Jump to content

Probleme alternator


ilcappo
 Share

Postare recomandată

Era foarte important sa ne spui ce tensiune exact ai masurat cu motorul pronit: "undeva la 14V" nu este suficient de exact.

In orice caz, trebuie sa imi spui urmatorul aspect: atunci cand pui contactul fara sa pornesti se aprinde martorul rosu de baterie de pe ceasurile de bord sau nu? Verifica si da-ne un raspuns te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Rock

    10

  • Al Bundy

    7

  • BLiTZ

    7

  • ilcappo

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu cred ca e altceva...dar astept sa ne spuna ce si cum...apoi spun :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie si releul de incarcare , nu ma pricep prea bine , e doar o parere :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai verificat sigurantele alea lamela de pe capacul; bateriei ? e una mare de 150 A parca, vezi sa nu fie fisurata sau destransa

Parca prima din stanga e. Oricum da un ochi

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am verificat sigurantele ade la baterie, maine ma uit si la ele,

azi a tb sa-mi cumpar aparat de masura pana la urma, din nou a facut ceva "probleme", in timpul mersului s-a aprins servodirectia pe bord si nu a mai mers, pana am ajuns acasa nu am mai oprit motorul de frica sa nu raman iar in mijlocul drumui cu masina, si cand dadeam drumul la aeroterma pe treapta 1 se aprindea si ABS-ul, restul consumatorilor fiind opriti...

am masurat bateria si am asa: la pornire 10,3 , la relanti dupa ce o pornesc 12,3V, turata la aprox 2000 rpm 14,3 V, iar dupa ce este turata aprox 10 sec tensiunea ramane intre 14,1V si 14,25

:)

aeroterma scoate un sunet foarte ascutit in treapta a 2-a, acum nu mai scoate deloc pana la treapta 3 (probabil primele 2 au cedat) este posibil sa afecteze bateria si procesul de incarcare faptul ca pornesc aeroterma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-am rugat sa imi spui daca se aprinde bateria rosie pe ceasurile de bord cand pui contactul (fara sa pornesti). Daca NU se aprinde atunci cauta la mufa care intra in alternator, posibil ai un fir rupt acolo. Daca sunt probleme la mufa aia sau la cablajul care duce la calculatorul de motor atunci alternatorul NU va incarca decat dupa ce turezi putin motorul. Exact asa se intampla si la tine: dupa ce pornesti ai 12.3V deci incarcare din parti, dupa ce turezi la 2000rpm alternatorul incepe sa incarce: 14.1-14.3V...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine verific martorul pe bord si dc nu o sa mi prin urechile sub capota ma uit si la alternator

este posibil sa fie ceva probleme la firul acela, acum 3 luni s-a rupt fulia de la alternator si din pacate n am putut sta langa cei de la service sa vad ce anume fac, masina a stat la ei 2-3 zile...

ms pt sfat

de faza cu aeroterna ce zici? in timpul mersulu dc o pornesc imediat se aprinde matorul de ABS.... lucru care nu se intampla pana la prima zapada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aeroterma consuma destul de mult si scade tensiunea ceea ce duce la intrarea in avarie a ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti prinzi deloc urechile. Fa-ti curaj si inarmeaza-te eventual cu o lanterna. Cauta cu atentie pe alternator, este singura mufa care intra in el. Plus-ul de incarcare este un cablu gros care se prinde de alternator cu papuc si piulita, deci n-ai cum sa gresesti. Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dinimeata am fost putin plecat cu masina, pana la real si inapoi, 5 min dus, 5 min intors...

numai ca dupa ce am parcat nu a mai vrut sa porneasca sub nici o forma... consumatori am avut doar farurile, fara aeroterma fara nimic altceva

cum iese putin soarele ma duc sa vad alternatorul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) postez din nou pt ca nu am gasit butonul de edit....

am gasit cablul respectiv de care ziceai, este prin destul de bine, am tras de el un pic si nu se misca, siguratele de la baterie sunt ok, numai ca tot ce am acolo sunt de max 25A,

din diverse discutii am inteles ca mai pot fi de vina si periile de la alternator, sper ca m am exprimat corect, alternatorul este bosch, aveti idee dc se pot schimba doar aceste perii si dc tb sa dau alternatorul jos? unde anume in manualele de raparatie gasesc despre alternator (montare/demontare)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce am carat bateria 4 etaje sa o pun pe redresor, si stat vreo 30 de min pe langa masina si am "pipait" alternatorul vad o mufa suspecta prinsa cu soricei de joja, ma gandesc ca este mufa de la compresorul de AC (care la mine din cauza unui senzor din bord este legata pe direct) si o ignor, pun bateria inapoi pe masina si analizez bordul dupa cum m-a sfatuit Blitz si ce sa vezi, pe bord toate aprinse si bune mai putin semnul de baterie, analizez mufa respectiva si vad ca se potriveste la alternator si o cuplez, pun contactul... apare bateria pe bord... pornesc (in acest timp voltmetrul era legat la baterie) si ce sa vad, la relanti am 14.3 V fara sa turez fara sa fac nimic... problema rezolvata, cost total 0 ron + o saptamana de nervi

acum mor de ciuda, pt ca in vara am schimbat bateria care mai mult ca sigur a cedat din aceasi cauza, mufa de la alternator, mufa scoasa de "mesterii" de la service-ul unde am schimbat fulia de la alternator si care acum imi recomandau cu caldura sa iau alt alternator fara ca macar sa ridice capota...

