Jump to content

Probleme alternator


ilcappo
 Share

Postare recomandată

salutare tuturor,o mica problema am in urma cu 2 zile am avut probleme ku fabiuta mea,am avut una din bobine de inductie defecte ,automat am schimbat si bujiile noi si acea bobina inductie,apoi ca sa fie treaba treaba a 2a zi masina nu mai pornea,BATERIE MOARTA,am inteles ca la bateria asa se intampla te lasa dintr-o data,ok asta.m-am dus am cumpatrat o baterie de 45 A,cand am fost la verificare cu mai multi consumatori faruri,aeroterma si nu stiu ce au mai aprins ei acolo aveam pe acel tensiometru valoare de 13,97A ma intreb acum e bine ceea ce arata ma gandesc ca bateria fiind noua a mai stat prin depozite...m-au rechemat peste 2 zile sa o reverific,pt ka ei zic ca valoarea asta care mi-a aparut cu consumatorii porniti nu e buna,ma gandesc ca ei sant hoti sa nu-mi ofere garantia la baterie....ajutati-ma va rog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Rock

    10

  • Al Bundy

    7

  • BLiTZ

    7

  • ilcappo

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

13,97V e bine ( variaza in functie de cat de incarcat e acumulatorul, de cati consumatori porniti ai, de temperatura exterioara si de turatie ). Teoretic ar trebui sa ai 14V +- 0.4V . Intr-un certificat de garantie pt acumulator ( al meu , nu dau nume ca sa nu inceapa discutii) , imi arata ca trebuie sa am incarcarea intre 13.8V si 14.2V. Acumulatorul mi se pare cam slab . Din fabrica stiu ca fabia 1.2 s-a livrat cu acumulator de 61Ah ( cel putin a mea) .

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cea veche avea 41A si de aceea am luat de 45A,eu am 1.2 12v 65c htp.pai cum fac ca cei de la verificare mi-au zis deja ca 13,97 A nu este bn,probabil nu vor sa-mi dea garantia am mai citit si eu pe forum si pe youtube am vazut cum se verifica o baterie si toti zic ca valoare 13,8-14,4 este buna ...acum sa vad cum il invat pe meseriasul de la service ca 13,97 este buna ..el deja m-a luat ca am ceva la alternator,ca e releul de incarcare..

Modificat de pancu.boss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14V la ralanti + toti consumatorii porniti e foarte bine. Daca o turezi sa vezi ca iti mai creste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dus-o in 3000 ture degeaba tot asa sta......ti-am zis e noua poate maine i-mi da alte valori o mai masor eu ca nu e ceva complicat:))

Modificat de pancu.boss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi crestea de la 13.8 la 14 , in fine ... e buna incarcarea . Daca scade sub 13.6 e mai rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am avut o problema cu bateria descarcata in numai 2 luni. Motivul? Un fir de la radio care era tare "nehalit" si mi-o luat curentul. Este vorba despre firul de la mufa maro a masinii(sunt 2 care alimenteaza radio-ul, una neagra-jos si una maro mai sus), are 8 fire, 4 sus, 4 jos, iar cea de sus elecricianul l-a retezat pe unul din mijloc(unul din cele 2).Acum sper sa fie bine, iar masuratoarea indica un consum de 0.015 A in gol. Poate am ajutat si eu asa cum am fost si eu ajutat de comenturile voastre! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am o mica/mare problema legata de alternator.De cateva zile tot caut informatii cum sa scot alternatorul la o fabia cu motorizare 1.2 12v azq cu aer conditionat. M am uitat in programul SOTE si am reusit sa scot cele doua suruburi de 16, insa nu reusesc sa l scot din locul ala :(

stie cineva cum sa procedez??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://skoda.worksho...dex.php?id=3047

Prin culisare, bagi mana sub el, si il culisezi in sus...ei, cand l-ai culisat in sus ( doar in aceasta pozitie va iesi) tragi inspre fata masinii.

Daca se ambitioneaza, si nu vrea sa iasa, il culisezi sus-jos de mai multe ori....dupa care incerci din nou in pozitia pe care am mentionat-o.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

 

Ieri am facut o fapta buna si am ajutat un Logan care nu mai avea baterie... am pus fisele si omul a plecat...

De la ajutorul dat si pana acasa am facut un drum de ~150km (cu opriri), perioada in care totul a decurs normal.

