel de pe trei infasurari separate ale statorului si ca daca se arde o dioda dintr-o pereche de exemplu, puterea de incarcare va fi de doua treimi, deci se va cunoaste ca incarca la turatii mai mari ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAm la toate sunt legate in stea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua tuturor,pana in acest moment am fost la stadiul de ascultare,invatare cu ajutorul vostru.Saptamana viitoare  o sa desfac alternatorul si apoi o sa va spun ce am rezolvat. Multumesc tuturor pentru sfaturi .. si mai vb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara,saptamana asta am desfacut alternatorul,i-am schimbat rulmentii am rectificat cu ajutorul unei benzi de smirghel fin inelul colector care era afectat.Montat totul la loc si se pare ca s-a rezolvat problema.Acum pornesc masina si nu imi mai ramane martorul aprins in bord. La relanti  fara consumatori imi incarca 14.38V si cu consumatorii porniti scade pana la 14.14V Va multumesc pentru sfaturi !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna din nou,nu va deranjez cu vreo problema,dar vreau sa va intreb ceva.Alternatorul de pe masina mea este de 120A si din cercetariile mele cred ca nu este cel original(Skoda Fabia 1 are 90A motorizarea mea). Stie cineva care este codul original al alternatorului pentru aceasta versiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua, am probleme cu alternatorul in sensul ca nu incarca tot timpul. 2 secunde am peste 14v si imediat scade si tot asa. E posibil sa fie de la releul de incarcarea sau de la puntea de diode?alternatorul este unul bosch de 90 A. La el a mai schimbat cineva colectorul? Am observat ca are putina uzura si ma gandeam ca daca tot umblu in el sa schimb si colectorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

De curand am descoperit probleme cu incarcarea bateriei si am schimbat puntea redresoare, diodele si periile la alternator + baterie noua.

Dupa aceste schimbari la relanti am 14,2V incarcare... si acum incepe partea care nu o inteleg eu:

- am 14,2V incarcare cu motorul la relantii de 1000 rpm (normal ar trebui sa fie 800 rpm) --> daca o turez creste la 14,35V si scade turatia la relanti de 800 rpm si in momentul ala imi scade incarcarea la 13,3V -13,4V si in 5 secunde motorul probabil detecteaza ca e prea mica incarcarea si se tureaza singura pana la 1000rpm ca sa aiba 14,2V -->TOATE ASTEA FARA SA AM NICI UN CONSUMATOR PORNIT!

- daca aprind farurile si ventilatia la maxim, imi incarca cu 13,8V - 13,9V --> turatia ramane la 1000 rpm. Daca accelerez urca la 14,0V -14,1V.

-daca dau drumul si la muzica si la proiectoare si tot ce poate sa mai consumen in masina, incarcarea nu scade mai putin de 13,8V la 1000rpm relatiul.

Asa ca va intreb:

1. De ce imi sta relantiul la 1000 rpm?

2. Ce sa mai verific/schimb la masina ca sa fie totul ok ?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare tuturor!

Am urmatoarea problema cu skoda din semnatura: in urma cu cuteva zile am pus VAG-COM-ul iar tensiunea de incarcare la ralanti, fara nici un consumator 13,8V, iar atunci cand pornesc mai multi consumatori, cum ar fi farurile faza scurta si lunga, avarii, aeroterma pe treapta 4 si radioul, tensiunea de incarcare ajunge si la 12,7-12,8V. Daca turez motorul tensiunea de incarcare ajunge undeva pe la 13,6-13,8V.Credeti ca e alternatorul de vina sau releul de incarcare? Mentionez ca masina porneste ok si martorul de baterie se aprinde doar atunci cand pun contactul. Aceasta incarcare neuniforma poate sa duca si la fluctuatii ale turatiei la ralanti?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!