va multumesc pt ajutorul si sfaturile date

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun Andrei, ma bucur ca ai rezolvat. Asta NU te scuteste insa de un alt drum pana in casa cu bateria si pusa pe redresor. Recomand cu caldura aceasta operatiune avand in vedere ca a functionat in conditii dubioase (lipsa incarcare pe o anumita perioada de timp). In felul asta cel mai probabil ii mai prelungesti viata. Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut,

Am un vw passat 1.9 TDI 101 CP, cutie automata, si am patit urmatoarea problema: fiind oprit pe loc, cu motorul pornit, am observat la un moment dat ca sa aprins martorul de la baterie. La cca 2 min, s`au aprins si martorii de la ABS, ESP. Turometrul nu mai mergea, asa ca am oprit motorul, iar cand am vrut sa il pornesc iar, nu a mai pornit, ca si cum nu mai avea baterie. Mentionez ca fulia de la alternator este la locul ei. Ce poate fi? multumesc anticipat pt raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat bornele de la acumulator, sa fie stranse bine?

Bateria ce vechime are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bornele sunt stranse, nu le`am verificat acum, dar am umblat la ele acum cca 1 luna si le`am strans atunci, putin probabil sa se fi slabit intre timp... iar bateria are cel putin 2 ani, de cand am cumparat masina... su stiu ce vechime are. este posibil sa fie bateria de vina? mentionez ca dimineata cand am pornit`o a pornit binisor, iar intamplarea a avut loc la cca 30 min de mers pe strada, si 20 min de stat pe loc cu motorul pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fulia in mod sigur e, dar cureaua? Mai e intreaga si la locul ei ?

Si la fulie ar putea fi probleme,ca e o fulie mai speciala. Dar ai putea verifica pt inceput tensiunea la borne,atat cu motorul oprit cat si cu el pornit,sa vezi daca ai in jur de 13.9-14.2 V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reparat masina... Rotor+carbuni+manopera=600 RON. Asta este deznodamantul problemei....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai avut probleme cu colectorul de la rotor si a trebuit sa schimbi rotorul?

La cati km ar fi recomandat sa schimbi carbunii de la alternator ca sa nu se duca colectorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea are 230k km, si iar electricianul mi`a spus k nu a fost umblat inca in alternator... mie mi se pare cam mult 230k km numai cu o pereche de carbuni. cred ca alternatorul a fost schimbat de fostul proprietar... nu stiu. nu ma prea pricep la partea electrica, si nici nu am intrebat, deoarece de obicei se ocupa de intretinerea masinii mele numai anumite persoane la care merg constant si imi spun daca ceva este in neregulla.... daca intreb, revin cu raspunsul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am o probl cu fabia SDI pe care am cumparat o recent:a sarit cureaua de a la alternator .Stie cineva care e cauza sau ce anume e rupt?(cureaua e sarita nu rupta).Si problema mare ar fi ce se intampla daca merg cu ea la service pe baterie?(exceptand riscul ca o sa raman fara curent)Ma intereseaza daca poate dauna ceva la motor sau ma rog sa nu provoc o stricaciune mai mare.Daca a mai patit cineva asta sunt curios sa aflu care e riscul?Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se intampla nimica. Cureaua se rupe din cauza uzurii mari. Cati km ai cu masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua a sarit din cauza uzurii si slabei intinderi.

Fara curea nu se circula.

Prin exceptie poti merge 1-2 km pina la service cu supravegherea atenta a temperaturii apei din motor ca sa nu treaca de 90-100 de grade. Dar iti recomand sa montezi o curea noua acolo unde e acum skodita si apoi sa intinzi corespunzator cureaua.

Spor.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt sfaturi!Dupa cum baniam nu se intampla nimic daca mergi fara curea(doar exista riscul sa ramai fara curent in baterie).Motorul nu se incinge ca nu are de ce,pt ca pompa de apa e angrenata de cureaua de distributie.Cauza: surubul care tine rola de autoreglaj s a retezat(un banal surub care cu putin noroc il poti gasi si pe jos :vaidecapulmeu: ).Cureaua nu a avut nimic ,dar datorita faptului ca s a umblat acolo a fost si ea schimbata. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca e vorba de dotarea cu a.c. Pt ca la cealalta versiune,cea fara aer, pe care o am eu, intinzatorul e montat cu 3 suruburi. Si sigur nu o sa mearga nici aerul.Dar nu cred ca era absolut necesar sa schimbi si cureaua, cu toate ca nu e prea scumpa. Eu deja mi-am luat cureaua,dar o sa o schimb atunci cand va fi cazul. Probabil cand o sa se rupa, tinand cont ca montajul e mult mai simplu la modelul fara aer.Pentru aceiasi motorizare de care e vorba, adica SDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!