 

Ajuns acasa, la manevrele de parcare, mi s-a aprins martorul pentru servodirectie impreuna cu martorul (!)

Am oprit motorul, am dat sa pornesc din nou si era ca si cum nu am baterie... la punerea contactului pe demaror s-au stins toate luminile si.. liniste. Am mai lasat-o cateva minute si a pornit. Am observat ca martorul pentru alternator (bateria rosie) se aprinde numai cateodata cand pun contactul. Daca dupa ce pornesc motorul fac manevre consumatoare de curent, se aprind pe bord ABS, Servo si (!)

 

Am masurat bateria cu motorul stins 12.16V si cu motorul pornit 13.78V. Cand sa strang multimetrul si sa plec deznadajduit acasa, observ ca pe capacul de la baterie e o portiune topita. Am desfacut si am gasit siguranta 1 din capac aproape topita cu firul lipit de plastic. Se pare in momentul de fata exista un contact imperfect intre fir si tabla aia..

 

Credeti ca exista vreo legatura intre fapta buna si topirea sigurantei aleia? Ma tot gandesc la o explicatie pentru problema asta... Nici nu stiu la ce sa ma astept... sa fi busit alternatorul? O sa ma duc azi la reprezentanta sa vad daca pot sa cumpar siguranta cu pricina...

Aveti idee care ar fi motivul si cat o sa ma coste toata afacerea?

 

post-101052-0-57919400-1401056798_thumb.

 

Multumesc,

Claudiu

 

PS: Scuze... am vrut sa postez in " Topic pentru probleme la care nu gasiti rezolvare in cadrul sectiunii". Rog moderatorii sa mute acolo post-ul daca se poate... multumesc!

Modificat de nclody
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că acesta era un topic mai potrivit unde să postezi, nu era necesar să deschizi altul. Pe viitor foloseşte cu încredere funcţia Search înainte de a posta.

Siguranţa 1 este siguranţa de la alternator, probabil a fost foarte mare curentul cerut şi din cauza asta s-a topit. Dacă ai pus cablurile şi a dat imediat să pornească este o cauză posibilă, mai ales dacă şi loganul a pornit mai greu. Altă dată lasă măcar 5 minute cablurile conectate să se mai încarce bateria acceptoare şi să nu mai cadă toată sarcina pornirii pe bateria/alternatorul de la maşina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o problema de sertizarea papucului pe cablul negru. E comuna la grupul VW. Se schimba papucul si se cositoreste.

Se schimba si suportul de sigurante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Multumesc. Aveam de gand sa merg acum sa iau numai siguranta de la Brady. Ma intersez si de suportul de sigurante

Papucul nu pare "afectat".. poza e facuta cu telefonul in bezna si nu se vede foarte bine... Incerc sa evit.. mai ales ca nu cred ca pot sa schimb numai papucul ci cablul cu totul :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu papucul trebuie să fie afectat ca să apară probleme ci firele de la cablu şi după cum se vede din poză sunt cam afumate ceea ce duce la contact imperfect şi încălzire excesivă. Porneşte maşina şi las-o puţin la ralanti apoi pune mâna pe papucul respectiv, dacă te frige este foarte clară problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la Brady si ... nu au stiut sa imi spuna cati A are siguranta respectiva.... au spus ca nu se poate gasi asa ceva in sistem :tuktuk:

Am luat ochiometric una de 150 si una de 175 urmad sa incerc acasa sa vad pe cea arsa de cat era...

 

Suportul de sigurante e 160RON si momentan am zis PAS.

 

Mesteresc diseara si va spun cum a iesit...

 

Multumesc de sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

175A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vina a fost a mea... in primul rand ca nu am asteptat deloc de cand am pus cablurile pana cand am incercat pornirea loganului... ba mai mult dupa "doua chei" la Logan (care nu dadea semne sa o ia din loc) am decis sa accelerez in timp ce Loganu' a mai incercat o data (de data asta cu succes)

 

In alta ordine de idei, siguranta era intr-adevar de 175A.

Al Bundy a avut dreptate... trebuie neaparat schimbat si suportul de sigurante pentru ca flama a topit plasticul pt un surub care acum este liber. Am gasit suportul la dezmembrari cu 50 Ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca opresti motorul cand dai curent imbatranesti bateria daca se descarca multisor

 

cablurile de prin magazine nu fac transfer mare de curent, de aceea nu porneste din prima masina care primeste curent, si uneori trebuie asteptat minute bune in timp ce cablurile se incalzesc, astfel nu cred ca se solicita incarcarea la masina donatoare fiindca fizic nu are cum, alternatoarele fiind de minim 90A si acele cabbluri ducand sub 10A dupa sectiunea care o au

 

trebuie turat motorul la masina donatoare fiindca e cadere de tensiune pe acele cabluri din cauza sectiunii mici si doar la ture alternatorul  poate sustine spre 14v pe bateria primitoare

 

siguranta respectiva s-a incalzit si topit plasticul cel mai probabil de la contact imperfect, coincidenta a facut ca acel consum suplimentar care a dus la incalzire sa fie de la donare de curent

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Ca un sfat, donatorul sa aprinda luminile sau ventilatia cand primitorul da la cheie ca socul de curent care se intoarce de la cel care a pornit masina sa fie absorbit de consumator.

Asta e alta aberatie.

 

 

 

 

Daca vreti ca masina sa pornesca si totusi a voastra sa nu pateasca nimic faceti asa.:

puneti cablurile, de preferinta cat mai groase

porniti motorul masinii voastre

lasati 5-10 min sa se incarce masina cealalta

opriti motorul

celalalt sa dea la automat.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

perfect adevarat - eventual sa fie un pic turat motorul - in functie de cat de ok incarca alternatorul la masina donatoare.

 

asta cu farurile aprinse, am mai auzit-o......

 

 

daca porneste .. e bine.... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
R_a_z_v_a_n

Ca sa ne-ntelegem!

Nu sunteti OBLIGATI sa postati "sfaturi". 

 

aurelian_bln, ai fost sanctionat pentru art. 17, iar pe viitor incearca sa delimitezi combaterea unei idei de combaterea unui user.

dic, sanctionat pentru art. 6, pe viitor posteaza DOAR daca ai informatii pertinente si argumentate nu ca cel de genul de mai jos"

Tu stii cati amperi "suge" un demaror cand dai la cheie?  cum sa provina "exclusiv din alternator"?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat siguranta, momentan fara suport si totul pare ok. Tensiune la borne cu motor pornit (lumini si AC pornit) 13.79V. Fara consumatori, doar motor pornit 14.10V

Dupa un drum de ~40 minute am pus mana pe siguranta nou instalata si e "cam calda" e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o incarcare buna e atunci cand ai cu motorul pornit la relanti si cu faza scurta aprinsa minim 14v

 

in mod normal nici o siguranta nu trebuie sa degaje caldura, in cazul tau orice consum suplimentar la masina cred ca va duce din nou la topiri ca si atunci cand ai dat curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista pe undeva valori "oficiale" pentru cat ar trebui sa gasim la masurarea voltajului la borne cand motorul este pornit?

Am gasit in manualul de service (Electrica-  pus de un coleg pe forum) ca bateria trebuie sa aiba minim 12.5V la 2 ore de la oprirea motorului. Nu am gasit nimic de motor pornit turat/neturat cu/fara consumatori.

 

"After charging wait at least 2 hours during which the battery
must not be subjected to any load or charge:
– Use the handheld multimeter to measure the battery
voltage.
The battery no-load voltage must not fall below 12.5 V.
"

 

 

Legat de caldura degajata de siguranta. Am rugamintea ca un coleg de pe forum sa testeze manual "cu degetul" siguranta respectiva dupa minim 30 min de utilizare a masinii si sa imi spuna daca simte caldura in locul respectiv sau nu.

Un "electrician" mi-a spus ca e normal sa se incalzeasca pt ca: 1 e metal situat langa motor care se incinge (asta e cam dubios) si 2. exista o lege a fizicii care spune ca se degaja caldura la trecerea unui curent (ceva legat de "Joule heating" asa cum am gasit pe wikipedia) Nu sunt specialist pe tema si desi cele 2 argumente par SF pentru cazul meu nu vreau sa le exclud...

 

In alta ordine de idei si putin off-topic: stie cineva in Drumul Taberei un "atelier" cu un electrician bun care sa verifice problema mea? Am incercat in trecut Brady si la service-uri de cartier dar toate mi-au lasat un gust amar... peste tot exista mesteri buni la toate care nu fac nimic ca la carte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

motor pornit, incarcarea trebuie sa fie intre 14.0 si 14.4v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!